Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:21

Mijn vriend en ik hebben vandaag ons projectje afgemaakt en ik ben zo ontzettend blij ermee. Stoorde me zo erg aan de witte muur en vind het zelf heel mooi geworden. De plantenhangers hebben we zelf geknoopt, leuke bezigheid in deze coronaverveling :)) Afbeelding

En verder krijgt mijn stippenbegonia een nieuw blad. Ga er het liefste de hele dag naast zitten :o
Afbeelding

ElSea

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:34

Vet leuk! Nu kan ik ook alvast zien hoe ons idee er uit komt te zien!

Kennen jullie dit al trouwens?
https://www.plantje.nl/product-categori ... lpakketten
(Ik niet maar misschien kom ik uit een ei)

Voor mij super gunstig want ik wil in ieder geval 3 van de soorten die er aan meedoen <3 *\o/*

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:42

liekec schreef:

Voor mij super gunstig want ik wil in ieder geval 3 van de soorten die er aan meedoen <3 *\o/*

Jep, al eens gedaan, verwacht geen grote planten ze zijn iets groter dan mini’s

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:51

Mossel schreef:
liekec schreef:

Jep, al eens gedaan, verwacht geen grote planten ze zijn iets groter dan mini’s

Ja klopt! Maar die wilde ik sowieso al, 2 per potje voor in mijn hangpotjes :) de maat staat er ook heel netjes bij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:56

anne182 schreef:
Mijn vriend en ik hebben vandaag ons projectje afgemaakt en ik ben zo ontzettend blij ermee. Stoorde me zo erg aan de witte muur en vind het zelf heel mooi geworden. De plantenhangers hebben we zelf geknoopt, leuke bezigheid in deze coronaverveling :)) [ [url=m/WETySD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En verder krijgt mijn stippenbegonia een nieuw blad. Ga er het liefste de hele dag naast zitten :o
[ [url=m/oTYRuk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk :D.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:11

Vraagje, welke aspergeplant is het meest geschikt als hangplant van de volgende?
Ik ga er vanuit dat het die in het hangpotje is? Vind die andere eigenlijk mooier dus vandaar dat ik benieuwd ben of die ook een beetje gaan hangen.
https://www.intratuin.nl/kamerplanten/g ... /asparagus

En volgens mij is de Intratuin goedkoper dan plantje.nl..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:19

liekec schreef:
Vraagje, welke aspergeplant is het meest geschikt als hangplant van de volgende?
Ik ga er vanuit dat het die in het hangpotje is? Vind die andere eigenlijk mooier dus vandaar dat ik benieuwd ben of die ook een beetje gaan hangen.

Enkel de 3de de rest gaat niet hangen die worden vooral heel hoog

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:33

_San87_ schreef:
Waar staat je Whitestar?

Op mijn slaapkamer. De ramen zijn op het zuiden, dus staan hij ‘aan de andere kant’. Zo krijgt hij wel genoeg licht, maar nooit direct zon

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 04:56

Luxorvalkje schreef:
_San87_ schreef:
Waar staat je Whitestar?

Op mijn slaapkamer. De ramen zijn op het zuiden, dus staan hij ‘aan de andere kant’. Zo krijgt hij wel genoeg licht, maar nooit direct zon

Zet m eens in de schaduw. Want ik denk dat ie te licht staat, gezien hij slecht groeit en de nieuwe bladeren bruin worden.

Dus andere kamer, hogere luchtvochtigheid, grond vochtig houden.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:31

Wat leuk die hangconstructie, en nieuwe blaadjes zijn altijd goed <3
Aspergeplant heb ik zelf nog nooit gezien ook niet bij een ander dus zou ik niks over durven zeggen

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:25

Mossel schreef:
liekec schreef:

Enkel de 3de de rest gaat niet hangen die worden vooral heel hoog

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:35

_San87_ schreef:
Hanafubuki schreef:
Misschien dat ik zo ook even langs AH rijd :))

Bluf :7.

Ja verdorie _O- we zaten de hele dag aan een meertje in alle rust, en toen had ik geen puf meer :') ik ga vandaag even :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:26

Hanafubuki schreef:
_San87_ schreef:

Ja verdorie _O- we zaten de hele dag aan een meertje in alle rust, en toen had ik geen puf meer :') ik ga vandaag even :P

Ik zag vandaag in de Appie een prachtige Monstera. Maar ik heb er al één.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:44

Ik heb ook een AH plant gekregen van mijn moeder, een Alocasia. Was echt kurkdroog en staat nog heel erg in de houding van het verpakt zitten, terwijl die toch al een paar dagen uitgepakt is.
Ben benieuwd of het wat gaat worden.

Afbeelding
Afbeelding
Moet hem even recht zetten zie ik. :')

Hij loopt wel lekker te druppelen op mijn vloer sinds ik water heb gegeven... die andere die ik laatst op de kop had getikt ook al. Geloof niet dat ze teveel water hebben gehad. Hopelijk krijg ik er geen vlekken van, veeg het nu elke keer op, maar als ik niet thuis werk dan ligt het er wel een tijdje.
Mijn oudere Alocasia's druppelen niet meer... misschien omdat ze op sterven na dood zijn (mede dankzij drie keer verhuisd te zijn in minder dan een jaar, gok ik). Hoop dat de twee nieuwe het beter gaan volhouden.

Dacht eindelijk een Calathea te hebben gekocht voor de badkamer laatst, blijkt wederom een Ctenanthe te zijn.... maar hij rijst aardig de pan uit!

Afbeelding

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:05

Wat een leuk topic dit! Ik heb de afgelopen jaren ook steeds meer planten in huis en het lukt me ondertussen ook goed om ze in leven tehouden. Iets te goed soms, mijn pannenkoekplantjesfamilie is inmiddels wel heel groot ondanks dat ik toch regelmatig stekjes weggeef. Kan er moeilijk afscheid van nemen,maar geloof toch echt dat er een paar grote ruimte moeten gaan maken voor iets anders.
Op het moment ook veel mother of thousands stekjes, sommige nog aan de moederplant, een aantal al op eigen worteltjes in een potje.
Dus mocht er hier iemand uit de omgeving Leusden/Amersfoort zijn die ik blij kan maken? Ga van de week ook weer pannenkoekjes en graslelies stekken, dus die heb ik dan ook weer over.
Daar houdt mijn kennis ook wel een beetje op :D

Van de week een monkey masken nog een calathea gescoord, maar geen idee of en hoe die te stekken zijn.

xDeena_ schreef:
Ik was dus afgelopen donderdag jarig en heb 2 nieuwe plantjes gekregen van vriendinnen! Een vaderplant en een slaapkamergeluk, erg blij mee. Ook met leuke potjes die gelukkig goed bij de rest passen hahaha.
[url=m/SeIk76.jpg]Afbeelding[/url]

Deena, Wat een leuk plankje zo! Heb je die zelf gemaakt of ergens zo gekocht?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:32

Kan iemand deze op naam brengen? Hij doet t echt mega goed! Afbeelding
En mijn peperomia argyreia/watermelon doet heel de tijd dit:
Wat betekent dat?
Afbeelding
De stelen die verslappen of worden zo dun dat ze nog aan een draadje hangen. De rest van de plant doet het wel goed en krijgt ook baby's (nu even niet, maar voorheen wel, net als mijn andere plant die ook zo raar doet). Watergift lijkt niks uit te maken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:42

@ Macs: dat probleem met de slappe peperomia herken ik |( Zit soms maar 1 dag tussen, van ogenschijnlijk gezond naar de staat waarop ze in jouw foto ook zijn. De oorzaak weet ik ook niet, dus ik lees even mee.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:43

Mijn Begonia rex deed dit nadat ik hem nieuwe potgrond had gegeven... denk je ze een plezier te doen. :roll:
Hij hing een dag na de nieuwe potgrond echt heel slap, en een deel van de plant kreeg na verloop van tijd ook van die hele dunne uitgerekte steeltjes. Heb volgens mij twee derde van de plant uiteindelijk af moeten knippen en nu begint die weer helemaal op te leven. Maakt zelfs weer bloemetjes.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:45

Hmm gek he? Ik heb dus een tijdje geleden van 1 grote plant twee kleinere gemaakt en alle slechte stukken eruit gehaald. Dat haalt dus niks uit, ik hou alleen maar minder over.. ;(

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:02

Dat druppen heb ik ook met mijn nieuwe enorme olifantsoor (denk ik) weet iemans wat je er aan kan doen?

Dat met die watermelon ken ik niet, nou kan ik die soiezo niet lang in leven houden

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:14

Anke98 schreef:
Dat druppen heb ik ook met mijn nieuwe enorme olifantsoor (denk ik) weet iemans wat je er aan kan doen?

Dat met die watermelon ken ik niet, nou kan ik die soiezo niet lang in leven houden

Guttatie, wortel druk te hoog door de hoeveelheid water op zich geen heel groot probleem, je plant is gezond en voert het overtollig water af. Vervelende is dat het vlekken geeft, je kan evt proberen wat minder water te geven

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:15

Dankjewel voor je antwoord! Ik heb m sinds zaterdag en nog geen water gegeven. Voor nu ff een doekje op de vloer dus

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:25

Bjarni schreef:
Wat een leuk topic dit! Ik heb de afgelopen jaren ook steeds meer planten in huis en het lukt me ondertussen ook goed om ze in leven tehouden. Iets te goed soms, mijn pannenkoekplantjesfamilie is inmiddels wel heel groot ondanks dat ik toch regelmatig stekjes weggeef. Kan er moeilijk afscheid van nemen,maar geloof toch echt dat er een paar grote ruimte moeten gaan maken voor iets anders.
Op het moment ook veel mother of thousands stekjes, sommige nog aan de moederplant, een aantal al op eigen worteltjes in een potje.
Dus mocht er hier iemand uit de omgeving Leusden/Amersfoort zijn die ik blij kan maken? Ga van de week ook weer pannenkoekjes en graslelies stekken, dus die heb ik dan ook weer over.
Daar houdt mijn kennis ook wel een beetje op :D

Van de week een monkey masken nog een calathea gescoord, maar geen idee of en hoe die te stekken zijn.

xDeena_ schreef:
Ik was dus afgelopen donderdag jarig en heb 2 nieuwe plantjes gekregen van vriendinnen! Een vaderplant en een slaapkamergeluk, erg blij mee. Ook met leuke potjes die gelukkig goed bij de rest passen hahaha.
[url=m/SeIk76.jpg]Afbeelding[/url]

Deena, Wat een leuk plankje zo! Heb je die zelf gemaakt of ergens zo gekocht?

Dankje! Gekocht hoor, zo creatief ben ik helaas niet hahaha. https://www.bol.com/nl/p/plantenhanger- ... uctPageUrl Deze is het! Heb er wel zelf een verlengstukje voor gevlochten, hij is namelijk niet mega lang dus anders hingen de plantjes wel heel hoog.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:25

xDeena_ schreef:
En nog even een stekjesvraag! Deze stekjes van de string of hearts staan nu denk ik 3/4 weken, wanneer kunnen die de grond in en hoe doe ik dat het beste. Ik wil ze graag bij mijn huidige string of hearts om de plant wat voller te maken. Kan ik gewoon een gaatje graven in de bodem, de stekjes voorzichtig plaatsen en grond erbij doen of moeten de stekjes eerst zelf los in de grond en daarna bij de moederplant?
[ [url=m/sUUdaj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WF1YF2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5DHqBk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had iemand hier toevallig antwoord op? :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:31

xDeena_ schreef:
xDeena_ schreef:
En nog even een stekjesvraag! Deze stekjes van de string of hearts staan nu denk ik 3/4 weken, wanneer kunnen die de grond in en hoe doe ik dat het beste. Ik wil ze graag bij mijn huidige string of hearts om de plant wat voller te maken. Kan ik gewoon een gaatje graven in de bodem, de stekjes voorzichtig plaatsen en grond erbij doen of moeten de stekjes eerst zelf los in de grond en daarna bij de moederplant?
[ [url=m/sUUdaj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WF1YF2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5DHqBk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had iemand hier toevallig antwoord op? :o

Die kunnen volgens mij direct in de grond, als ze op de stengel maar een klein knobbeltje hebben. Want daar groeien de wortels uit. Die hoeven niet eens op water dacht ik. Volgens mij hier wel eens gedaan bij een afgebroken stuk. En ze kunnen direct bij de moederplant hoor!