[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:32

ja bedankt!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:28

:):) :):) :):)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:15

Gefeliciteerd Juval!

En onze makelaar speelde er juist op in om ongeveer 2 weken voor de open huizen route het huis op funda te hebben staan. Die nieuwe huizen worden juist vaak bezichtigd. Uiteindelijk stond het er 5 dagen voor de open huizen dag op, en tja, 15 bezichtigingen en 2 dagen later verkocht......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 07:54

Gefeliciteerd Juval!

Wij zijn gisteren voor de tweede bezichtiging geweest. Toch wel weer met beide benen op de grond gezet... -O-

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:51

Ohjee Cayenne, viel het tegen?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:56

Mag ik mij hier ook melden, wij hebben gisteren te horen gekregen dat ons bod geaccepteerd is en morgen gaan we het voorlopig koop contract tekenen *\o/*
We waren al een tijdje aan het rond kijken maar nog niet heel serieus, totdat we dit huis zagen :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:00

Kikka schreef:
Ohjee Cayenne, viel het tegen?

Mja, weet het nog niet zo goed. We hebben goed om ons heen gekeken en er zaten toch wel wat scheuren in de gevel. Een stuk van de garage helt naar buiten en met name het dak kan nog weleens problemen gaan opleveren. De pannen liggen scheef (vermoed dat er al eens iets aan is gedaan gezien de buitenste rij vernieuwd lijkt) de schoorstenen brokkelen en het daklood zit ook niet goed meer. In het ergste geval zal het complete dak opnieuw moeten denk ik.

We gaan woensdag keuren, maar kijk er nu wel echt tegenop -O- Heb nog steeds een heel goed gevoel bij het huis, maar er zal wel heel wat werk aan zitten.
De huidige bewoners willen gaan bouwen en hebben nog niets nieuws, dus die zullen ook wel geen haast hebben en echt het onderste uit de kan willen halen ben ik bang..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:00

Jammer cayenne!
Wij hadden geluk dat ze er uit moesten!
Dus dat heeft de prijs flink omlaag gehaald.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:22

We gaan eerst nog keuren hoor, maar ik houd alvast rekening met het ergste.
Ze vragen 299.999 maar we moeten onder de 273.500 blijven ivm NHG. Komen daar nog kosten bij ivm het dak, dan zou ons bod sowieso nog flink zakken.
Heb ook geen idee hoeveel een compleet nieuw dak zou moeten kosten..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:30

Balen zeg Cayenne, dat het toch wat tegenvalt. Hoop dat dat bij ons niet zo is.

Juval: gefeliciteerd!

Hihi Shiloh ik snap dat ook goed hoor. Zou ik ook hebben :)!

Spannend zeg Djeenie!

Joolien, wij hebben hier ook naar zitten kijken. Maar om je huis en tuin dan helemaal af te hebben komt er echt nog een groot bedrag bovenop. Al met al dus toch erg duur.

Zooo ik ben best zenuwachtig voor morgen. We willen echt gewoon heel graag voor dit huis gaan. Ben erg benieuwd wat de aankoopmakelaar zegt en of de onderhandelingen met onze max gaan lukken.
Ga morgenmiddag ook al even langs om te kiijken wat de zon in de tuin doet (16 meter diepe tuin op het noorden). We hebben zelf om 17 uur de bezichtiging, dus dan kan ik ook even kijken of er dna nog zon is in het najaar. Zijn er mensen met ervaring tuin op het noorden?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:33

Nou ja, het huis wat wij bezichtigen is sowieso een jaren 60 huis, dus wat onderhoud is helemaal geen probleem, maar een compleet dak vernieuwen is toch wel heel wat, en in combinatie met de scheuren etc is de vraagprijs gewoon veel te hoog. En we gokken dus dat ze niet veel gaan zakken. Tja, dan houd het voor ons op.
Maar goed, we gaan gewoon bouwtechnisch keuren woensdag. Wie weet maken we ons druk om niets :+
Maar ik ben wel weer verder aan het kijken op Funda. Eerst had dat geen zin meer omdat geen enkel huis hieraan kon tippen, maar inmiddels ben ik wel weer van die roze wolk af :')

Ik hoop dat het bij jullie goed uitpakt, Loes! De tuin bij dit huis is ook op het noorden, maar wij hebben daar geen probleem mee. Ik wil geen tuin die in de middag bloedheet is en desnoods bouwen we een extra terras als we het huis ooit krijgen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:38

jammer hoor Cayenne van het huis. Dat je weer op Funda kijkt zegt idd wel wat. Ik heb nu echt mijn rust in dit huis merk ik en Funda is ineens niet meer belangrijk ;).

Ik ben wel iemand die van zon houd. Maar gezien dit een diepe tuin is en er op de oost en westkant beide geen belemmeringen zijn van hoge gebouwen en bomen lijkt het geen probleem te zijn. We willen inderdaad 2 terrassen dan maken: 1 meteen achter het huis en 1 helemaal achter in de tuin (de grote wens is inclusief overkapping, loungeplek, vuurkorf en hangmat ;)).

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:50

Jammer van het huis, maar geef de moed niet op! Misschien valt het allemaal hartstikke mee. En anders heb je sowieso een goede onderhandelingspositie, een nieuw dak lijkt me geen goedkoop grapje :D

Wij gaan vrijdag even kijken in ons nieuwe huis. (Althans, als de voordeur inmiddels gemaakt is. Twee weken terug stonden we ook voor de deur, maar toen ging 'ie met geen mogelijkheid meer open. :') Verkoper zou er een nieuw slot in laten zetten, maar ik heb er niets over gehoord. Zo de makelaar nog maar eens bellen.)

We krijgen pas half april de sleutel, maar omdat we dan alles in 3 weken willen doen, is het handig als we alvast wat dingen kunnen inmeten. Het staat leeg, dus dat is geen probleem. We gaan dus met loodgieter, timmerman, stucadoor en schilder op pad vrijdag, gezelliiiig!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:59

Volgens mij ligt onze tuin ook op het noorden :=
Onze tuin is ook iets van 18m lang en kunnen heerlijk achter in de tuin vertoeven in het voor en najaar. :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:02

Goed te horen Dungen :). Nu dus ook?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:03

Wij hebben nu 3/4 zon in de tuin :)
En volgens vriend ligt de tuin op het noord oosten :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:32

Tamara, de bedragen die in het kadaster staan zijn niet per definitie gelijk aan de hypotheek. Het betreft slechts de hypothecaire inschrijving en níet de uiteindelijke hoogte van de hypotheek. Vaak wordt er hoger ingeschreven zodat mensen later nog onderhands kunnen verhogen. Je kunt dus niet blindelings uit gaan van wat er in het kadaster staat vermeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:01

Tuin op het noorden is juist ideaal :j

Eigenlijk de hele dag keuze tussen zon of schaduw, veel beter dan zo'n tuin op het zuiden waar je geen kant op kan vluchten en zit te smoren in de hitte :=

In het voorjaar wel lekker hoor dat zuiden, maar in de zomer...pffffieuw. Dan steek je echt de moord.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:10

Mooi die berichten over tuin op het Noorden. Hoop meer en meer dat het iets wordt. Duimen jullie voor me mee ;)?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:13

Ik ben inderdaad ook blij met tuin op het noorden in mijn nieuwe huisje. Voor de grootte van het huis is het een relatief diepe tuin en het huis is helemaal niet hoog, dus waarschijnlijk zowel in voorjaar als zomer als najaar, zowel keuze voor zon als schaduw. Heerlijk!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:15

Er zit trouwens ook een flinke voortuin bij het huis. Ik vind het ook niet erg daar een gezellig bankje neer te zetten en daar kop koffie te drinken in de eerste voorjaarszon ;).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:18

Ik vind zelf een tuin op het oosten het minste fijn, altijd snel schaduw eind van de middag en dan wordt het koud :P

Westen en noorden is prima, zuiden is leuk als het koud is want dan is het daar lekker met een zonnetje :j
Maar als het warm is dan leg je echt het loodje op het zuiden :P

Pfffft, ik word hier een beetje Open Huis-moe, zit te dubben wat ik nou moet qua accessoires is het huis voor mooie foto's.... het is nooit goed dus ik weet het zachtjes aan niet meer :P

De 1 zegt: rustig houden, zo weinig mogelijk "prullen" en als je het doet in onopvallende kleuren.
En de ander zegt daarvan weer dat het huis zo kil en onpersoonlijk wordt, er planten en prullen in moeten (op vensterbank, tafels, en aanrecht enzo) en dan bij voorkeur een leuk kleurtje om de boel een beetje op te vrolijken.

Ik word er echt een beetje sjacho van.

Heb in ieder geval al een paar potten witte verf in huis en manlief neemt als het goed is nog 2 emmers witte latex mee voor boven, kijken of dat gaat over het behang heen :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:24

Met aankleding is niks mis, als je maar smaak ongevoelige aankleding doet, denk ik. Planten kleden een woning aan, maar zijn niet echt smaak gevoelig. Schilderijen en beeldjes en dergelijken, zijn juist wel heel erg smaak gevoelig en persoonlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:42

Ik ben nu op het punt dat ik niet meer wat wat zouteloos en onpersoonlijk genoeg is zonder te zouteloos en onpersoonlijk te worden....als je begrijpt wat ik bedoel :P

Kan ik wel de standaard lantaarn en kitsche kaarsenstandaard op de vensterbank zetten maarja.... ook dat is smaakgevoelig. En welke planten zijn leuk, dat zal ook wel weer smaakgevoelig zijn :P Te veel kleur, te weinig kleur, te groot, te klein....zucht. Ik ben echt een beetje re-style moe -O-

Of zo ook met handdoeken. Leuk idee hoor, in die nis van de badkamer wat handdoeken leggen want dan ziet het er huiselijk uit. En iets van een plantje ernaast ofzo. Maarja wat voor kleur handdoeken :P

Wit? Of juist niet omdat dat te kleurloos is :P

En wat voor kleur handdoeken dan in de keuken? Het oranje-rode gebruik van details van de woonkamer doortrekken (kleed, gordijnen enzo) om er een beetje kleur aan te geven, of juist niet.

En überhaupt dat vloerkleed... laten liggen? Onder de salontafel leggen? Allebei de kleden (er ligt een grijze met wit werkje onder de salontafel) weghalen zodat het minder rommelig wordt? Of is zo'n kleed juist huiselijk?

Argh.

Zit zachtjes aan zelfs te twijfelen of we die bankstellen en stoel inderdaad niet op zullen ruimen en een lichtgekleurd bankje van Marktplaats zullen halen. Maarja dat is toch eigenlijk ook belachelijk :?
Lijkt me helemaal niet zo verkeerd toch om te laten zien dat je prima een driezitter, tweezitter en nog een losse stoel kwijt kan zonder dat het raar staat? Of zou 1 enkel los lichtgekleurd bankje beter staan omdat er dan minder in de ruimte staat. Krijg je weer dat het er te kaal uitziet :P

En wat is er nou eigenlijk mis met die waaier aan de muur :?

Ziet er vrolijk uit, is niet bijzonder persoonlijk ook toch? Wat kan iemand daar nou tegen hebben, waarom zou 1 of ander stom schilderij beter zijn :? In die waaier komt tenminste de kleur groen van de banken nog terug zodat die niet helemaal uit het niks komen zeg maar :P

Zucht. Ik vind het echt niet leuk meer -O-

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:50

Pmarena dat snap ik.. :)
Ooit moet er echt wel iemand komen voor jou huis :)