Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:56

Nee. Heb de mijne al jaren zo..

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:34

Kunnen jullie mij misschien helpen?
Ik twijfel tussen de Huawei P8 lite en de Samsung galaxy core prime.
Welke raden jullie aan?
Is 5 inch nou nog een beetje een handzaam formaat?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:08

KyaraMyBest schreef:
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Ik twijfel tussen de Huawei P8 lite en de Samsung galaxy core prime.
Welke raden jullie aan?
Is 5 inch nou nog een beetje een handzaam formaat?

Het prijsverschil is 100 euro. Maar dan zal ik voor de Huawei gaan. Snellere processor en meer geheugen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:02

Ik heb de p8 lite besteld. Zodra ik hem binnen heb zal ik je zeggen of ik het een goede gsm vind.
De verkoper was er iig erg over te spreken.

Ik heb hem besteld in combinatie met een Vodafone abbo.
3 GB data,en onbeperkt bellen en smssen voor 31 euro per maand.
Incl de huawei dus.
Kon ik niet laten lopen. :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:11

Ik heb voor mijn gevoel altijd pech met de smartphones... :Y)

Als allereerste had ik de samsung galaxy txt.. beetje een blackberry model.. helaas al snel problemen mee gehad, wat voor problemen weet ik niet eens goed meer, toen terug gegaan naar een oude nokia.. wat een fijne telefoon! Maar ja, helaas geen whatsapp..
Daarna heb ik een htc desire x gehad, opzich fijne telefoon maar net na de garantie liep deze elke keer vast, het beeld begon te schudden en het touchscreen begon erg traag te reageren. Helaas omdat dit buiten de garantie viel en de reparatiekosten even veel of meer werden dan de aanschaf van een nieuwe telefoon, er voor gekozen een andere te kopen.
Toen heb ik een Honor 3c gekocht. (Vanwege de leuke prijs)
Deze heb ik nu ongeveer 7 maand in gebruik. Jammer genoeg valt mij deze ook tegen..
Wat zijn de minpunten:
- Eigenlijk te groot voor mij :o.
- Camera reageert erg traag waardoor foto's ook vaag/bewegend beeld weer geven
- Touchscreen reageert erg traag (een appje typen kan die vaak niet bij houden)
- Als ik aan het bellen ben, kan ik de andere mensen erg slecht verstaan.
- Op sommige plekken met WiFi geeft hij altijd een authenticatie probleem aan...
- Slecht bereik.

Nu ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuwe. Voor mijn gevoel vallen bovenstaande punten niet onder de garantie, zeker niet voor dit ''budget'' toestel.
Veel mensen raden mijn samsung aan. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de Samsung S3 neo een goede telefoon is.
Ik heb een sim-only abbo waar ik nog tot volgend jaar december aan vast zit, dus de enige optie is eigenlijk een los toestel en dan vind ik de Samsung S3 neo eerlijk gezegd nog vrij prijzig.

Wat zijn mijn ''eisen''
- Een goede antenne, want heb slecht bereik, andere mensen met dezelfde provider maar andere telefoon hebben hier in de straat prima bereik, dus voor mijn gevoel ligt het aan de antenne.
- Camera die vlot reageert en redelijk goede foto's maakt.
- Niet te groot.
- Touchscreen dat goed reageert.

Met andere woorden: ik wil gewoon een goed functionerende telefoon.
Mijn budget? €200? dat is eigenlijk wel de max. Het liefst koop ik de telefoon ook gewoon in een winkel, mocht er wat mee zijn, dan kan ik even langs gaan. Maar in de winkel zijn ze vaak duurder als op internet... -O-
En ook belangrijk: er moet een micro-sim in kunnen.

Is de Samsung S3 neo echt zo goed, of hebben jullie nog andere suggesties?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:04

Dat er een micro-sim in kan lijkt me niet zo belangrijk. Ze kunnen hem in de winkel gewoon voor je op nano-formaat knippen of juist een adaptertje (gewoon een stukje plastic) geven zodat hij weer normaal formaat is.

Ik ken de Samsung S3 Neo niet, maar vond wel dit artikel waarin hij met 4 andere budgettelefoons wordt vergeleken: http://tweakers.net/reviews/3865/1/de-v ... iding.html

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:58

MonaLieske: Dat van die simkaart wist ik geen eens dat daar weer speciale plastic dingetjes voor waren zodat hij weer een normaal formaat krijgt.. kun je zien hoeveel verstand ik er van heb :')
Ik ga even het artikel rustig doorlezen! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:37

Ik vraag mij wel eens af, waarom ik altijd pech heb met de smartphones..
Waar aan kan dat aan liggen, ik doe er toch geen gekke dingen mee.. een beetje appen, af en toe wat op zoeken op internet en als er een leuk spelletje is, een spelletje..
Ook heb ik een paar apps zoals: de reisplanner van de NS, de Ohra app, en sportypall of runkeeper.

Als ik deze eisen stel:
- Een goede antenne, want heb slecht bereik, andere mensen met dezelfde provider maar andere telefoon hebben hier in de straat prima bereik, dus voor mijn gevoel ligt het aan de antenne.
- Camera die vlot reageert en redelijk goede foto's maakt.
- Niet te groot.
- Touchscreen dat goed reageert.

En dat samen genomen met het bovenstaande, wat is dan een goede telefoon?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:42

Waarom 2x dezelfde post?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:42

Apart dat de Honor 3C bij jou zo slecht is en anders als die van mij.
Bij mij reageert alles wel goed, bereik is ook en er loopt ook nooit iets vast.
De camera is dan wel 8 megapixels maar niet goed, autofocus is te duidelijk en dan krijg je zulke wazige foto's alleen maar scherp waar hij dus wel op focust.

S3 Neo is inderdaad een goeie telefoon voor zijn geld maar wil je een goed toestel moet je vaak wel wat meer betalen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:45

Er zit wel degelijk verschil in de post hoor..
In de eerste post zeg ik dat ik alleen pech heb, in de tweede post vraag ik mij af of dat aan mijn gebruik ligt.. wat ik mij haast niet voor kan stellen..

En de eisen had ik er nog weer even bij gezet zodat mensen niet terug hoeven te lezen. ;)

Ilona_Ubique: wat raar dat er dan zo'n verschil in zit.. dat bedoel ik dus ook.. waarom heb ik altijd pech met die dingen?
Wat voor prijsklasse moet ik aandenken als ik een goed toestel wil?

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:50

It'sme wat is 'te groot'? 5", 6"?
Meerdere mensen die ik ken hebben een Samsung Galaxy Core Prime en bevalt hun goed :)

edit; typo
Laatst bijgewerkt door Calanthe op 04-08-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:53

Als je een echt goed toestel wil moet je een Iphone nemen. De iphone 5c is het goedkoopste op het moment. Of je moet nog ergens een 4s kunnen vinden. Nadeel is dat die 2 maar 8 gig hebben.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:54

Samsungs zijn bij mij nog altijd de beste! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:55

Sorry hoor maar iPhones zijn echt niet de enige goede toestellen en ook niet perse de "beste". Die enorme Apple hype altijd. :r

De galaxy s3 neo is inderdaad een hele goede telefoon. Snel, goede camera, goede batterij en gewoon prettig in gebruik.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:06

Zag de core prime voorbij komen en dat is een goed toestel, mijn zusje heeft die ook en mensen in de omgeving ook en die bevalt hun erg goed

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:08

Rebeccaa schreef:
Sorry hoor maar iPhones zijn echt niet de enige goede toestellen en ook niet perse de "beste". Die enorme Apple hype altijd. :r

De galaxy s3 neo is inderdaad een hele goede telefoon. Snel, goede camera, goede batterij en gewoon prettig in gebruik.

Mee eens. Veel collegas en vrienden zijn van iphone overgestapt naat samsung of iets anders omdat ze i phone poedersuiker vinden

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:17

Ik heb even de samsung core prime bekeken.. zit nu op mobiel dus zie niet alles overzichtelijk, maar de prijs spreekt mij in ieder geval al aan.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:28

Ik heb zelf wel ook een iPhone en heb ook een macbook, dus ik zou zelf niet snel meer overstappen naar producten van andere merken, aangezien dit me gewoon erg goed bevalt, maar mijn iPhone functioneert echt niet beter dan de samsungs hoor.
Samsung heeft alleen heel veel crappy toestellen op de markt, naast de goede toestellen. het is ook niet eerlijk om een iPhone van 600 euro te vergelijken met een Samsung van 150 euro. Leg een iPhone 6 naast een Samsung galaxy s6 en dan doen ze echt niet veel voor elkaar onder. Apple is gewoon heel slim door alleen goede producten op de markt te brengen (goed voor je imago), terwijl samsung ook marktaandeel heeft bij mensen die minder te besteden hebben.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:15

Ik ben een beetje bang dat als ik een ander toestel koop, ik weer hetzelfde krijg.. bijvoorbeeld dat ie naar een goed half jaar weer traag wordt of zo iets..
Is er een manier hoe ik dat kan voorkomen?

De Samsung Galaxy Core Prime spreekt mij tot nu toe het meest aan..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:17

Wat ik me afvraag, hoe oud is je Honor 3C? Waarom geen aanspraak maken op je garantie? Het is namelijk een prima toestel.. En later dit jaar komt er een update naar Android 5.0 uit.

Al eens gereset naar fabrieksinstellingen etc?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:25

Wie heeft het over een samsung van 150 euro? En creapy toestellen zoals? Dan kan je into iphone zijn. Maar je loopt samsung wel erg af te kraken zeg... bah!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:33

Quad: deze honor 3C heb ik eind januari dit jaar nieuw gekocht..

Ik heb het toestel nog niet gereset...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:36

ItsMe2 schreef:
Quad: deze honor 3C heb ik eind januari dit jaar nieuw gekocht..

Ik heb het toestel nog niet gereset...

Dat is het allereerste wat de support je zal vragen.
Maak wel een backup van je data.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:15

Ik heb de telefoon nu gereset..
Het touchscreen reageert wel beter nu..