manzano schreef:Dat snap ik...... maar in de hyp.akte van ons huidige huis staat ook alle info m.b.t. hypotheekrente, aflossing, looptijd etc.
In de conceptakte die ik nu heb gekregen staat dat allemaal niet.......... vraag me dus af of dat nodig is of niet omdat je dat eigenlijk gewoon met de bank hebt afgesproken dmv hypotheekovk.
Volgens mij is het voor de hypotheekakte alleen van belang om welk onroerende zaak het gaat en welk bedrag en wie de hypotheeknemer is....
En welke zekerheden de hypotheeknemer heeft. Ik quote even van internet:
Citaat:De hypotheekbedingen zijn de voorwaarden die de geldschieter zal stellen voor de verstrekking van de hypotheek. Bij banken en verzekeraars zijn deze opgenomen in de algemene voorwaarden van geldleningen. Veelal worden de belangrijkste bedingen in de akte nog eens uitdrukkelijk gemaakt. De drie belangrijkste hypotheekbedingen zijn:
Opeisbaarheid:
Het verschuldigde bedrag is onmiddellijk opeisbaar bij niet-nakoming of overtreding door de eigenaar van enige verplichting die op hem rust tegenover de geldschieter. De geldschieter is binnen de grenzen die de wet daartoe stelt, bevoegd de goederen die aan haar zijn verpand executoriaal te verkopen. Hij heeft dan een vordering dat hij bij voorrang zijn geld mag verhalen op de opbrengst van het huis. Dat betekent dus dat hij voor andere schuldeisers zijn geld terug krijgt.
Huurbeding:
Zonder voorafgaande toestemming van de geldschieter mag het onderpand niet in gebruik worden afgestaan of worden gedoogd dat derden het onderpand gebruiken. Een huis in verhuurde staat kan de waarde laten dalen. Dit huurbeding wordt in de openbare registers ingeschreven zodat iedere huurder kan nagaan hoe zijn rechten liggen.
Inrichting, gedaante en bestemming van het onderpand:
De aard van het gebruik, de inrichting en de bestemming mogen zonder toestemming van de geldschieter niet worden gewijzigd. Veranderingen waardoor waardevermindering kan op treden zijn niet toegestaan.
Verder durf ik het ook eerlijk gezegd ook niet te zeggen...