Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:58

Oke dankjewel! Ik zat nu bij een andere dynamische leverancier maar daar zou ik in eerste instantie veel minder gaan betalen dan ze nu ineens doorrekenen en ik kan het voorschot bedrag niet zelf aanpassen. Mij schatten ze ook steeds veel te hoog in. Dit klinkt goed, ANWB kwam er dus positief uit voor mij nu met hun voorstel.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:03

Ik heb ook naar 2 andere dynamische aanbieders gekregen maar mijn gevoel kwam toch uit bij anwb. Mede hoe ze op voorhand de informatie verstrekken.

Bij de andere aanbieders had ik het idee dat ze van oorsprong zakelijke klanten hadden en de particulier er dan maar even bij deden. Maar vergeten waren dat ze dan echt wel andere informatie moeten verstrekken en andere tools moeten aanbieden zoals een overzichtelijke app.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:22

Elisa2 schreef:
Oke dankjewel! Ik zat nu bij een andere dynamische leverancier maar daar zou ik in eerste instantie veel minder gaan betalen dan ze nu ineens doorrekenen en ik kan het voorschot bedrag niet zelf aanpassen. Mij schatten ze ook steeds veel te hoog in. Dit klinkt goed, ANWB kwam er dus positief uit voor mij nu met hun voorstel.

Welke zit jij nu bij?

EllyC schreef:
Ik heb ook naar 2 andere dynamische aanbieders gekregen maar mijn gevoel kwam toch uit bij anwb. Mede hoe ze op voorhand de informatie verstrekken.

Bij de andere aanbieders had ik het idee dat ze van oorsprong zakelijke klanten hadden en de particulier er dan maar even bij deden. Maar vergeten waren dat ze dan echt wel andere informatie moeten verstrekken en andere tools moeten aanbieden zoals een overzichtelijke app.

Welke twee andere heb jij het over?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:25

als ik nu vergelijk wat ik betaal met mijn (vaste jaar-) contract bij van de bron is dat hoger dan bij ANWB, dus het loont denk ik best wel om als mijn contract afloopt daar eens naar te kijken. Hoewel ik die zekerheid nu ook wel fijn vindt en ook niet echt de ruimte heb om apparaten op specifieke tijden aan te zetten.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:27

Goedemorgen,

Kan iemand ons/mij helpen?
Wij willen iemand in ons gezin voor de halve studiedagen thuis online een extra infra verwarmingsoptie lokaal geven (wegens medische redenen). Voorwaarden: pootjes eronder ivm soms andere ruimte, vaste knop voor aan uit op element zelf.

Niet zeggende dat het de keuze uit onderstaande twee hoeft te zijn.
Maar...

Welke van de twee is de beste keuze?
Zoveel gezien, ook via bol.com, Expert, etc. Misschien ga ik wel gewoon even langs de winkel als we aan de beterende hand zijn.

Iemand die mij iets verder op weg kan helpen?

Optie 1:
https://webshop.telegraaf.nl/product/si ... rwarming-2

Optie 2:

https://webshop.telegraaf.nl/product/fl ... verwarming

Alvast onwijs bedankt, een andere tip in dezelfde prijsrange ongeveer is welkom. Wifi is handig, app niet perse noodzakelijk.

_/-\o_

Willeke

Uitgebreidere omschrijvingen hieronder.

Optie 1:
Meer informatie
Bespaar op je energierekening met de Sinji Smart Infrarood Paneelverwarmer.

Door de efficiënte infrarood verwarming heb je direct warmte in je woonkamer, keuken, slaapkamer of in iedere andere ruimte waar je snel warmte nodig hebt. De infrarood paneelverwarmer geeft gelijk gerichte warmte af, zo heb je het direct warm. Door deze manier van verwarmen heb je veel minder wattage nodig om de gewenste warmte in huis te hebben. Hierdoor kun je dus flink besparen op je energierekening.

De Sinji Slimme Infrarood Paneelverwarmer verbruikt maximaal 450 watt, waarmee je fors kunt besparen op je energierekening vergeleken met convectieverwarming of CV-installatie.

Besparing vergeleken met convectieverwarming

Deze berekening is gemaakt op basis van het verwarmen van je woonkamer. De Sinji Slimme Infrarood Paneelverwarmer verwarmt je woonkamer op de efficiëntste manier. Gemiddeld genomen hebben we in Nederland 5 “koude” maanden, dit staat ongeveer gelijk aan 150 “koude” dagen per jaar. In deze koude dagen zitten Nederlanders gemiddeld 3 uur op de bank, in totaal 450 uur. De Sinji Slimme Infrarood Paneelverwarmer verbruikt 450 watt, wat gelijk staat aan 0,45 kWh per uur. Een traditionele convectieverwarming verbruikt 2000 Watt, dit staat gelijk aan 2 kWh per uur. De gemiddelde elektraprijs in Nederland is momenteel € 0,885 per kWh.

De Sinji Slimme Infrarood Paneelverwarmer kost je op bovenstaande berekening 0,45 x 450 = 202,50 kWh (totaal verbruik). 202,5 x € 0,885 (kosten per kWh) = € 179,21 voor alle koude dagen. Een traditionele convectieverwarming kost je op bovenstaande berekening 2 x 450 = 900 kWh (totaal verbruik). 900 x € 0,885 (kosten per kWh) = € 795,50 voor alle koude dagen. De besparing vergeleken met de traditionele convectieverwarming is € 795,50 - € 179,21 = € 617,29.

Door de enorm gestegen gasprijs, wordt geadviseerd om je huis te verwarmen met een elektrische oplossing. Met de Sinji Slimme Infrarood Paneelverwarmer heb je de meest besparende oplossing in huis.

Specificaties
Inhoud verpakking
450 Watt
Zeer efficiënt en kostenbesparend
Direct warmte
Elegant design
Hoog kwaliteit metaal paneel
Helpt schimmel voorkomen
Temperatuur sensor
Verstelbare temperatuur (10-50 °C)
WIFI- connected
Aan te sturen via app
App te downloaden via Google App Store en Apple Store
Geen geluid of geur
Uit- en inschuifbaar display
Lange levensduur
Kantelbeveiliging
Timer functie
Schakelt uit zodra het paneel valt
Afmetingen: 60 x 60 x 1,2 cm

Optie 2

Meer informatie
LET OP: Dit betreft een pre-sale. De uitlevering van dit product is eind december.

Deze winter is een energiezuinige verwarmer in je huis een echte must have! Met de stijgende gasprijzen wil je natuurlijk zo weinig mogelijk geld kwijt zijn aan stoken.

Slimme investering

De FlinQ Slimme Infrarood Verwarming is dan ook een slimme investering! Het voordeel van infrarood verwarmen is dat je geen tijd (en dus geld) kwijt bent aan de opwarming van het apparaat. Je krijgt direct warmtestraling zodra de heater wordt ingeschakeld. Zo is de kamer of ruimte die je wil verwarmen snel op een aangename temperatuur. De slimme heater is voorzien van een eco-modus waardoor je zuiniger met je energie omgaat. Op de momenten dat je minder warmte nodig hebt, past de verwarming automatisch het verbruik aan. Daarnaast kun je met behulp de timer functie instellen wanneer je wil dat de infraroodverwarming aan en uit gaat.

Gemakkelijk te gebruiken
De heater is op 3 verschillende manieren te bedienen; via het scherm op de heater zelf, met de bijgeleverde afstandsbediening en met de Tuya applicatie op je smartphone. De heater kan zowel staand neergezet worden als opgehangen worden, dankzij de meegeleverde pootjes kies je dus zelf wat voor jou het beste uitkomt!

Specificaties
Snelle opwarming door infrarood technologie
Beschikt over een temperatuurbereik van 10°C tot 45°C
Heeft een vermogen van wel 360W
De heater is geluidsstil
Energiezuinig dankzij eco modus
Te bedienen via smartphone applicatie, afstandsbediening of via het scherm op de heater zelf
Beschikt over anti-val bescherming
Met inschuifbaar display
Met meegeleverde pootjes
Afmetingen verwarmingspaneel: 60 x 60cm

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:34

Slmt9 schreef:
Elisa2 schreef:

Welke zit jij nu bij?

Zonneplan, had een mooie aanbieding en daar ben ik op in gegaan maar daar blijkt dus helaas niet veel van te kloppen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:32

Elisa2 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik hoorde dat het aanbieden van vaste contracten samen gaat met bepaalde voorwaarden die het voortijdig opzeggen van die contracten moeilijk gaat maken. Dus hogere boetes als je voortijdig wilt overstappen.

Dat was toch altijd al zo? Bij mijn weten zat je voorheen gewoon minimaal een jaar aan een vast contract vast.

Nieuwe regels gaan het opzeggen van een vast energiecontract minder aantrekkelijk maken. Vanaf april 2023 moet je bij het opzeggen van een vast contract een vergoeding betalen die past bij de hoeveelheid energie die je nog zou gaan gebruiken. De strengere regels moeten energiebedrijven motiveren meer vaste contracten aan te bieden.

https://nos.nl/l/2460169

https://www.nu.nl/economie/6247300/vast ... egels.html

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:25

Misschien is het al lang ergens gevraagd hier, maar ik kan het niet vinden.
Kan iemand uitleggen waarom bij elektriciteit rekening in de - zit ? Kennelijk is mijn verbruik minder dan wat de overheid aan vergoeding betaald ?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:25

EllyC schreef:

Ik kom me ook even melden. Wij hebben vanaf gisteren een dynamisch tarief voor elektra. Een gasaansluiting hebben we niet. Misschien goed om te weten dat ANWB niet de goedkoopste aanbieder is voor dynamische tarieven, omdat ze een hoge opslag rekenen over de geleverde stroom.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:40

Elisa2 schreef:
Dees schreef:
Anwb levert op niveau inkoopprijs. Lijkt me dat geen enkele commerciële partij lager zal zitten in prijs.

BudgetEnergie koopt in per maand en kan daardoor nu relatief voordelig. Maar bij prijsstijgingen gaat de prijs ook daar vrij snel omhoog.

Ik moet nog zien of de "vaste contrachten nieuwe stijl" wel zo klantvriendelijk uitpakken. Zit heel veel lobby vanuit de energiereuzen achter, die hebben zonder twijfel vooral goed voor zichzelf gezorgd.

ANWB lijkt op dit moment een van de goedkoopste te zijn, wie hebben er ervaring met ANWB?

Ik ook. Wat wil je weten?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:37

Ik heb een test gedaan
2/1 kapwoning, nageisoleerd, dubbel glas.
Stooktijd 7.00 uur tot 20.00 uur op 17,5 graden, anders14 graden.
Buitentemperatuur zo goed als gelijk beide dagen.
Prijsplafond als tarief aangehouden

Dag 1 (gister) verwarmd met Airco.
Deze moet nog vervangen worden door een grotere, dus nog niet optimaal in verwarmen/verbruik.
Kosten totaal 8.30 euro
20 kWh
0.4 m3 voor douche en afwassen.)

Dag 2 (vandaag) verwarmd met c.v./gas.
Kosten tot nu toe al meer dan 9 euro.
2,4 kwh
5,7 m3 (voor douche en extra badkamer/gang die nu meeverwarmd is).

Airco is dus aanzienlijk goedkoper. Alleen dan wel opletten op prijsplafond omdat er nog geen zonnepanelen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:45

Ik weet niet of dat een eerlijk vergelijk is?

Hier gisteren op 15 hele dag gestaan. Zonnetje scheen verwarming is niet aangegaan.

Vandaag slaat die continue aan om hem op 15 te houden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:50

Zon verwarmen doet hier niet zo veel. Maar zal binnenkort nog een dag testen op airco.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:50

Ik zie hier meteen in de P1 app als de zon geschenen heeft.. :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:50

secricible schreef:
. Hoewel ik die zekerheid nu ook wel fijn vindt en ook niet echt de ruimte heb om apparaten op specifieke tijden aan te zetten.

Apparaten aanzetten is heel simpel te regelen met de uitgestelde timers die er tegenwoordig opzitten en anders met slimme stekkers. De wasmachine heeft hier uitgestelde timer dus die kan ik zo instellen dat hij bijvoorbeeld om 4 uur snachts aangaat. De droger en vaatwasser hebben dit niet. Die heb ik op een slimme stekker zitten. Ik kan via een app instellen om welke tijd ze aan moeten gaan en kan ze zelfs zo instellen dat ze pas aangaan wanneer er (genoeg) zonnestroom opgewekt wordt.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:20

Cer schreef:

In de opbrengst van zonnepanelen of..?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 03:18

Ik kom hier ook maar weer eens mee kijken.

Vandaag weer overgestapt naar een andere elektra leverancier, van Next energy naar Tibber. Gas blijft wel bij Next energy.

Nav dit artikel:
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/ ... ten-liggen

Ook kwam ik dit artikel tegen, heeft iemand hier zich al eens wat meer in verdiept? Ik ga er na onze vakantie naar kijken, klinkt interessant.

https://www.solar365.nl/nieuws/zonne-en ... 5B0B5.html

Wij krijgen als alles goed verloopt, in Q2, 2 Sessy batterijen geïnstalleerd. Zakelijk gekocht met KIA en EIA investeringsaftrek, omdat we een zakelijke lease auto hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 08:03

Ladygiroc schreef:
Cer schreef:

In de opbrengst van zonnepanelen of..?

Ohhh nee nee ik heb geen panelen :)
Ik zie dan dat de CV stopt met verwarmen.. dan wordt de kamer door de zon verwarmd.
CV staat standaard op 15,5 en daar moet ie toch soms voor bijverwarmen..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:19

Elisa2 schreef:
Zonneplan, had een mooie aanbieding en daar ben ik op in gegaan maar daar blijkt dus helaas niet veel van te kloppen.

Kan je aangeven wat er niet klopt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:53

Zou iemand mij kunnen helpen of iets kunnen verduidelijken? Als ik kijk naar de tarieven zonder dat ik bij mijn energiemaatschappij inlog kom ik op hele andere tarieven uit.

Dit zijn de tarieven voor gas op de site:
2,335300 €/m3

Deze voor electra:
€ 0,67427/kWh

Mijn contract zegt:
Gasprijs: € 2,92796/m3
Electra: € 0,82672/kWh

Als ik het dus bekijk zit ik met mijn verlenging boven de prijzen van wanneer ik een nieuw contract zou nemen. Hoe kan dit?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:36

omdat je bij een variabel contract (aannemende dat je dat nu hebt) maar 1 x in de 3 maanden een prijsaanpassing krijgt. Fijn als de markt stijgt, maar jammer als de markt daalt zoals nu.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:37

Zo gaat dat heel vaak. Nieuwe klanten betalen een lagere prijs dan zittende klanten.

Komt doordat de prijzen zakken en de zittende klanten nog 'vastzitten' aan oudere kwartaalbedragen.

Een probleem dat niet meer voorkomt bij dynamisch.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:51

Hier correctie van de fouten van oxxio van los vast gehad. Maar ze rekenen maar met 1 tarief verandering en ze zeggen dat ik van 1 december tot augustus 0.89 cent betaald heb. Echter kan ik mij toen herinneren dat ik eerst de prijs vab 0.89 per m3 had en daar direct een verhoging later op heb gehad nog voor 1 december en ging naar 1.43 per m3. Die mail zie ik natuurlijk niet. Ik weet nog dat ik in de stress schoot van de markt. Maar dat is niet mee genomen. Irritant. Want een vol jaar en dan 0.60 cent per m3 is nogal..

Lees ik het zo verkeerd? Kan die mail nergens terug vinden maar zie wel in m'n verbruiks over zichten vanaf 1 december al 1.43. En ook dat het los staat van leveringstarieven enzo. Dus die 1.43 is echt exclusief alles en had toch ook van 1 december tot augustus ook 0.89 moeten zijn maar is niet verrekend. Ze beweren dus van wel? Of lees ik zo verkeerd.

Dit is m'n tarief van verbruik vanaf 1 december tot 1 januari met 1.43 per m3 erin.
Afbeelding

Dit is de correctie mail die ik net kreeg waar die 1.43 nergens staat.. alleen die 0.89 cent die ze hadden moeten aanhouden maar dus niet hebben gedaan volgens bovenstaande? Of lees ik zo verkeerd.
Afbeelding

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:15

@purny,
Dat doen ze beetje bij alles. Voor mensen die toch blijven hoeven ze niet hun best te doen, voor die rekenen ze de hoofdprijs. Nieuwe klanten stunten ze wel om naar hun toe te trekken. Als ik jou was zal ik gewoon overstappen. Bij telefoon abbomenten, internet, enz loont dat ook meestal om elk jaar te switchen. Alleen niet iedereen heeft daar zin in en daar maken ze handig gebruik van.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 02:08

Steenbok12 schreef:
Hier correctie van de fouten van oxxio van los vast gehad. Maar ze rekenen maar met 1 tarief verandering en ze zeggen dat ik van 1 december tot augustus 0.89 cent betaald heb. Echter kan ik mij toen herinneren dat ik eerst de prijs vab 0.89 per m3 had en daar direct een verhoging later op heb gehad nog voor 1 december en ging naar 1.43 per m3. Die mail zie ik natuurlijk niet. Ik weet nog dat ik in de stress schoot van de markt. Maar dat is niet mee genomen. Irritant. Want een vol jaar en dan 0.60 cent per m3 is nogal..

Lees ik het zo verkeerd? Kan die mail nergens terug vinden maar zie wel in m'n verbruiks over zichten vanaf 1 december al 1.43. En ook dat het los staat van leveringstarieven enzo. Dus die 1.43 is echt exclusief alles en had toch ook van 1 december tot augustus ook 0.89 moeten zijn maar is niet verrekend. Ze beweren dus van wel? Of lees ik zo verkeerd.

Dit is m'n tarief van verbruik vanaf 1 december tot 1 januari met 1.43 per m3 erin.
[ [url=m/VvglUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de correctie mail die ik net kreeg waar die 1.43 nergens staat.. alleen die 0.89 cent die ze hadden moeten aanhouden maar dus niet hebben gedaan volgens bovenstaande? Of lees ik zo verkeerd.
[ [url=m/bWZ1KL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij hebt al mail gehad? Ik wacht nog steeds op antwoord en verwachte eigenlijk een mail met: helaas hebben we onze deadline niet gered, nog eve geduld aub en geef ons nog een maand.

Ik heb ook die eerste mail met tarieven niet meer. Weet wel dat ze 5(!) Keer verhoogd hebben dus ben heul benieuwd met welk tarief ze op de proppen komen en hoe Ze het gaan oplossen.