Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:57

Wat een heerlijk topic, ik kom even meelezen *D

Voorlopig zitten wij nog even in de verbouw-fase ipv interieur-fase, maar dat betekent niet dat we niet lekker kunnen dromen en met kleuren spelen haha!

De woonkamer krijgt waarschijnlijk Olive Sprig van Histor op de muur. Voor de slaapkamer zijn we nog aan het twijfelen.

Wil geen wit in de slaapkamer dus het wordt een combi van donkergroen en een zandtint.
Afbeelding

Wild wonder van Flexa is op foto's online niet helemaal mijn ding. Maar zou zeker een tester halen want anders is het zoo moeilijk inschatten in je eigen ruimte.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:58

anca schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb ook een plissee gordijn ervoor en zelfs aan de buitenkant een rolluik. Dus 3 lagen zelfs

Dan kan je ook nieuwe nep gordijnen nemen, alleen voor de sier dus wel lang, maar zo kort dat ze niet dicht kunnen. En de plissé helemaal sluiten.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:52

Mooi dat groen!

Ik ben aan het oriënteren op banken. Wat voor kleur zouden jullie combineren bij een witte keuken? Keuken is recht en staat in dezelfde ruimte als de bank. Ik zou een ander kleurtje dan standaard grijs / taupe / bruin leuk vinden maar kom er nog niet helemaal uit wat dan :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 11:08

Alles kan bij wit. Zijn je aanrechtbladen ook wit?

Ik vind zelf groene banken altijd mooi, kennissen hadden een heel donkerblauwe, dat was ook gaaf. Een vriendin van me heeft een oud-roze bank. Ook tof. Al met al ligt t aan de rest van de kleuren in huis. Als alles wit is, past iedere kleur wel (al zou ik zelf geen zwart kiezen).

IlonavL

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 11:20

Het aanrechtblad is zwart. Toffe kleuren die je noemt, ga eens even pinteresten :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 11:51

Hoi allemaal, als meelezer in dit topic heb ik nu zelf een vraag.
Wij hebben ons huis verbouwd en daarbij alles beneden laten schilderen is een fris licht grijze kleur.
Voor de tijd was het hele huis erg bruin/gelig en dat wou ik voorkomen.
Maar nu het er op zit lijkt het veel groener dan destijds met een test stukje. Dat zal ongetwijfeld komen door de andere materialen die we gebruikt hebben en door de grotere ramen die we hebben laten plaatsen. Er komt nog al veel groene kleur/lichtinval door de ramen naar binnen

Nu twijfel ik of het nog gaat verbeteren als er meer aankleding in het huis is. Zoals schilderijen, plinten, lampen, kasten, etc. Of dat ik het beter nu al in een warmere kleur kan laten schilderen.

Zo ja, welke kleur?

Nu schilderen heeft als voordeel dat we overal nog makkelijk bij kunnen. Maar misschien maak ik me te druk en zal het na het inrichten wel meevallen met de groene gloed? Wat denken jullie?

Zou het eventueel ook voldoende zijn om een lange muur in een andere warmere kleur te schilderen zodat er meer weerkaatsing van die kleur is?

Op de foto naast de keukenkastjes is vooral het kleurverschil goed te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 12:03

Hoe heet de kleur/merk waar je het in hebt laten verven ??

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 12:23

Het is ral 9002 / white birch

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:05

Ik denk niet dat aankleding zulke grote groen-grijze oppervlaktes echt goed kan compenseren, mede omdat je een grijze vloer hebt. Ik zou het nu opnieuw doen en dan eerder denken aan bvb mushroom of histor intuïtive.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:08

Daar zit idd verder geen toevoeging in anders dan zwart en wit. Ik vroeg me nl af of er ergens niet een drupje 'kleur' bij zat.
Als deze kleur dus snel beïnvloed wordt door indrukken van buitenaf dan heb je kans dat als er gordijnen hangen je weer een hele andere ondertoon krijgt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:17

Zoek een kleur met een rode ondertoon, zou ik zeggen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:35

Dat inderdaad want dat hebben de kastjes en de vloer ook.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:05

Persoonlijk vind ik het een mooie kleur. En best wel warm. Zelf zou ik het nog iets donkerder willen, en iets meer kleur/contrast. Maar ik denk met gordijnen en aankleding en evt 1 muur echt andere je ook effect krijgt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:59

Nou tester gehaald.
Afbeelding

Afbeelding

Zo op de tester is het wel precies wat ik dacht/hoopte net iets frisser en minder grauw, iets meer echt kleur.
Vind het alleen op mijn tester wel veel groener lijken als in jouw keuken Musli?!

Wat vond je vies aan de kleur Bielsje? Ik heb met de tester eigenlijk het idee dat de kleur juist best fris is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:17

Het zag er een beetje als een diarree explosie uit hier _O-

Maar, dat ik heb weinig direct licht in mijn huis en kleuren vallen hier vaker anders uit, dus ik ben niet echt representatief :Y)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:21

Bielsje schreef:
Het zag er een beetje als een diarree explosie uit hier _O-

_O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:31

Mooie kleur!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:38

oji schreef:
Nou tester gehaald.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo op de tester is het wel precies wat ik dacht/hoopte net iets frisser en minder grauw, iets meer echt kleur.
Vind het alleen op mijn tester wel veel groener lijken als in jouw keuken Musli?!

Wat vond je vies aan de kleur Bielsje? Ik heb met de tester eigenlijk het idee dat de kleur juist best fris is.

Het kan komen doordat ik hem heb laten mengen in reinigbare keukenverf. Daardoor zit er misschien wel iets van een coating doorheen die de kleur iets kan veranderen? :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:03

Oh dat zou kunnen natuurlijk. Denk dat ik het er maar op ga wagen...even kijken wanneer de verf bij de gamma/praxis/karwij even flink in de aanbieding gaat en dan moet het wel gedaan zijn voor de kerstboom komt...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:44

Thanks allemaal voor jullie reacties.
Ik ga nog eens kijken naar wat het doet in de slaapkamer als we een andere kleur er bij doen en de gordijnen ophangen.

Wat contrast kunnen we inderdaad wel gebruiken. Dat wordt opnieuw naar de winkel voor testers :Y) en misschien ook maar eens bij het behang rondneuzen voor een leuke eyecatcher ergens.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:50

Even een update van de keukenverbouwing.

Met het weghalen van de kast die hier stond, zagen we dat de vorige bewoner de muur (bakstenen) behoorlijk heeft toegetakeld om de kast er dus tussen gepropt te krijgen. Onder het mom van “ik dacht dat het precies 90 cm was maar niet dus. We hakken wat bakstenen weg en past het wel.” De kast zat zelfs met pur vast. Hoe verzin je het. Deze muur moet flink aangepakt worden.

Afbeelding

Dit hoekje wordt dus koffiebar. Voor nu hebben we een dichte bovenkast maar de klusjesman gaat nog open deurtjes voor ons maken. Ter inspiratie:

Afbeelding

Verder is een aantal electriciteitsleidingen verlegd. De muren zijn gestuct en het gat met de deur naar de bijkeuken is dicht. De vloer is geëgaliseerd. Aansluitpunt voor de inductieplaat is aangelegd.
Alleen het drogen gaat niet zo snel. In de hoek is de vloer nog niet helemaal droog.

Afbeelding

Afbeelding

Wat het helemaal leuk maakt, zo’n verbouwing, is dat we nu een lekkage in de badkamer hebben. Kan er ook nog wel bij. Waarschijnlijk een lek in de leiding van de douche. Volgend projectje dus.

De tegels bij de gootsteen en op de muur van het schiereiland wordt ongeveer dit. Tegels van 7,5 x 30 cm, rechtop.

Afbeelding

De kleur van de keuken lijkt het meest op dit. We hebben ook witte werkbladen. Voor de verlichting kiezen we een u-profiel. Dan twee spotjes boven het kookgedeelte, 1-2 hanglampjes boven het schiergedeelte en 2 spotjes boven de gootsteen. Onder het bovenkastje van de koffiebar komt een led-strip.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:47

Haha jouw huis ziet er een beetje uit zoals bij mij karijn :')
Wij komen ook echt dingen tegen... Bij de magnetron was de electrakabel met plastic tape aan elkaar geplakt bijvoorbeeld _O-

Wij gaan zaterdag de electra verleggen in de keuken. Vandaag heeft Liander de aansluiting van 1 naar 3 fases aangepast.

En een lekkage zijn wij ook tegengekomen :') moeten nog even gaan kijken hoe we er bij komen.

Maaaar, verder is het heel leuk, verbouwen :))

Mooi je inspiratie voor de koffiehoek!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:53

Dank je.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:31

Iemand die mee wilt denken met een badkamer indeling? Ik ben nog niet helemaal tevreden op een of andere manier en ben benieuwd naar andere ideeën.

De wand met kozijn tussen de badkamer en de wasruimte moet nog geplaatst worden. Ook al het leidingwerk moet nog gelegd worden, dus we kunnen nog alle kanten op.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:50

Ik zou sowieso het toilet apart doen :j