AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:23

Ga van de week nog wat zaadje buiten zaaien zoals de radijs en wortel enzo. En de broccoli mag ook in de tuin gaan spelen. Gezien het weer nu beter begint te worden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:46

Ik heb zo'n week of 3 geleden de wortels in de grond gezet wel met een zeiltje eroverheen en hier heeft het bijna niet gevroren gelukkig (heb ook spruiten, sla en dille gezaaid maar die zijn niet van de appie), verder zijn er 2 komkommers van de 4 opgekomen dus daar heb ik ook extra zaad van gehaald bij de intratuin en er weer eigenwijs wat zaadjes in de grond gestopt!
Mijn spinazie heeft maar 2 plantjes _O- maar goed iets vermoorden wat het nog doet kan ik ook niet hahaha! M'n venkel doet het goed zitten er 4 in, en ik had 2x tomaat waarvan er in 1 bakje maar 1 plantje zat dacht ik nu komt er een 2de op gelukkig want vriendlief is gek op de cherry tomaatjes!
Watermeloen ga ik een kasje voor maken, de doperwten en courgette doe ik later in de volle grond. Alles staat nu even lekker in het zonnetje en zet ik straks weer in de schaduw want ben bang dat ze levend verbranden met die heftige zon zo ineens.

Zo klein zijn die van mij nog... hier een paar voorbeelden van de nieuwe collectie uit 2016 :D
Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:35

Mijn andijvie heeft heel zielig maar 1 plantje gekregen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:57

Een vriendin van mij heeft al bloemen aan haar augurk en courgette(?) plant zitten, heel mooi ok te zien!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:25

Mijn sperziebonen

Afbeelding

En sla en spinazie
Afbeelding

En doperwt ook maar buiten gezet. Komkommer verpot en courgette zet ik volgende week naar buiten. Mijn meloen gaat ook goed

Afbeelding

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:12

bestaat er misschien iets van een overzichtje welk plantje je waar het beste kan plaatsen? binnen of buiten, in de schaduw of de zon?

Ik heb op het moment komkommer, peterselie, sla, andijvie, rucola, courgette, basilicum, cherrytomaat, augurk en tijm binnen op de vensterbank met veel zon.
Rode biet, doperwten, venkel, sperziebonen, spinazie en broccoli heb ik gisteren buiten gezet, halve dag zon, halve dag schaduw.

Heb dit maar een beetje op gevoel gedaan en lijkt goed te gaan. Wat denken jullie?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:18

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:35

Anniick schreef:
bestaat er misschien iets van een overzichtje welk plantje je waar het beste kan plaatsen? binnen of buiten, in de schaduw of de zon?

Ik heb op het moment komkommer, peterselie, sla, andijvie, rucola, courgette, basilicum, cherrytomaat, augurk en tijm binnen op de vensterbank met veel zon.
Rode biet, doperwten, venkel, sperziebonen, spinazie en broccoli heb ik gisteren buiten gezet, halve dag zon, halve dag schaduw.

Heb dit maar een beetje op gevoel gedaan en lijkt goed te gaan. Wat denken jullie?

Dat staat op de kartonnetjes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:51

Je kunt ook het bijpassende moestuinboekje kopen/downloaden, internet raadplegen.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:00

ok bedankt! ja bij de moestuintjes staat natuurlijk het eea, maar niet zo precies.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:08

Ik ga dus deze maand 80 tuintjes krijgen... Had er al 30 waarvan 8 over en dan nog meer hahaha :') hele doos vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:51

Mijn komkommerplanten *nog steeds binnen in plastic bekertjes* zitten vol bloemetjes *\o/*

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:35

Vannacht stond alles buiten, ik dacht het is niet koud en de voorspellingen zagen er goed uit. Dus dan wilde ik niet laat op de avond nog Dingen pakken om er over heen te doen. Werd ik half 5 wakker, stormt het zo ongeveer. Niet meer kunnen slapen en ik geef het op, straks eens kijken of er nog iets leeft, kan wel janken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:05

Weer een week verder dus wat nieuwe foto's.

Komkommer bij de andijvie gezet
Courgette met augurk
Sperzieboon met wortel.
Had niet meer plek in huis, dus kijk gewoon wat het doet.
Sommige zullen wel wat weinig plek hebben.
Watermeloen groeit ook al
Rucola al 2x van gegeten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:37

Bij mij ging alles dood :') dus weggemikt en alle overgebleven zaadjes aan m'n schoonmoeder gegeven. Die kan dat toch beter dan ik :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:12

Gaan m'n rode biertjes t overleven? |(

Gisteren verpot, maar nu hangen ze bijna allemaal slap. En had er tijdens verpotten al twee vermoord... Pap noemde me al een vegapaat (psychopaat maar dan voor planten :') ).

Afbeelding
Alleen de twee voorste/onderste staan nog overeind..

De rest doet t nog heel goed! Zelfs m'n siamees radijs en de radijs waarvan ik de worteltjes deels afgebroken had. Arme plantjes. :(:)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:32

Ik vind ze erg ver boven de grond staan, wat ik begrepen heb moeten ze echt tot de blaadjes anders komt er geen knolletje aan.

Mijn sperziebonen en pepers zijn de lucht ingeschoten de afgelopen 2 dagen nu ze in de kas staan! Denk dat ik vanmiddag de meloen ook maar erbij zet.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:33

Kirja schreef:
Ik vind ze erg ver boven de grond staan, wat ik begrepen heb moeten ze echt tot de blaadjes anders komt er geen knolletje aan.

Mijn sperziebonen en pepers zijn de lucht ingeschoten de afgelopen 2 dagen nu ze in de kas staan! Denk dat ik vanmiddag de meloen ook maar erbij zet.

Oh echt? Ik vond al dat ik ze zo ver onder de grond gestopt had... Halverwege de stengel.

Morgen dan nog maar stukje dieper in de grond zetten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:34

Welke moestuintjes moeten er nog meer zo diep in de grond, behalve rode biet? Alles waar een knol aan moet komen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:35

Dan moet ik ze ook dieper, had ze al erg ver gedaan mja :')
Sowieso overleven ze het weer niet ahum vannacht, dus 23 mei een potje nieuwe zaaien.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:51

Szan schreef:
Welke moestuintjes moeten er nog meer zo diep in de grond, behalve rode biet? Alles waar een knol aan moet komen?

alles wat je verpot tot net onder de kiemblaadjes in de grond zetten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:41

Daarom zaai ik de wortel, venkel en biet gelijk in de tuin die zijn veel te kwetsbaar om te verpotten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:45

Ik heb venkel wel eerst voor gezaaid, staat al een poosje in de kas en gaat prima.
Gister de meloen naar de kas verhuisd, maar beter een dagje mee kunnen wachten ivm de kou vannacht, zien wel hoe ie gaat.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:00

Roosje01 schreef:
Daarom zaai ik de wortel, venkel en biet gelijk in de tuin die zijn veel te kwetsbaar om te verpotten.

Maar hoe doe je dat dan? Gezien ze dus zo diep in de grond moeten? Gewoon bergje zand over heen of?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:17

Gaatje prikken in de grond en zaadje erin en dicht maken.