Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wouterpaard schreef:Had mail van Vattenfall stond o.a in:
‘En er is goed nieuws: de afgelopen periode zijn de prijzen op de inkoopmarkt gedaald. Als dit zo blijft, kunnen onze tarieven voor stroom en gas binnenkort ook flink omlaag. Hoe het precies uitvalt weten we begin februari’
Slmt9 schreef:Ik lees dat er verwacht wordt dat er vanaf april weer vaste contracten gaan worden aangeboden. Ook lees ik dat bij budgetenergie voor het eerst de gasprijs onder het prijsplafond is. Ik ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkelingen, met name wat dat voor de dynamische contracten betekent.
Horsepride schreef:Hier paniek omdat ik jaarlijks 1.500,- Van de energie bedrijf moet krijgen maar in plaats van maandelijks uitbetaling moet ik 20 euro per maand betalen.
En dan heb ik ook nog recht op 500 euro welkom korting waarvan ik mij afvraag hoe dat wordt verrekend wanneer je meer stroom opwek dan dat je gebruikt.
MyWishMax schreef:Maar hoezo dacht je dat je maandelijks alleen geld terug zou krijgen en niks zou moeten betalen dan? Je hebt toch altijd kosten die je moet betalen? Leveringkosten en al die andere dingen?
Geld terugkrijgen weet ik ook niet beter dan dat ze dat doen bij afrekening 1 keer per jaar. Dan weten ze ook pas of je echt geld terug krijgt. Welkomstkorting verrekenen ze dan ook altijd pas. Hier is het altijd gewoon erbij opgeteld of afgetrokken. Moest ik betalen werd de korting er af gehaald en kreeg ik geld terug kwam het er bovenop.
Suzanne F. schreef:Ik hoorde dat het aanbieden van vaste contracten samen gaat met bepaalde voorwaarden die het voortijdig opzeggen van die contracten moeilijk gaat maken. Dus hogere boetes als je voortijdig wilt overstappen.
Dees schreef:Anwb levert op niveau inkoopprijs. Lijkt me dat geen enkele commerciële partij lager zal zitten in prijs.
BudgetEnergie koopt in per maand en kan daardoor nu relatief voordelig. Maar bij prijsstijgingen gaat de prijs ook daar vrij snel omhoog.
Ik moet nog zien of de "vaste contrachten nieuwe stijl" wel zo klantvriendelijk uitpakken. Zit heel veel lobby vanuit de energiereuzen achter, die hebben zonder twijfel vooral goed voor zichzelf gezorgd.