Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:57

Samantha_ haha, herkenbaar. Vindt je dus controlefreak; je bent een goeie planner! Succes, komt uiteindelijk goed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:49

Samantha_ schreef:
Hier is vandaag de wc verbouwing begonnen. Ik als control freak kan daar nooit zo heel goed tegen haha.
En het gaat alweer mis want de spullen zouden zaterdag komen, toen ik ging navragen hoe laat precies was het maandag of dinsdag.
En nu dus dinsdag, terwijl de aannemer al aan het slopen is.

Komt goed! Hij moet toch eerst slopen voordat hij het op kan bouwen ;)

Hier was het nog erger... gelukkig nog niet begonnen maar levertijd van alu kozijnen is met 20 weken uitgesteld!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:23

O dat is wel heel lang zeg!

Ja klopt, maar slopen was hij met uurtje mee klaar. Zitten op de wand geen tegels en vloer word opgehoogd dus tegels blijven ook liggen.
Nu kan die morgen inbouw reservoir doen want die is er nog niet.
Ik werk nu bijna de hele week thuis maar dat kan volgende week niet, hoop dat ze zaterdag klaar zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:35

Samantha_ schreef:
O dat is wel heel lang zeg!

Ja klopt, maar slopen was hij met uurtje mee klaar. Zitten op de wand geen tegels en vloer word opgehoogd dus tegels blijven ook liggen.
Nu kan die morgen inbouw reservoir doen want die is er nog niet.
Ik werk nu bijna de hele week thuis maar dat kan volgende week niet, hoop dat ze zaterdag klaar zijn.

O das wel echt heel erg klote! Hopelijk is het zaterdag klaar.

Hier balen we ook heel erg, alles zou voor de bouwvak klaar zijn, maar dat wordt nu dus het huis dicht en stucwerk voor de bouwvak, en de afwerking daarna... Zit ik gewoon tot oktober in de zooi ipv half juli...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:40

paars schreef:
Samantha_ haha, herkenbaar. Vindt je dus controlefreak; je bent een goeie planner! Succes, komt uiteindelijk goed.

Oh…typo: ik vind je géén controlfreak

paars

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:44

Sjemig PSvanLot dat is balen zeg…

Qua besparen hier een besparing op een kraam cadeau voor iemand van werk: werd 20€ bijdrage gevraagd…7,50 meer dan zat. Toen 10€ naar een marathonloopster voor KiKa gesponsord , dat vond ik een betere besteding en 2,50 bespaard haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:45

20 euro pp?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:54

Ja klopt. PP. Voor iemand die niet eens mijn directe team zit (hiërarchisch 2 niveaus stappen boven mij) en we ong. 4 weken voor de bevalling pas van hoorde dat zijn partner zwanger was (dit ter illustratie van de werkrelatie -O- ). Is een internationaal team dus mss spelen culturele verschillen een rol, maar wij NL vonden het echt veel geld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:58

Wat achterlijk, ik zou ook echt niet akkoord gaan met €20,- voor iemand waarvan niet bekend is dat zij of zijn partner zwanger is en die ook niet mijn directe collega is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:32

Gelukkig, voelde me al een beetje een krent :+ .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:45

Wij doen €2,50 voor zoiets. Sóms geeft een collega iets meer. Maar €7,50 zag ik nooit voorbij komen als ik de inzamelaar was.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:58

Ik doe op mijn werk lief en leed. We doen altijd €2,00 per persoon bij geboorte, huwelijk, overlijden etc. De ene keer voor bloemen, de andere keer een cadeautje.

Sowieso betalen we een bijdrage van ons bruto loon, hiervan koop ik kaarten en krijgen jubilarissen of huwelijken een extra cadeautje/bon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:38

Wij doen op het werk gelukkig helemaal niets met cadeaus. Iedereen krijgt een kaart op kosten van het bedrijf voor zijn verjaardag en meer niet. Bij geboortes ook een kaart en een klein kraamcadeautje maar dat is ook op kosten van het bedrijf.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:47

Bij ons verschilt het, maar maximaal 5 euro p.p. is wel de grens, en enkel bij ons eigen team.
20 euro zou ik niet bij een collega doen, maar echt alleen bij vrienden. Dus tenzij iemand beide is gaat er hier mooi maximaal 5 euro naar toe :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:49

O 20 euro vind ik wel veel inderdaad.
Ik doe meestal 5 euro als ik vrije keuze heb.

Haha paars, nou ik ben wel control freak hoor. Maar ik houd me eraan vast dat het vast heel mooi word.
Wel een timing ook, m’n oudste is ziek dus die ligt hier op bed/bank de hele tijd te hoesten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:31

Mijn moeder is gepensioneerd maar heeft alleen een AOW dus die zal wel in aanmerking komen voor de compensatie. Kan alleen nergens vinden waar dit aan te vragen is. Nog even wachten blijkbaar dus.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:33

20 euro voor een cadeautje :7

Ik ben dan ook een krent, 2,50 is genoeg :')

Ik zit nu variabel bij Vattenfall en die gooien de prijzen per 1 april weer omhoog ;(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:52

Ik vind 20 ook veel, dat ik uitgeef aan een cadeau voor mijn zusje ofzo, zeker niet aan iemand die ik nauwelijks ken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:35

Vriend en ik geven samen per geboorte van vrienden €50 als kraamcadeau. Dan zijn het wel mensen die we regelmatig zien of wel close mee zijn. Gezien de babyboom in onze vriendenkring begint het aardig op te tellen -O- Vorig jaar 3 kinderen tussen augustus en eind oktober, nu al 2 dit jaar en voor september komt er nog eentje bij. Dat is €300 op een jaar tijd naar geboortes bij anderen.
Dan nog een doopsel binnenkort, moet je ook weer wat voor storten/kopen.

En bij verjaardagen in de familie geven wij ook altijd als koppel ongeveer €100/jarige. Ben je zelf jarig, dan verwachten ze dat je ofwel zelf uitgebreid kookt ofwel mee uit eten neemt. Goddank is de familie niet zo groot. Maar als ik alles bij elkaar optel, dan komen we op jaarbasis toch aan ongeveer €1000 qua uitgaven daarvoor. En dat is en blijft toch een beste klap geld.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:41

Ik vier m’n verjaardag niet, alleen mijn moeder wil graag een kop koffie komen drinken.

Kost me hooguit 5-10 euro aan gebak :')
En dat keer 2 ivm vriend. Ben ik er voor het hele jaar weer vanaf :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:43

Wow Varekaj dat zijn flinke bedragen zeg!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:44

Varekaj schreef:
Vriend en ik geven samen per geboorte van vrienden €50 als kraamcadeau. Dan zijn het wel mensen die we regelmatig zien of wel close mee zijn. Gezien de babyboom in onze vriendenkring begint het aardig op te tellen -O- Vorig jaar 3 kinderen tussen augustus en eind oktober, nu al 2 dit jaar en voor september komt er nog eentje bij. Dat is €300 op een jaar tijd naar geboortes bij anderen.
Dan nog een doopsel binnenkort, moet je ook weer wat voor storten/kopen.

En bij verjaardagen in de familie geven wij ook altijd als koppel ongeveer €100/jarige. Ben je zelf jarig, dan verwachten ze dat je ofwel zelf uitgebreid kookt ofwel mee uit eten neemt. Goddank is de familie niet zo groot. Maar als ik alles bij elkaar optel, dan komen we op jaarbasis toch aan ongeveer €1000 qua uitgaven daarvoor. En dat is en blijft toch een beste klap geld.

Pfff jeetje wat een bedrag(en)!
Gelukkig heb ik geen/kleine familie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:53

Wow wat een bedrag ook met verjaardagen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:55

Ik doe voor familie ook geen grote cadeau's. Nemen ouders vaak mee uit eten. Maar dan deel ik de kosten met mijn broertje.

Mijn verjaardag vier ik voor ouders, schoonouders en mijn broertje op mijn verjaardag.

Voor mijn vaste vriendinnengroepje kook ik uitgebreid thuis. Afgelopen jaar met aanhang, toen waren we met tienen. Super leuk altijd en word zeer gewaardeerd.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:05

Ik vind 50 euro voor een kraamkado ook echt veel. Wij geven als stel vaak rond de 20 a 25 euro. Verjaardagen idem. Alleen voor broers en zussen en ouders geven we 50 euro.