Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:51

Yipee schreef:
Feestje! De hypotheek is rond! :D

Gefeliciteerd!

Sem_ schreef:
Jammer dat het nog niet gelukt is Amethyst_. Succes alvast bij de bezichtiging morgen! :)

Dankjewel!

ChantalSmook schreef:
Amethyst ook succes morgen! Ook een zoekweg al dus! Nog niet veel huizen gezien naar wens dat het er nog 'maar' 4/5 zijn? Of kom je ee ook niet eens tussen qua wachtlijsten?

Dankjewel! We hebben nu in totaal denk ik 10 woningen bezichtigd, give or take een paar. We wonen in drenthe tegen de grens met groningen/duitsland. We hebben als starters een vrij klein budget dus dan is er (ook hier) niet zo veel aanbod. We hadden nu net onze zoekcirkel ietsje uitgebreid en prompt kwam er een dorp verder dan we normaal zochten een huisje vanuit de woningbouw te koop. T is een tussenwoninkje waar we wel werk aan gaan hebben maar vooral cosmetisch. Vraagprijs is 120.000 dus daar willen we dan eigenlijk wel die 10% boven gaan zitten direct. Het bieden is op inschrijving en deadline is maandag. Dus nu beginnen we met duimen.

Ik stuiter zelf (te) snel bij elke woning en vriendlief is een stuk kritischer, maar die was van deze direct gecharmeerd :-) Dus hopelijkkkkkk lukt het nu wel :-D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:40

120.000??? Volgens mij moet ik mijn zoekcircel ook een beetje uitbreiden :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:02

Dan snap ik ook wel weer dat jullie overboden worden. Want er zijn wellicht ouders die zo 1,5 ton neer kunnen leggen.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:05

Narya schreef:

Nou inderdaad! :D Het lijkt me wel een heel lastige prijsklasse, ik denk dat er sneller hoog wordt overboden. Ik ga duimen dat deze het is voor jullie, Amethyst!

En Narya, hoe is het afgelopen met dat bieden voor jouw bezichtiging-circus?

Wij wachten op een inschrijving die morgen sluit, maar de verkopend makelaar belde ons vandaag al wel over een voorwaarde in ons bod. Ik durf nergens meer op te hopen, maar dat zou hij vast niet doen als het een slecht bod was geweest :') ..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:24

Spannend Caaroo!

Bij ons komen morgen potentiele nieuwe huurders langs om onze huurwoning te bezichtigen. Super fijn! We gaan er eerder uit dan ons contract loopt, dus als deze mensen er half april in willen scheelt het ons 1,5 maand huur! *\o/*

En ook flink wat offertes opgevraagd bij verhuisbedrijven, mega verschillen! Goedkoopste 600 en duurste 1400.. Straks maar eens naast elkaar leggen en dan beslissen.
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 21-01-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:25

De makelaar had een foutje gemaakt op de website, had volgende week moeten zijn.

Ik neig naar nog even verder zoeken. Is een mooi huis, maar ben niet verliefd.. al denkt mijn vader dat ik dusdanig kritisch ben dat we niets gaan vinden naar mijn smaak voor mijn budget :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:26

Als je kunt zou ik toch even gaan kijken Narya! Foto's zeggen niet altijd alles.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:26

Narya schreef:

Ja, hoewel ik moet zeggen dat dit by far de goedkoopste is die we tot nu toe tegen komen. Maar de woningen die we het afgelopen jaar bezichtigd hebben zaten allemaal op vp 150 of lager. Maar bij 150 zit er voor ons al nauwelijks rek meer in. En nu de vp van deze zo laag is, kunnen we gerust hoger gaan en het nog steeds rond krijgen :-) Fingers crossed!

Wat zonde dat het niet goed voelde. Ik mopper soms op mn vriend dat hij te kritisch is, maar nu we er weer eentje tegen zijn gekomen die echt goed voelt, snap ik hem wel. De juiste komt echt nog! Klinkt heel cliche maar is echt zo.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:32

CCCCC schreef:
Als je kunt zou ik toch even gaan kijken Narya! Foto's zeggen niet altijd alles.

Ik ben vanochtend geweest, vandaar mijn twijfels. Is ook een beetje vanwege de locatie hoor... of ik als net 32-jarige echt al in een Vinexwijk tussen de gezinnen wil zitten :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:42

Narya schreef:
CCCCC schreef:

Ik ben vanochtend geweest, vandaar mijn twijfels. Is ook een beetje vanwege de locatie hoor... of ik als net 32-jarige echt al in een Vinexwijk tussen de gezinnen wil zitten :')

Oh dat had ik even gemist, sorry! Bij twijfel niet doen hoor!

Al zijn wij eind 20 en wonen we straks ook in een normale woonwijk hoor :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:44

Haha, gewone woonwijk is wat mij betreft niet zo erg, maar zit nu op fietsafstand van HS, en dat vind ik toch ook wel prettig. Enige probleem is dat dingen op fietsafstand van HS een slechte reputatie hebben, dus vandaar maar eens in een buurt met een betere reputatie gaan kijken vandaag.. maar dat is het toch ook weer niet.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:45

Dat is ook mega afhankelijk van hoe je leven eruit ziet denk ik, ik zal maar niet zeggen hoe oud ik ben en in welke wijk wij straks terecht hopen te komen :+ Mij lijkt het heerlijk tussen de gezinnen, ik ben de studentenfeestjes om ons huis heen echt helemaal zat, ook al zat ik daar niet zo lang geleden zelf nog tussen.

Het is veel te veel geld om over te twijfelen, dus zeker als je nergens dringend weg hoeft zou ik gewoon lekker verder zoeken :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:49

Whupp schreef:
ChantalSmook schreef:
Whupp slim dat bestand. Dat is hoe makelaars ook te werk gaan geloof ik. Die vragen ook die gegevens op in de programmas die ze hebben. Welke regio zoek je?

Ik zoek nu in Deventer en Apeldoorn, eventueel Zutphen :)

Ah welke prijsklasse? Ik heb in die hoek ook aardig lopen zoeken de laatste jaren huur en koop.

Vinex wijk wat is daar mis mee? Je wordt ook vanzelf oudet uiteindelijk :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:03

Caaroo schreef:
Narya schreef:

Nou inderdaad! :D Het lijkt me wel een heel lastige prijsklasse, ik denk dat er sneller hoog wordt overboden. Ik ga duimen dat deze het is voor jullie, Amethyst!

En Narya, hoe is het afgelopen met dat bieden voor jouw bezichtiging-circus?

Wij wachten op een inschrijving die morgen sluit, maar de verkopend makelaar belde ons vandaag al wel over een voorwaarde in ons bod. Ik durf nergens meer op te hopen, maar dat zou hij vast niet doen als het een slecht bod was geweest :') ..

Ja het is de klasse waar de meeste starters in deze regio in zoeken. Maargoed, ik woon in een dorp in drenthe waar ik op sommige plekken aan de rand van het dorp geen mobiel bereik heb of smsjes krijg van welkom in duitsland haha. Dus het is een uithoek waar je moet willen wonen :-)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:15

Haha wij wonen nu in een straat met veel ouderen. Onze buren zijn ca 40 met 3 pubers. Zij zijn na ons de jongste in de straat. De andere buurvrouw is 70 en onze tegenoverburen zijn ook pensionado’s. Ik ben eind 20 en mijn vriend begin 30. Ik vind het werkelijk waar heerlijk rustig. Geen gillende kinderen, geen (studenten)feestjes. En gelukkig is hier niet dat nivo van ouderen die niets te doen hebben en de gehele dag alles en iedereen in de gaten zitten te houden (dat was wel in het dorp waar ik vandaan kwam, verschrikkelijk) want iedereen is lekker veel bezig met zijn eigen ding en tegelijkertijd helpen we elkaar ook. Ik vind het echt top. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:40

Narya schreef:
CCCCC schreef:

Haha ah joh is maar net hoe lang je er gaat zitten. Wij zijn als starters in een halve bejaarden-/halve expat-flat gaan wonen (disclaimer: die groepen mogen elkaar niet zo :')). Nu zijn de directe buren/mensen uit het complex helaas niet gezellig gebleken, maar wel leukere mensen buiten het appartementencomplex om. Mis er niet veel aan denk ik, zeker niet omdat het maar voor een paar jaar was!
Gaan nu terug naar Brabant verhuizen dus hopelijk is die brabantse gezelligheid in de nieuwe wijk wel aanwezig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:41

Ik woon nu in een criminele multi culti buurt haha. Gebeurd enorm veel. Van drugs bendes, plantages, ruzie, vuil, herrie, en dat begint al vanaf rondhangende kids vanaf 6 jaar. Ik kijk enorm uit naar rust, burgelijkheid en brave gezinnen en oudere mensen. Kom maar door!! Die geven minder overlast!
Ik ben 30 en heb een zoontje van net 1.
Overigens een gezellige wijk hoop io dat het wel een beetje is. Lijkt mij wel leuk wat nieuwe mensen te leren kennen maar als dat niet zo is ook prima.

150k is inderdaaf een lastige prijsklasse. Zijn het dan flinke opknappers of is het nog wel leuk bewoonbaar in de regio?

Hier zit je toch al gauw op 240k. Voor echte opa en oma huisjes van 109m2 waar alles gestript moet worden in de dorpen om Eindhoven.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:06

Wij gaan van een van de beste wijken naar een van de slechtste :') , alle huizen daarbuiten waren voor ons onbetaalbaar, behalve wellicht een appartement, maar we zijn nu echt toe aan een gezinswoning. We zitten gelukkig wel in één van de leukere straten en dat was voor ons wel belangrijk. :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:32

ChantalSmook schreef:
Ik woon nu in een criminele multi culti buurt haha. Gebeurd enorm veel. Van drugs bendes, plantages, ruzie, vuil, herrie, en dat begint al vanaf rondhangende kids vanaf 6 jaar. Ik kijk enorm uit naar rust, burgelijkheid en brave gezinnen en oudere mensen. Kom maar door!! Die geven minder overlast!

Haha, volgens mij wonen wij in dezelfde wijk nu :')
Ik hoef idd niet persé tussen de studenten oid te zitten, maar een beetje in de buurt van leuke restaurantjes, barretjes enzo.. dat heeft ook wel wat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:36

Narya schreef:
ChantalSmook schreef:

Haha, volgens mij wonen wij in dezelfde wijk nu :')
Ik hoef idd niet persé tussen de studenten oid te zitten, maar een beetje in de buurt van leuke restaurantjes, barretjes enzo.. dat heeft ook wel wat.

Hahaha.
We hebben inmiddels afscheid genomen van degene met de wiet plantage, de drugsdealer en het asso gezin waarvan de vader neergeschoten was en schreeuwende polen. Daar door is het echt een stukje rustiger nu. En we hebben maar 8 appartement in ons portiek haha. Er is bovenin een luidruchtige vrouw met soms krijsende kinderen die door het trappen gat racen de halve middag. Daarvoor toch ook al even aan de deur gestaan. Niet handig met een slapende baby.onze boven en naaste buren zijn gelukkig al 1.5 jaar zeker normaal! Helaas gaan de naaste buren verhuizen in maart gok ik. Dus hoop dat we het laatste half jaar nog een beetje rust mogen ervaren :=

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:29

ChantalSmook schreef:
Overigens een gezellige wijk hoop io dat het wel een beetje is. Lijkt mij wel leuk wat nieuwe mensen te leren kennen maar als dat niet zo is ook prima.

150k is inderdaaf een lastige prijsklasse. Zijn het dan flinke opknappers of is het nog wel leuk bewoonbaar in de regio?

Hier zit je toch al gauw op 240k. Voor echte opa en oma huisjes van 109m2 waar alles gestript moet worden in de dorpen om Eindhoven.

Ik krijg flashbacks van je omschrijving naar de tijd dat ik nog in Zwolle woonde. Hoewel de flat waar ik nu woon in het dorp bekend staat als crackflat haha :')

150 wisselt sterk, maar altijd moet er wel iets aan gebeuren. Slechts 1 huis gezien waar we letterlijk zo in konden. Linkje naar t huis waar we nu zijn geweest wacht ik nog even mee, maar die komt wel als de deadline maandag geweest is :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:52

Amethyst_ schreef:
ChantalSmook schreef:

Ik krijg flashbacks van je omschrijving naar de tijd dat ik nog in Zwolle woonde. Hoewel de flat waar ik nu woon in het dorp bekend staat als crackflat haha :')

150 wisselt sterk, maar altijd moet er wel iets aan gebeuren. Slechts 1 huis gezien waar we letterlijk zo in konden. Linkje naar t huis waar we nu zijn geweest wacht ik nog even mee, maar die komt wel als de deadline maandag geweest is :D

Hahaha. Overigens heb ik er prima gewoond altijd als student en net werkende. Kon wel lekker sparen en woonde redelijk dicht bij de stad e.d. Meeste gekke dingen gebeuren achter stille deuren omdat ze niet gesnapt willen worden. Die drugs dealer was voor vervelend vanwege de vele inloop in de portiek en verkeerd aanbellen enzo. Sliepen ook aan de voorkant sinds de kleine en onze nachtrust was al zo beperkt.

Ik ben benieuwd naar een linkje maandag! Succes!!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:09

Oh jeetje haha, ik zou het wel vrij heftig vinden in zo'n buurt haha. Al zie ik mezelf ook absoluut nog niet in een Vinexwijk wonen haha.

Ik heb net een bod geplaatst, nu wordt het duimen :D Het is in mijn ogen wel echt een heel schappelijk bod, maar goed, we moeten nog zien of het genoeg is.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:25

Whupp schreef:
Oh jeetje haha, ik zou het wel vrij heftig vinden in zo'n buurt haha. Al zie ik mezelf ook absoluut nog niet in een Vinexwijk wonen haha.

Ik heb net een bod geplaatst, nu wordt het duimen :D Het is in mijn ogen wel echt een heel schappelijk bod, maar goed, we moeten nog zien of het genoeg is.

Spannend, ik duim voor je!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:11

Iemand enig idee waar we budget-vriendelijk aan een andere keuken kunnen komen? Ik heb al een paar keukenzaken hier in de buurt gevonden die showroom-verkoop doen of 2e hands keukens verkopen. Maar mocht iemand nog tips hebben is het welkom :-)