Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:58

Denk dat dat ook komt omdat ze groeien en dsu zwaarder worden! Vind ze er prima uitzien in ieder geval.

Stekjes zijn binnen <3
Afbeelding
Sansevieria Moonshine

Afbeelding
Hoya Krimson Queen

Afbeelding
Hoya Carnosa Tricolor

:D

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:03

Haha ja zo'n aardappel zou ik dan ook niet moeten nemen Blackkelpie, ik zou het plantje eruit kijken :')

Hier moet alles nog terug op de planken na de buiten douche sessie van gisteren :))

Mn plantjes stonden allemaal wat. te droog. Dus ik hou ze even goed bij nu het in huis ook echt warmer begint te worden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:14

Oeh, die Hoya Carnosa Tricolor is mooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:46

Mooie aanwinsten, Air :D.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:19

Mooie Sansevieria!

Ik vind die aardappel ook echt gaaf! Sterft dat takje op een gegeven moment af? Of blijft ie zo?

Mijn pannekoekjes staan dicht bij een raam op het zuiden met in de namiddag wat direct zonlicht en krijgen elke week 1 keer water. Doen het best!

Lara, ik vind de zwarte stipjes ook geen probleem maar wel als het tekenen van wolluis zijn := en daar ging het hier om.

Ik vind het bizar hoe snel stekjes nu wortelen in dit weer! Love it.
Ik had een hele lange mooie rank van mijn Chinees lantaarn plantje bijna vermoord (wortels waren rot, en alles in de grond was dood waardoor hij puur aan de rest van de ranken hing te verpieteren), toen in stukken geknipt en gestekt en ze hebben het gewoon overleefd! Waren al helemaal dor en donkerpaars geworden, maar geven nu al wortels <3 en m'n plant doet het überhaupt nu eindelijk goed met allemaal nieuwe groei:
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:30

Wat goed :D. Mooi plantje!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:35

Knappe stekjes Air! <3

Liekec, tof hé, zo makkelijk als dat spul stekt. Mijn allereerste via een Facebook-pagina geruilde stekje was een Chinees lantaarntje :j En maar knippen en stekken en knippen en stekken, heb nu echt een mooie plant ook!

Nou, ik heb een rekje voor aardappel geknutseld.. Nu wel een compleet hekwerk voor de tv hier, dus daar moet ik nog even wat op verzinnen :')

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:37

Netjes gedaan :D. Groeit knap zo.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:54

San, wat een mooie whitestar heb je! Hopelijk blijft ze nu beestjes-vrij.

black_kelpie, wat hilarisch hoe die knolplant je gekochte rekje al voorbij is gegroeid :') Die heeft er behoorlijk zin in zeg! Die nieuwe constructie ziet er wel goed uit, hopelijk ontsnapt ie er niet gelijk weer aan :=

emilie erg leuke aanwinsten! Dat is een mooie marble queen.(als ik het goed zie)

Ailil je musa heeft echt prachtige bladtekenening! Flink exemplaar ook, die is al niet zo ‘dwarf’ meer :D Mijn banaan hier staat pal aan het raam op het zuiden, wel rustig opgebouwd maar daar doet ie het erg goed. Directe zon (mits rustig wennen) lijken ze zeer prettig te vinden.

Hanafubuki, gezellig alle planten buiten!

xIrlijn, je planten staan er allemaal goed bij! Ik vind je graslelies er ook niet slecht uitzien eigenlijk.

Air, mooie nieuwe aanwinsten! De sansevieria moonshine staat hier ook nog op het lijstje, die kleuring is zo mooi!

liekec die string of hearts is al weer mooi lang geworden :)

Afgelopen week een geldboompje aangeschaft <3 De foto doet er geen recht aan maar hij is behoorlijk flink, zo'n 175 cm inclusief pot. Vermoed dat ie wel wat veel water heeft gehad in het TC, eerst maar goed laten drogen.

Afbeelding

Poging 1 tot het ontkiemen van een avocado pit lijkt wat op te leveren! Er zit ineens een flinke barst in en er lijkt wat te gebeuren daarbinnen :):)

Afbeelding

Deze uit de kneusjesbox doet het ook goed :j Veel nieuw blad. Volgens mij hadden meerdere uit dit topic er 1 en was het een half mysterie wat voor calathea/ctenanthe het zou zijn? Inmiddels ben ik per toeval op de soort 'calathea misto' gestuit en heb zo het vermoeden dat 'm moet zijn :j

Afbeelding

Mijn mini peperomia krijgt staartjes :D

Afbeelding

En vandaag kwamen deze nieuwe groene vriendjes met de post binnen *\o/* Hun potje moet nog een beetje opgeleukd worden, ziet er nu nog saai uit.

Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:38

Fijn om te horen dat jullie de graslelies er goed uit vinden zien :D

Mosballetjes *\o/* Wat ga je in de pot doen als versiering Memories? Je planten zien er goed uit!

Hekwerk is mooi zo BK!

En wat fijn dat je chinees lantaarntje zo mooi bijtrekt liekec :)

Mooie stekjes Air <3 Droogt de aarde niet te snel uit in terracotta potten?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:49

Het is weer genieten met die foto's allemaal :jj

Mijn epipremnum stek is op topsnelheid een blaadje aan het uitvouwen, zo tof om te zien!
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:06

Misschien weet iemand het antwoord op mijn vraag. Ik heb een tijdje terug een paprika en tomatenPlant bij de Aldi gekocht. Geven deze planten 1x vruchten of meerdere keren. Alle paprika is nu op.
Het is voor het eerst dat ik zulke planten heb

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:28

black_kelpie schreef:
Knappe stekjes Air! <3

Liekec, tof hé, zo makkelijk als dat spul stekt. Mijn allereerste via een Facebook-pagina geruilde stekje was een Chinees lantaarntje :j En maar knippen en stekken en knippen en stekken, heb nu echt een mooie plant ook!

Nou, ik heb een rekje voor aardappel geknutseld.. Nu wel een compleet hekwerk voor de tv hier, dus daar moet ik nog even wat op verzinnen :')

[ [url=m/S0J8hO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes gedaan! Ach, aardappel is zo'n beetje slow tv toch? :')

xIrlijn schreef:
Mooie stekjes Air <3 Droogt de aarde niet te snel uit in terracotta potten?

Nee het zijn allemaal planten die tussendoor wel droge grond mogen hebben. Nu zal ik ze eerst wel vochtiger houden omdat ze overstappen van water naar potgrond dus de wortels even moeten wennen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:30

caro29 schreef:
Misschien weet iemand het antwoord op mijn vraag. Ik heb een tijdje terug een paprika en tomatenPlant bij de Aldi gekocht. Geven deze planten 1x vruchten of meerdere keren. Alle paprika is nu op.

Ik geloof dat ze wel meerdere keren kunnen geven, misschien tomaat wat sneller dan paprika.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:34

caro29 schreef:

Dit jaar wellicht nog wel, zijn officieel eenjarige planten maar er zijn mensen die ze laten overwinteren.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:34

Stille meelezer momenteel, maar ik geniet van jullie planten en verhalen :) ! Zag ook een heel creatief rekje voor een aardappel voorbij komen. Tof!

Ik heb net een grote musa gescoord bij de AH. De verkoper had er geen verstand van en nergens een prijskaartje te vinden. Ik mocht hem voor €2.99 meenemen :D . Compleet verzopen en moest de binnenpot open knippen. Lekker in nieuwe grond nu en een veel grotere binnenpot!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:36

Ach t arme ding. Ik heb ook getwijfeld m mee te nemen, maar te groot voor de plek die ik heb, helaas.

Hopelijk knapt ie snel op +:)+.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:29

Leuk rekje heb je geknutseld black_kelpie!

Air mooie stekjes heb je gekregen! Die sansevieria wil ik ook nog wel graag, vind hem zo mooi <3

Memories jou Thea is toch echt geen kneusjes meer! Mooie plant is het, mooi vol ook. Ik houd wel van volle Thea’s.

De arme stakker coconut. En een kleine pot en verzopen, ze ziet er wel mooi uit nog! Gelukkig kunnen ze wat verzuipen betreft dan wel wat hebben, ondanks dat het af en toe mieperds kunnen zijn.

Dit is een deel van de kraamafdeling hier <3 vaasjes en potjes vooral van de Ikea :D en ik heb grote planten laten staan, behalve een hele knappe epipremnun even later bij het tuincentrum naast de Ikea :)) Meisje bij de kassa zei ook al ohhh wat een mooie. Ik zeg ja ik vrees alleen dat hem binnen moet smokkelen _O-
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:14

Wat een super leuk gezicht!!! Leuk gedaan zo :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:18

Ik was ondertussen aan het editen maar dat ging niet meer, dus ik doe de aanvulling maar even zo:

De terrorist kat heb ik even streng toegesproken dat ze er vanaf moet blijven, ben benieuwd >;)
Afbeelding

Afbeelding

De epi

Afbeelding

Mijn stumperd krijgt ook zelfs al een baby *\o/*

Afbeelding

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:49

Zo’n Chinees lantaarntje vind ik ook wel wat voor hier! Ik zal eens opzoek naar iemand in de buurt die een stekje kan maken!
Ik zie ook een schattige plantjeskraamafdeling!

Caro29, die planten geven in principe de hele zomer vruchten.

Memories, Inderdaad een marble queen hier. Heel blij mee!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:06

ontherun schreef:
De epi

[ [url=m/6rnC0T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat een Scindapsus Jade(Satin?)? Nog niet eerder gezien!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:15

Wat bereiden jullie uit allemaal. Prachtig om te zien al die planten buiten en die kleine stekjes <3

We hebben schijnbaar op loopafstand een goedkoop klein tuincentrum. Een alocasia van ongeveer 70 cm voor 8 euro en ik heb mn opuntia !!

Ik zoek eigenlijk een of meer stekjes van een (variegata) ewrtenplantje. Is hier iemand die die voor een klein bedrag (en verzendkosten) zou willen opsturen? Heb namelijk al wel de potjes voor m gekocht :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:17

emilie schreef:
Zo’n Chinees lantaarntje vind ik ook wel wat voor hier! Ik zal eens opzoek naar iemand in de buurt die een stekje kan maken!
Ik zie ook een schattige plantjeskraamafdeling!

Caro29, die planten geven in principe de hele zomer vruchten.

Memories, Inderdaad een marble queen hier. Heel blij mee!

Ik heb er eventueel een voor je!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:26

Afbeelding

Ik kom even binnen vallen. Vandaag dit plantje meegenomen van het asiel, maar weet niet zeker wat het is. Ik denk zelf oregano. Iemand die het zeker weet?