Oké dan krijgen ze nog even uitstel haha, wil ze wel laten uitgroeien tot vruchtdragende planten want in mijn hoofd heb ik zitten dat ik zelf tomatensaus ga maken van die tomaten met de zelf opgekweekte basilicum erdoor
Mavelle
Geplaatst: 29-04-16 14:31
Ik had mijn komkommer naar buiten verplaatst en daar groeide hij nog amper. Nu kwam het toevallig zo uit dat hij weer even binnen moest staan en hij schiet de lucht weer in!
Ik wou hem ondersteunen met stokjes, maar is dat nodig? Of is het juist een plant die over de grond kruipt?
vuurneon
Geplaatst: 29-04-16 14:35
Ja, maar je kan hem ook laten klimmen. Heb ik wel gedaan vorig jaar omdat ik dacht dat ie moest klimmen
MaartJ
Geplaatst: 29-04-16 14:53
Mijn tomaatjes staan uit de wind onder glas, wel de 2 lange zijdes open.. Dacht dat dat wel kon, niet dus!
Konijn vond het nodig mijn venkel, augurk en doperwt op te eten de augurk heeft het nog gered, die is alleen aangevreten. De venkel is ook nog in leven, maar de doperwtjes? Tot de grond op weggevreten. Stout, konijn, stout!
vuurneon
Geplaatst: 29-04-16 20:57
Lief konijn! Heeft alvast de vulling naar binnen gewerkt , scheelt jou weer straks als het kerst is
Jeika
Geplaatst: 29-04-16 21:04
vuurneon schreef:
Lief konijn! Heeft alvast de vulling naar binnen gewerkt , scheelt jou weer straks als het kerst is
nee joh, hij is nog lang niet dik genoeg! *loopt naar konijn, geeft hem nog meer voedsel*
Konijn maakt zich zelf alvast lekker voor kerst! Hahaha.
Ik heb net de eerste plantjes verpot, toch alles uit de potjes gescheurd. Had zoveel die opgekomen waren en kan t niet om ze af te knippen! En sommige stonden zó dicht bij elkaar. Dus hopelijk overleven ze t.
De radijsjes in twee potjes (en er is niemand die radijs lust in huis hahaha).
Doperwten. Links staat er nog een, kwam nog een plantje in opkomst tegen. Hopelijk gaat die t ook nog overleven!
Sperzieboon, kleintje en een hele grote (al 15cm!).
En rode biertjes. Hiervan twee plantje gestorven, ze zijn door midden geknakt..
En de rest, sommige moeten ook nog verpot worden. Moet even tot de volgende keer wachten, mag niet langer dan 15min zitten en stil staan helemaal niet (tijd terug rug gebroken tijdens OK ). Hier nu al zo'n 1,5 uur mee bezig geweest, oepsie!
Tuinkers is trouwens brrrr bah! Smaakt naar mosterd of iets en ik gruwel van mosterd haha. Achja ze zijn wel op.
Watermeloen doet helaas nog niets... Maar andere kant, ik heb ze 2 weken geleden pas gezaaid. Dus wie weet. Zou wel jammer zijn als ze niets gaan doen. Ik hou van meloen! Komkommer is gisteren opgekomen, gelukkig.
Hoe gaat t hier met de plantjes? Wanneer mogen ze naar buiten? En welke kan je sowieso beter binnen houden. M'n vensterbank is niet zo groot namelijk.
Meesten als het niet kan vriezen naar buiten, alhoewel ik bescherm ze de eerste nachten wel even.
Melisjeee
Geplaatst: 02-05-16 12:23
Ik heb gister een grote verzameling naar buiten verplaatst! Voor de doperwt een speciale constructie gemaakt aan de paal naast de appelboom zodat ze handig omhoog kunnen klimmen. Maar helaas was ik vanmorgen minder blij toen ik naar buiten keek Heb m weer terug gezet in de aarde en hoop dat de vogels het nu wel met rust laten.
Mijn meloen gaat vooral heel langzaam. Ik was heel blij met één stengel, maar ineens stond er vandaag een 2e stengel in het potje. Die was eerst schuin in de aarde gaan groeien en schoot vandaag ineens omhoog.
Tomaat na een klets water , echt magie als je zag hoe verlept ze stonden
SpeechLess
Geplaatst: 02-05-16 12:40
Ik heb 1 van m'n meloenen onthoofd Hij zat een beetje vast in het papiertje en ik wilde hem redden, maar dat mislukte dus een beetje De andere doet het wel goed, maar hij moet eigenlijk al een tijdje verpot worden