Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:16

Ik meld me ook even!
Word al een week door kpn gestalked dat ik mijn abbo mag verlengen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de sony xperia m4, maar die heeft schijnbaar maar 8 gb intern geheugen waar maar bar weinig van over blijft.
Ik heb nu de galaxy s4 en die is met zn 16 GB al bijna helemaal vol.
Nou kan ik er natuurlijk een grote sd kaart bij nemen (heb nu 32 gb) maar toch twijfel ik.
Hier iemand met de xperia m4?

Veulen84

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:47

Voor wie niet duur uit wil zijn, en toch wat wil. Ik ben sinds paar maanden in het bezit van een elephone. Het is wel is waar wat goedkopere chineze telefoons, maar ze zijn lang niet verkeerd.

Voor 135 euro heb je nu het model wat ik ook heb: http://en.efox-shop.com/versandkostenfr ... d-g-300908
2 gb ram, 16 rom en 13mp camera.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:51

De P6000 zal ik ten strengste afraden, is verre van een prettig toestel. Specs zijn leuk maar het scherm is drama en de software is best buggy.

Heb hem gekregen als review exemplaar maar deze is regelrecht de kliko ingegaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:21

Tja, jij kan hem getest hebben. Ik heb hem al 3 maanden in me bezit, en ik ben tevreden en met mij minstens 3 andere die hem ook hebben gekocht. Geen problemen met het scherm en de software. De enige noemenswaardige 'fout' die er in zit is die van het feit dat je heel lang met de laatste 5% van je batterij doet.

Edit: de p6000 is helemaal niet getest voor tweakers de p7000 wel.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:25

Ik heb een vraagje. Ik heb al een hele tijd problemen met mijn mobiel. Vaak ontvangt hij sms'jes gewoon niet. Veroorzaakt een hele hoop ongemak en moet na zoveel maanden maar eens ophouden.
Ben al naar de winkel geweest van mijn provider, zij hebben er een nieuwe simkaart ingedaan omdat deze al erg verouderd was. Maar de problemen blijven aanhouden. Het kan best weken goed gaan en dan kan ie een week weer deze kuren vertonen en dan kan het ook weer ophouden.
Iemand die dit ook heeft voorgehad en weet hoe dit op te lossen? Ik neig er nu naar een nieuwe mobiel te kopen maar als het niet aan de mobiel ligt is dit natuurlijk zinloos.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:16

Bij welke provider zit je?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:44

Proximus, Belgische provider

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:47

Zijn er hier mensen met ervaring met de Samsung A3 of de Sony Xperia Z3 compact? (los toestel)

Ik zit tussen deze 2 telefoons te twijfelen. Op het moment heb ik een Note2 en een Samsung Fame. De Fame gaat vervangen worden want deze is traag en valt regelmatig uit.

Ik heb een aantal eisen: GPS, acceptabele camera, flitser, android, kleine telefoon (eigenlijk wilde ik niet groter dan de fame, maar dat is met deze eisen niet mogelijk, zo klein mogelijk dus), lange batterij.

http://versus.com/nl/sony-xperia-z3-com ... -galaxy-a3

De sony is iets kleiner (2.7mm korter, 0.6mm smaller), maar wel dikker (1.7mm=20%), duurder (€400), beter qua specs maar geen samsung.

De samsung is dun (6.8mm), goedkoper (€250), mid-range toestel maar wel een samsung.

Op zich ben ik tevreden met samsung maar de fame is me echt tegengevallen. Deze is traag, dusdanig dat internetten bijna niet te doen is, de camera opstarten en een foto maken (ik ben incidentele hulpdienstspotter, dus ik kom ze toevallig tegen en heb dan slechts enkele seconden) is 9 v.d. 10x gedoemd te mislukken en mijn navigatie loopt regelmatig enkele seconden achter, wat met autorijden op knooppunten niet doen is (als de navigatie niet crasht tenminste).

Dit zijn dan ook de voornaamste dingen die ik met een telefoon doe, samen met mail checken, de flitser als zaklamp gebruiken en mijn agenda bijhouden (via het google-programma, gesynchroniseerd met mijn andere telefoon). Goed bereik is ook erg belangrijk, deze telefoon is mijn broekzaktelefoon en gebruik ik qua bellen voornamelijk voor noodgevallen. Daarom moet de telefoon ook erg betrouwbaar zijn en een goede batterij hebben (met mijn Note2 en mijn Fame doe ik minimaal 2 dagen met de batterij). Ik heb kpn als provider en mijn abonnement is nog een jaar geldig dus ga ik niet vervangen.

Andere telefoons die aan deze eisen voldoen zijn ook absoluut welkom. Maar ervaringen met deze twee toestellen of advies welke ik moet kiezen is in eerste instantie mijn vraag.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:52

Voor mij zou de keuze makkelijk zijn: De sony :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:07

Mij ook. Ik ben vreselijk merktrouw maar ik ben van de SGS3 naar de Z3 van Sony overgestapt en ik bedenk me iedere dag nog wat een geweldig toestel het is en hoe blij ik er mee ben. Alles dankzij Quad die me via pb gesupport heeft om het laatste stapje te zetten. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:54

Sony! Heb na de s4 mini een schurft hekel aan Samsung :').

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:56

Voor mij is het ook makkelijk, de Sony. :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:00

Jullie hebben mij overtuigd, ik heb zojuist de Sony besteld. Ik ben benieuwd.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:34

Daar ga je geen spijt van krijgen :D Ik ben overgestapt van een iPhone 4S naar de Z3 compact en ontzettend blij mee!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:46

Heeft hier iemand ook toevallig provider Ben? Ik lees veel klachten over ze wat mij een beetje huiverig maakt om een abo af te sluiten, maar ze hebben zo'n mooie deal momenteel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:23

Bij mij thuis hebben drie mensen Ben en die zijn er heel tevreden over. Ze zitten er al een jaar of vijf. :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:49

Mijn oom en tante hadden ben en die willen nooit weer.. Als het erop aankwam hadden ze geen bereik en internet en konden ze niks.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:56

Ja, ik heb een tijdje terug een abonnement afgesloten bij BEN. Ben tot nu toe nog steeds tevreden en heb overal bereik. :j

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:42

Ik denk na over een huawei p8 lite.
Bij studentmobiel is nu de aanbieding van 10.000 belminuten en 1500 mb en de huawei p8 lite voor 25 euro p/m. (2 jaar)
Iemand ervaring met deze telefoon?
https://m.studentmobiel.nl/huawei-p8-lite

En ik heb nog een vraag.
Mijn man heeft al een abbo bij tele2,loopt volgend jaar september pas af.
De huawei zou ik voor hem bestellen en het bijbehorende abonnement ook.
Kan hij dan zijn oude nummer meenemen naar het nieuwe abonnement, of kan dat pas als zijn huidige abonnement afloopt?

Ik zou zijn oude abbo gewoon doorbetalen,dat is iets van 20 euro per maand.
Hij zou er alleen geen gebruik meer van maken.
Het nieuwe abonnement heeft veel meer belminuten en hij belt nu al vaak ruim over zijn abonnement heen. (moet meestal 90 euro betalen ipv 20)

Ik zou natuurkijk ook zijn huidige abonnement kunnen verhogen,maar dan krijg ik geen telefoon erbij en komt het waarschijnlijk op ongeveer 40 euro pm.
En als ik nu een nieuw abonnement afsluit ben ik per maand 20 euro oud abonnement en 25 euro nieuw abonnement is 45 euro totaal kwijt maar dan heb ik wel een nieuw telefoon erbij en veel meer belminuten.
Vandaar dat ik een heel nieuw abonnement voor hem wil afsluiten.

Ben ik nu te ingewikkeld of is het juist slim?
:')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:56

Mayflower_ schreef:
Heeft hier iemand ook toevallig provider Ben? Ik lees veel klachten over ze wat mij een beetje huiverig maakt om een abo af te sluiten, maar ze hebben zo'n mooie deal momenteel. :)

Toevallig dat ik dit nu lees en op dit moment een probleem heb bij/met Ben.

Ik zit nu 2 jaar bij Ben en eigenlijk nog nooit problemen gehad, totdat ik net een nieuw abonnement met nieuwe telefoon wil afsluiten.
Dit blijkt opeens niet mogelijk te zijn, omdat mijn maandelijkse kosten van juni volgens Ben niet zijn afgeschreven.
Meteen mijn ING gecheckt natuurlijk, en ja hoor; mijn ING laat zien dat het bedrag wel gewoon is afgeschreven. Ze hebben hun geldzaken daar dus niet helemaal op orde :').
Morgen dus maar even bellen, maar ik heb gehoord dat de klantenservice een ramp is.

Maar verder echt nooit problemen gehad met Ben, altijd erg blij geweest, ook met de fijne prijzen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:13

Klopt, klantenservice moet je vaak wel 45 min wachten ... Overigens word je daarna wel netjes geholpen. :j Wat ook wel mag als je zo lang zit te wachten..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:53

Dat hoop ik echt ja!
Hang nu 8 minuten aan de lijn :Z.

Ik hoop dat het direct geregeld kan worden, want ik wil zó graag de iPhone 5S :)).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:41

Adindaa schreef:
Dat hoop ik echt ja!
Hang nu 8 minuten aan de lijn :Z.

Ik hoop dat het direct geregeld kan worden, want ik wil zó graag de iPhone 5S :)).

Heb ook de Iphone 5S gehaald van hun met abonnement. :) Hele fijne telefoon!
Op BEN.nl kan je zien hoe lang de wachtrij is.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:38

Ben je niet goedkoper uit als je het toestel zelf koopt met een sim-only abbo erbij?
Bij de Mediamarkt is de 5s nu 559 euro en de iphone 6 619 euro.
Ikzelf doe het ook zo. Ik heb een Simyo abbo erbij en dit bevalt goed. Nooit problemen met bereik of internet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:51

Hier nog steeds twijfel.
Ik dacht een Samsung S3neo. Groter dan dat wil ik echt niet.
Maar de Sony Z3 compact spreekt ook aan, al is dat een hele andere prijsklasse.
Ik wil een fijne telefoon met goedwerkende camera voor snel een plaatje zeg maar. Android telefoon.