[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:23

Fokfanaat, dat was het nog niet eens zo zeer bij mij. Ik woon in een lek huis en niemand van de aannemer of zijn onderaannemers lukt het om het waterdicht te krijgen.
Ook hadden ze leidingen lekgeprikt, waardoor ik een nieuwe wand, behang en vloer nodig had na 3 maanden :') Dit heeft mij negen maanden energie gekost om daar de vergoeding voor te krijgen van de aannemer.
Geef mij maar een bestaand huis!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:24

balen zeg!

zou toch ook een klacht indienen bij de makelaar, is niet netjes om je zo zicht op een ruimte te onthouden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:24

Mootje schreef:
Fokfanaat, dat was het nog niet eens zo zeer bij mij. Ik woon in een lek huis en niemand van de aannemer of zijn onderaannemers lukt het om het waterdicht te krijgen.
Ook hadden ze leidingen lekgeprikt, waardoor ik een nieuwe wand, behang en vloer nodig had na 3 maanden :') Dit heeft mij negen maanden energie gekost om daar de vergoeding voor te krijgen van de aannemer.
Geef mij maar een bestaand huis!

meen je pffft das wel dikke pech.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:34

fokfanaat schreef:
balen zeg!

zou toch ook een klacht indienen bij de makelaar, is niet netjes om je zo zicht op een ruimte te onthouden.

Zullen ze wel niets mee doen neem ik aan?
Hun hebben het huis verkocht en daarmee is de kous af voor hun.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:35

ja maar een makelaar moet toch naar eer en geweten handelen, ik denk niet dat de nvm blij wordt van zulke praktijken.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:25

Hallo Allemaal,

Tijdje niks laten horen, wel meegelezen! :D

Maar wil me weer even voegen tussen jullie... Wij hebben vorige week dinsdag de badkamer gekocht.. niet te geloven hoeveel je eraf krijgt als je je mond open doet! Wij hebben ook die matjes met die strips die eerder op een foto hier voorbij kwam in het topic, alleen wij hebben lichtgrijs... Zouden eerst voor losse gaan bij een andere badkamerzaak.. maar we hebben de prijs gekregen die we wilde bij de zaak waar ze de matjes hadden...

Weten jullie wat de gemiddelde prijs is per m2 om een vliesbehang (geheel glad) te laten behangen door een schilder oid... en dan moet er natuurlijk ook 1 of 2 verflagen overheen. Ben benieuwd of jullie dit hebben laten doen en mij een kostenindicatie kunnen geven.. Zit in de twijfel of spachtelen (mijn vriend en zijn werkmaatje kunnen dat samen doen) of laten vliesbehangen.. vind vliesbehang zelf strakker en mooier.

nog een kleine 3 maandjes... en dan gaan we ervoor, heb er zo`n zin in!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:27

Vervelend als je daar nu zo achter komt. Aan de andere kant heb je als koper natuurlijk ook je eigen onderzoeksplicht. Zeker in van die bergingen is nog wel het een en ander loos, ik zou er zelf op hebben gestaan om hem te mogen zien. Wie weet wat de vorige eigenaren er wel niet in uitgespookt hebben :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:37

Super vervelend zeg :(:)

Ik zou never nooit nieuwbouw willen :n Dus in die zin hoeft het geen echte concurrentie te zijn FF :n

Op zich is de belasting verlaagd, maar de banken hebben hun max. financiering ook omlaag gegooid met dat percentage.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:39

ja maar het verschil tussen KK en VON is nu wel veel kleiner, das gunstig voor ons.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:41

Oh ja dat sowieso. Al heeft nieuwbouw volgens mij sowieso veel andere dingen die je bij bestaande bouw niet hebt (bouwrente etc.). Is nog best lastig.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:22

Wij hebben toen ook nog naar nieuwbouw gekeken... maar weetje hoe de bouwrente kan oplopen... pfff.. en dan nog maar zien wanneer de beplanting in je wijk eens komt en het een beetje "gezellig" wordt..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:56

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:44

Brrrr wat een griebus :o Nee, die foto's zijn allesbehalve flatterend. Wellicht zijn ze door de eigenaar zelf gemaakt? Zodra ik geen foto's van de binnenkant van de woning zie gaan bij mij eigenlijk alle alarmbellen af. Over het algemeen is dat niet voor niets :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:09

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:11

Berdien schreef:
Zodra ik geen foto's van de binnenkant van de woning zie gaan bij mij eigenlijk alle alarmbellen af. Over het algemeen is dat niet voor niets :=

Daar hebben wij ervaring mee, weet je nog?! :)) := := :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:12

Jaaaa en of ik dat nog weet! Gottogot, dat was nog eens wat :') _O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:28

Ik vond het best een leuk huis, maar MAN wat een hoop rotzooi! :oo :oo Staat vast nog te koop. Even zoeken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:29

Ja maar daar moest écht veel aan gebeuren. Die douche vol planten :') :') En overal, echt overal zooi, zooi en nog meer zooi. Geloof niet dat ik ooit zoveel zooi heb gezien :=

Iemand nog een stulpje in Zwolle komen? Heb er zo'n 10 jaar lang langs gereden, mijn paarden stonden hierbij in de buurt:
http://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-47 ... oekweg-53/

Toffe buurt, mooie omgeving en maar 1 helft van de woning hoef je op te knappen :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:32

@FF: foto's zijn vreselijk, maar ik zou wel gaan kijken :D

@Mootje: mooi :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:34

Maar de tuin zag er wel keurig netjes uit! :j :j Heb em gevonden, staat inderdaad nog te koop: http://www.funda.nl/koop/zuidlaren/huis ... rnlaan-12/

Wat ook nog te koop staat: het huis dat we eind februari hadden gekocht, maar wat op de bouwtechnische keuring is afgeketst. Ze zijn wel 7500 euro gezakt in vraagprijs sinds die tijd. :') Overigens hadden wij een akkoord op 152.000 als ik me dat goed herinner. En zelfs dat was teveel voor de berg werk die er nog in zit. Dat 'aangeboden sinds drie maanden' klopt dus ook niet. Het staat al bijna een jaar te koop. http://www.funda.nl/koop/haren-gn/huis- ... oorweg-28/

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:35

Imre, jaap.nl trapt daar niet in... Die hebben de volledige periode met alle prijsdalingen erop staan ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:35

Had ook niet verwacht dat hij hem al kwijt zou zijn. Dan moet hij eerst de hele woning leeg trekken, de boel soppen en dan lijkt het wellicht ergens naar.
Tuin was geweldig, maar men wat een berg werk.

Oh, nog een pandje in dezelfde buurt. Heeft dus géén eigen land, een hoop zooi aan schuren en ze vragen er een bizar hoog bedrag voor. Woning staat ook al... 3? 4? jaar te koop.
http://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-47 ... oekweg-55/

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:36

avaluna schreef:
@FF: foto's zijn vreselijk, maar ik zou wel gaan kijken :D

@Mootje: mooi :j

ik vind het dorpje net een beetje tever van alles, blijf liever in oene, of epe of emst.

maar heb ook al een huis gevonden dat ik helemaal zie zitten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:38

10,5 maand volgens Jaap. :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:45

@FF: daar heb ik natuurlijk niet naar gekeken, want ik woon in een andere provincie :D