Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:40

yvetjes schreef:
Heerlijk topic dit! Wij gaan volgend jaar verbouwen en zijn ook druk bezig met de mogelijke opties qua indeling en inrichting. Omdat we er niet uitkwamen hebben we toch maar een interieurarchitect / stylist ingehuurd. Vooral een werkplek in de kamer passen blijft "een ding".

Ik zag een discussie over rechte bank en rond kleed. Ik zou dit ook direct aanraden. Zo is niet alles zo vierkant, maar maak je het speelser en breek je de ruimte ook.

Maar ik heb ook nog een vraag, waarvan ik alleen niet weet of het hier goed past....

*Wie heeft er een goed idee voor onze keldervloer?*
We willen daar wat gamen, sporten en kleding etc opruimen. De ruimte is 35m2 (dus echt een flinke kamer, en woonruimte met 260 hoogte) en heeft een koekoek (hoog raam). Ik dacht zelf aan een soort van sportvloer of zo, zodat het minder galmt. Ook zou akoestische wandbekleding fijn zijn, maar om de kelder van die dure platen te geven....... Iemand een tip voor een andere optie / behang oid?

Wij hebben in de kelder (150m2) grotendeels keramische tegels en gestucte en geverfde muren. In bioscoop deel (dus geen galm gewenst) hebben we vloerbedekking liggen. Tegen de wanden met gekochte stof en latjes zelf 'wandplaten' gemaakt. Nu bezig met het plafond. Daar plakken we schuimplaten tegenaan, en we hebben eerst led/fiber draden gespannen, om er een sterrenhemel van te maken. Niet echt duidelijk op de foto te zetten maar:
Afbeelding

Angelaa2

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:09

Oh wat gaaf zeg <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:13

Wij hebben een kleed van Ruggable. Echt super blij mee!
Zijn wasbaar. Kan gewoon in je wasmachine. Bestaat uit een onderkleed en bovenkleed. Onderkleed is je basis en kan je bovenkleed telkens vervangen evt.

Is zacht en dik. Ze hebben ongelooflijk veel keuze. En vlekken haal je er super makkelijk uit. Valt hier zo vaak drinken of iets overheen. Vochtig doekje even boenen en vlek is weg.

Wij hebben deze. Van de samenwerking met Morris&Co
Afbeelding

Qua kleed zou ik dus ook echt wel durven om een kleed met print en kleur te doen. Juist in zo’n heel neutrale rustige inrichting. Het geeft net wat meer warmte, contrast en karakter aan je inrichting en maakt het echt niet gelijk druk.
Nu is het mijn smaak haast steriel. Interieur mag best wat karakter tonen. Dat geeft ook warmte en sfeer.
Met zoiets heb je nog steeds een rustige basis die past bij de rest maar net een kleur accent en wat leven.
Afbeelding
Afbeelding
Of als je echt wel wat aandurft qua kleur en print…

Afbeelding (dit is van hun Bridgerton Colab)
Deze 2 zijn ook Morris&Co
Afbeelding
Afbeelding

Maar ze hebben echt eindeloos veel keuze in werkelijk iedere stijl.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:11

Ja ideale kleden zijn dat! Een kleed schoon krijgen is ook echt een drama..
Wij hebben regelmatig een kleed weggedaan omdat hij ranzig werd.

Ik trouwens juist wél een neutraal kleed doen vanwege de rustige inrichting en vooral de visgraatvloer..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:39

_lautje_ schreef:
Wij hebben een kleed van Ruggable. Echt super blij mee!
Zijn wasbaar. Kan gewoon in je wasmachine. Bestaat uit een onderkleed en bovenkleed. Onderkleed is je basis en kan je bovenkleed telkens vervangen evt.

Is zacht en dik. Ze hebben ongelooflijk veel keuze. En vlekken haal je er super makkelijk uit. Valt hier zo vaak drinken of iets overheen. Vochtig doekje even boenen en vlek is weg.

Wij hebben deze. Van de samenwerking met Morris&Co
[ Afbeelding ]

Qua kleed zou ik dus ook echt wel durven om een kleed met print en kleur te doen. Juist in zo’n heel neutrale rustige inrichting. Het geeft net wat meer warmte, contrast en karakter aan je inrichting en maakt het echt niet gelijk druk.
Nu is het mijn smaak haast steriel. Interieur mag best wat karakter tonen. Dat geeft ook warmte en sfeer.
Met zoiets heb je nog steeds een rustige basis die past bij de rest maar net een kleur accent en wat leven.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Of als je echt wel wat aandurft qua kleur en print…

[ Afbeelding ] (dit is van hun Bridgerton Colab)
Deze 2 zijn ook Morris&Co
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Maar ze hebben echt eindeloos veel keuze in werkelijk iedere stijl.

Heb jij een afbeelding van hoe dat in je huis ligt?
Ik heb er ook naar zotten kijken maar ik ben dan benieuwd of dat stabiel en vlak ligt en dan niet alsof ik een dekbedovertrek op de grond heb liggen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:58

Afbeelding
Afbeelding
Hier hadden we hem net binnen. Dus ondertussen is hij al iets vlakker. Wij hebben wel het dikkere tufted onderkleed. Dus dat is echt stuk dikker dan de dunnere variant. Maar ik vind het echt heerlijk die dikkere. Het is zacht. Kinderen zitten altijd aan die tafel te spelen en knutselen. Gewoon omdat het zo lekker zacht en comfortabel is.

Het is overigens super stabiel. Verplaatst echt geen cm. Ik ben helemaal weg er van.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 31-10-24 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:59

Dankje, dat ziet er wel stevig uit ja , niet een slap lapje

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:00

Nee zeker niet! Echt heel stevig. Ligt echt vast. Ook aan het onderkleed. Trek je echt niet zomaar los van elkaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:05

Mijn kleed is ook wasbaar, maar ik geloof nooit dat ik het in mijn wasmachine krijg.
Net als bovenstaand kleed wat ook nog eens beduidend groter is als die van mij.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:29

Dat is dan idd 2 e vraag hoeveel weegt zo een kleed, want ik zou al naar een 3x4 moeten of willen voor mijn zithoek

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:35

Van wat ik op de site zie is de wasbare bovenlaag dun, waardoor ook de grote kleden in de machine passen.

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het ziet er wel ideaal uit.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:46

Bedankt voor de tips ivm kleur vloerkleed. Ons interieur is inderdaad nog niet volledig (we zijn nog niet verhuisd), maar kan wel hier en daar wat kleur gebruiken.

Ik denk niet dat ik zo’n vloerkleed in mijn wasmachine krijg, maar het zou wel ideaal zijn ivm honden en vlekken.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:00

Bij tankstations staan vaak wel grote wasmachines, zou je toch eens willen wassen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:25

2e vraag is ... hoe krijg je dat kleed weer droog?? Of hebben ze bij tankstations ook grote drogers :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:53

DubbelFun schreef:
2e vraag is ... hoe krijg je dat kleed weer droog?? Of hebben ze bij tankstations ook grote drogers :)

Ze mogen in de droger op lage temperatuur. En ja.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:59

Ik krijg ons vloerkleed ook niet in de wasmachine. Voor gewoon onderhoud heb ik een Bissell en stoomreiniger en in de zomer onder de hogedrukspuit, met de Bissell zo veel mogelijk water eruit halen en met 30 graden buiten laten drogen. Wij hebben crèmekleurige kleden, dus verkleuring is dan niet zó spannend.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:18

Klopt. Bovenlaag is vrij dun en kan je heel goed opvouwen. Het past in een wasmachine van 8kg geloof ik.
Dus dat gaat al vrij snel. En idd het mag in de droger op lage stand.
Ik vind ze echt ideaal. Het is super hufterproof. Die van ons hebben we bijna een jaar en is echt nog heel mooi.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:20

knollentuin schreef:
Dat is dan idd 2 e vraag hoeveel weegt zo een kleed, want ik zou al naar een 3x4 moeten of willen voor mijn zithoek

Ze wegen vrij weinig. Wij hebben de 270x340 uit m’n hoofd gezegd. Niet de grootste maat, maar wel aardig.
Ik wil er graag nog eentje voor in onze leeshoek. Die mag dan wel echt flink groot zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:42

Die kleden heb ik ook op het oog voor bij ons in huis. Voorlopig kunnen we die investering nog niet doen, genoeg andere dingen. Maar het is wel ontzettend fijn om zulke positieve berichten te lezen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:16

Ik heb zonet dit vloerkleed besteld. Ons meubel in de badkamer is ook die kleur dus lijkt me wel geschikt om onze woonkamer wat op te frissen: Afbeelding

Fijn zo’n topic waar goede suggesties uitkomen _/-\o_

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:17

Die kleur lijkt heel erg op de mijne :)

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:27

Het komt van Volero dus het zou zomaar hetzelfde kunnen zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:09

Elke86 schreef:
Ik heb zonet dit vloerkleed besteld. Ons meubel in de badkamer is ook die kleur dus lijkt me wel geschikt om onze woonkamer wat op te frissen: [ Afbeelding ]

Fijn zo’n topic waar goede suggesties uitkomen _/-\o_

Mooi! Een rustige, natuurlijke groene kleur. Ik denk dat t heel mooi gaat staan +:)+.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:12

Er moet wel een stroef onderkleed onder, want anders schuift het zeer gevaarlijk.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:17

Dank voor jullie tips voor mijn donkerblauwe muren! :) Ik hou zelf juist wel van het harde contrast tussen blauw en wit haha. Mijn woonkamer is ook wit, zwart, grijs en donkerblauw. En her en der babyroze :') Ik heb een gelijkvloerse woning en zou het mooi vinden om de kleuren door te trekken :)