Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:27

moonsparkle schreef:
Ik wil er dit jaar frambozen bij, voor fruitbomen helaas geen plek. Mijn man eet graag frambozen en die zijn zo duur in de supermarkt.

Ik heb nog iets handigs om te besparen op het werk gooien de schoonmakers de papierrollen om af te drogen weg als ze tot een bepaald deel op zijn. Nu krijg ik ze mee en hoef ik geen keukenpapier meer te kopen :D er zit geen scheurlijn in maar verder is het prima papier

Hey naamgenoot (zat even op je profiel te kijken) :D

Ik heb heel veel frambozen ingekuild staan, geel en roze, ik wil je er best wat opsturen tegen verzendkosten. Wordt wel een verrassing welke kleur het wordt dan want ze stonden door elkaar gegroeid :P

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:31

Ik ben slecht :+

Ben aan het afkicken van de Tramadol en ben daardoor erg vroeg - en vooral onrustig - wakker.

De hond was ook wakker dus wij aan de wandel. Komen we langs zo'n gooi-hier-je-blikjes-prullenbak die hier in de buurt staat en daar zat zo'n grote oranje wegenbouw pyloon in. :oo

Ding past echt niet door die kleine opening heen dus ik heb hem meegenomen naar huis want de werkzaamheden waren al weg en kan ik dit mooi gebruiken voor de schriktrainingen :))

Pylonen zijn hartstikke duur dus ik vis hem wel ff uit de bak.

8nnemiek

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:40

Zo heb ik er ook eens een van de weg gejat toen die verdwaald ergens was blijven staan :') Ideaal voor in de paddock ja.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:54

Ik geef eerlijk toe dat als ik langs wegwerkzaamheden rij ik ook altijd een bepaalde aandrang krijg om een stel van die dingen mee te nemen :')

Uiteraard doe ik het niet maar als ze weggegooid worden terwijl ze nog goed zijn of ze zijn eenzaam en alleen achtergebleven dan is het voor Bassie :+

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:27

PSvanLot schreef:
Hoe komt het dat je er niks van merkt? Tankt op kosten van een bedrijf?
ja, klopt! Ongelofelijk blij mee natuurlijk. Vorige week naar DL paar daagjes weg. Dat scheelt toch een stuk minder dan als je zelf de tank moet aftikken. Ok, ik betaal wel 22% bijtelling over de nieuwwaarde. Dus helemaal gratis is het zeker niet. Maar de kosten zijn meer verspreid en constant.
Volgende auto wordt een electrische. Gelukkig is die keuze nog aantrekkelijk ivm lagere bijtelling en een veel ruimere keuze alweer tov 4 jaar geleden. De ontwikkelingen gaan snel!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:37

Hier gaat het besparen met de mooie dagen wel goed. De complete voorkant van mijn huis is glas met altijd precies vol de zon er op de hele dag, heb de kachel nu al een paar dagen op zomerstand staan, dag en nacht 18 graden en hij hoeft eigenlijks niet aan de springen. 's morgens is het wel echt nog koud en draag ik wat extra kleding, maar meestal ben ik 's ochtends toch druk met allerlei dingen of op werk, en in de middag warmt die heerlijk op en is het fijn op temperatuur rond de 21-22 graden ook voor de avonden.
Mag van de zomer daar in tegen wel een airco kopen denk ik :+

Verder is de elektrische scooter besteld en komt over 2 weken binnen. Wel de auto met een brok in mijn keel te koop staan, zal er nog wel een traantje om laten want ben best wel emotioneel gehecht aan mijn autootje :') , maar ik hoop dat ik me er straks bij neer kan leggen en alles goed af kan met de scooter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:43

Succes met de verkoop! Niet leuk, maar als je straks ziet wat je bespaart zul je vast heel blij zijn met de keus.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:45

Als je de gordijnen goed dicht houdt vanaf de ochtend, scheelt dat enorm met warmte in huis.

Wij hebben vorig jaar een (gratis marktplaats score, alleen doek hoeven kopen voor iets van 55€) paviljoen tent ding staan voor dat raam. In de zomer houdt de tent het zonlicht uit het huis en kunnen we er heerlijk onder zitten, in de winter/herfst/lente is het doek eraf en kan de zon lekker in huis schijnen.

Hopelijk is je auto snel verkocht :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:00

Prairy schreef:
Als je de gordijnen goed dicht houdt vanaf de ochtend, scheelt dat enorm met warmte in huis.

Wij hebben vorig jaar een (gratis marktplaats score, alleen doek hoeven kopen voor iets van 55€) paviljoen tent ding staan voor dat raam. In de zomer houdt de tent het zonlicht uit het huis en kunnen we er heerlijk onder zitten, in de winter/herfst/lente is het doek eraf en kan de zon lekker in huis schijnen.

Hopelijk is je auto snel verkocht :)

Ik heb een beetje een vreemd huis haha, woon op de boven verdieping wat een soort van zolder idee is, direct onder het dak dus, en mijn raam loopt vanaf de vloer, tot ongeveer 160cm hoog. Als je naast het raam staat moet je dus bukken om naar buiten te kijken, komt vanwege het schuine dak/plafon :') Snap je het nog? haha. Nu valt die warmte gunstig, maar straks is het wel wat minder, maarja. Ik slaap daar in tegen op de beneden verdieping die deels ondergronds is, dus daar is het heeeerlijk koel zomers, altijd een plekje om naar te vluchten :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:02

Wacht, volgens mij weet ik dat nog, was dat eerst een kantoor? Bij je moeder/iemand in de achtertuin?

Je zou iets van shutters aan de buitenkant kunnen maken. Al houdt dat niet de warmte tegen die door het dak komt...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:16

Prairy schreef:
Wacht, volgens mij weet ik dat nog, was dat eerst een kantoor? Bij je moeder/iemand in de achtertuin?

Je zou iets van shutters aan de buitenkant kunnen maken. Al houdt dat niet de warmte tegen die door het dak komt...

Jaa dat klopt! Knap onthouden.
2 ramen zijn openslaande deuren geworden (ja ik moet dus ook bukken als ik er doorheen wil :') daar komt uiteindelijk hoop ik een balkon), maar bij de andere 2 zou dat eventueel kunnen. Wou eerst ook van die rolluiken doen aan de buitenkant, maar dat is zoooo duur, heb wel aan de binnenkant van die stoffen rolgordijnen, maar die zijn vrij dun en licht doorlatend, zal wel wat tegen houden maar komt ook zeker nog warmte doorheen, maar denk gezien het een zolder idee is en ik direct onder het dak zit dat het sowieso moeilijk tegen te houden is. Vorig jaar hadden we uiteindelijk helemaal niet zo'n warme zomer, maar het jaar daar voor in de verbouwing was het wel warm, daardoor zeker 35 graden boven. Word afwachten wat dit jaar gaat doen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:00

Oh my da’s serieus heet…Je kan eventueel bij leenbakker verduisterende witte rolgordijntjes halen. Die hang je dan aan de buitenkant van die deuren. Onderaan ipv het latje van dat vitrage elastiek wat je door een oogje haalt. Blijft perfect hangen en de warmte komt dan niet op het glas. Misschien een idee?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:49

Soms zijn op marktplaats ook wel rolluiken te krijgen
Maar wat paars ook zegt, zorg dat je iets aan de buitenkant erop krijgt, dat helpt meer omdat je dan voorkomt dat de warmte bij de ramen komt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:14

De vlotter van de wc is stuk heel wat water verspilt aan checken of ik deze kan maken, maar conclusie er zou een nieuwe moeten komen. Nu wordt over 2 maanden ongeveer de badkamer verbouwd en vind ik het zonde om een nieuwe vlotter te kopen, gelukkig heb ik nog een wc :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:29

Water afsluiten en een emmer regenwater ernaast :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:35

Als ik een nieuwe badkamer kreeg zou ik hem idd ook niet meer gebruiken als je nog een ander toilet hebt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:38

8nnemiek schreef:
Water afsluiten en een emmer regenwater ernaast :Y)

Als ik echt geen zin heb om naar beneden te lopen dan kan ik het kraantje van het toilet wel gewoon open en dicht draaien :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:42

Als je daar goed bij komt, nog makkelijker :))
Wij hebben zo’n hangwc, dat wordt slopen als die stuk zou gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:47

Warmte buitenhouden doe je idd best door aan de buitenkant iets voor de ramen te hangen. Wij hebben paneelgordijnen aan de binnenkant in de woonkamer en verduisterende rolgordijnen op de slaapkamers. Zijn in de zomer constant dicht maar het blijft een bakoven in huis. Slaapkamers zitten ook onder het dak/kleine zolder en we hebben echt de hele dag zon erop. Vriend gaat informeren bij de syndicus van het gebouw over hoe en wat voor zonnepanelen, waarschijnlijk met een batterij.
Onze verwarming staat op gewenste temperatuur 20 graden maar is het hele weekend niet aan geweest. De warmte van buiten was voldoende om die temperatuur vanzelf aan te houden.

In NL en Frankrijk gaan ze de accijns al verlagen op brandstof hoorde ik, tot 15 cent/liter goedkoper zou dat opleveren? In België zitten ze daar vandaag nog voor samen. Heb nog een halve tank, zou fijn zijn als het erdoor komt en deze week heb ik niet echt verre verplaatsingen. Met wat geluk red ik het tot donderdag of vrijdag en heb ik de duurste periode kunnen vermijden dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:48

Dat zou ook voor grensbewoners zoals ik fijn zijn als hij in Belgie ook omlaag gaat ;)

Wij hebben natuurlijke zonwering. Enorme platanen om het huis. In het na/voorjaar en winter zijn ze kaal en zorgt de zon voor warmte, in de zomer vol blad en dan is het in huis heerlijk koel. Het is er nog niet boven de 21 graden geweest in de vier jaar dat we er wonen en het is toch al twee zomers bloedjeheet geweest.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 09:53

Citaat:
Verder is de elektrische scooter besteld en komt over 2 weken binnen. Wel de auto met een brok in mijn keel te koop staan, zal er nog wel een traantje om laten want ben best wel emotioneel gehecht aan mijn autootje :') , maar ik hoop dat ik me er straks bij neer kan leggen en alles goed af kan met de scooter.

Ahhhh sterkte :(:) maar super verstandige keuze die je heel veel op gaat leveren _/-\o_ +:)+

Ik moet eigenlijk ook om ... :+

Lekker he die zon afgelopen week. Scheelt inderdaad direct in de stookkosten. En ja helaas smelt je dan af en toe een kamer uit maar goed :P {:}

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:04

Moet je auto weg Faelynn? Anders zou je ervoor kunnen kiezen te houden en veel minder te gebruiken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:16

De diesel is momenteel in België zelfs duurder dan in Nederland, laat staan als België de accijns niet verlaagd :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:46

Chubby schreef:
De diesel is momenteel in België zelfs duurder dan in Nederland, laat staan als België de accijns niet verlaagd :=

Ik zag dat diesel zelfs duurder is dan benzine in België toen ik aan het tanken was vorige week!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:55

Hier is vandaag de wc verbouwing begonnen. Ik als control freak kan daar nooit zo heel goed tegen haha.
En het gaat alweer mis want de spullen zouden zaterdag komen, toen ik ging navragen hoe laat precies was het maandag of dinsdag.
En nu dus dinsdag, terwijl de aannemer al aan het slopen is.