Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:02

Wij doen zelf verhuizen. Wonen nog thuis dus heel veel spullen hebben we niet. Ik heb een kleine studio bij mijn ouders in huis (vroeger kantoor aan huis). Maar mijn meubels (eettafel, stoelen, dressoir, bank) verhuizen we gewoon met de trailer van de paarden :')

Wij hebben geen haast om te verhuizen, maar zullen naar verwachting wel een huis kopen waar nog eea aan moet gebeuren (geen hele grote verbouwingen). Dus misschien dat we 2 weken vrij nemen om de grotere klussen aan te pakken en de laatste dingen in het weekend doen. Ik wil wel dat het helemaal af is voordat we verhuizen.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:09

Ik heb 2 jaar terug toen ik verhuisde naar Den Haag een studentenverhuisbedrijf ingehuurd. Dit was zo relaxed dat ik niet anders meer wil. Inmiddels heb ik ook mijn vriend zover dat bij de volgende verhuizing er ook een bedrijf ingehuurd wordt. Vooral ook omdat het een uur enkele reis is. We moeten best ver rijden en dan wil je niet opeens een paar keer op en neer moeten rijden. En een plus punt, zij sjouwen de was machine etc. over de galerij naar de verhuiswagen inclusief 1 trap en weer 2 trappen omhoog. Alleen dat al is het bijna voor mij het geld waard. XD

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:10

Wie zou ik per pb het een en ander kunnen vragen over de bouwtechnische keuring? :)

Zoals het er nu uitziet verhuizen we in juni, prima maand om te verhuizen lijkt mij. :D
Hopelijk hebben we er dan een lekker weertje bij.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:09

Hoi, mag ik me hier ook melden? :-)

Ik en mijn vriend zijn nu bijna een jaar aan het zoeken. Een keer of 3 of 4 geboden maar nog niet raak geschoten. Bij 1 huis wel het hoogste bod maar de eerstvolgende had geen voorbehoud financiering waardoor we alsnog naast grepen. Die deed wel even zeer ;-)

Morgen gaan we bij een huisje in de buurt kijken die vanuit de woningbouwvereniging verkocht wordt. Laag geprijsd en lijkt technisch in orde, maar zit dus ook nog wel het een en ander aan werk aan.

Het lijkt me leuk om hier mee te kijken/lezen/praten over het hele proces, wellicht kan ik nog een heleboel van jullie leren :-D

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:28

Vanochtend langs geweest bij het appartementje en het was echt een leuk, degelijk huisje! Ook qua locatie en buurt ideaal. Ik probeer het nog niet te leuk te vinden. Vind het wel heel spannend om een bod te gaan doen. Hoe hebben jullie je bod bepaald? Ik heb wel kadastergegevens opgevraagd van huizen in dezelfde straat (zelfde type woning). Een vorige vergelijkbare woning is verkocht voor 14% boven de vraagprijs. Een opknappertje voor 10,5% boven de vraagprijs. Dat we er flink wat bij op moeten doen lijkt me al duidelijk. Andere optie is voor mij huren, maar dan zit ik in de vrije sector en dat is ook echt ontzettend duur, dus ben wel bereid wat meer neer te leggen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:41

Ik zou zeker kopen áls je dat kunt!

Wij hebben het erover gehad met een bevriend makelaar en onze hypotheekadviseur, die had idd ook even de gemiddelde m² prijs opgezocht voor soortgelijke woningen in de buurt. Wellicht is dat nog iets om naar te kijken? Wellicht dat die woning net iets groter of kleiner is dan degene waar je bent geweest, dan kan dat zo wat schelen per m².

Bedenk ook vooral wat je ervoor wílt betalen! Kunnen en willen zijn twee verschillende dingen :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:48

Feestje! De hypotheek is rond! :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:50

Yipee schreef:

*\o/* *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:02

Jammer dat het nog niet gelukt is Amethyst_. Succes alvast bij de bezichtiging morgen! :)

Leuk Whupp, klinkt goed! Ik zou ook eerder voor kopen gaan als je van plan bent om er langere tijd te zitten en je het huis ziet zitten.

Gefeliciteerd Yipee! *\o/*

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:03

CCCCC schreef:
Ik zou zeker kopen áls je dat kunt!

Wij hebben het erover gehad met een bevriend makelaar en onze hypotheekadviseur, die had idd ook even de gemiddelde m² prijs opgezocht voor soortgelijke woningen in de buurt. Wellicht is dat nog iets om naar te kijken? Wellicht dat die woning net iets groter of kleiner is dan degene waar je bent geweest, dan kan dat zo wat schelen per m².

Bedenk ook vooral wat je ervoor wílt betalen! Kunnen en willen zijn twee verschillende dingen :)

Jaa goede ook, ik heb al een hele Excelsheet gemaakt met andere verkoopprijzen per m2 en hoeveel er procentueel overboden is, en dat ook tegenover de kosten die ik sowieso kwijt zou zijn als ik ga huren. Dat weegt allemaal ook weer mee. Het is echt een huisje ook in het lagere segment, dus dat risico durf ik ook wel te nemen. Maar het is wel spannend allemaal hoor pfff :')

Yipee schreef:

En wat goed, gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:06

Ik snap dat je het spannend vind :j het is ook spannend :j

Als de prijs er naar is om het onderhoud ook te kunnen doen wat er gedaan moet worden zonder er heel veel bij in te schieten zou ik het wel doen denk ik als het gevoel bij de woning goed is. Huren ten op zichten van kopen is echt prijzig

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:12

Ik ben ook heel blij dat ik na 3 jaar duur huren in de Randstad straks eindelijk het geld in het huis stop (of ja op de rente na natuurlijk).

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:20

CCCCC schreef:
Ik ben ook heel blij dat ik na 3 jaar duur huren in de Randstad straks eindelijk het geld in het huis stop (of ja op de rente na natuurlijk).

Ja als je ziet hoeveel rente je in totaal nog betaald wordt je niet blij. Maar goed aan het eind van de rit heb je dan wel een woning. :) je kan altijd tussendoor extra aflossen natuurlijk.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:28

Als ik zie hoeveel ik nu betaal aan huur (we huren van een particulier). :wow:

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:50

Ik heb morgen een afspraak voor een bezichtiging, zie ik net op de website van de makelaar staan dat het eindbod een half uur voor mijn bezichtiging binnen moet zijn... wat zijn dat nou weer voor grapjes? 8)7

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:52

Ik zou morgen ochtend even bellen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:03

Narya schreef:
Ik heb morgen een afspraak voor een bezichtiging, zie ik net op de website van de makelaar staan dat het eindbod een half uur voor mijn bezichtiging binnen moet zijn... wat zijn dat nou weer voor grapjes? 8)7

Daar zou ik zeker even over bellen. Je mag toch wel 2 uur minstens er over na denken?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:05

Jeetje narya dan ben je net de laatste op rij. Wellicht kun je wel weer informatie stiekem ontfrutselen van biedingen? Het is wel heel rap een half uur.. aan de andee kant goed om nu al na te denken qua bod im verschillende scenario's hoe je je morgen erover voelt?

Sem particulier zal helemaal de hoofdprijs zijn.. ik zit sociale woningbouw en in 8 jaar tijd heb ik al zo'n 50k weggegooid als je het zo ziet. Laat staat particulier...

Whupp slim dat bestand. Dat is hoe makelaars ook te werk gaan geloof ik. Die vragen ook die gegevens op in de programmas die ze hebben. Welke regio zoek je?

Yipee gefeliciteerd!

Amethyst ook succes morgen! Ook een zoekweg al dus! Nog niet veel huizen gezien naar wens dat het er nog 'maar' 4/5 zijn? Of kom je ee ook niet eens tussen qua wachtlijsten?

Vriendinnetje had ook haar eerste bod gedaan in een dorp bij Eindhoven. 4k overboden aan een huis waarbij letterlijk álles nog gedaan moet worden. Ik weet dat onze categorie huis waar we naar zochten wel ook zeker 10% van vraagprijs bieden was (instapklaar gezins woning). Had gehoopt dat het minder gewild zou zijn voor haar. Ze hebben ook geen ruim budget dus aankoop makelaar inschakelen voor inzicht maakt het ook lastig.
Ben heel benieuwd waar dat uiteindelijk ook voor weg is gegaan.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:21

bridgetF schreef:
Narya schreef:

Daar zou ik zeker even over bellen. Je mag toch wel 2 uur minstens er over na denken?

Eens.. maar als ik goed lees staat er zelfs dat je vóór de bezichtiging moet bieden?! Dat is vreemd..

Wij gaan vandaag een tweede bezichtiging doen, huis was ietsje langer te koop staat (4maand) dus ik tegenstelling tot de vorige waar we op dag 1 verkoop gelijk een overbod (te laag) hadden gelegd nu iets meer ‘rust’ ...

Vind het ook spannend!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:25

Ik ga binnenkort ook weer een woning bekijken := Ik woon hier nog geen jaar, maar het is in exact dezelfde wijk en helemaal ‘af’. Er hangt ook wel een stevig prijskaartje aan, dus eens zien of ik de hogere lasten wel wil dragen of toch maar mijn eigen huis en tuin nog verder opknap.
Ook hier sprake van een inzetprijs.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:46

Ik ben benieuwd Fitzroy.

Ben ook heel benieuwd waar mijn huis voor weg zal gaan 1,5 jaar nadat ik t "gekocht heb" in oktober 2019 heb ik t voorlopig koopcontract getekend en ik denk dat t in maart weer te koop komt. Enige echt grote ding is dat de badkamer dan nieuw is in plaats van begin 2000

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:47

Fitzroy waarom zou je nu je huis iit willen..puur voor het klussen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:54

Ja, klopt. Ik zie erg op tegen het regelen, mensen over de vloer hebben en de chaos die daarbij komt kijken.

Ben benieuwd, ynske, hoeveel je huis in waarde is gestegen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:57

Ik ben ook benieuwd wat de makelaar zegt tegen de tijd dat we de woning aanbieden... eerst maar eens samen over naar t nieuwe huis en als we over zijn deze de verkoop in

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:52

ChantalSmook schreef:
Whupp slim dat bestand. Dat is hoe makelaars ook te werk gaan geloof ik. Die vragen ook die gegevens op in de programmas die ze hebben. Welke regio zoek je?

Ik zoek nu in Deventer en Apeldoorn, eventueel Zutphen :)