Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:50

Mossel schreef:
Mijn pilea splash <3
[ [url=m/iZuYXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh cute, vooral in dat potje <3

PostNL is traag, nog geen stekjes ;(

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:05

Air schreef:
Mossel schreef:
Mijn pilea splash <3
[ [url=m/iZuYXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh cute, vooral in dat potje <3

PostNL is traag, nog geen stekjes ;(

PostNL bezorgd vandaag niet, feestdag

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:07

Dan hebben ze de app niet aangepast :') Normaal komt er dan wel de juiste dag te staan, komt vast door de drukte?

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:30

Zal inderdaad de drukte zijn

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:44

De bladeren staan (weer) fier overeind en dauwdruppels op de bladeren, heeft Lilly het dan naar d'r zin?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:17

Ailill schreef:
De bladeren staan (weer) fier overeind en dauwdruppels op de bladeren, heeft Lilly het dan naar d'r zin?

Dat zijn geen dauwdruppels, maar als het ware het transpireren van de plant. Opzich is dat normaal, de plant “zweet” overtollig water uit en dat gebeurt af en toe. Het zou echter wel kunnen dat Lilly wat teveel water heeft gehad, dus wees daar niet te enthousiast mee :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:34

Dan gaat Lilly bij deze tot zondag op rantsoen :')

Tot een uur of 1 op een zonnige plek, en daarna vanaf 5/half 6 in de avondzon.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:35

Enne: Fijne verjaardag :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:41

Banaantjes (Hoewel Lilly toch met recht al banaan zonder tje is) zijn een beetje mieperds als ze autoritjes moeten doorstaan in mijn ervaring. Even lief zijn en laten wennen met wat water en dan trekken ze inderdaad vaak wel weer goed bij. Die druppels is inderdaad normaal, maar als het teveel wordt dan ben je haar aan het verzuipen.

Ik heb mijn plantjes voor het raam eindelijk hangen zoals ik wil *\o/* ik zoek wel nog hangers die weinig licht nodig hebben en een grote die van donker houd... vriend wordt gek vrees ik _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:49

Ontherun, is Lilly echt zo groot?! Ze vond het ritje inderdaad behoorlijk spannend, duurde dan ook wel 7 hele minuten en in zo'n tijd kan het snel verkeerd gaan. De arme ziel :(:)

Gut, het arme ding. Eerst verhuizen en de dag daarna gelijk op rantsoen! Zondag mag ze een regendansje doen *\%/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:57

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:03

liekec schreef:
Prachtig die aardappel! Moet je die water geven? En hoeveel?

Vraagje, ik krijg bij mijn arecapalm totaal niet die zwarte stipjes er af gekrast... Zijn dit ook de beestjes of alleen de uitwerpselen oid?
[ [url=m/MHnpIo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wittige is wel weg, en hij staat nog steeds in de douche en krijgt elke dag spiritus verneveling.

Had iemand hier nog een antwoord op? Zie echt totaal geen mogelijkheid om die zwarte puntjes er af te krijgen dus dan gaat ie de prullenbak in ;(

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:08

liekec schreef:
liekec schreef:

Vraagje, ik krijg bij mijn arecapalm totaal niet die zwarte stipjes er af gekrast... Zijn dit ook de beestjes of alleen de uitwerpselen oid?

Het wittige is wel weg, en hij staat nog steeds in de douche en krijgt elke dag spiritus verneveling.

Had iemand hier nog een antwoord op? Zie echt totaal geen mogelijkheid om die zwarte puntjes er af te krijgen dus dan gaat ie de prullenbak in ;(

Ik ga straks nog op de rest reageren, maar even snel hierop

Moet namelijk iets bekennen: de grotere goudpalmen van de intratuin hadden deze puntjes ook :+ De medewerker die ik sprak vond het normaal lijken.

Neemt niet weg dat ik die puntjes er gemakkelijk af krijg met een vochtig keukenpapiertje. In combinatie met de pluizige bolletjes die op mijn stammen zaten vertrouw ik het niet. Dus mijn palmen blijven buiten staan. Maar het kan misschien dus toch geen kwaad. Sorry voor het misschien onnodig paniekzaaien!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:10

xIrlijn schreef:
liekec schreef:

Ik ga straks nog op de rest reageren, maar even snel hierop

Moet namelijk iets bekennen: de grotere goudpalmen van de intratuin hadden deze puntjes ook :+ De medewerker die ik sprak vond het normaal lijken.

Neemt niet weg dat ik die puntjes er gemakkelijk af krijg met een vochtig keukenpapiertje. In combinatie met de pluizige bolletjes die op mijn stammen zaten vertrouw ik het niet. Dus mijn palmen blijven buiten staan. Maar het kan misschien dus toch geen kwaad. Sorry voor het misschien onnodig paniekzaaien!

:Y) oke! Dan ga ik gewoon door met de quarantaine tot alle wittige dingen weg zijn.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:28

Ailill schreef:
Ontherun, is Lilly echt zo groot?! Ze vond het ritje inderdaad behoorlijk spannend, duurde dan ook wel 7 hele minuten en in zo'n tijd kan het snel verkeerd gaan. De arme ziel :(:)

Gut, het arme ding. Eerst verhuizen en de dag daarna gelijk op rantsoen! Zondag mag ze een regendansje doen *\%/*

Bananenplanten zijn inderdaad mieperds maar zo leuk :D Ik had mijn (veel kleinere) bananenplant twee meter van een raam op het zuiden gezet, nadat hij pal tegen het raam toch iets te veel van het goede vond. Rustig opbouwen, kluit vochtig houden maar niet te nat en regelmatig even de bladeren nat maken en hij trekt snel weer bij!

Mijn planten zijn nu een maand bij mij en leven nog steeds, dus ik heb het ongegeneerd gevierd met een fotoshoot in de badkamer *\o/* _O-

Mijn graslelies zijn wel een beetje sip := Iemand tips?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier word je toch blij van <3

Afbeelding

Een 5 uur durend intratuin uitje was trouwens het gevolg van overleg via de app met het thuisfront (dat schiet dus niet op), een strikte looproute door smalle paden waardoor je regelmatig in de file stond, en niet kunnen kiezen tussen plantenpotten :')
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 22-05-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:29

liekec schreef:
liekec schreef:

Dat is gewoon een onvolmaaktheid van de plant. Moet je er niet allemaal af willen halen... mijne heeft het ook, kan mij er niet druk om maken. :o

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:38

Tot slot nog even reageren op de berichtjes van gisteren:

Die pilea splash in de paardenplantenpot op de vorige pagina is geweldig <3

Emilie wat een mooie nieuwe aanwinsten!

San87 wat gaat hij goed!

IsaCalixa wat leuk dat je pilea baby's krijgt! Ik vind moeders er wel een beetje pips uitzien, of lijkt dat maar zo?

Black_kelpie: geweldig dat kleine, bescheiden Kalanchoëtje :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:55

Mijn aardappelrekje werd vanmorgen bezorgd. Too little, too late :')

Straks maar even op zoek naar iets anders...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:59

Je aardappel groeit te hard :))

Heeft de andere al sporen van groei?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:04

Dat rekje _O-

Hij lijkt al bijna een meter?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:07

black_kelpie schreef:
Mijn aardappelrekje werd vanmorgen bezorgd. Too little, too late :')

Straks maar even op zoek naar iets anders...

[ [url=m/Vl3yG6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps :)).

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:16

Aardappel denkt schijt aan dat rekje, I’m bigger than you :') hij is zo leuk, ik wil er nu ook een :=

De pilea in die veel te leuke pot ook! <3 super leuk

Daar word je inderdaad blij van Irijn :):)

Mijn stekjes gaan goed *\o/* pannenkoekjes krijgen mooie wortels, scindapsus ook, en de ceropegia :):) mijn gewone pannenkoek, mama dus, die is weer lastig tevreden te houden... hoe verzorgen jullie pannenkoekjes?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:50

XIrlijn: wat is er precies sip aan je graslelies? Niet te veel water geven is wel belangrijk.

Haha ja zinvol rekje zo :')

Ontherun: Pannenkoek heeft veel licht nodig, mijn grote heeft in de middag ook zon. Pas water geven op het moment dat de grond droog anvoelt.

Afbeelding
Nieuwe Alocasiablad is gewoon de grootste van allemaal <3 Ze houden echt van zon dus.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:56

Hanafubuki schreef:
Je aardappel groeit te hard :))

Heeft de andere al sporen van groei?

Nee nog niet, maar dat kan ook nog maanden duren. Plantje voor geduldige mensen :j (wat moet ik er dan mee :') )

xIrlijn schreef:
Dat rekje _O-

Hij lijkt al bijna een meter?

Een meter nog niet helemaal, 70/80 cm haalt hij wel.

Ik heb maar bamboestokken gehaald en draad om zelf zo'n ding te maken, een slag groter. Dit rekje is er ook nog een slag groter, maar dan moet ik daar weer 5 dagen op wachten en ik ben bang dat ie daar dan ook niet meer op past :+

Straks op kraambezoek bij mijn schoonzusje, met een moederplantje (Saxifraga stolonifera) en een vaderplantje (Tradescantia, geloof Purple Passion, eigen stekjes).

Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:56

Mijn pannenkoeken krijgen 2x per week een beetje water, tussendoor laat ik de bovenste laag grond opdrogen. Ze krijgen bij mij veel zon, maar ze hebben ook dikke bladeren.

Air, ik heb het idee dat de sprieten steeds meer gaan hangen.. probeer ze al niet te veel water te geven inderdaad. Mooi nieuw blad!