[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:26

Bij ons is het opgelost :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:09

Fijn!

Jans zenuwt op de goede manier door :D

Ik sta al anderhalf uur met m'n handen in het sop, alles even grondig aanpakken. Maandag komt de eerste makelaar al :):)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:29

Wij zijn net bij de hypotheker geweest voor onze nieuwe hypotheek. Nu werd daar gezegd dat we een taxatierapport moeten aanleveren. Manlief had begrepen van onze huidige woning, ik heb begrepen van onze te kopen woning. Wie heeft er gelijk?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:31

Straks voor je hypotheek heb je een taxatie van je nieuwe woning nodig, Mss ivm over of onderwaarde ook van de oude woning.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:32

Ik snapte al niet wat ze moesten met een taxatie van een woning die ze niet gaan financieren :+ Bedankt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:25

Taxatie is over het algemeen van de nieuwe woning. Taxatie van de huidige/oude woning is nodig bij restschuldfinanciering of als er een overbrugging gesteld moet worden, en de huidige woning nog niet verkocht is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:36

We hebben wel restschuld maar betalen dit uit eigen zak. Lijkt me dan alleen nodig voor de nieuwe woning toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:40

Denk het wel. Wil je het zeker weten, bel met je adviseur :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:55

Ja we gaan eerst nog elders langs voor we beslissen met wie we in zee gaan. We krijgen de lijst met wat we aan moeten leveren pas als we dat besloten hebben. Maar manlief wilde dat nu allemaal al gaan regelen vandaar mijn vraag

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:21

Lees weer goede berichten.

Wij minder :') hypotheek adviseur gezegt dat ze bkr nog mag proberen maar dat wij nog jaar of langer wachten met verkopen en kopen. Het stress is het me niet waard. En alles kan net of net niet. Baal er ontzettend van maar voor nu even beste oplossing. Lekker verder sparen en hopen dat we over jaar de stap kunnen nemen.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:51

Wat jammer LinsxDot!

Wij zijn aan het onderhandelen over een huis, verkopers zijn wel erg stug en willen de hoofdprijs hebben ondanks dat het al 6 jaar te koop staat.

Daarna moeten we ook nog even goed rondkijken waar we de hypotheek offerte op laten maken, want daar zit ook nog een hoop prijsverschil in zeg!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:00

Mag ik mij hier melden? :)

Ik kom net kijken op de huizenmarkt en dat merk ik nu al := Ik heb aankomende woensdag een eerste bezichtiging bij een nu nog onwijs lelijk appartement. Het lelijke zit 'm in de kleuren op de muren/deuren en de vloeren. (knalblauw en knalgeel :') )

Ik overweeg een appartement/eengezinswoning te kopen, dit zou ik dan alleen doen. Ik vraag me vooral af hoe het zit na een bezichtiging, hoe dan verder?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:05

Ik heb meerdere bezichtigingen gedaan. Als wij/ik het niets vond(en) dan keek ik/wij verder. En de laatste bezichtiging vond ik een geschikte woning en ben ik naar de bank gegaan om te inventariseren hoe veel ik ongeveer kon lenen en heb ik vervolgens een bod gedaan. Heb zelf onderhandeld en toen het bod geaccepteerd was ben ik terug naar de bank gegaan om het definitief te maken.

Vanochtend heb ik alles ondertekend bij de bank, dus mijn hypotheek is nu rond. Nu alleen nog de akte laten passeren bij de notaris en dan kan ik beginnen met klussen. *\o/*

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:54

Hier goed nieuws gekregen net! Onze woning is definitief verkocht!! Ook wij hebben een akkoord voor de hypotheek en kunnen waarschijnlijk rond 21 juli de sleutel krijgen! Wat gaat het allemaal snel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:38

Wij hebben onze eerste klusdag erop zitten. Alles op de wc beneden na is al gesloopt wat moest. Dat ging snel _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:07

Hier had de notaris vandaag per ongeluk een foutje gemaakt in de eindafrekening.
Dat viel positief uit voor ons (we mochten opeens 8100 euro minder betalen :+ )
Helaas was de vreugde maar van korte duur :')

Gefeliciteerd Joosien en Beccy!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:14

Cayenne schreef:
Hier had de notaris vandaag per ongeluk een foutje gemaakt in de eindafrekening.

Wauw dat was wel een duur foutje geweest :D

Wij hebben een huis op het oog waar we 2x zijn geweest, ook met verschillende mensen en een bouwmannetje.
Morgen gaan we een bod doen, spannend!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:07

Net de makelaar over de vloer gehad voor mijn eigen huis. Spannend! :oo Was echt een hele toffe vent, deskundig en met veel kennis van de lokale markt. Erg te spreken over mijn huis ( :D ) en hij verwacht een zeer snelle verkoop. Vooral omdat er momenteel geen vergelijkbare appartementen (90m2 in het zuiden van de stad) te koop zijn. Met een beetje geluk heb ik straks een overwaarde van minimaal € 25.000 :D

Vrijdag zelf een woning bezichtigd, die viel in het echt wel bitter tegen. Je kunt een woning ook te rooskleurig op de foto zetten.. Wel jammer, want de wijk en ligging waren perfect. Wacht nu op een telefoontje van de makelaar van een andere woning. Daar ben ik gisteren al even wezen kijken, om te zien hoe veel kinderen er op zondagmiddag rond hollen (lees: krijsend de boel terroriseren). Dat viel heel erg mee gelukkig :))

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:08

Zijn er hier mensen met een hypotheek via de hypotheker? We horen nu van een paar kanten dat ze enorm traag zijn met uitstel tot gevolg. Wat zijn jullie ervaringen?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:41

Wij hebben geprobeerd een afspraak met hen te krijgen maar alleen dat duurde al 3 weken.. we konden elders dezelfde week terecht en er dus maar bij gelaten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:47

Toen mijn ex en ik voor onze eerste woning bij de hypotheker aanklopte werd ons na 5 minuten verteld dat we geen hypotheek konden krijgen. Wij zijn toen naar een andere adviseur gegaan en hebben de woning wel kunnen financieren zonder gekke constructies. Niet zo'n beste ervaring daar dus.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:51

Wij waren na een gesprek met de hypotheker ook niet zo dol op het advies. We werden gelijk bang gemaakt met de bkr registratie die ik heb (gebruik gemaakt van NHG een paar jaar geleden) Toen we bij ABN en Rabo kwamen was dat geen probleem en kwam het er op neer dat we zo de financiering konden krijgen. Uiteindelijk via een onafhankelijk hypotheekadviseur de hypotheek bij AEGON afgesloten, wederom zonder gedoe over die BKR.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:20

Karin_deB schreef:
Cayenne schreef:

Wauw dat was wel een duur foutje geweest :D

Wij hebben een huis op het oog waar we 2x zijn geweest, ook met verschillende mensen en een bouwmannetje.
Morgen gaan we een bod doen, spannend!!

Leuk! Waar? Mag per PB hoor, ben erg benieuwd!
Zou wel grappig zijn als we nu toch bij elkaar om de hoek eindigen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:07

Wij hebben het ook via de Hypotheker afgesloten en onze ervaring is juist positief. :j Ze namen alle tijd voor ons, ook voor adviserende gesprekken, en toen we iets niet begrepen konden we diezelfde middag langskomen voor extra uitleg. Ook niet traag verder. Maar het is een soort franchise toch? Dus dan kan het best dat er grote verschillen tussen de kantoren zitten natuurlijk. Onze hypotheekadviseur zei ook dat er wel verschil zit bij de medewerkers in ervaring en kennis.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:19

Toch veel negatieve ervaringen dus. We zijn al voor een eerste gesprek geweest en behalve dat ze op voorhand echt overdreven aangeven dat ze zich overal voor indekken, hadden we wel een heel goed gevoel. Maar we hoorden met name slechte verhalen over de opvolging. Het is inderdaad een franchise en de vestiging in Helmond scoort wel een 9 in reviews dus waarschijnlijk treffen we een goede.