[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:04

Pmarena, dat er zaken als terra /zalmige tinten worden aan gehaald komt denk ik grotendeels door het licht wat door de gordijnen het huis in valt (beneden)
als ik de foto's bekijk zie ik er ook een beetje een gloed in die tinten in , simpele oplossing, zorgen dat de gordijnen wagenwijd open zijn als je de foto's maakt.

boven, gewoon zoveel mogelijk neutraliseren , die slaapkamer met die kast, als de kamer bijvoorbeeld geheel creme wit is eventueel met een muur met wat meer structuur(dmv behang) dan toont die ruimte denk ik veel rustiger, groter en aantrekkelijker
die bovenverdieping sla je de grootste slag mee door hem gewoon in 9010 of 9001 te zetten , tis even aanpoten/kwasten, maar goed, ik denk wel dat je er heel veel baat bij zou kunnen hebben ...

helemaal naar ieders zin zal het nooit zijn , kijk maar naar de voorbeelden die aangehaald worden van gedateerde en persoonlijk ingerichte huizen vanaf funda :+

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:16

Badkamer beneden, tsja... Heb een gaaf huis voorbij zien komen wat beneden al helemaal af was, met een prachtige slaapkamer en een geweldige badkamer beneden dus. Maar boven nog aangepakt moest worden. Prima, maar boven was er geen badkamer & ook geen ruimte voor (een slaapkamer met daarin een douche beschouw ik niet als badkamer als er verder maar 1 slaapkamer is :+ ) en dat lijkt me echt niet praktisch met kindjes op termijn. En huizen die nog een tweede woonruimte op de begane grond hebben voor inwonende ouder hebben ook niet mijn eerste voorkeur.

Pmarena, ik denk dat je al op de goede weg bent met de aanpassingen die je wilt gaan doen :j Goede foto's waarin de kleuren goed tot hun recht komen, veel licht in huis en de ruimte echt goed op de foto schelen al veel. Ik ben ook niet zo van de keukenkastjes van 1,5 meter, wij hebben van de week gekeken bij een huis waar een bed stond van 3 meter, zo vertekende de foto :+ Makelaar zei ook al dat dat aangepast ging worden. Maar toch kan een groothoek net iets schelen in optische ruimte.

Qua kleur, tsja ik geloof dat ik er ook voor zou kiezen om de slaapkamers lichter te verven. Met goede foto's kan de woonkamer beter tot z'n recht komen, inrichting zou ik niet veel aan veranderen behalve idd dat dartbord en de waaier. Schilderijtjes die je liet zien zijn persoonlijk ook niet mijn smaak maar passen goed bij het huis dus gewoon doen :j Badkamer kijk ik als koper meestal doorheen, dat is redelijk snel aangepakt. En je hoeft echt niet alles te verven, want kleur hoeft niet tegen je te werken. Ons eigen huis staat momenteel zo op Funda: http://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis ... straat-39/
Bedoel maar, begint met een paarse voordeur met de voordeur van de buurman in vloekend rood ernaast :+ Paars was iets paarser uitgevallen dan in de winkel leek :=
Het liefst had ik zelf de muren beneden nog laten stucen en gewoon wit geverfd, maar met name omdat de muren zelf echt lelijk zijn. Dat zachte geel zit er nog op van de vorige bewoners en de makelaar adviseerde om de paarse muur te verven maar dat advies hebben we in de wind geslagen. Een RTL4-kleur (wat ik persoonlijk wel heel mooi vind, boven hebben we dat wel meer) in combi met die gele muur leek ons geen succes. En huis is in 2 weken verkocht, dus het kan wel :)

Zie alleen wel dat ik de makelaar aan z'n jasje moet gaan trekken dat we niet meer mee willen doen met de open huizenroute zodra het koopcontract getekend is en de bedenktijd verstreken. Want ga liever op die dag zelf op pad om potentiele huizen te bekijken dan dat ik in een opgepoetst huis ga zitten wachten op kijkers die toch geen koper kunnen worden :+

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:04

Vandaag overhuizen jammer dat het zo vroeg is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:00

Sonja_vR schreef:
Pmarena, dat er zaken als terra /zalmige tinten worden aan gehaald komt denk ik grotendeels door het licht wat door de gordijnen het huis in valt (beneden)
als ik de foto's bekijk zie ik er ook een beetje een gloed in die tinten in , simpele oplossing, zorgen dat de gordijnen wagenwijd open zijn als je de foto's maakt.

boven, gewoon zoveel mogelijk neutraliseren , die slaapkamer met die kast, als de kamer bijvoorbeeld geheel creme wit is eventueel met een muur met wat meer structuur(dmv behang) dan toont die ruimte denk ik veel rustiger, groter en aantrekkelijker
die bovenverdieping sla je de grootste slag mee door hem gewoon in 9010 of 9001 te zetten , tis even aanpoten/kwasten, maar goed, ik denk wel dat je er heel veel baat bij zou kunnen hebben ...

helemaal naar ieders zin zal het nooit zijn , kijk maar naar de voorbeelden die aangehaald worden van gedateerde en persoonlijk ingerichte huizen vanaf funda :+

Snap ik, vandaar ook dat er nodig andere foto's moeten komen, waarbij we wat meer tijd hebben om alles op de juiste manier erop te zetten :j Nog even ter plekke bekijken hoe & wat er het mooiste uit zal zien / de best bestede tijd is om aan te pakken :)

Ik heb een klein beetje hoop dat de huurder misschien nog voor het weekend opzegt zodat we in het weekend ook alvast wat kunnen doen, dat zou wel heel erg fijn zijn want zelf hebben we het zonder dat *&%-huis ook al zodanig druk met werk enzo dat we al aardig op ons tandvlees lopen....

Badkamer beneden vind ik niet zo'n probleem. Van kleins af aan gewend geweest en dat scheelt natuurlijk ook.

Aan de Kantelenweg zat er voorheen een piepkleine badkamer beneden en daar is dus was / berghok van gemaakt, en nieuwe badkamer boven geplaatst waarbij een stukje van de slaapruimte afgesnoept is. Wel superfijn om (zeker in de winter) zo vanuit de badkuip binnen een paar stappen in je bedje te liggen!

In het nieuwe huis is er boven erg weinig ruimte, beneden heel veel, en daar zit de badkamer dus ook beneden en zijn er ook nog 2 (slaap)kamers van iets van 3x4 en 2x3 meter, die gebruiken we nu als kantoor en kastruimte, ideaal hoor!

Alleen een WC boven zou toch wel fijn zijn maarja dat ben je ook gewend als je naar beneden moet.
Ik vind het niet zo'n probleem en manlief is net een kameel dus voor hem maakt het al helemaal niet uit :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:09

Huizen voor dubbele bewoning vallen voor mij ook af. Die huizen zijn voor ons tweeën veel te groot. Jammer is alleen wel dat nou juist dat soort huizen vaak wel op mooie locaties staan. Je zou met zoiets nog kunnen overwegen om een Bed en Breakfast te beginnen, maar dat is niet echt mijn ding want dan ben je je vrijheid kwijt.

Wij hadden sowieso al besloten de open huizen dag niet mee te doen, wij gaan deze keer ook lekker zelf huizen kijken. Onze makelaar zei in oktober ook dat hij ons niet weer wilde zien... dus....

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:04

Hebben vandaag eens een rondje woonboulevard gedaan. Gekeken wat we nu eigenlijk mooi vinden qua keuken en vloer en wat dat kost. Dat zijn dingen die we echt aan willen pakken, mochten we qua prijs uit het huis komen wat we nu op het oog hebben. Zijn er wel weer achter dat we een dure smaak hebben :+ Hebben een redelijk idee van wat we zouden willen en wat dat moet kosten, alleen de daadwerkelijke indeling is nog afwachten natuurlijk. Morgen nog naar de Ikea en naar een andere keukenzaak om te kunnen vergelijken. Ook hele mooie vloer gezien, van die tegels met houtprint. Alleen heul duur :+ Hadden iets gezien van €75 per vierkante meter := En dan nog exclusief lijm, voegsel en leggen..

Wel twijfels trouwens, de een zegt dat de vloerverwarming, die sinds de bouw van het huis erin ligt, beter vervangen kan worden als je toch de vloer aan gaat pakken. Huis is van 1996. Maar de ander zegt dat het niet nodig is. Hier iemand ervaring ermee :? Zou een hoop schelen in de kosten als het niet hoeft, maar je kunt natuurlijk niet naar de staat van de verwarming kijken voor je eraan begint..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:32

Keuken kan je vaak veel op afdingen en voor alles geld kijken kijken kijken kan je veel geld mee verdienen :D

En zoek een goede installateur die de vloerverwarming goed kan beoordelen.
Ik zweer bij mijn installateur := die denkt goed mee en heeft gewoon goed verstand van :))

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:04

Het vervelende van vloerverwarming is dat het 9 van de 10 keer beschadigt als de vloer erop weggehaald wordt.
En als je er een nieuwe vloer overheen legt duurt het een stuk langer voor je huis warm is. Het schijnt wel dat het voor de hoeveelheid warmte niet uitmaakt, alleen de opwarmtijd wordt dus hoger

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:50

:wave:

Poeh, vloerverwarming is lastig wat dat betreft. In het huis dat wij bezichtigen ligt wel een tegelvloer, maar is niet helemaal onze smaak. Het eruit halen is alleen wel een kostbaar karwei, dus mijn vriend zei al dat je er ook tegels overheen kunt leggen, maar heb je dan nog wel wat aan je vloerverwarming?

Wij gaan woensdag voor de tweede bezichtiging!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:59

Een vloer over een vloer leggen is geen probleem hoor, inderdaad duurt het opwarmen langer omdat er een dikkere laag verwarmd moet worden.

Maarja zo spannend is dat niet want vloerverwarming is toch iets dat je in het najaar aan zet en in het voorjaar weer uit :P

Bij mijn ouders is er een jaar of 30 geleden vloerverwarming in een nieuwe betonvloer gegaan.
Daar zijn plavuizen overheen gekomen en inmiddels ligt er ook nog een grindvloer en een nieuwe plavuizenvloer overheen, omdat het grind niet goed beviel.

Mijn vader zit zelf in de bouw en is nogal kritisch in afwerking enzo, maar die is ook niet gek en gaat niet elke keer een vloer eruit hakken en zich allerlei werk op de hals halen terwijl hij de boel ook glad kan smeren en er gewoon een nieuwe laag bovenop kan leggen.

Vloer is heerlijk warm daar hoor :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:05

Dus dan liggen er bij je ouders drie lagen overheen? En kost dat geen vermogen om steeds op te warmen?
De vloerverwarming is er een jaar of 8 geleden ingegaan. Gaat zo'n installatie eigenlijk lang mee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:09

Het duurt langer voordat het warm is, dus je zal wat langer door moeten stoken om de ruimte op dezelfde temperatuur te kunnen krijgen. Zelf denk ik dat dit wel verwaarloosbaar is.
Met vloerverwarming kan je ook lastig even 1 graadje omhoog gaan, dit duurt gewoon lang. Is heel anders dan bij gewone CV die je dagelijks aan en uit zet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:11

Ja klopt, 3 lagen nu :j

Blijkbaar niet, heb het ook wel eens gevraagd maar mijn vader vond het allemaal prima zo.
Ze zeggen alleen verschil te merken met de opwarmtijd en voor de rest als hij eenmaal warm is geen moeite om de boel warm te houden ofzo.

Het schijnt wel verstandig te zijn om de leidingen af en toe eens schoon te laten blazen, als stukje onderhoud :)

Maar vervangen....ik ken toch wel heel weinig verhalen van mensen die eens fijn hun vloer open gaan hakken om hun vloerverwarming te vernieuwen :P

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:21

Vanmiddag naar de hypotheker voor de hypotheek.
Kijken of we die mee verhuizen of toch een andere afsluiten.
Krijg ik zaterdag de werkgeversverklaring van mn man binnen,hebben ze de overuren verkeerd erop staan!!!
Had nog duidelijk gezegd dat ze er voor een x-bedrag aan overuren op moesten zetten,zetten ze de werkelijke gemaakte overuren op.En deze werkelijk gemaakte overuren zijn maar van 7 maanden terwijl ze 12 maanden overuren erop moesten zetten.
Dit moeten ze berekenen maar hebben dat weer eens een keer niet gedaan.
Net maar ff naar zn baas geweest en vanmiddag een nieuwe werkgeversverklaring ophalen.
Staat duidelijk op dat ze het om moeten rekenen naar een jaarsalaris!!!!

Nu maar hopen dat het gesprek bij de hypotheker positief uitvalt maar daar gaan we wel vanuit.
Het hypotheekbedrag wat we lenen blijft hetzelfde alleen moet het overgezet worden naar een nieuwbouwhuis.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:20

wij zaten eerst ook aan vloerverwarming te denken.
maar dat werd helaas iets te prijzig :P
ach dan doen we het met radiatoren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:31

Donderdag taxatie geweest en ik heb het rapport nog niet binnen...
Hij zei misschien vrijdag en zéker maandag, en de bank belt me vanmiddag en dan heb ik het nodig... arrhhggg

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:11

Heb je hem al geprobeerd te bellen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:13

Neemt niet op en reageert niet op mail van vanmorgen. Zal het wel druk hebben ofzo.
Ik heb wel het dossiernr van de NWWI, volgens mij kan de bank inloggen en dan alsnog het rapport zien.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:21

Hmm dus vloerverwarming hoeft niet perse vervangen? Maar hoe spuit je dan de leidingen schoon als je vloer niet open ligt? Heb er de ballen verstand van, sorry :+ Maar een van onze handige kennissen zei dat het helemaal niet verkeerd is om de vloerverwarming op een gegeven moment te vervangen omdat de leidingen slecht kunnen worden. Maar ja, hoe kom je daar achter zonder de hele vloer open te halen... Hij gaat morgen mee bij de tweede bezichtiging dus kijken wat hij dan zegt, en vanavond nog eens neuzen op internet naar meer ervaringen want begin nu te twijfelen. Zou een hoop kosten & werk schelen en als het bij jouw ouders al 30 jaar zonder problemen ligt Pmarena dan zou 18 jaar ook geen probleem moeten zijn lijkt mij...

Liezel wat lastig! Hopelijk inmiddels wel contact?

LMH lekker slordig :=

Ik moet straks of morgen ook weer gaan bellen. Werkgever (stichting) gebeld over intentieverklaring, maar die zouden mij nog mailen. Niks meer gehoord. Sowieso lastig, heb m'n 3e jaarcontract en ze geven in mei uitsluitsel over of je kunt blijven of niet e.d. Maar daar heb ik niks aan, moet 15 juni m'n huis uit en hoop tegen die tijd toch wel iets anders te hebben. Maar ze zijn ook allemaal niet happig op contracten natuurlijk, dus wil wel weten hoe of wat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:31

Ik zie vloerverwarming net zo als waterleiding eigenlijk, die ga je er toch ook niet elke 30 jaar ofzo uit hakken :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:40

Nou we zijn wezen kijken in het huisje. Tsja, het is echt een huisJE. Het stonk er verschrikkelijk muf en het stonk naar rook. Benedenverdieping viel me verder nog wel iets mee, badkamer is best redelijk. Maar de bovenverdieping is wel echt heel klein en die muffe lucht daar in huis. *juk* Maar goed, mensen van in de 80 die daar wonen dus ook niet zo gek.
De plek is wel prachtig en we denken er echt even serieus over na nu om het te kopen. Het is ons nog niet gelukt om contact met onze eigen makelaar te krijgen. Dus we weten niet hoe het er met ons huis voor staat en we weten dus ook niet wat voor rek er in de vraagprijs zit. Het huis is echt niet best. Dus als we de kans krijgen om het te kopen dan gaan we nieuw bouwen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:58

Jwat leuk, spannend. Die muffe lucht komt vaak ook van softboard in die oude huisjes, als je dat vervangt door gips is het weg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:59

Ow las niet goed, je wilt nieuw bouwen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:39

ow symbeami, dat klinkt toch voorzichtig positief... die geur krijg je er wel uit.En als het plekje helemaal goed is, en de prijs ook...... veel succes! ik hoop dat je gauw over de verkoop van jullie huis hoort!

Vloerverwarming met een laag travertin en plavuizen erover hadden wij ook in ons vorige huis... ik vond het tegenvallen qua warmte, het durde heeeeeel lang voor je er maar iets van merkte, en dan nog was het nauwelijks. Misschien was dat systeem dus ook wel aan vervanging toe. Ik had er verder geen last van, want er waren ook gewoon radiatoren.

de foto's van het huis van mn moeder zijn gister doorgestuurd. ziet er best goed uit. het lijkt groter dan het is hahah... donderdag komt het op funda.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:25

Sym heb je inmiddels contact kunnen hebben met je makelaar? Klinkt toch voorzichtig positief over het huisje waar jullie zijn gaan kijken, dus zou toch fijn zijn als je duidelijkheid hebt natuurlijk!

Hebben vandaag de tweede bezichtiging, als het goed is gaat een kennis mee van lief die behoorlijk wat verstand heeft van bouwtechnische zaken. Die kan dan ook gelijk (voor zover mogelijk) de vloerverwarming beoordelen. Ben benieuwd...

Straks ook weer even bellen met de stichting over een intentieverklaring. Zou vorige week iets horen maar nog niks gehoord. Gelijk wat linkjes opgezocht waar in staat dat het niet betekent dat ze aan me vast zitten. Misschien helpt dat...

En straks hier in huis de bouwtechnische keuring. Stiekem ook nog even best spannend, hopelijk geen gekke dingen die we zelf niet weten maar waar de koop op af kan ketsen!