[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:12

Het gaat de 6s worden.. ik heb nu 16gb ( 5s) en kom praktisch nooit iets te kort... zal dat bij de 6s ook voldoende zijn?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:46

Als er niet ineens kinderen of puppy's om de hork komen kijken wel ja :P :j
Ik heb ook altijd ruim genoeg gehad aan 16gb, maar sinds we een puppy hebben moet ik toch echt wel geregeld eea verwijderen. En bij mijn zusje zijn de kinderen de reden dat dat te weinig is.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:38

Bij de 6s nemen foto's en video's wel meer ruimte in dan bij de 5s doordat het een 12 megapixel camera is. Dus hou daar rekening mee.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:31

Ik had ook 16 en had ook genoeg maar ben zo blij met de keuze om voor 64 te gaan :j
Want met 16 was ik nu door die 12 mo niet meer uitgekomen en had ik echt veel regelmatiger foto s moeten verwijderen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:01

cynthiar schreef:
Bij de 6s nemen foto's en video's wel meer ruimte in dan bij de 5s doordat het een 12 megapixel camera is. Dus hou daar rekening mee.

Dat is inderdaad een groot verschil. De SE heeft ook een 12mp camera. Ik ga zelf dus denk ik ook maar voor de 64gb versie.
Erg jammer eigenlijk dat ze geen 32gb versie hebben ipv de 16gb.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:03

Dorus schreef:
Als er niet ineens kinderen of puppy's om de hork komen kijken wel ja :P :j
Ik heb ook altijd ruim genoeg gehad aan 16gb, maar sinds we een puppy hebben moet ik toch echt wel geregeld eea verwijderen. En bij mijn zusje zijn de kinderen de reden dat dat te weinig is.

Hahaha, dit klinkt zo bekend in de oren :D Mijn volgende iPhone wordt toch ook minstens 64GB want door al die hondenfoto's heb ik steeds te weinig plaats.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:22

Iemand de SE al besteld?
Ik denk dat ik zelf wacht totdat ie ook daadwerkelijk in de winkel ligt, toch eerst even bekijken voordat ik m zo op internet bestel. Weet ook nog niet wat voor mij nu de beste/voordeligste provider is.

Weet iemand hoe t kan dat bijv op typhone wel al prijzen van Tele2 en Vodafone staan maar nog niet op hun eigen website?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:27

Ik zit te twijfelen! Heeft iemand ervaring met mobiel.nl (vroeger studentmobiel)?
Daar zit een leuk aanbod bij, dan betaal je 200 euro voor de telefoon bv en heb je veel lagere maandkosten daarna..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:36

Ja ik. Je kunt dan gewoon een telecom aanbieder kiezen. Ik zit bijv. bij KPN. Enig nadeel is dat als mijn toestel kapot zou zijn ik hem moet opsturen terwijl ik normaal gesproken naar de KPN winkel zou gaan

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:51

In de tijd van studentmobiel heb ik daar twee keer een abonnement afgesloten. Ging altijd prima.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:57

Ja precies lovey, ik heb wel eens gehoord dat die service niet zo goed is.. Maar je had je mobiel wel snel binnen, en geen problemen met het abonnement en nummerbehoud enzo?
Ik vind het fijn dat je er zo veel keus hebt :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:04

Ja toestel was volgens mij de volgende dag al binnen! Volgens mij had ik wel wat problemen met mijn sim maar dat weet ik niet meer zo goed. In de 5S gaat natuurlijk een kleinere sim als in de 4S dus moest er een nieuwe simkaart komen. Maar die kwam een paar dagen later. Wat trouwens ook een nadeel is, ik zat bij KPN maar had een 5S gekozen via studentmobiel en bij KPN mocht je toen 3 maanden van te voren verlengen geloof ik. Kan ook 6 maanden zijn hoor. Maar je moet je contract helemaal af laten lopen voor je een nieuwe kan krijgen via studentmobiel. Dus 3 maanden van te voren had ik dat dus geregeld via studentmobiel, toestel wel al ontvangen maar mijn nieuwe abo liep dus pas toen die ander was afgelopen. Op zich niet zo heel ernstig maar dan duurt het weer langer voor je weer een nieuw toestel mag uitkiezen :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:52

Heb net een reclamemail van bol.com gehad da je de SE kan bestellen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:54

Heeft er iemand nog tips? Met Google kom ik niet echt verder. De camera van mijn iPhone 5s doet het niet. Zodra ik de camera open blijft het beeld zwart. Hij wil dan ook niet wisselen naar de front-camera. Filmen lukt wel (ook tussendoor klikken voor een foto lukt) flitser doet het gewoon (getest met de zaklamp-functie) ook resetten haalt niks uit...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:23

8nnemiek schreef:
Ik zit te twijfelen! Heeft iemand ervaring met mobiel.nl (vroeger studentmobiel)?
Daar zit een leuk aanbod bij, dan betaal je 200 euro voor de telefoon bv en heb je veel lagere maandkosten daarna..

Ik heb er ook een goede ervaring mee! :j
Heb daar mijn (nu in de wc gevallen :') ) 5s vandaan met een abonnement bij hollandsnieuwe.. Heb er tot dusver geen problemen mee gehad, het aansluiting verliep ook soepel :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:32

Ik wilde hem gisteren bestellen, maar kon nog geen versie aanklikken helaas. Ik wil wel de roze natuurlijk :Y)
Ik ben nu bij belsimpel aan t kijken..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:39

Oh, ik kon toen wel gewoon een kleur kiezen! Ik denk dat ze nog niet precies weten welke kleuren iedere provider heeft oid..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:33

Een bedrijf als mobiel.nl heeft niets te maken met wat de provider aan telefoons beschikbaar heeft, ze kopen zelf hun telefoons in ;)
Ik denk eerder dat ze zelf de bestellingen of de prijslijst van hun leverancier nog niet binnen hebben.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:36

Dorus schreef:
Een bedrijf als mobiel.nl heeft niets te maken met wat de provider aan telefoons beschikbaar heeft, ze kopen zelf hun telefoons in ;)
Ik denk eerder dat ze zelf de bestellingen of de prijslijst van hun leverancier nog niet binnen hebben.

Oh, ik dacht dat ze het via de bedrijven regelen en dan via bijvoorbeeld de provider alsnog de abonnementen aansloten, maar niet dus :+
Maar idd, ik denk dus ook dat het wel zoiets is... Ook omdat de telefoon pas net uit is.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:39

Toch de 6S 64gb gekozen <3 helemaal blij!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:55

Proficiat Rianne! Hier zal je veel in kwijt kunnen :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:13

mindful schreef:
Proficiat Rianne! Hier zal je veel in kwijt kunnen :D

ik denk het ook! :D :D *\o/*

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:17

Ik geloof dat ik gek aan het worden ben!

Mijn (zeer geliefde :P) Iphone 6s reageert prima op de vingerafdruk... zoals verwacht.. Maar... als hij aan de lader hangt doet hij dat niet.. als ik het hoesje eraf haal als hij aan de lader hangt... doet hij het wel.. ( zonder lader doet hij het met hoesje gewoon. ) Als ik een andere lader pak dan de officiële.... dan doet hij het gewoon met hoesje en al....

Schiet mij maar lek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:54

even een suffe vraag tussendoor.. om mn mac air te upgraden naar el capitan wordt aangeraden om een externe back up te maken (nu is dat sowieso wel handig natuurlijk) met time machine.

Kan ik hier een willekeurige externe harde schijf voor gebruiken?
En die is dan niet meer compatible met mn windows laptop zeker?
iemand handige tips (en ervaring met de upgrade?)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:02

Wat upgraden betreft geen ervaring, maar je kunt in principe alle data opslag schijven gebruiken. Mits Mac geformatteerd. Eenmaal Mac geformatteerd is die inderdaad niet meer compatibel met Windows. Zelf heb ik een 3tb schijf Mac geformatteerd voormopslag, maar daar heb ik een tweede partitie opgemaakt van 200 gb in fat32. Die is compatibel met zowel Windows als Mac. Als ik iets op Windows computer nodig heb verplaats ik deze van de Mac partitie naar de fat32 partitie en deze kan ik op een Windows computer openen.

Voor backups kun je geloof ik sowieso fat32 niet gebruiken en heb je perse Mac geformatteerd nodig.