Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:57

Sony xperia Z3 heeft geen last van gebasten schermen. Of je moet hem dan laten vallen ofzo. Maar daar heeft Sony echt wel wat aan gedaan hoor. Z3 compact is gewoon een heel goed toestel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:58

hm ik heb de samsung s 4 mini. krijg net een brief dat ik binnekort een nieuwe telefoon uit mag zoeken. Liefste wil ik een soort gelijk formaat willen (betaal nu 33,- voor 1 gb internet, 300 belminuten, onbeperkt smsen en had de telefoong ratis). Deze telefoon zit er nu ook niet meer bij. Denk niet dat hij het nog 2 jaar vol gaat houden dus wil wel graag eeen nieuwe.
Wat ik super fijn vond was de fm radio en de camera. nadeel is dat hij inderdaad snel leeg is.
Wat raden jullie aan? 50,- voor een telefoon vind ik echt teveel. Hoe groot zijn de samsuns s6 e.d? Fijne van android vind ik alle apps die makkeelijk te krijgen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:01

S5 heb ik momenteel , van S3 mini naar deze erg fijn. Formaat past net in mijn broek maar alles beter dan de mini

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:03

Wat zijn jee verschil in ervaringen? En zit er nog fm radio op zonder dat je internet hoeft te gebruiken?
Van de week maar eens bij vodafone langs. Toch wel handig 3 maanden van te voren mogen verlengen als je bij de provider blijft :) had het nog niet verwacht!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 06:51

Heb iPhone 6
En aangezien T mobile transfer weken heeft of had .
Heb ik een heel strak abbo .
37,50 voor 3000 mb internet , onbeperkt bellen en sms en en 130 eu minuten
Plus mijn telefoon met 150 bijbetalen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:39

Ik ben helemaal happy met mijn iPhone 6. Erg fijn ding in gebruik. Ik heb een oud abonnement van Hollandsnieuwe met iets van 500 belminuten en een hoop internet. Doordat ik niet veel van huis kan door een gebroken rug gebruik ik mijn belminuten en internet eigenlijk nooit. Het is een goedkoop abonnementje en dat hou ik voorlopig ook zo.

Ik heb vorig jaar een aantal maanden de iPhone 4S van het werk van mijn vriend gebruikt. Ik had het toestel helemaal ingericht zoals ik wilde. En ik heb de iCloud kopie gewoon terug gezet op de 6 en dat vind ik echt heel erg prettig.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:39

LiiNd_Y schreef:
Sony xperia Z3 heeft geen last van gebasten schermen. Of je moet hem dan laten vallen ofzo. Maar daar heeft Sony echt wel wat aan gedaan hoor. Z3 compact is gewoon een heel goed toestel.

De verkoper van mijn telefoon had een Z3. Hij liet hem zien toen hij tegen mij over een verzekering begon. En die van hem ging krom staan.
Maar goed, ik zag ook nergens een hoesje.. dus ik vroeg me stiekem af of hij er wel zuinig op was.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:47

Iphone 5s is besteld. *\o/*

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:20

Ik mag ook een nieuwe telefoon!
Ik heb de iphone gehad. Zeer fijne telefoon. Nadeel is dat ik hem duur vond, geen fm radio bezit en de camera ook tegen vond vallen vergelijken met de s4 mini

S4 mini heeft toch af en toe wat probleempjes met de software, fm radio en de camera was ik zeer tevreden over. Batterij is dan weer belabberd.

Belangrijkste is dat hij klein is, fm radio, mooie camera en betaalbaar.

Even naar de winkel geweest en mijn oog is nu gevallen op de sony xperia z3 compact. Zijn er hier bokkers met ervaring. Lopen jullie ergens tegen aan?

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:16

Ik kom even binnen vallen.. Ik wil al heel lang een andere/nieuwe telefoon, maar het zat helaas elke keer tegen, omdat ik geen werk kon vinden i.m.v economische crisis. Inmiddels weer een job, dus kan ik nu ook weer 'dingen' veroorloven. *\o/* Ik zit echter wel een beetje met een dilemma, welke kies ik? Ik heb nu op het moment de Samsung Galaxy SII (ja een oudje :o) opzicht een fijne telefoon, maar hij is al behoorlijk oud en heb hem ook wel regelmatig laten vallen.

Nu ben ik een beetje aan het rond kijken wat voor mij een fijne telefoon zou zijn. Ik heb niet zo zeer een voorkeur, maar ik heb echt niks met iPhone, dus die valt dan ook echt af. :7 Heb al een paar telefoons gezien wat mij wel wat lijkt. Maar wil toch even na vraag doen. Iemand die dus bekend is met de Samsung S4 en S5, en de Note versies, Sony Experia Z2 of Z3 (compact)?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:44

Menyanthes, ken jij mensen die een sony hebben? Nu ik me aan het verdiepen ben hoor ik super veel verhalen over gebarsten schermen. Erg jammer want verder lees ik veel positiviteit. Deze valt denk ik voor mij dus toch af.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:02

98xsophiex98 schreef:
Ik heb ook besloten.
Ben uiteindelijk voor de iPhone 5c gegaan. Wat een geweldig ding tot nu toe.

Ja hier ook dik tevreden. Ik heb wel 8gb, maar tot nu toe gaat het prima. Heb er alles op wat ik wilde en heb nog steeds 3 Gb over. Ook onedrive gedownload waar lekker veel op kan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:47

ChantalSmook schreef:
Ik mag ook een nieuwe telefoon!
Ik heb de iphone gehad. Zeer fijne telefoon. Nadeel is dat ik hem duur vond, geen fm radio bezit en de camera ook tegen vond vallen vergelijken met de s4 mini

S4 mini heeft toch af en toe wat probleempjes met de software, fm radio en de camera was ik zeer tevreden over. Batterij is dan weer belabberd.

Belangrijkste is dat hij klein is, fm radio, mooie camera en betaalbaar.

Even naar de winkel geweest en mijn oog is nu gevallen op de sony xperia z3 compact. Zijn er hier bokkers met ervaring. Lopen jullie ergens tegen aan?

Ik heb een Sony Xperia Z3, mijn ervaring staat hier ook in het topic. Ik ben zéér tevreden! Batterij gaat lang mee, hij is heel fijn in gebruik, doet wat hij moet doen. Komt een helder geluidje uit, de camera is geweldig.. Nou ja al met al zeer tevreden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:27

aaaaah ik kom er echt niet uit :(

ik ben toe aan een nieuwe telefoon, maar keuzes maken is niet mijn kwaliteit.
volgens mij twijfel ik tussen deze twee:
Dogee Voyager DG310: http://tweakers.net/pricewatch/408562/d ... ificaties/
of
Dogee Valencia DG800: http://tweakers.net/pricewatch/400804/d ... ificaties/

Misschien zijn er ondertussen alweer andere telefoons voor ongeveer die prijs, maar ik krijg het allemaal niet gesorteerd ;p

Kan iemand mij vertellen welke het beste is? Of een telefoon aanwijzen die misschien op moment wel beter is? :) Ik kom er niet meer uit.

EDIT: ik denk dat ik de valencia maar zal bestellen... aaah

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:15

Ik ken het hele merk niet, en aan de specificaties te zien gaat de batterij maar kort mee. Ik zou wat anders zoeken.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:15

xMyrth schreef:
aaaaah ik kom er echt niet uit :(

ik ben toe aan een nieuwe telefoon, maar keuzes maken is niet mijn kwaliteit.
volgens mij twijfel ik tussen deze twee:
Dogee Voyager DG310: http://tweakers.net/pricewatch/408562/d ... ificaties/
of
Dogee Valencia DG800: http://tweakers.net/pricewatch/400804/d ... ificaties/

Misschien zijn er ondertussen alweer andere telefoons voor ongeveer die prijs, maar ik krijg het allemaal niet gesorteerd ;p

Kan iemand mij vertellen welke het beste is? Of een telefoon aanwijzen die misschien op moment wel beter is? :) Ik kom er niet meer uit.

EDIT: ik denk dat ik de valencia maar zal bestellen... aaah

Het zijn allebei Chinese toestellen die je dus moet importeren.
Wat is je budget?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:52

Quad ze worden het beide niet :')
Ik geef toch liever ietsje meer geld uit, dus ben op dit toestel uitgekomen:

Het is de doogee valencia2 y100 :)
Wil ik bestellen bij DX en kost 110€, maar de specificaties zien er goed uit.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:21

Dan zou ik hem bestellen op banggood.com, die is met 102 dollar stukje goedkoper. ;)
De batterij is overigens wel beetje zwakjes, 2200mAh met een MT6592 is vragen om problemen.

Kijk eens naar de ZTE V5 Redbull, dat is totaal gezien wel de betere smartphone qua scherm en software. En van een betrouwbare fabrikant.

Eventueel heb je nog de Huawei Honor 4: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_183153.html

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:32

hallo!
mijn iPhone 4 is inmiddels al 4 of 5, we kochten hem toen de iPhone 4 net een maand uit was.
Inmiddels ben ik al vaste klant bij de reperateur om de hoek, dus kijk ik langzaam al een beetje naar een nieuwe, al koop ik nog geen nieuwe voor deze écht niet meer gemaakt kan worden. Helaas kan ik een nieuwe iPhone niet betalen, maar zoek ik wel zoiets. ik zoek dus een smartphone met een goede camera, hoeft geen topkwaliteit te zijn maar een beetje scherpe foto's zou ik wel fijn vinden. Ook wil ik dat er internet op zit, sms en dat er whatsapp op kan. Ik zat zelf al een beetje in de richting van een huawei te denken maar ik vroeg me af of en nog andere suggesties zijn?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:19

Wat voor budget heb je beschikbaar? ;)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:03

200 euro? Weet niet of dit genoeg is voor een telefoon die voldoet aan mijn wensen :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:10

Quad schreef:
Dan zou ik hem bestellen op banggood.com, die is met 102 dollar stukje goedkoper. ;)
De batterij is overigens wel beetje zwakjes, 2200mAh met een MT6592 is vragen om problemen.

Kijk eens naar de ZTE V5 Redbull, dat is totaal gezien wel de betere smartphone qua scherm en software. En van een betrouwbare fabrikant.

Eventueel heb je nog de Huawei Honor 4: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_183153.html

aan wat voor problemen moet ik dan zoal denken? :)

ik hoor van mijn zwager namelijk dat 2gb ram nu wel heeeeel erg handig is... en veel goedkope telefoons hebben maar 1 gb ram.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:46

cavallo_uomo schreef:
200 euro? Weet niet of dit genoeg is voor een telefoon die voldoet aan mijn wensen :)

Ik zou de iPhone direct weg mikken en kijken naar de Alcatel One Touch Idol 3: https://goo.gl/0t9mwz
Iets boven budget, dat wel..
Heeft 1.5GB RAM, 8GB interne opslag, uit te breiden met microSD etc. Redelijk nieuw toestelletje nog dus de prijs zal nog wel dalen komende tijd.

Als importeren een optie is, kijk eens naar de Jiayu S3, populair bij Tweakers. ;)
xMyrth schreef:
Quad schreef:

aan wat voor problemen moet ik dan zoal denken? :)

ik hoor van mijn zwager namelijk dat 2gb ram nu wel heeeeel erg handig is... en veel goedkope telefoons hebben maar 1 gb ram.

1GB of 2GB maakt niet zo heel erg veel uit, belangrijker is dat je wel kijkt naar iets met 8GB interne opslag, bij 4GB ga je vrij snel gezever krijgen dat je geen apps kan installeren.

Ik doel met de DOOGEE op dat de combinatie processor en batterijcapaciteit je telefoon het einde van de dag dan nog wel eens niet wil gaan halen. Het is niet bepaald een zuinige processor, al is deze wel een stuk teruggeclocked in snelheid zo te zien.

Als ik het goed begrijp wil je voor minder dan €100 het beste toestel voor deze prijsrange?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:55

Quad, hoe is de camera van die Alcatel?
Ik ben nog erg in twijfel maar zoek wel wat in die prijsklasse, bij voorkeur met redelijke camera.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:15

Ik heb nu de Huawei ascend y300 en op zich vond ik die altijd wel prima. Echter is die vorig jaar mei in de wc pot gevallen en sinds dien hangt hij heel vaak vast :') Dat wil ik niet meer! Dus vandaar dat ik toe ben aan een nieuw toestel, waar ik rond de 100€ voor uit zou willen geven :)