[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:24

manzano schreef:
Oh zo ging dat bij ons niet........ dan snap ik ook je 1,85% ipv 1,3 hahahaha ;) :D

Ach, er worden ook wel andere dingen afgesproken hoor. Alles kan tegenwoordig ;)

Een makelaar moet niet negatief doen, maar de verkopers wel eerlijk wijzen op negatieve punten aan een huis. En ook niet verhalen gaan vertellen van dat het huis zo snel verkocht zal zijn, want tegenwoordig kun je daar helemaal niets van navertellen :n

fokfanaat

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:27

Afbeelding
ook een mooie uitdaging...

manzano

Nee dat zou idd heel stom zijn als je dat in de huidige markt zegt :j Is totaal niet in te schatten.
Wij hebben ons huis verkocht boven de prijs dan de 2 makelaars die we langs hebben gehad hadden verwacht en in kortere tijd. Maar kan me heeeeel goed voorstellen dat ze dat nu wat voorzichtiger inschatten, dus daar kijk ik ze echt niet op aan.

fokfanaat

ja maar als je al het idee krijgt dat hij er geen zin in heeft is het snel klaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:28

Oooh dat wordt ook lekker klussen dan FF :)) :))

Ik heb zaterdag een behangstomer gekocht _O-
Heb er nu nog heel veel zin in om daarmee te beginnen. Zal me benieuwen hoe lang dat duurt (ik vond het laatst bij m'n ouders..... en dat was maar 1 kamer...... echt vreselijk namelijk haha).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:29

fokfanaat schreef:
ja maar als je al het idee krijgt dat hij er geen zin in heeft is het snel klaar.

Dan ben je geen goede makelaar :)

En tegenwoordig is er geen zinnig woord over de verkooptijd te zeggen. En ook niet dat de ene prijsklasse beter verkoopt dan de anere.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:29

ja idd, maar leuk joh!

ja das rotwerk, maar wel nodig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:33

Nee het is wel grappig....... bij ons in het complex heb je huur en koopappartementen.

Als er een huurder uit gaat wordt het verkocht. Altijd door dezelfde makelaar.
Die vond ik destijds toen we het kochten een vervelend mannetje, maar we hadden hem tijdje terug dus wel uitgenodigd voor offerte ivm zijn kennis van het complex. Hem niet gekozen omdat hij weer zo nukkig was.
In de afgelopen paar maanden stonden er 3 appartementen te koop. 2 via makelaarsland (o.a. die van ons) en 1 ex-huur van hem. Inmiddels zijn de eerste twee verkocht (onze binnen 4 maanden, de andere na 2,5 mnd) en die van hem staat nog steeds te koop.
Onze koper heeft eerst met hem onderhandeld en ze heeft zo'n gezeik gehad met die vent omdat hij zo vervelend en stug is.....
Ben dus zooooooooooo blij dat we hem niet als makelaar hebben genomen :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:35

lekker typje, zit mooi zijn eigen glazen in te gooien!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:48

Ja nogal........ maar ik vind het wel grappig om te zien :o :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:17

Wij zijn zowel met de makelaar bij wie we ons huis in Spanje kochten als met de makelaar die ons huis in Nederland verkocht dikke vrienden geworden ;-)

Bij de laatste hebben we zelfs nog drie maanden op het erf gewoond ter overbrugging van de tijd nadat we ons huis uit moesten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:19

das wel heel lief!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:48

We betaalden keurig huur hoor, maar we zaten wel super voor niet teveel geld en alles was aanwezig, we hoefden echt alleen onze kleding en toiletspullen mee te nemen. Helemaal goed!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:50

Dat is echt top!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:56

bah ik begin al weer helemaal enthousiast te worden van ene huis...... eerst verkopen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:56

We hebben er gewoon zo'n leuke tijd gehad met hun gezinnetje en alle mensen erom heen. Ik denk dat dit een vriendschap voor het leven kan zijn.

Ze zijn ook samen (makelaar met vriendin) naar Spanje gevlogen om de koopakte van ons huis hier te laten tekenen. Kwam zo uit met onze geplande reis en zijn vakantie en die van de makelaar van de tegenpartij. Superleuk weekend gehad hier met z'n vieren ;-)

O ja, leg net de foon neer, Spaanse makelaar. Wij kochten vorig jaar september dit huis en hij is nu nog bezig voor ons. Nu weer met een vriend van hem die onze auto officieel gaat invoeren hier. En hij rekent hier gewoon nooit wat voor. In ruil maak ik nu trouwens wel wat reclame voor zijn huizen op mijn site ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:31

fokfanaat schreef:
das wel netjes.

ik vind het wel veel geld voor enkel de bezichtigingen en onderhandelingen, maar kom er niet onderuit.
zelf de rondleidingen doen is hier geen optie.

Jammer dat dit geen optie is, wij hadden een makelaar die ons huis op de sites zette, zelf beschrijving, foto's en rondleidingen gedaan en dat vond ik echt super.
Was binnen no-time verkocht, dat ligt natuurlijk ook aan het typehuis en je vraagprijs, mensen stonden echt in de rij.
Wij zijn zelf jaren op zoek geweest en heel wat makelaars gezien, nu is mijn man technisch zeer goed onderlegd en ik kan wel leuk met mensen om gaan, bleek een gouden combinatie, die je bij veel makelaars nog moet vinden :') en ik zou het altijd weer zo doen :j .

Bij de boerderij was er ook een verkoopmakelaar, leek een ietwat wazige man, maar die heeft zich echt voor ons ingezet, die wilde eindelijk die boerderij wel eens verkopen, hahaha. Verkopers waren een aantal boeren die de boerderij met land geërfd hadden en die bv het geld ook echt niet nodig hadden, heel veel mensen hadden plannen met de boerderij, ook door de ligging (aan een natuurgebied, net buiten het centrum :D ), maar liep altijd stuk door de verkopers.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:33

super als het zo kan, heb je jezelf flink geld mee bespaard.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:53

fokfanaat schreef:
super als het zo kan, heb je jezelf flink geld mee bespaard.

Heb je ook weer mooi ietwat meer speelruimte naar de koper toe, dus die ook blij ;) .

Was hier een heel verhaal, want wij hebben nog getwijfeld om ons huis aan te houden en te verhuren.
Toch maar eens een bordje opgehangen, zelf, maar in onze straat stonden maar een paar huizen (daar blijken we wel van het houden, want nu zijn we het enige huis in de straat), dus dat valt niemand op. Toch reactie, mensen met aankoopmakelaar, die flink wilde afdingen, nu geloofden wij wel in ons huis en dat daar veel vraag naar zou zijn, dus niet verder mee gegaan, een prijs gegeven en gezegd binnen een week te reageren, anders ging hij via makelaar internet op en dus zichtbaar voor het grote publiek :') , mensen niet meteen gereageerd, dus huis op internet, meteen de volgende dag de volgende die serieus interesse had....
Liep storm, zei de makelaar. Eerste mensen hebben toen toch meteen gekocht, de volgende kwam de ochtend daarna met zijn bod... en de makelaar had nog een hele wachtrij... Dat is natuurlijk ook niet altijd *D . Was ook een heel leuk huis, vond het ook heel erg moeilijk, maar goed, zou hier echt niet meer weg willen, nu op de boerderie, weer lekker aan het klussen en genieten van alle mogelijkheden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:03

das wel echt super, zal hier wel niet zo lopen. bij ons achter komt een klein nieuwbouwprojectje waar we mee moeten concureren, maar ons huis is groter en mooier en ook maar 10 jaar oud. Bovendien hebben we een tuin op het zuiden en vrij uitzicht vanuit tuin en woonkamer, en dat heeft de rest allemaal niet.

maar het blijft afwachten, denk wel dat we hem niet te duur gaan maken, liever iets minder krijgen en snel verkopen, we hebben alweer een leuk huis (boerderijtje) gezien.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:14

Heeft hier iemand enig idee hoe het zit met eventuele verborgen gebreken?
Heb vorige week de sleutel gekregen van mn appartement, staat mn berging met een plas water... :-(

Nu moet ik eerst contact opnemen met de V.V.E. maar degene die erover gaat krijg ik niet te pakken.

Heb twee bezichtigingen gehad maar nooit de berging gezien. De makelaar had geen sleutel.
Op de dag van overdracht heb ik de berging ook niet gezien. De eigenaar was alleen bij de notaris en had de sleutel bij zich. (Achteraf bewust vrees ik )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:15

heb je zelf een bouwkundig onderzoek laten doen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:17

Fokfanaat, er zijn altijd mensen die bestaande bouw verkiezen boven nieuwbouw :) Ik heb één keer mijn vingers gebrand aan nieuwbouw en wil dit echt niet nog een keer meemaken!

Heel zuur voor een collega die zijn huis al 6 maanden te koop heeft staan met 0 bezichtigingen. Andere collega heeft nu twee soortgelijke huizen in dezelfde buurt tekoop staan en binnen een week 3 bezichtigingen waarvan één tweede met aankoopmakelaar :') Ik vind het zo sneu....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:18

scheelt dat de belasting omlaag is, von scheelt nou niet meer zoveel, en er komt idd nog heel veel geld bij voor vloeren, tuin, keuken badkamer verf enzo.
dus ik denk ook wel dat er mensen zijn die liever voor ons huis zouden kiezen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:21

fokfanaat schreef:
heb je zelf een bouwkundig onderzoek laten doen?

Nee, achteraf stom!

Heb de buren geinformeerd en die zeggen dat het al twee jaar aan de gang is.
Volgens hun zeggen heeft het te maken met de standleidiningen van het gebouw. V.V.E. werk dus inprincipe.

Maar ja als het bij mij vandaan komt word ik niet blij.
Mn broer heeft met mn zwager gister gekenen maar konden niets vinden :7

Kan er ook nog wel bij. Hij had het ook al niet leeg opgeleverd :(