Een verf-in was zo leuk, in die eerste appartementjes die je destijds kocht. Met z'n allen verven, klussen, pizza's eten, of chinees, vooral heeeeel veel chinees hahaha, die grote bakken, en aan het bier. Yesss wat een tijd
Citaat:
Plukje schreef:
Overigens valt mij ook wel op dat de starters van tegenwoordig niets meer zelf kunnen/willen verbouwen.
Daar hebben ze ook geen tijd meer voor. Ze hebben het nu al druk met werk( vaak parttime ivm te weinig tijd), vrienden, hobby’s, social media etc.
Ik bedoel dit niet verkeerd, maar die generatie heeft het echt heel erg druk en zij voelen ook dagelijks die druk.
Ik heb me de tandjes gewerkt voor mijn onderkomens vrijwel heel mijn leven en ja, de jongeren van tegenwoordig maken daarin andere keuzes. Ik bedoel, ging je vroeger lunchen? Dat deed je toch gewoon nooit? Mijn (bonus) dochters vinden dat heel normaal. Om maar iets te noemen.
Prima hoor, het is hun 'ding', maar ja, dan kan je niet sparen.
Mijn eerste koopappartementje kostte destijds 89.000 Euro, 40m2 schoon aan de haak, Groningen. Dan heb ik het over begin jaren '90 vorige eeuw
Was nog best duur allemaal want de rente was toen 7% (!!!) en al mijn spaargeld ging erin om te zorgen dat ik het kon betalen (met een VVE bijdrage van 100 gulden per maand, ook dat was veel). Tophypotheek kreeg ik niet want ik werkte op een tijdelijke baan. Dus die kk moest je gewoon zelf betalen. Ook toen.
Maar je had wat en je had een begin
En dat laatste, je hebt wat en je hebt een begin, is denk ik heel belangrijk.
Plus dat ik altijd heb gezegd én gedaan: locatie, locatie, locatie. Dan maar 40m2 maar op een goede locatie dan 100m2 in een ruk-buurt. Excusez-le-mot