Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:04

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:47

Ik schakel ook graag jullie creatieve oog in. Welke kleur vloerkleed zouden jullie hier leggen?
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:02

Elke86 schreef:
Ik schakel ook graag jullie creatieve oog in. Welke kleur vloerkleed zouden jullie hier leggen?
[ Afbeelding ]

Komt er nog wat aan de muur te hangen of eventueel gordijnen?

Daar zou ik het op af stemmen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:23

PSvanLot schreef:

We hebben plissé gordijnen hangen, beetje bruin / beige van kleur:

Afbeelding

Aan de muur voorlopig nog niets, maar dat komt in de toekomst nog wel.

Foaly

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:27

Hier kan letterlijke elke kleur bij, ik zou voor iets gaan dat een beetje leven geeft aan je interieur, een mooie warme terra, blauw of groen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:39

Wij hebben een olijfgroen kleed, maar eigenlijk passen alle kleuren wel. Zou zelf bij beige, zwart/grijs/wit weg blijven, dus wel voor iets met kleur gaan :j.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:03

Elke86 schreef:
PSvanLot schreef:

We hebben plissé gordijnen hangen, beetje bruin / beige van kleur:

[ Afbeelding ]

Aan de muur voorlopig nog niets, maar dat komt in de toekomst nog wel.

Als dit is wat het voorlopig blijft dan kun je er alles bij doen, het is maar net waar je van houdt.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:04

Groen zat ik ook aan te denken, om wat kleur in de living in te brengen.
Foto van je olijfgroen tapijt?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:33

Heerlijk topic dit! Wij gaan volgend jaar verbouwen en zijn ook druk bezig met de mogelijke opties qua indeling en inrichting. Omdat we er niet uitkwamen hebben we toch maar een interieurarchitect / stylist ingehuurd. Vooral een werkplek in de kamer passen blijft "een ding".

Ik zag een discussie over rechte bank en rond kleed. Ik zou dit ook direct aanraden. Zo is niet alles zo vierkant, maar maak je het speelser en breek je de ruimte ook.

Maar ik heb ook nog een vraag, waarvan ik alleen niet weet of het hier goed past....

*Wie heeft er een goed idee voor onze keldervloer?*
We willen daar wat gamen, sporten en kleding etc opruimen. De ruimte is 35m2 (dus echt een flinke kamer, en woonruimte met 260 hoogte) en heeft een koekoek (hoog raam). Ik dacht zelf aan een soort van sportvloer of zo, zodat het minder galmt. Ook zou akoestische wandbekleding fijn zijn, maar om de kelder van die dure platen te geven....... Iemand een tip voor een andere optie / behang oid?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:08

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:10

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:30

Elke86 schreef:

Afbeelding

Hij staat er niet helemaal op, maar op deze foto is de kleur het meest kloppend. Het kleed is 2.30m doorsnede.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:37

Elke86 schreef:
[ Afbeelding ]

Groen is zeker mooi! Gezien de neutrale kleuren die je verder hebt zou ik kiezen voor ook een rustige kleur groen. Een ovalen kleed is ook leuk trouwens!
En dan een beetje in zo'n soort kleur:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:38

Ik heb momenteel een jadegroen?? kleed liggen, weliswaar een 'saaie' rechthoekige :) maar voor het kleuridee
Afbeelding

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:38

Marion_ schreef:
Wij hebben een kleine kelder/voorraadkast (+/- 3x1m) en hebben daar rubberen pvc platen in gelegd.
Zoiets: https://www.rubbermagazijn.nl/pvc-klikt ... k2EALw_wcB

Goed betaalbaar, makkelijk te leggen en voelt warm en zacht aan

Tx. Bij PVC denk ik eigenlijk aan een hard materiaal. En dat zou het galmen geen goed doen. Ik ga eens op onderzoek uit! Nice

DubbelFun schreef:
Rubber vloer of kurk en voor de wand
https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/w ... d0EALw_wcB
of ook kurk'behang'.

Yes! Ook tof om van dat vilt in een toffe vorm te verwerken en een soort van schilderij aan de wand te maken ervan. Leuk idee! (ja mijn hoofd ziet kansen hahaha)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:50

Elke86 schreef:
[ Afbeelding ]

Het hangt er voor mij wel echt vanaf wat je voor de rest nog met de kamer wil doen. Ik neem aan dat het nog verdern ingericht wordt? Of wil je de verdere inrichting juist ook op het kleed afstemmen?

De basis is nu heel neutraal dus hier past werkelijk alles bij.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:16

Elke86 schreef:

Ik denk dat mijn oude kleed wel wat had kunnen zijn misschien! Alleen wat te klein gok ik, maar rustig maar wel met wat kleur. Ik was er echt heel blij mee tot ik een groter kleed nodig had.

Sorry, ik heb geen interieur foto's, wel pup foto's waar per toeval het kleed een stukje op staat :')
Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:19

Ik zou graag jullie advies willen vragen over het verven van mijn slaapkamer. Ik heb deze even qua inrichting in Ikea Kreativ gegooid, de daadwerkelijke afmetingen zijn wat kleiner maar dat maakt voor de vraag niet uit.

Afbeelding

Op dit moment zijn muur 1 en 4 de kleur Artic Blue van Perfection en muur 2 en 3 zijn wit. Mijn bed, paxkasten en nachtkastje zijn wit. Er komt geen direct zonlicht binnen in mijn slaapkamer maar uur 1 komt het helderste naar voren en vangt daarmee het meeste licht.

Ik zou graag muren in mijn slaapkamer een donkerblauw willen schilderen. Ik twijfel alleen welke muren. In ieder geval muur 4 zal donkerblauw worden. Nu twijfel ik of het qua lichtinval slim is om juist muur 1 donkerblauw te schilderen of die juist wit te maken. Het is bij muur 1 ook mogelijk enkel de bovenste helft blauw te schilderen en de onderste helft wit of een andere kleur aangezien daar een voorzetwandje zit. En stel ik schilder muur 1 en 4 blauw, is het dan slim om muur 2 ook blauw te schilderen? Mijn gordijnen zijn overigens zwart en die ga ik niet veranderen.

Wat zouden jullie adviseren? Een lichte slaapkamer behouden door gewoon de artic blue te laten zitten is ook een optie :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:23

Bielsje schreef:
Ik denk dat mijn oude kleed wel wat had kunnen zijn misschien! Alleen wat te klein gok ik, maar rustig maar wel met wat kleur. Ik was er echt heel blij mee tot ik een groter kleed nodig had.

Sorry, ik heb geen interieur foto's, wel pup foto's waar per toeval het kleed een stukje op staat :')
[ Afbeelding ]

Dit zou ik niet doen, dit gaat echt helemaal niets doen voor je kamer. Ik zou echt op zoek gaan naar iets met iets meer kleur :j

Snippergroen schreef:
Ik zou graag jullie advies willen vragen over het verven van mijn slaapkamer. Ik heb deze even qua inrichting in Ikea Kreativ gegooid, de daadwerkelijke afmetingen zijn wat kleiner maar dat maakt voor de vraag niet uit.

[ Afbeelding ]

[...]

Wat zouden jullie adviseren? Een lichte slaapkamer behouden door gewoon de artic blue te laten zitten is ook een optie :)

Ik zeg muur 1, 2 en 4 donkerblauw :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:36

Elke86 schreef:
[ Afbeelding ]

Beige / lichtbruin zoals dit misschien? :) (zou dan denk ik wel iets bruiner nemen i.v.m. witte bank en witte tafeltjes).

Afbeelding

Dit vind ik zelf ook mooi:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:55

@Snippergroen: ik zou nooit een muur donkerblauw verven als er een witte kast voor staat, dat kleurverschil is veel te hard.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:27

DubbelFun schreef:
@Snippergroen: ik zou nooit een muur donkerblauw verven als er een witte kast voor staat, dat kleurverschil is veel te hard.

Wij hebben alle muren in onze slaapkamer donkerblauw (Deep sea van Renaulac). En we hebben witte Paxkasten. Vind het zelf wel heel mooi, maar dat is een kwestie van smaak :D
Enige nadeel vind ik dat je overal vegen ziet, weet niet of dat aan de verf of aan de kleur ligt.. Gaat tzt wel weer een andere kleur overheen :o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:27

Waar kopen jullie fijne vloerkleden? Ik wil ook graag een vloerkleed voor de bank, maar heb nog niet iets gezien wat me aanspreekt of heel erg buiten budget :')

DubbelFun schreef:

Ik zou dan de kast meeschilderen in dezelfde kleur denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:33

Ik koop regelmatig bij Volero vloerkleden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:34

Angelaa2 schreef:
DubbelFun schreef:

Wij hebben alle muren in onze slaapkamer donkerblauw (Deep sea van Renaulac). En we hebben witte Paxkasten. Vind het zelf wel heel mooi, maar dat is een kwestie van smaak :D
Enige nadeel vind ik dat je overal vegen ziet, weet niet of dat aan de verf of aan de kleur ligt.. Gaat tzt wel weer een andere kleur overheen :o

Ik vind blauw en wit ook een mooie combi. Het ligt voor mij wel aan de kleur donkerblauw, de ene is de andere niet.