Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:50

Het raakt mensen natuurlijk aan alle kanten. Niet alleen de tankende mensen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:53

Ik wil niet weten wat het doet met de prijzen van ziekenvervoer bijvoorbeeld. Dat wordt ook doorberekend naar de gebruiker en is nu al niet goedkoop.

Als ze voor Corona zo snel dingen erdoor konden drammen, waarom nu dan niet? Bang dat bedrijven niet meer aan onze landen willen leveren, omdat ze geen woekerprijzen meer kunnen vragen dan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:58

Varekaj schreef:
Ik wil niet weten wat het doet met de prijzen van ziekenvervoer bijvoorbeeld. Dat wordt ook doorberekend naar de gebruiker en is nu al niet goedkoop.

Als ze voor Corona zo snel dingen erdoor konden drammen, waarom nu dan niet? Bang dat bedrijven niet meer aan onze landen willen leveren, omdat ze geen woekerprijzen meer kunnen vragen dan?

Dat heeft in Nederland niets met accijns te maken, bedrijven voelen niets van het verlagen van de accijns. Accijns is er puur om de staatkas te spekken (wat natuurlijk ook nodig is), maar nu de burgers er extreem onder te lijden zullen ze daar in moeten snijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:08

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:25

Tel daar 21% btw bij op en je komt op 20,57 & 13,31 cent uit. Hopelijk blijft de brandstof prijs vanaf nu stabiel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 19:29

Vrees dat het nog verder de lucht in gaat...

Zo offerte voor de leasefiets (e-bike) binnen... nu nog alles goed overdenken en dan beslissing nemen. Of dat ik ga leasen of toch kopen. Heeft hier iemand een leasefiets?
Ik zat al langer te denken aan het kopen van een e-bike maar de huidige benzine prijzen geven wel een extra motivatie...

Vandaag in ieder geval weer 25 km gefietst, naar centrum op en neer en naar het zwembad op en neer. Plus nog een uur gezwommen. Ben nu totall loss :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:30

Vanmiddag bij hans anders geweest, dacht als ik kleiner montuur uitzoeken, dan kunnen ze glazen beetje bijslijpen en die weer gebruiken. Maar kon volgens haar niet kon alleen als ik hetzelfde montuur weer bestelde. Dus dat maar gedaan. Ben ik voor 39 euro klaar. Anders was er 200 euro voor nieuwe glazen bij gekomen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 19:36

Nou dat is dan toch mooi gedaan! Fijn zeg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:12

Op het nieuws vandaag dat veel kmo’s in België idd schrik hebben voor de kosten van hun tankkaarten. We zaten er dus wel goed op dat dat ook nog iets wordt…

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 20:14

Daar heb ik wel beeld bij ja... dit is toch iets wat niemand zó verwachtte...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:25

Nee klopt. Ik wil wel graag nog een tijdje op kosten van het werk kunnen rijden graag…

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:31

Geen ervaring met een lease fiets, alleen private lease auto.

Als je het geld hebt zou ik denk ik kopen. Ik doe ondertussen al bijna 10 jaar met mijn elektrische fiets. Niet altijd veel mee gefietst maar hij doet het nog steeds heel erg prima. Zou wel opteren voor de grootste accu capaciteit die je kunt krijgen ook al is die misschien iets duurder. Gaat hij langer mee in jaren, niet alleen in kilometers.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:41

VanHuisUit schreef:
Vrees dat het nog verder de lucht in gaat...

Zo offerte voor de leasefiets (e-bike) binnen... nu nog alles goed overdenken en dan beslissing nemen. Of dat ik ga leasen of toch kopen. Heeft hier iemand een leasefiets?
Ik zat al langer te denken aan het kopen van een e-bike maar de huidige benzine prijzen geven wel een extra motivatie...

Vandaag in ieder geval weer 25 km gefietst, naar centrum op en neer en naar het zwembad op en neer. Plus nog een uur gezwommen. Ben nu totall loss :+

Is het private lease, of via je werkgever? In het 2de geval is het vaak een goeie overweging, omdat de maandelijkse kost van je bruto afgaat. Private lease zie ik zelf niet zo heel veel voordelen in. Leningen aan 0% worden bijna overal aangeboden, als het aankoopbedrag het probleem is. En met een goede fietsenwinkel, zit je vaak ook oké met het onderhoud (ik heb mijn fiets gekocht met gratis onderhoud op 500km - 1jaar - 2jaar, 0 werkuren gedurende de eerste drie jaar en een garantie dat mijn fiets in de eerste 3jaar bij herstellingen maximaal 3dagen binnen is).

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:33

Hoe werkt dat met de leaseauto van de zaak (groot bedrijf met veel leaseauto’s) met een tankpas eigenlijk? Draait de werkgever voor de hoge brandstofprijzen op of zit dat bij de leaseprijs in…iemand een idee?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:30

Dit waren de duurste boodschappen in maanden denk ik… maar heb wel veel vega ‘vlees’ omdat het nu 1+1 gratis is veel ingeslagen.

Scheelt de komende weken weer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:33

paars schreef:
Hoe werkt dat met de leaseauto van de zaak (groot bedrijf met veel leaseauto’s) met een tankpas eigenlijk? Draait de werkgever voor de hoge brandstofprijzen op of zit dat bij de leaseprijs in…iemand een idee?

Bij mij zit het in de leaseprijs. Ik tank altijd wel hier in het dorp en nooit langs de snelweg, voelt minder banketstaaf dan :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:03

paars schreef:

Je betaalt de brandstof normaal gewoon aan de prijs die hij staat met wat korting. Wij hadden ook jaren de tankwagen apart van de auto’s trouwens, dat hoeft niet altijd van het leasebedrijf te zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 20:08

Ligt inderdaad aan het leasecontract. Maar als je een tankkaart hebt van je werkgever neem ik aan dat jij er in ieder geval persoonlijk voor nu dan geen 'last' van hebt. Je kunt leasen inclusief of exclusief brandstofkosten. Denk dat alle lease-maatschappijen in hun nieuwe contracten nu iets gaan opnemen over die kosten :=

Ben voor wat goedkope cadeautjes vandaag maar even naar de Action gegaan... doe ik niet vaak maar ivm mijn familietripje komend weekend en de brandstofprijzen (familie woont in Groningen.... ik in Rotterdam...) heb ik zoiets van ik pak het wel leuk in enzo :+ [&]

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:52

Op marktplaats kun je ook leuk voor cadeaus kijken, ook in de buurt van waar je woont.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:53

VanHuisUit schreef:
Ligt inderdaad aan het leasecontract. Maar als je een tankkaart hebt van je werkgever neem ik aan dat jij er in ieder geval persoonlijk voor nu dan geen 'last' van hebt. Je kunt leasen inclusief of exclusief brandstofkosten. Denk dat alle lease-maatschappijen in hun nieuwe contracten nu iets gaan opnemen over die kosten :=

Ben voor wat goedkope cadeautjes vandaag maar even naar de Action gegaan... doe ik niet vaak maar ivm mijn familietripje komend weekend en de brandstofprijzen (familie woont in Groningen.... ik in Rotterdam...) heb ik zoiets van ik pak het wel leuk in enzo :+ [&]

Och een kleinigheidje is ook leuk toch? En ze zullen vast heel blij zijn dat je komt, dat is al een cadeautje.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 01:11

Best vaak leuke kleine cadeautjes idd bij de action.

Ik merk idd niets van de prijs aan de pomp, dat is nu wel extra fijn. Tank meestal niet op de duurste plekken langs de snelweg. Zo probeer ik er altijd al wel een beetje op te letten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 01:18

Vandaag weer 3 stuks 4-8 jaaroude pruimen bomen gehaald voor 35€ per stuk. Zijn al flinke bomen. Normaal betaal je voor dit formaat al snel 150 euro.

Een paar weken geleden had ik al kersen bomen. Deze zomer hopelijk lekker veel fruit, de rest van het voedselbos is ook wel wat gegroeid met de afgelopen zomer, dat was hard nodig na die 2 gortdroge zomers ervoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:34

Ik wil er dit jaar frambozen bij, voor fruitbomen helaas geen plek. Mijn man eet graag frambozen en die zijn zo duur in de supermarkt.

Ik heb nog iets handigs om te besparen op het werk gooien de schoonmakers de papierrollen om af te drogen weg als ze tot een bepaald deel op zijn. Nu krijg ik ze mee en hoef ik geen keukenpapier meer te kopen :D er zit geen scheurlijn in maar verder is het prima papier

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:43

paars schreef:
Best vaak leuke kleine cadeautjes idd bij de action.

Ik merk idd niets van de prijs aan de pomp, dat is nu wel extra fijn. Tank meestal niet op de duurste plekken langs de snelweg. Zo probeer ik er altijd al wel een beetje op te letten.

Hoe komt het dat je er niks van merkt? Tankt op kosten van een bedrijf?