Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:20

Mijn ouders hebben voor hun laatste verhuizing pas geleden gekozen voor een verhuisbedrijf. We hadden al wel veel ook zelf gedaan (dozen enzo) en de zware onhandige dingen heeft het bedrijf verhuist (bed, bank, kasten etc). Ouders waren erg tevreden en ze waren best betaalbaar. Ze hadden meerdere offertes opgevraagd. MagicMovers heet het bedrijf.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:23

Verhuisbedrijf inhuren doen we niet. Bekende werkt bij een kringloopwinkel en we kunnen daar de vrachtwagen kosteloos van huren. Het scheelt dat we zelf ook niet veel spullen hebben, dus een heel verhuisteam is dan in deze ook niet nodig. Vriendlief heeft een grote auto, dus daar past heel veel in en schoonvader heeft een grote, dubbele aanhanger, dus daar past ook veel in.

Denk dat je wel aan minimaal € 1.000 euro moet denken, als ik dat wel eens zo voorbij zie komen. Sommige mensen zweren erbij, omdat ze ook deels de zorgen en stress wegnemen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:26

Ik ben in de afgelopen twee jaar drie keer verhuisd maar altijd gewoon zelf gedaan. Busje huren en dan is het zo gebeurd (bij ons dan). :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:33

Zijn die verhuisbedrijven eigenlijk ook goed in grote dingen bijv. naar de 1e verdieping krijgen?
We hebben bijv. het bedbord wat 2x1,4 is waar ik een beetje van twijfel of die door het trappengat zou gaan :))

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:35

Hier ook alles zelf gedaan. Maar se kwamen uit een klein appartementje dus was prima te doen. We hebben een grote bus (transporter) waar we alles mee hebben gedaan. In de twee weken dat we aan het klussen waren in het nieuwe huis reden we iedere ochtend (we sliepen nog in ons appartement) wat spullen mee in de bus. Als je dat ca 10 dagen elke ochtend een klein beetje doet als je toch al rijdt. Werkte voor ons top :)

Voor de wasmachine heeft wel de neef van mijn vriend geholpen die verhuizer is. Dat was wel even fijn want die moest een stijle trap op waar aan beide kanten ook minder dan 1cm speling was.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:37

Ik gok dat we het zelf doen met wat mensen. We kunnen misschien een busje krijgen via werk van vriend maar anders iets huren.
We hebben een flat. Dat scheelt. Enige rotte is wasmachine en droger naar de zolder. Rest zal uit elkaar moeten en is wel te doen dan. En inderdaad elke keer wat meenemen lijkt me ook handig. we hebben een grotere auto. Dus daar kan echt van alles al in zoals kerst spullen e.d.

daantjuhhh

Hier ook alles zelf gedaan.
Maar de makelaar had ook een gratis service voor een gesloten aanhanger die je kon gebruiken.

CCCCC

Ja wij twijfelen ook over zelf doen of verhuisbedrijf. Zelf een klein vrachtautootje huren is inderdaad goedkoper, echter moeten we dan meerdere keren rijden (het is 35 minuten enkele reis tussen huis A en huis B). Ook moeten we dan (wederom) hulp inroepen van familie en vrienden.. Vorige verhuizing zijn we denk ik 3 dagen bezig geweest (waarvan 1 dag busje gehuurd) en dat was maar 5 minuten enkele reis A naar B haha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:41

Mijn partner heeft voor het leeghalen van zijn appartement wel een bedrijf ingehuurd. Inclusief paar weken opslag tot we half februari de sleutel hebben van t nieuwe huis.

Kleine kanttekening is wel dat hij in een appartement op 3 hoog woonde zonder lift

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:07

CCCCC schreef:
Ja wij twijfelen ook over zelf doen of verhuisbedrijf. Zelf een klein vrachtautootje huren is inderdaad goedkoper, echter moeten we dan meerdere keren rijden (het is 35 minuten enkele reis tussen huis A en huis B). Ook moeten we dan (wederom) hulp inroepen van familie en vrienden.. Vorige verhuizing zijn we denk ik 3 dagen bezig geweest (waarvan 1 dag busje gehuurd) en dat was maar 5 minuten enkele reis A naar B haha.

Of je gaat het net als mijn ouders doen een combo van de twee. De kleine dingen ieder geval steeds wat meenemen als je toch naar het nieuwe huis gaat voor klusjes en de laatste grote zware dingen door het bedrijf laten doen.

Ik vond dat ze het heel goed deden. Waren echt sterke kerels en een stuk handiger met manoeuvreren van grote meubels ook. Dus op zich scheelt het ook wel tijd, ze doen niks anders en weten vaak hoe je handig iets door een klein gat krijgt. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:15

ynskek schreef:
Mijn partner heeft voor het leeghalen van zijn appartement wel een bedrijf ingehuurd. Inclusief paar weken opslag tot we half februari de sleutel hebben van t nieuwe huis.

Kleine kanttekening is wel dat hij in een appartement op 3 hoog woonde zonder lift

Hahaha. Ik woonde ook 3 hoog zonder lift en het was ook nog eens 35 graden :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:20

CCCCC schreef:
Wij hebben het tweede huis wat we hebben gezien, gekocht, dus kan prima!

Hier ook het 2e huis!

Wij wonen nu ook in een appartement op 4 hoog zonder lift. Ik zie nu al op tegen het verhuizen zelf. Ik geloof dat mijn vriend er minder moeite mee heeft en denkt dat het wel goed komt. 'We hebben alles ook naar boven gekregen' :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:33

Hier pas het 4e huis gekocht uiteindelijk .
Maar wat wij zochten was vrij specifiek in een krappe omgeving met hele hoge prijzen .
Nog 2 weken tot de sleuteloverdracht nu alvast lekker dingen aan het kopen heerlijk is dat

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:57

Ik heb een zwager die in de verhuiswereld zit, dus die al gevraagd of hij met de vrachtwagen zou willen komen.
Rest doen we gewoon zelf met hulp van eventueel vrienden en familie. :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:06

CCCCC schreef:

Tijd om van te voren de boel eens op te ruimen en weg te gooien :P Wij zijn van het weekend begonnen om het e.e.a. naar de stort te brengen, scheelt weer onnodig mee verhuizen. Hebben nog drie maanden de tijd, maar scheelt wel erg met verhuizen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:29

Nemen jullie trouwens vakantie e.d. als je gaat verhuizen en klussen?

Hier is het plan 4 weken vrij te hebben. 2 dagen voor de sleutel overdracht ook. Leek me wel fijn ontspannen aan het avontuur te beginnen.
Geen idee hoeveel werk het is. Maar lekker als we ook de tijd hebben erna vast. Heb ook een kleine van dan 2 dus we kunnen minder lange dagen continue maken. Vooral keuken slopen en plaatsen zal het meeste werk zijn

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:29

Ik ga ook 4 weken vrij nemen. Mijn ouders komen ook 2 weken klussen dus hoop dat we dan zoveel mogelijk verven etc. Klaar hebben en dan hebben we nog 2 weken om de spullen over te zetten en het oude huis schoon op te leveren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:40

Hier gaat alles tussen het werk door. :')
Ik heb dadelijk met de drachtige merries al bijna 5 weken vrij.
Maar wij hebben het geluk dat we naar een instapklare woning verhuizen.
We willen er nog wel een houtkachel in laten zetten, maar schilder werk kan ook prima als we er al inzitten, het is een groot huis met meer dan genoeg ruimte voor ons 2. :))

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:42

Hier twee weken vrij. We hoeven geen grote verbouwingen te doen als in instapklare woning. Het is bij ons alleen een kwestie van likje verf op de muren (beneden hebben we een schilder genomen), laminaat op de eerste en tweede verdieping leggen en dat is het. Twee weken is voor ons prima te doen (en misschien nog te lang).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:44

Wij nemen ongeveer 2 weken vrij. We hebben het 'geluk' dat we meteen goede vrijdag en Pasen hebben en dus twee gratis vrije dagen!

We beginnen het eerste weekend met het huis schilderen, we krijgen veel hulp van vrienden en familie en hopen het hele huis dan ook in een dag of 4 af te hebben. Daarna gaan we alles laten verhuizen en zitten dan een week na overdracht - als het goed is - al in de woning. Omdat we onze huurwoning netjes op moeten leveren, pak ik de week erna nog vrij om dat helemaal te poetsen en dergelijke. Ook nemen we deze week om eventuele ritjes naar de Ikea of woonboulevard te kunnen doen! Vriend gaat misschien weer wat eerder aan het werk, afhankelijk van de drukte.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:51

Wij hebben 2 weken vakantie genomen toen we in oktober verhuisd zijn. Woning was instapkoers, we moesten zelfs niet schilderen. Maar we hebben die tijd toch zeker kunnen gebruiken. We moesten ook nog wel een huurappartement leeg maken en opleveren maar inpakken was al gebeurd voor die 2 weken vakantie

Verhuis hebben we zelf gedaan. Alles op voorhand ingepakt en de bestemming (kamer) op de doos geschreven. De dag van de verhuis een ladderlift laten komen om de grote spullen vanuit het appartement naar benden te brengen. En dan met een grote camionette enkele keren over en weer gereden (30 min enkele rit). Met de hulp van wat vrienden was alles op iets meer dan een halve dag van locatie A naar locatie B

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:57

Hier ook twee weken vrij genomen. De overdracht was op maandag dus hadden dat weekend nog wat tijd om bij te komen en wat dingetjes voor te bereiden. Hier hoefden we ook alleen te verven en te verhuizen. Die twee weken vlogen zo voorbij. Moet er niet aan denken dat ik dit tussen werk door heb moeten doen, dat is echt geen doen zeker gezien ik rond die tijd 40-50 uur werkte per week.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:00

Ik plan 4 weken vrij, mijn vriend kijkt even hoe hij het kan regelen. Bij ons moet erg veel verbouwd worden en we gaan er voor het gemak even vanuit dat er tegen die tijd nog steeds max 2 mensen 'op bezoek' mogen komen en je dus amper hulp zult hebben. Dan beter maak plannen voor het geval dat alles in je uppie en met klasmannen gedaan moet worden. We moeten ook de huurwoning nog op gaan leveren en daar zal ook wel wat werk in zitten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:10

Ik was ontzettend blij dat ik een verhuisservice had geregeld. Echt helemaal super, alles was binnen 3 uurtjes verhuisd en ook nog op de juiste plek gezet (dozen plus spullen). Bedenk ook dat je dan zelf geen busje hoeft te huren of vrienden lastig te vallen (kunnen die gewoon komen klussen :P ). Ik heb gebruik gemaakt van een studenten verhuisservice. Extra prettig was het dat ze de wasmachine naar de kelder konden tillen en op een bepaald plateau gezet, dat krijg je anders gewoon niet gedaan. Kostte me iets van 500,- Euro. Dat had ik er echt wel voor over!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:21

Ik heb 4 weken vrij genomen. Week 3 is net begonnen.
Wilde de inloopkast deze maand afmaken. Kwam er vandaag achter dat de Ikea helemaal dicht is (ook geen click en collect). Laten bezorgen is €49 en het wordt dan pas 5 februari bezorgd. Ben er nog niet over uit wat ik ga doen... :n