Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:05

Tanya schreef:
Ik ga Zondag wat stekjes ophalen bij iemand die in dezelfde woonplaats woont :D Stel dat die dingen al helemaal wortels enzo hebben, dan zou ik ze gewoon zo in een pot kunnen zetten toch? Nog tips daarvoor? Het worden verschillende, ze heeft er heel veel dus ik ga rustig eens kijken.

Met wortels kunnen ze sowieso in de grond. Zonder wortels niet altijd. Dus plaats vooral je aanwinsten en wij helpen wel :))

tessyke

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:09

Ik zet ze meestal nog even in water maar dat hoeft niet als ze meteen in de grond kunnen :j
Plaats idd je aanwinsten! :D

Nog wat fleurige plaatjes :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:33

Zo leuk hierboven <3

En bedankt Tessyke! Ik heb geen ervaring met meeldauw, maar vind YouTube filmpjes altijd fijn. Zag zo snel dat daar een paar over staan :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:36

Mijn pilea splash <3
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:48

Oh, die is leuk, Mossel!

Mooie planten, Tessyke!

Vijf uren bij de Intratuin geweest, xIrlijn? :wow: Mooi eindresultaat!

Mooi dat je stekken lijken aan te slaan, San! En een nieuwe knop! *\o/*

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:10

Mossel schreef:
Mijn pilea splash <3
[ [url=m/iZuYXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat potje! Ge-wel-dig _/-\o_

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:42

tessyke schreef:
black_kelpie: Tja, ik kan alleen maar blij zijn als ik aardappel voorbij zie komen :+:
Hij gaat zo hard!! *\%/*
Ben je er al uit voor die timelapse?
Haha die wilde planten die altijd ineens in je kar springen, we kunnen er echt niets aan doen! _O-
enne, als ik hem bij het bijlezen niet tegenkom verwacht ik nog een foto! :')

De timelapse gaat hem niet worden, hij past niet meer fatsoenlijk in beeld :') Maar ik maak wel bijna elke dag foto's, dan kun je de idiote groei ook wel goed zien.
Orbi foto komt nog!

xIrlijn schreef:
Black_kelpie: aardappel zit over een week tegen het plafond joh! Heb je al een hekje? :D Wat goed dat je een orbi hebt gekocht <3 Ik zag mooie bij de intratuin voor 15 euro staan, dat is toch geen geld :oo Hoe groot zijn ze bij de Ikea te krijgen? En wat gaaf dat je zo'n mooie plant gewonnen hebt via FB!

Ga straks even een update post over mijn plantjes maken, heb gister namelijk vijf uur in de intratuin rondgelopen _O- _O-

Hij is nu 55 cm lang ongeveer, het is echt van de zotte _O- Het plantenrekje wordt vrijdag bezorgd!
Mijn IKEA Orbi was een tientje, alle Thea's zijn daar een tientje. Potmaat 19, ongeveer 85 cm hoog. Echt een heleboel plant voor dat geld!

5 uur??? Was je verdwaald? :') Wel prachtige aanwinsten <3

Mooie kneusjes Tanya! Ik denk dat de meeste sites wat aan de duurdere kant zijn. Vaak ook wat aparte planten, en daar betaal je voor. Plantje.nl is qua prijzen volgens mij wel aardig. En inderdaad wat al gezegd is, Facebookgroepen in de gaten houden. Marktplaats staat ook nog wel eens wat op.

xDeena_ schreef:
Black_kelpie: je aardappel gaat lekker zo te zien he, bijzonder plant vind ik het. Herkenbaar probleem dat van die planten die zo je winkelkar inspringen, heb er dit weekend ook weer last van gehad hahaha. Overigens gebeurt het ook online vaak, ineens zitten ze in het winkelwagentje en voor ik het doorheb ben ik af aan het rekenen.

Ja, stom is dat! Online gebeurt het me ook regelmatig, hoe dat toch kan :')

Prachtige zebrina heb je meegenomen! <3

Mooie collectie! En je hebt je eigen aardappel zo te zien, Beaucarnea recurvata is ook een caudex :D

Air schreef:
Ik ben weer een beetje de fout ingegaan. Vind een stekje van de Hoya Carnosa Tricolor op marktplaats.. maar ja verzendkosten zijn dan in verhouding zo duur dus dan maar meer stekjes. Sansevieria Moonshine en Hoya Krimson Queen :')

Foei :D Mooie aanwinsten in ieder geval. Ik heb een joekel van een Krimson Queen (en een kleine Krimson Princess), zijn zulke mooie planten <3

Tanya schreef:
Ik ga Zondag wat stekjes ophalen bij iemand die in dezelfde woonplaats woont :D Stel dat die dingen al helemaal wortels enzo hebben, dan zou ik ze gewoon zo in een pot kunnen zetten toch? Nog tips daarvoor? Het worden verschillende, ze heeft er heel veel dus ik ga rustig eens kijken.

Ligt er een beetje aan hoeveel wortels er al zijn aangemaakt. Ik geef soms stekken mee met een heel oerwoud eronder, die kunnen makkelijk opgepot worden. Soms staan ze net op water, dan zeg ik tegen degene die ze meeneemt dat ze nog een tijdje mogen staan.

Vandaag wat plantjes opnieuw opgepot en wat Begonia's gestekt. En natuurlijk een fotootje van Mr. Potato.

Afbeelding

En een plaatje van een Kalanchoëtje in de binnentuin op mijn werk :D Hij is ongeveer 1.80m

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:26

Mooie plaatjes tessyke! <3 Maar wacht, kunnen er bloemen groeien uit een tradescantia??? Nog nooit geweten/meegemaakt! Bijzonder zeg.

Wat een leuk potje Mossel, waar koop je die?

Black_kelpie wat mooi hoe die aardappel groeit. Is dat een bepaalde soort aardappel? Hoort die zo droog boven de grond te staan?

Uit mijn pannenkoekplantje (die ik eigenlijk al een beetje had opgegeven :') ) groeien ineens 2 babystekjes!!

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:37

IsaCalixa schreef:
Black_kelpie wat mooi hoe die aardappel groeit. Is dat een bepaalde soort aardappel? Hoort die zo droog boven de grond te staan?

Het is geen aardappel, ik noem hem liefkozend aardappel. Omdat, nouja... Lijkt er een beetje op hé :D

Het is een caudexplant, Stephania cepharantha var. hayata.

Zo moet ie ongeveer worden;

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:37

Potje heb ik ooit bij de intratuin vandaan, geen idee of ze ze nog verkopen

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:40

black_kelpie schreef:
Het is geen aardappel, ik noem hem liefkozend aardappel. Omdat, nouja... Lijkt er een beetje op hé :D

[ [url=m/UFzPNe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh, dat verklaart het. ik dacht al, mijn aardappelen hebben niet zo'n mooi steeltje :')

Oeh, dat ziet er mooi uit!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:51

Prachtig die aardappel! Moet je die water geven? En hoeveel?

Vraagje, ik krijg bij mijn arecapalm totaal niet die zwarte stipjes er af gekrast... Zijn dit ook de beestjes of alleen de uitwerpselen oid?
Afbeelding

Het wittige is wel weg, en hij staat nog steeds in de douche en krijgt elke dag spiritus verneveling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:56

black_kelpie schreef:
IsaCalixa schreef:

Ja echt zo gaaf <3. Die spuit heb ik ook :)).

IsaCalixa schreef:
black_kelpie schreef:

Ohhh, dat verklaart het. ik dacht al, mijn aardappelen hebben niet zo'n mooi steeltje :')

Oeh, dat ziet er mooi uit!

Zet ze maar eens weg en vergeet ze, moet je eens zien wat er tevoorschijn komt :)).

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:19

Mossel: een pilea splash is hier echt niet te vinden :+:
Leuke pot!

black_kelpie: jeetje, aardappel meent het ernstig! :=

Bedankt voor de complimentjes :D
IsaCalixa: ik wist het ook niet maar deze draagt nu al zo'n 4 weken een bloemetje :')
Het staat alleen open met het licht en als het na een paar dagen "op" is komt er een nieuw bloemetje naast :P
Volgens mij heeft je pannenkoek een beetje teveel licht en water gehad :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:46

Komt van onlinebabyplants.nl

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:46

Mossel schreef:
Mijn pilea splash <3
[ [url=m/iZuYXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo leuk <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:54

Afbeelding
Afbeelding

De dame gaat goed <3. Geen spint meer gesignaleerd, een nieuw blad en steeds meer roze.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:37

liekec schreef:
Prachtig die aardappel! Moet je die water geven? En hoeveel?

Vraagje, ik krijg bij mijn arecapalm totaal niet die zwarte stipjes er af gekrast... Zijn dit ook de beestjes of alleen de uitwerpselen oid?
[ [url=m/MHnpIo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wittige is wel weg, en hij staat nog steeds in de douche en krijgt elke dag spiritus verneveling.

Dit zijn ook geen beestjes, ik quote mijn nicht even.

als dat beestje waren had je echt een probleem gehad.
Dit is dan een invasie en niet een plaag.
Wees gerust dit is normaal. Soms door een error in de groei cellen (gebrek aan voeding etc)
Je kan er wat aan doen maar de plant herstelt zich zelf vaak ook wel. Soms duurt het wel even. Ik stoor me nooit aan zoiets, hoort bij een plant. We hebben ook wel eens wallen of een grijs haartje

Dus niet te druk om maken

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:41

San84 die met dat roze <3
Ik lees dus wel ook alles mee maar bijleesposten wordt hem niet helaas.

Hier nog mijn nieuwe aanwinsten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:44

Mag ik hier om wat advies vragen, want jawel, mijn eerste plant is een feit :')

Vanmorgen bij de AH in de aanbieding, voor die paar euro wilde ik graag de gok wagen: Musa acuminata Dwarf Cavendish, Lilly voor intimi! Ze (denk ik?) deed het erg goed in de supermarkt, thuis heeft ze wat glazen water gekregen en een plekje onder mijn dakraam (zuid/wel met een soort zonnescherm). Nu las ik dat het opbouwen van licht belangrijk is en je dit moet opbouwen. Wat kan kloppen, want ik kwam 3 uur later thuis en de bladeren waren wat naar beneden en in elkaar gezakt. Volgens Google heeft ze dan dorst.

Wat is nu wijsheid? Haar zo laten staan, of het toch wat meer opbouwen? En is toch heel erg, nu met dit weer is het wel fijn om mijn loft wat minder warm te houden. Buiten staan planten toch ook in de wind?

Maandag krijgt ze sowieso een groter huis, inclusief nieuwe grond en wat voedingsstoffen. Zeggen jullie kijk het even aan, of sowieso uit de tocht/opbouwen voor het raam?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:54

Tocht is niet hetzelfde als een briesje :D. Tocht is voor geen enkel wezen echt prettig/gezond.

Uit de tocht houden dus sowieso. Opbouwen qua licht weet ik niet veel van, ik doe maar wat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:00

_San87_ schreef:
Tocht is niet hetzelfde als een briesje :D. Tocht is voor geen enkel wezen echt prettig/gezond.

Uit de tocht houden dus sowieso. Opbouwen qua licht weet ik niet veel van, ik doe maar wat.
Nou, ik vind het best een aangenaam briesje, geen iedee of Lilly er net zo over denkt :')

Schrok er wel een beetje van, in 2/3 uur bladeren die gaan hangen. Lilly moet natuurlijk wel in leven blijven, ik hoop op wat goed advies hier. Ik check haar iederen 5 minuten, voel me net een halve zool :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:09

Vanmiddag, net uit de winkel:

Afbeelding

Paar uur later:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:51

Afbeelding

Ze mochten buiten :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:59

Wat lief <3

Lilly mag een keer per week mee douchen én een keer per maand een regendansje doen op het dakterras *\%/*

Maarre Jans, help mij eens!