[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:10

Ja daar komt het waarschijnlijk op neer.

Het tuinhuisje moet weg zijn op de opleveringsdatum. Zo niet, dan krijgen ze 10 dagen de tijd om het te verwijderen. Als dat niet gebeurd gaat de rekening naar de verkopers toe.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:34

Inderdaad op je strepen staan :j Het is niet voor niets vastgelegd in het koopcontract.

Nou :D Volgende week donderdag komt hier de makelaar, en ik heb vrijdag zelf een bezichtiging gepland. Huisje gezien, alles doorgerekend (handig als je zelf adviseur bent :)) ) en is goed betaalbaar. Dichterbij stal, léuke wijk en leuk plaatsje (Haren).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:24

Nou, makelaar gesproken.
Die had gehoopt op een informeel overleg maar ik heb hem meteen verteld dat een overleg ook een overleg is. Geen mededeling met daarin: Wij krijgen het door de tijd niet voor elkaar dus dan weet je dat (ja, dit stond zo in de email).

Hij gaf aan dat het starttarief om het ding af te voeren maar 5 Euro is... Plus natuurlijk de huur van de aanhanger en de auto die een aanhanger mag trekken :roll:
Ik heb aangegeven dat wij ons aan onze kant van de deal hebben gehouden dus nu is het de beurt van de verkopers. Als de tijd te kort is krijgen ze tien dagen extra afgestemd op onze agenda.
En dat gaat hij nu overleggen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:27

Berdien, Haren met één a? :P (Wij verhuizen naar Haaren :D ).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:29

Jup, Haren met één a. Tegen Groningen aan.

Wat een gedoe zeg M_D_H. Hopelijk komen jullie er uit!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:30

M_D_H schreef:
Nou, makelaar gesproken.
Die had gehoopt op een informeel overleg maar ik heb hem meteen verteld dat een overleg ook een overleg is. Geen mededeling met daarin: Wij krijgen het door de tijd niet voor elkaar dus dan weet je dat (ja, dit stond zo in de email).

Hij gaf aan dat het starttarief om het ding af te voeren maar 5 Euro is... Plus natuurlijk de huur van de aanhanger en de auto die een aanhanger mag trekken :roll:
Ik heb aangegeven dat wij ons aan onze kant van de deal hebben gehouden dus nu is het de beurt van de verkopers. Als de tijd te kort is krijgen ze tien dagen extra afgestemd op onze agenda.
En dat gaat hij nu overleggen...

En denk ook nog aan de kosten van de stort. Is tegenwoordig ook steeds duurder.

Ik hoop dat ze het snel inzien en jullie van de zeik afzijn
..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:33

Aanhanger huur en start tarief ?
Als ze zo volhouden als in die mail
zou ik er nog aan toegevoegen dat jullie als ze in gebreke blijven wat betreft die afvoer
Jullie door tijdsgebrek niet zelf afbreken/afvoeren maar dit laten doen incl bijbehorende kosten voor rekening van verkoper :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:35

Ja volgens de makelaar zijn de kosten van de stort maar 5 Euro... Als starttarief dan :roll:

Ze hebben 2 maanden te tijd gehad, Ik snap niet hoe dat als tijd tekort kan zijn :roll:

Maar goed, we hopen dat we er uit komen.

@Berdien, Haren van Project X? :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:38

Het maakt toch helemaal niet uit wat die kosten zijn? Zij houden zich niet aan hun kant van de afspraak en leveren de boel dus niet op zoals afgesproken.
Uiterste consequentie kan daarmee zijn dat jullie de overdracht niet door laten gaan en/of in gebreke gaan stellen. Misschien moet je dat maar melden aan die makelaar.
Die zit er namelijk voor de verkopers en niet voor jullie. Houd dat goed in je achterhoofd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:55

Het was sarcastisch :o
Uiteraard gaan we niet akkoord met het maken van kosten :n
We maken al genoeg kosten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:08

Mag jij je eigen adviseur zijn Berdien? :))

Wij zijn wel weer wat bekomen, althans ik. Mn man heeft het er wel wat moeilijker mee. Ik heb even zitten rekenen en we zouden over een jaar het gat wel aangevuld moeten kunnen hebben. Eerder misschien wel gezien ik over een paar maanden weer een dag meer ga werken. Ik heb de energie nit om mij druk te maken, ben al veel energie kwijt aan een medisch geschil. Ik wil gewoon straks genieten van ons huis! :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:37

als het geïmpregneerd hout is, dan is het flink meer dan 5 euro....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:39

Yaay Maartje! Voorzichtig gefeliciteerd :D

Jans, knap hoor. Hier zouden hoofden rollen.

MDH, niet accepteren! Mijn ouders hebben onterecht voor 3 plantenbakken afvoeren € 400 mogen betalen maar hebben dat gedaan omdat ze geen gezeur wilden. Ik zou mijn poot stijf houden en anders mooi een container huren en de rekening presenteren. Afspraak is afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:48

Mn man laat het er ook niet bij zitten :n maar het is niet iets wat we nu asap geregeld krijgen. :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:19

Stikt genomen zijn ze in verzuim als ze op moment van oplevering hun afspraak niet nagekomen zijn (ingebrekestelling is daarvoor niet nodig). Ik zou ze even waarschuwen dat je een factuur gaat aanvragen om een klusjesman het werk uit te laten voeren en dat bedrag bij de notaris in laat houden..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:46

Dank je Selka. Alleen horen we nu dus niks van onze koper :\ zenuwslopend dit allemaal

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:31

Ik mag niet mijn eigen adviseur zijn Jans, in die zin dat ik niet mijn eigen adviesrapport op kan/mag maken. Maar ik bepaal wel zelf wat er waar wordt aangevraagd :))

Nu bezig met het uitzoeken van makelaars voor deze woning. Geen zin om alles zelf te doen, maar er zit wel een flink prijsverschil tussen ze zeg :oo Eentje die niet onder de € 3.000 zaken doet en eentje die het voor € 2.350 all in doet. Inclusief bezichtigingen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:35

Wij hebben het wel zelf gedaan en eerlijk gezegd viel me dat uiteindelijk alles mee!

Kopers hebben inmiddels ook weer wat laten horen dus stress is weer tandje minder haha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:43

Ik heb er vooral de tijd niet voor. Werk zelf 40-60 uur per week, als ik dan ook nog de verkoop en afwikkeling van deze woning moet doen én een nieuwe woning + hypotheek moet regelen.. Nah :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:49

Er zijn regels als de verkoper in gebreke blijft bij oplevering. Als koper word je daar niet vrolijk van en niet beter van. Regels staan in het voorlopig koopcontract. Wij dachten 3 jaar geleden ook dat we daar mee van doen zouden hebben. Was ook voor wat kleine dingen. Dat hebben we maar zo gelaten want we werfen er niet beter van om in gebreke te stellen. Je moet de verkoper namelijk eerst een best ruim termijn geven om het te herstellen na oplevering.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:58

gefeliciteerd de blije mensen!
Balen dat het bij sommigen niet goed gaat... bah wat een narigheid bij sommigen hopelijk wordt het juist opgelost bij iedereen.

Hier ook bod geaccepteerd afgelopen week. Deze week vaart gezet.
Taxateur is al geweest, bouwkeuring is al geweest, voorlopig koopcontract is gister gekomen en gaan we volgende week ergens tekenen mits het hypotheek gesprek van morgen goed gaat! (kennis werkt bij een notaris kantoor en heeft het voorlopig contract doorgelezen en tips gegeven.)
We hebben al uitgezocht welke notaris voor de papieren en overdracht. (Jeetje wat grote prijs verschillen bij de notarissen zeg!

De verkopend makelaar gaf aan dat ze zelden zulke fanatieke mensen tegen komen!
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 05-07-17 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:59

Ik ben weer een stapje nerveuzer _O-

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:00

Hanafubuki schreef:

bah wat een ellende Jans!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:02

Selka schreef:
Vanavond huis nummer 8. Ik selecteer streng online en dankzij huis 1 en 2 heb ik leren google mapsen, streetviewen, satellieten etc. etc. Maar zo vaak is er iets anders dan vermeld.
Zo stond ik bij een woning met mooie loods voor de paarden bleek dat er een cultuurbestemming op zat en de gemeente niet van plan was dit te wijzigen. Ding moest afgebroken worden als je geen toeristische attractie op je erf wilde. Tja dat stond nergens.... Heel vervelend dat sommige zaken achterwege worden gelaten. Ik ben namelijk toch echt niet meer geïnteresseerd dus heeft het mij en de makelaar onnodig tijd gekost.

Maar ik zoek dus een heel specifiek object voor de paarden MET vergunningen of de mogelijkheid dit aan te leggen. Daarbij moet het een fatsoenlijk huis zijn (niet zelf renoveren) en voldoende groot 200m2+. Dat is geen makkelijke opgaaf.

Breek even in :o
Ben stiekem nieuwsgierig of dat huis met die loods toevallig in Oudenbosch was?

Hier ook huiszoekende. Inmiddels 5 huizen gezien en 3 defintief afgewezen.
Ik vindt het hele zoeken en kijken bijzonder stressvol en minder leuk dan ik had gedacht :Y)

Wij zoeken in Noord Brabant, regio Breda (max half uur autorijden).
Vrijstaand, minimaal 3 slaapkamers en (mogelijkheid tot) paarden houden.
Vooral inderdaad vergunningen en bestemmingen zijn erg vermoeiend en veel heen en weer gebel. Erg irritant als degene die over zoiets gaat constant afwezig is bij een gemeente :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:05

joyce_eddy schreef:
Hanafubuki schreef:

bah wat een ellende [***]!

Haha nee dit is niet van de ellende hoor :)) dit is een AAAAH OVERMORGEN ZIJN WE HUISEIGENAREN zenuw :') en vanavond komen de nieuwe huurders voor dit huis kijken dus ik duik even de schoonmaakmiddelen in :+ even een doekje over dingen.