Ga is kijken hoe mijn broccoli de hagelbuien overleefd misschien maar even terug de kas in voor 1 dagje.
Melisjeee
Geplaatst: 28-04-16 12:56
En ineens doet mijn watermeloen het super goed!
Alle drie mn watermeloen tuintjes komen nog steeds maar niet omhoog, dus mama wilde het toch een beetje goedmaken omdat ze het zo zielig voor me vindt Had me het meest verheugd op de watermeloen en gewoon bij alle drie niks
Vandaag eindelijk (na 18 dagen) de watermeloen gezien'
Kirja
Geplaatst: 28-04-16 13:09
Mijn meloen staat al een tijdje stil zou die nog verder gaan groeien of kan hij net zo goed de prullenbak in?
Broccoli heb ik grotendeels weggegooid, waren té ver doorgeschoten. Hadden vorige week al verpot moeten worden maar had geen potgrond meer en geen tijd het te halen. Heb de 2 kleinste verpot en de rest weggegooid.
Hoeft niet ik heb vorig jaar meloenen geoogst van het ras wat AH gebruikt en toen stonden ze ook gewoon buiten. Hij blijft vrij klein qua vrucht.
Maar bij de stil staande plantjes, al wel verpot?
emilyxx
Geplaatst: 28-04-16 13:59
Hoe kan je zien dat de wortel klaar is? Komt hij een beetje boven de grond?
Kirja
Geplaatst: 28-04-16 14:12
Dan laat ik ze netjes staan in de hoop dat ze toch de lucht nog i schieten zodra het wat warmer word Wbt verpotten, nog niet op hun definitieve plekje (in de kas) omdat ik geen plaats heb voor een flinke pot op mijn vensterbank, vind het buiten nog te koud. Heb ze wel in een groter turf potje gezet.
Kunnen de plantjes over het algemeen al gewoon naar buiten denken jullie? Dan ga ik namelijk vandaag de grootste naar buiten verkassen en kan ik het andere deel verpotten naar de grotere pot binnen
Net de potjes van de watermeloen maar eens doorgespit omdat ie niks deed, was geen zaadje meer te zien. Dus dat is missie mislukt.
Zal eens langs de tuincentrum rijden voor wat zakjes zaad, hopelijk doen die het wat beter.
Sammie
Geplaatst: 28-04-16 14:50
emilyxx schreef:
Hoe kan je zien dat de wortel klaar is? Komt hij een beetje boven de grond?
Dat kan Maar wortel is pas eind seizoen 'klaar' hoor. Hoe langer je ze laat zitten hoe groter hij wordt. Haal ze wel eruit voor de winter. Tenzij het winterpeen is
Mijn bieten hebben t ook niet helemaal overleeft geloof k
Nickolay
Geplaatst: 28-04-16 16:40
Melisjeee schreef:
Ik was van plan om wortel, broccoli, spinazie, sperzieboon, doperwt en radijs naar buiten te verplaatsen als ik t goed zeg.
wortel, spinazie en radijs kunnen nu in ieder geval buiten. Wel even laten wennen. Dus eerst een paar uurtjes overdag, voordat je ze volledig buiten zet.
Mijn doperwt staat ook al twee weken buiten en die doet het ook goed met dit weer. Staat wel praktisch gezien tegen het huis aan, dus op een relatief beschutte en warme plek in de tuin. Broccoli, radijs, rode biet en venkel staan in de kas buiten. De rest heb ik nog binnen staan.
Ja ik kreeg ook pas na een hele tijd een watermeloen plantje, nu heb ik er zelf 3 in een potje! Ze groeien niet heel hard, maar heb alle geduld. Dus zou ze niet weggooien! Mijn radijs en broccoli naar buiten gedaan al 3 weken terug. Gaat goed! Broccoli waren de blaadjes helaas van afgevreten, maar beginnen nu weer nieuwe blaadjes aan te komen gelukkig! En de radijs gaat ook goed! En mijn courgette, augurk, doperwt, sperziebonen en cherrytomaatjes zijn al aardige plantjes maar staan nog warm in mijn kas!