Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xU_Blinghx schreef:Ik ben druk bezig om toch wat meer inzicht te creeeren in mijn financien. Maar ik merk dat ik het lastig vind om zo'n excel in te vullen omdat ik op 1ste van de maand begin maar ik dan allang mijn loon heb gehad.
Hebben jullie tips hoe ik het beste kan beginnen. Ik gebruik overigens google sheets.
Mando schreef:Dat is wel een goed idee PSvanLot, daar heb ik nog niet eens over nagedacht om dat te doen je rekening leeg halen en op 0 beginnen.
Winged schreef:Misschien is dat inderdaad eens iets om te proberen
In het kader 'beetje besparen'. Ik doe aan kitesurfen en ik wil eigenlijk een nieuw kiteboard. Het ding waar ik mijn oog heb laten vallen is incluis alles 700 euro. Uhuh. Dus ik heb bedacht dat als het board er nog is op mijn verjaardag (21 november) ik er dan voor mag gaan. Dan was dat gewoon 'het lot' ofzoTenzij hij nog eens met extra korting weggaat tijdens black friday
Tancreda4 schreef:Jullie hebben allemaal een aparte spaarrekening ergens anders? Ik heb nu alles op 1 rekening waar ik een stuk of 10 spaardoel potjes kan instellen.
mick75 schreef:Wij doen ook aan het einde van de maand wat er nog op de gezamelijke rekening staat doorschuiven naar de vakantierekening.
En van alles wat we contant betalen leggen we de munten kleiner dan 1 euro apart in een spaarpotje. Zeker voor de coronatijd leverde dat een heel leuk extra spaarpotje op. En daarvan storten we aan het eind van de maand de helft op de vakantierekening en de helft mogen we vrij besteden als beloning voor het sparen. Een luxe lunch op het werk of zo, of wat eten na een lange wandeling.
BrankaZ schreef:Winged schreef:Misschien is dat inderdaad eens iets om te proberen
In het kader 'beetje besparen'. Ik doe aan kitesurfen en ik wil eigenlijk een nieuw kiteboard. Het ding waar ik mijn oog heb laten vallen is incluis alles 700 euro. Uhuh. Dus ik heb bedacht dat als het board er nog is op mijn verjaardag (21 november) ik er dan voor mag gaan. Dan was dat gewoon 'het lot' ofzoTenzij hij nog eens met extra korting weggaat tijdens black friday
Als je dan nog extra geld voor jouw verjaardag vraagt/krijgt om het te kopen dan is het voor jezelf een minder grote uitgave![]()
Ik hoorde ook de tip om vooraf meteen een bedrag te sparen. Misschien een goed idee, maar ik doe het dus niet. Probeer wel wat ik nog overhad van de maand ervoor na het storten van mijn salaris over te boeken naar mijn spaarrekening. Dat is een variabel bedrag.
Bij meteen sparen na ontvangen van mijn salaris heb ik om de 1 of andere reden allerlei onverwachte uitgeven (voor mijn gevoel).
Fitzroy schreef:Ik werk ook van salaris tot salaris. Ik boek altijd meteen over naar de spaarrekening. En kijk wat ik nog over houd aan het eind vd maand. Ik weet van deze maand al dat ik teveel heb overboekt naar de spaarrekening maar het werd zo’n mooi rond bedrag haha. Nu alweer niet meer want Bunq geeft iedere week rente. Beetje jammer.