Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morrie schreef:mijn man is 3 x geopereerd in 3 weken tijd en is nu thuis en heeft het koud. Ik heb 1 x de cv een halve dag aan gehad en schrok me dood wat ik verstookt had, nu staat de airco aan en die maakt het keurig in no time 20 graden hier. Dat zal enorm in de kosten schelen (hoop ik, want de app van Greenchoice ligt er al een tijdje uit wegens onderhoud)
Tieme schreef:Slmt9 schreef:Ik ben ook wel erg blij met onze airco. Die staat nu 11 uur aan en verbruikt dan 0,78 euro. Al kost het door de zonnepanelen helemaal geen geld.
Heb je ondertussen een goede instelling voor verwarmen gevonden?
(Was jij toch?)
PSvanLot schreef:Misschien weten jullie hier antwoord op.
Op de app van Nefit Easy kan ik voor de volgende instelling kiezen, ‘volgt cv-klokprogramma’
Ik heb het nu uitgezet, en denk dat de cv niet warm gehouden wordt als we er niet zijn of slapen. Maar klopt dit wel? En is het voordeliger of juist niet?
[ [url=m/gDXQPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veulen84 schreef:Is met airco niet de grond heel koud. Warme lucht steigt op toch?
Beneden krijgen we in januari vloerverwarming. Daar verheug ik me erg op ivm mijn pijnlijke enkelgewrichten. Maar voor de eerste etage zou dat duur zijn. Dus twijfel nog tussen infrarood en airco.
8nnemiek schreef:Veulen: als je de keuze hebt tussen infrarood en split-airco, ga voor de airco! Heel veel hoger rendement, en het is heerlijk om in de zomer je slaapkamer te kunnen koelen. En koude lucht zakt, dus als je ‘s zomers de deuren naar beneden open zet kun je het hele huis koelen met een airco op de bovenverdieping.
Slmt9 schreef:Nee, de grond is niet koud. We hadden inderdaad met die theorie eerst de blaasstand naar beneden gericht. Dan bleek het verbruik veel hoger en het bereik veel lokaler (in de woonkamer warm, liep je naar de keuken werd het koud).
Veulen84 schreef:.
Het voordeel van airco zou wel weer zijn dat je er minder van nodig hebt dan van de infraroodpanelen.
Maar ik ben ook wel weer een beetje bang voor het geluid 's nachts.Slmt9 schreef:Nee, de grond is niet koud. We hadden inderdaad met die theorie eerst de blaasstand naar beneden gericht. Dan bleek het verbruik veel hoger en het bereik veel lokaler (in de woonkamer warm, liep je naar de keuken werd het koud).
Oh dat had ik dan weer helemaal niet verwacht. Goed om te weten, want dat stond idd op de ideeenlijst. Net als laag ophangen.