mvdende, er zijn inderdaad ook huurmogelijkheden voor zonnepanelen. Die kunnen ook door de verhuurder voor je verhuisd worden. Als je een naam van zo'n bedrijf wil weten, kan je me een pb sturen (ik weet niet of ik hier zomaar namen mag noemen

)
chanicha schreef:Wat vreselijk Karrij
Mijn moeder is in december overleden maar die zou het ook niet kunnen betalen hoor en ze ging nooit op vakantie, bestelde geen eten en ook geen voorgesneden eten.
Kan zo giftig worden om zulke uitspraken want vaak is het verborgen armoe bij die mensen.
Mijn vader is een jaar geleden overleden en toevallig dacht ik vandaag ook nog: Hij had die verhoging nooit kunnen betalen. Wat dat betreft ben ik 'blij' dat hij deze ellende niet meer mee hoeft te maken.
Ik woon in een slecht geïsoleerde jaren 30 woning, maar ben wel altijd heel zuinig om gegaan met elektriciteit en gas. Ik heb tm vandaag een vast contract bij Greenchoice. Ik betaalde €80,- per maand, maar ben ingeschat op €30,- per maand. Vanaf morgen ga ik €90,- per maand betalen. Per 1 oktober gaan de prijzen weer omhoog. Ik ga nu naar een tarief van 50 en 54 cent voor elektriciteit en €2,60 voor gas. Inmiddels is het al 70 en 72 cent en €3,26. Dus ik oktober zal ik wel richting de €120,- gaan. Een enorme procentuele verhoging, maar altijd bewust en zuinig omgaan met energie kan er wel toe leiden dat de rekening nog te betalen blijft.
Ik zeg hiermee echt niet dat iedereen op zo'n laag bedrag uit kan komen, maar ik verbaas me wel dat mensen in een gemiddelde eengezinswoning boven de €600,- uitkomen. Mijn eerste gedachten is dan dat die mensen in het verleden niet bewust zijn omgegaan met energie. Corrigeer me alsjeblieft als ik het volledig mis heb hoor. Ik wil heel graag begrijpen waar zo'n hoog bedrag dan vandaan komt.
Ik ben nu druk bezig met zonnepanelen en airco's, zodat ik mijn huis komende winter zonder gas, met zelf gewonnen energie kan verwarmen. Gelukkig heb ik bedrijven gevonden die nog vlak voor de winter kunnen leveren.