Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:22

Haha ik vrees dat alles weggehaald wordt maar ik had al diverse mensen die blij werden van de retro kasten idd!
Gordijnen weet ik niet, als er wat achter blijft kan ik wel een gil geven en ze tegen verzendkosten opsturen! Vrees wel dat alles wat er hangt ernstig toe is aan een wasbeurt :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:12

Mars schreef:
Haha ik vrees dat alles weggehaald wordt maar ik had al diverse mensen die blij werden van de retro kasten idd!
Gordijnen weet ik niet, als er wat achter blijft kan ik wel een gil geven en ze tegen verzendkosten opsturen! Vrees wel dat alles wat er hangt ernstig toe is aan een wasbeurt :P

En dat het waarschijnlijk de was niet zal overleven.

Mars

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:21

Ehm dat zou zomaar kunnen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:34

Voor ons laatste dagje op vakantie, morgen terug naar de 'bouwval' en begint het echte leven weer haha.

Aankomende week:
- Randen stucwerk kitten.
- Plafond schilderen.
- Wanden schilderen.
- Kantoor behangen.
- Kantoor spullen kopen...

Daarna ga ik met een vriendin van ma/vr naar Valencia en in die week komen ze de vloer leggen! Wat zal het tof zijn als ik 2 september thuis kom! Dan is het nog wachten op het afwerken van water en elektra en dan wonen we weer in een echt huis...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:17

Schiet al aardig op bij jullie dan PsvanLot

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:30

Charaz schreef:
Schiet al aardig op bij jullie dan PsvanLot

Zeker! 3 september word mijn eettafelset en de keuken geleverd.
8 september meubels, 14 september kachel en dan moet het echt klaar zijn.

Fingers crossed!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:36

Schiet al op PSvanLot! Lijkt me ook wel fijn als het einde in zicht komt. *\o/*

Wel een super leuke uitdaging Mars! En je gaat zeker weten heel veel voldoening eruit halen. :))
Ben wel heel benieuwd hoe het gaat worden!

Die kleur is wel heel tof Marjan! Ook samen met dat lichte hout. <3

Shiloh die kast is wel heel goed gelukt! :D
Origineel en vooral ook creatief, op ideeën gebracht haha.

Ik heb een vraagje, welke programma's gebruiken jullie om een plattegrond te maken en later om het huis in te richten? Zijn er programma's waarin je makkelijk met meubels en andere dingen zoals douche, toilet, enz kan schuiven?

Zou alvast graag een plattegrond van het huis willen maken (en ook van de toekomstige hengsten stal en nieuwe opfok/merrie stal), maar krijg niet echt goede programma's gevonden of ze zijn erg duur (hoeft uiteraard niet gratis te zijn, maar liever geen 1.000+ € := ).

Wat zijn dingen die jullie helemaal zelf gedaan hebben en wat heb je uitbesteed?
Electriciteit willen we helemaal laten vervangen (mag je hier ook niet zelf doen), huis is ruim 100 jaar oud (en 3 kleine huisjes van 300-400 jaar oud) en huidige electriciteit is zeker 30 jaar, maar waarschijnlijk ouder. Geen aardlekschakelaar en groot deel ook niet geaard. Dus dat is wel belangrijk, komen ook zonnepanelen volgend jaar.
Zouden graag veel zelf willen doen, maar ook ons eerste huis (en ook eerste renovatie dus). Waarschijnlijk laten we de badkamer en keuken ook doen. Met name de badkamer, omdat we die waarschijnlijk groter willen maken en dus wat grotere verbouwing gaat worden.

Weet iemand of je metaal goed kan verven? Wil de stal wat opfrissen, maar niet al te veel tijd en werk in steken, vooral ook niet te duur, want dit wordt over 1 a 2 jaar volledig gerenoveerd naar de hengsten stal met dekruimte, laboratorium, enz. Metaal is nu blauw met veel schade. Dacht het metaal zwart te verven, dan het hout donker beitsen en de muren wit te verven (in de boxen zelf de onderkant wel zwart of in ieder geval donker). Al zal het nog steeds wel veel werk zijn om alles eerst te schuren en dan te verven (8 grote boxen van 4x4 en 1 van 4x5). _O-

Afbeelding

Deze kleur combinatie zat ik aan te denken

Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:00

Met hammerite moet dat zeker lukken

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:50

Wat een mooi vooruitzicht zo!
Het metaal kan je inderdaad zoals hierboven ook genoemd wordt door Avelienvd schilderen of spuiten met Hammerite. Werkt fantastisch en dekt vaak in 1 keer wat je natuurlijk veel werk zo besparen.
Zitten er nu ijzeren pinnen op de stallen bevestigd?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:07

Tegen de vogels denk ik? Die pinnen
Mooi hoor Quir

Ben ook benieuwd naar tekenprogramma

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:25

Bedankt! Hammerite ook hier gevonden, dus dat is perfect. Inderdaad is in 1x dekkend ook wel fijn, scheelt heel veel tijd haha.

De pinnen zijn denk ik inderdaad tegen vogels, ze zitten alleen op de voorste wanden waar de waterleiding over heen loopt. Maar denk dat ik ze wel weg ga halen.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:35

Mars schreef:

Dat is geen probleem hoor, voorzichtig in bad met biotex lukt vaak wel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:42

PSvanLot schreef:
Voor ons laatste dagje op vakantie, morgen terug naar de 'bouwval' en begint het echte leven weer haha.

Aankomende week:
- Randen stucwerk kitten.
- Plafond schilderen.
- Wanden schilderen.
- Kantoor behangen.
- Kantoor spullen kopen...

Daarna ga ik met een vriendin van ma/vr naar Valencia en in die week komen ze de vloer leggen! Wat zal het tof zijn als ik 2 september thuis kom! Dan is het nog wachten op het afwerken van water en elektra en dan wonen we weer in een echt huis...

Mooi kluslijstje en idd met een andere vloer zal het meteen een heel stuk meer af ogen!

Quir, mooie plannen! Ik heb zelf echt 0,0 ervaring met tekenen. Maar qua klussen laten wij keuken, badkamer, leidingwerk, stucwerk, kunststof kozijnen, zonnepanelen, visgraatvloer en de gevel/dak/vloerisolatie allemaal doen door professionals.
Deels omdat sommige dingen werk zijn voor professionals en deels omdat ons huis zo'n megaklus is dat we anders zoveel langer bezig zijn. En ten slotte deels ook omdat we er budget voor hebben.

Het sloopwerk, behang en oude vloeren verwijderen, plafonds, laminaat boven, schilderwerk doen we bvb wel zelf. Mijn vader kan alle elektriciteit aanleggen, mijn oom heeft een installatiebedrijf dus wat betreft al het loodgieterwerk is dat ook in kannen en kruiken. We boffen dus met wat vakmannen in de familie en kunnen zelf ook wel een en ander.
Laatst bijgewerkt door Mars op 21-08-22 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:47

Groot gelijk Mars dat je veel laat doen, dan ben je ook verzekeringstechnisch redelijk zeker.

Ons vorige huis hebben we best veel zelf gedaan, nu eigenlijk niets. Slopen kon niet, want moest met stut alone's en draagbalken gewerkt. Moet heel eerlijk zeggen dat het me erg goed bevallen is. Hoefde enkel te delegeren haha. Mijn broer is de aannemer en uitvoerder dus dat maakt het allemaal nog leuker!

Ben je al begonnen, of binnenkort?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:56

Oh top toch als je veel kunt laten doen! En als je broer aannemer/uitvoerder kan zijn is helemaal fijn natuurlijk :j

Wij beginnen vrijdag, dan krijgen we de sleutel. Heb wel alle klusbenodigdheden en spullen voor de sloop (puinzakken/container) en de inwendige mens (koffie!!) verzameld en klaar staan. Dus vanuit de notaris meteen door :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:30

PSvanlot, dat is een leuk lijstje, echt de van die klusjes waarmee het af is :).

Mars, wat een gaaf huis! Ziet er heel erg uit zoals wij ons huidige huis hadden gekocht. Maar je kunt er wel echt wat moois van maken :).

Quir, eigenlijk zijn bijna alle verfsoorten geschikt voor metaal. Als je opzoekt voor welke oppervlakten het is staat metaal er 9 van de 10 keer tussen. Hammerite is goed, maar betaal je ook grotendeels voor de naam. Ik zou kijken of je een verf op alkyd basis kunt vinden, goedkoper, droogtijd is wel iets langer maar wel 'sterker'.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:52

Mars, flink project. Ben heel erg benieuwd hoe het wordt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:56

We zijn weer een stapje verder :D

Donderdag worden de plafonds in de woonkamer gespoten en dan is jhet klaar *\%/*
Afbeelding
Afbeelding

Keuken is al wel klaar
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:28

Echt heel mooi geworden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:24

Ziet er top uit zeg en wat een mooie kleur op de muur!
Wat voor vloer heb je/gaat erin?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:07

Er ligt een visgraat onder :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:25

Wauwww heel mooi Marjan!! Nu wil ik het hier helemaal af hebben whaha

Vraagje, waarom eerst de wanden en daarna het plafond? Niet bang voor spetters op de muren?

Ik ga zo nog een stukje voorstrijken en vanmiddag kitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:08

We laten het spuiten, donderdag komt hij eerst de muren afplakken en doet daarna het plafond. Plafond afplakken is meer gedoe dan muren :D dus vandaar in die volgorde

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:51

Wauw, heeeel mooi Marjan, en wat een fijn gevoel ook dat alles bijna klaar is :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:20

Alles is een groot woord _O-

Afbeelding
We hebben nog wat werk :')