Ik heb net de hele webshop van mm leeggekocht. Die lege bakken staan zo lelijk. Hoop dat ik er nog iets in kan zetten. Voor de winter. Ben er nog niet echt klaar mee voor dit seizoen
3 aubergine plantjes gekocht voor €1 die op sterven na dood waren en kijk dit eens. Heb ze denk ik 2 weken
Novastar
Geplaatst: 29-08-22 19:02
Leuk! Zou je er in een kas misschien nog vruchten aan kunnen krijgen? Wij hebben buiten een terras-aubergine maar de merels zijn weg met de helft van elke vrucht
Novastar
Geplaatst: 29-08-22 19:17
Pien, door jouw tip ben ik eraan gaan ruiken en hij rook inderdaad zoet. Na een paar dagen in de ijskast, hebben we hem vandaag geproefd. Zooo lekker Ongelooflijk dat dit uit onze eigen kas komt! Gelukkig hangen er nog een paar kleintjes, hopelijk raken die ook nog volgroeid.
Oh ik wil ook meloen. Zodra de netten er volgend jaar zijn bij de action dan sla ik in. Ik heb volgens in de nestkasten die aan mijn huis zitten dus ga ze geen all inclusive aanbieden.
Iets heeft mijn boerenkool opgevreten. Lagen ook groene bolletjes onder. Eitjes van iets???
Novastar
Geplaatst: 29-08-22 20:56
caro29, zijn dat niet de k*kjes van de rupsen van het koolwitje? Wij hebben onze palmkool onder een klamboe gezet omdat het niet bij te houden was. De rupsjes aten sneller dan de bladeren konden groeien. Een paar keer heb ik de planten blad per blad nagekeken en de rupsen verwijderd en nu kunnen ze rustig verder groeien. Af en toe vliegt er een koolwitje rond, maar ze kan er haar eitjes niet meer op kwijt. Nu neemt ze de paksoi
Ik heb m’n bakken opnieuw ingezaaid voor de laatste ronde maar ik heb er een beest in zitten. Mol, woelmuis oid
1810naomi
Geplaatst: 02-09-22 17:08
Hoi allemaal! Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb nog nooit iets geplaatst. Nu wordt het toch eens tijd om onder mijn meelees steen vandaan te komen, omdat ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen!
Ik heb op mijn dakterras een kleine moestuin (1 meter x 1 meter) staan. Er staan op dit moment cherrytomaten, broccoli en rode pepers in die het alle drie nog ontzettend goed doen. Nu krijg ik komende week twee nieuwe konijnen en jullie voelen hem misschien al aankomen: konijnen en een moestuin gaan helaas niet geweldig samen. Ik merk dat ik er erg tegenop zie om mijn moestuin weg te halen, dus nu ben ik op zoek naar iets voor om / over de moestuin. Ik ben op internet gaan zoeken, maar kan het geschikte product nog niet helemaal vinden. Degene die geschikt lijkt, heeft heel slechte recensies (https://www.osdorp.nl/product/24937/tui ... gJjO_D_BwE). Hebben jullie wellicht ervaring met deze kap of hebben jullie ideeën hoe dit op te lossen? Doordat er op het dakterras tegels liggen kan ik helaas geen net rondom in de aarde steken.
Dank jullie wel alvast!
black_kelpie
Geplaatst: 03-09-22 11:18
Ik heb om alles waar mijn kippen niet bij mogen zo'n konijnenren neergezet, werkt prima
1810naomi
Geplaatst: 03-09-22 15:37
black_kelpie schreef:
Ik heb om alles waar mijn kippen niet bij mogen zo'n konijnenren neergezet, werkt prima
[ [url=m/ewZPoQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohhh ja tuurlijk, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Wij hebben zelf nog een konijnenren over, dus dat is een goed idee. Dank je wel!!
Ik ben net naar een klein boerderij marktje geweest en wat knoflook bollen gekocht. Gisteren winterprei geplant en ik zie wel wat er nog komt
moonsparkle
Geplaatst: 04-09-22 14:01
Ik ben de tuin aan het leeghalen voor dit jaar, ga deze week de laatste bieten eten/invriezen dan staan er verder alleen nog winterwortels en in oktober gaat de knoflook in de grond
Jolien87
Geplaatst: 04-09-22 14:22
Kan je ook knoflook van de supermarkt gebruiken om te planten?
Ja bio knoflook van de supermarkt. Die ga ik ook planten
Nickeltje
Geplaatst: 07-09-22 22:24
Ik ben vandaag na anderhalve week terug gekomen van vakantie en de oppas heeft mijn spul in bakken goed verzorgd ( behalve de maïs in emmers) en lekker gegeten van tomaten die rijp waren.
Maar... Mijn paprika planten hangen vol mooie paprika, die denk ik nog wat groter worden, en groene pepertjes. Met name van die laatste heb ik geen flauw idee wanneer ik die kan oogsten. Iemand tips?