Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:23

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt (voor de belastingaangifte) en hij heeft ook voor mij de hypotheek aangevraagd.
Maar in ieder geval, hij zei dat de rentes flink stijgen op het moment.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:27

Klopt. Rente gaat omhoog. Het overbieden zal daardoor vermoed ik ook een stuk minder gaan worden. Ik ben erg benieuwd wat er de komende 2 tot 5 jaar gaat gebeuren.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 22:01

Ik ben ook heel benieuwd.
Stiekem hoop ik dat een van de twee van dinsdag wat wordt en we eindelijk vd zoektocht af zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:02

Ik ga heel hard duimen voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:41

Suzanne F. schreef:
Dat de huizenmarkt gaat inklappen is denk ik wel zeker. Er komt een giga recessie aan. Inflatie gaat door het dak. Hier kan lezen wat de gevolgen zijn geweest van de vorige crisis/recessie:
https://www.kop-munt.nl/munt/archief/zo ... ietcrisis/

:j . De vraag is alleen wanneer en hoeveel. De schaarste zal aanblijven. Dus het kan zomaar meevallen tov vorige keer. Het bijbouwen gaat ook niet echt soepel en zal ook niet soepeler worden door een recessie.

Kan ook zomaar tegenvallen als mensen echt niets meer te besteden hebben :+ Dus conclusie; altijd kopen waar je het een poosje uit kunt houden :P .

Makelaar zou "uiterlijk" morgen uitsluitsel geven over het bod. Toch wel flinke zenuwkriebels hier :D Ga er niet vanuit dat hij op Za iets laat horen, maar de vrijdagse werkdag begint ook tegen zijn eindje te lopen := Vreselijk spannend als je voor je gevoel toch echt wel een goed bod hebt neergelegd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:32

Menino schreef:
:j . De vraag is alleen wanneer en hoeveel. De schaarste zal aanblijven. Dus het kan zomaar meevallen tov vorige keer. Het bijbouwen gaat ook niet echt soepel en zal ook niet soepeler worden door een recessie.

Kan ook zomaar tegenvallen als mensen echt niets meer te besteden hebben :+ Dus conclusie; altijd kopen waar je het een poosje uit kunt houden :P .

Makelaar zou "uiterlijk" morgen uitsluitsel geven over het bod. Toch wel flinke zenuwkriebels hier :D Ga er niet vanuit dat hij op Za iets laat horen, maar de vrijdagse werkdag begint ook tegen zijn eindje te lopen := Vreselijk spannend als je voor je gevoel toch echt wel een goed bod hebt neergelegd :=

EDIT: Ons bod is geaccepteerd *\o/* *\o/* :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 17:34

Wow gefeliciteerd super.dat wordt een heel goed weekend

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:39

Jeeeeeeeeey

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:45

Wow Menino wat gaaf, gefeliciteerd *\o/*

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:00

Wat fijn!!! Die makelaar heeft jullie wel in spanning gehouden zeg.
Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:15

Gefeliciteerd!! Kunnen we deze positieve golf even vasthouden? _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:22

Suzanne F. schreef:
Dat de huizenmarkt gaat inklappen is denk ik wel zeker. Er komt een giga recessie aan. Inflatie gaat door het dak. Hier kan lezen wat de gevolgen zijn geweest van de vorige crisis/recessie:

Maar er staat o.a.

In vijf jaar tijd kelderden de huizenprijzen met 21%..

Voor mijn gevoel is mijn huis dat in 1.5 jaar al zowat gestegen... ik maak me daar dan toch iets minder zorgen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:01

Maar als je dan de gemiddelde huizenprijs ziet waar het heen daalde en wat nu de gemiddelde huizenprijs is :=

Uiteraard wordt alles duurder.. maar er zit ruim 2 ton tussen..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:05

Gefeliciteerd met het geaccepteerde bod! Dat is mooi begin van het weekend! :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:12

Steenbok12 schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar er staat o.a.

Voor mijn gevoel is mijn huis dat in 1.5 jaar al zowat gestegen... ik maak me daar dan toch iets minder zorgen over.

Dat bericht is inmiddels ook 2 jaar oud en zat er uiteindelijk ook naast. We hebben daarna niet bepaald een recessie gehad. Elke situatie is weer anders. Maar in het verleden behaalde resultaten lijken tegenwoordig nergens meer op te slaan. Die hele situatie met het bijdrukken van zoveel geld is al uniek.

Rabobank voorspelde dit jaar nog een stijging van 17% van de woningprijs en dan volgend jaar 5%. En iedere keer lijkt het weer naar boven bijgesteld te moeten worden -.-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:14

Dankjullie iedereen *\o/* We hebben echt geluk gehad. Dit was onze 2e echte bod pas. En we hebben niet eens idioot overboden (10K boven de vraagprijs, die wel, volgens de aankoopmakelaar aan de hoge kant was). Huis zag er niet zo aantrekkelijk uit omdat het al leeggehaald was, dus weinig concurrentie daardoor. Maar fijne, wat duurdere, wijk. Superruim huis ook nog voor onze doen. Aankoopmakelaar was ook helemaal beduusd. Die zei ook dat hij niet vaak had dat het zó snel ging :D .

Steenbok12 schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar er staat o.a.

Uiteindelijk weet je toch niet wat wijsheid is.
Mijn broer wilde 5 jaar geleden geen huis kopen omdat zijn onderbuikgevoel zei dat het wel moest klappen na 5 jaar stijgende prijzen aan één stuk door := Is in een te dure vrij sector huurwoning gaan wonen om een "strategisch" moment af te wachten.

3x raden wie er nog steeds in een te dure vrije sector huur woning zit en uberhaupt niet meer aan een huis kan komen := .

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:24

Oh my…je broer heeft dat niet goed ingeschat…hoop geld kwijt in die jaren…zuur voor hem zeg.
Jij gefeliciteerd! Wat goed zeg, heerlijk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:46

Citaat:
Uiteindelijk weet je toch niet wat wijsheid is.
Mijn broer wilde 5 jaar geleden geen huis kopen omdat zijn onderbuikgevoel zei dat het wel moest klappen na 5 jaar stijgende prijzen aan één stuk door := Is in een te dure vrij sector huurwoning gaan wonen om een "strategisch" moment af te wachten.

3x raden wie er nog steeds in een te dure vrije sector huur woning zit en uberhaupt niet meer aan een huis kan komen := .

Jeetje die zal goed balen....

Overigens hebben we wellicht nu duur gekocht ivg alle anderen om me heen. Maargoed we konden eerder gewoon niet kopen en we betalen nu wel meer maar hé. Nog jaren in die stink hete flat met drugsdealers, criminelen en aso mensen met onze kleine man van 2 nu... nee bedankt haha. Ik ben enorm dankbaar dat ik in het zonnetje kon zitten vanmiddag. Vervelend als het huis minder waard is straks, maar daar langer blijven was eigenlijk ook geen optie meer voor ons.. soms moet je wat. Risicootje.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 21:05

idinn schreef:
Gefeliciteerd!! Kunnen we deze positieve golf even vasthouden? _O-

Echt hè, voor ons :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 21:09

Dat is niet eens zo veel.
Wij 1,5 maand terug ook een bijna lege woning, stonden wel drie oude half in elkaar gevallen meubels.
Zeer gedateerd
Spinnen rag overal.
Maar toch een ton boven vraagprijs verkocht.
Zegt dus ook niet alles.
Was wel half vrijstaand.

Maar graag deze positiviteit nog een goede week vast houden.
Wij dinsdag namelijk twee bezichtigingen en het moet gewoon eens lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:22

Twee weken graag, wij hebben de week erop ook nog bezichtiging staan :+

Het is echt ook zo geluk hebben in deze stomme markt..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:30

Gefeliciteerd alle gelukkigen die een huisje hebben gevonden <3

Hier weer tegenslag. Sinds de opheffing van het thuiswerkadvies moet ik 100% op kantoor zitten. Huis willen bezichtigen is onvoldoende reden om thuis te mogen werken en dat tussendoor te doen. Dus zeg maar dag tegen de bezichtigingen want dat is natuurlijk gewoon, je kan op dag x op tijd y komen en anders helemaal niet ;( mijn partner zit wel veel thuis dus die gaat vanaf nu maar alleen bezichtigen maar goed, leuk is dat niet als je samen een huis wil kopen en op de verkopende partij maakt het ook geen goede indruk ;(

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:39

Lastig dat je daardoor minder kunt bezichtigen. Maar waarom zou het minder goed staan voor de verkopende partij dat je niet als stel komt kijken?

Mijn man heeft onze woning ook niet gezien en was niet mee naar de bezichtiging en toch hebben we het huis gekocht. Hij deed stiekem mee aan kopen zonder kijken, haha.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:03

Wij hebben het van de makelaars zelf gehoord dat ze dat liever niet hebben. Dat je dan als het bod geaccepteerd is mogelijk toch nog krijgt dat de partner ook wil kijken, duurt daardoor langer, kans dat het toch nog een nee wordt, etc. Snap ook wel dat ze daar op gaan selecteren hoor. Zeker als de belangstelling groot is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 22:11

Memories schreef:
Gefeliciteerd alle gelukkigen die een huisje hebben gevonden <3

Hier weer tegenslag. Sinds de opheffing van het thuiswerkadvies moet ik 100% op kantoor zitten. Huis willen bezichtigen is onvoldoende reden om thuis te mogen werken en dat tussendoor te doen. Dus zeg maar dag tegen de bezichtigingen want dat is natuurlijk gewoon, je kan op dag x op tijd y komen en anders helemaal niet ;( mijn partner zit wel veel thuis dus die gaat vanaf nu maar alleen bezichtigen maar goed, leuk is dat niet als je samen een huis wil kopen en op de verkopende partij maakt het ook geen goede indruk ;(

Naar he, hier bijna in het zelfde schuitje.
Mijn zwangerschapsverlof is bijna voorbij dan moet vriendlief ook alleen.