Kom dr net uit vond wel koud worden had opeens kippenvel
gillian
Geplaatst: 19-07-22 21:34
Wij zijn er ook net uit, was nog 29 graden. Staat hier de hele dag de volle zon op, tot 15u heeft er bubbeltjes folie op gelegen.
JoT
Geplaatst: 20-07-22 15:26
Gisteren was het zwembad zo'n 26 graden, echt lekker. Niet te koud, niet warm, gewoon lekker om in af te koelen. Ben er ook 's avonds na het eten (als bij ons de zon uit de tuin is) nog even in gegaan. Heerlijk!
Ziet er gezellig uit Mariska, jullie hebben best een groot zwembad zo te zien.
We kregen laatst van vrienden een paar waterpistooltjes. Man, wat kan een volwassen persoon daar nog een plezier mee hebben Mijn innerlijke kind gaat goed los met die dingen
Bij ons was het water 30 graden met 2 solarmatten en bubbelfolie, met eem 9 maand oude baby een goede tempratuur.
Chloor was wel laag ondanks voldoende chloor in de drijver. Vermoedelijk door meer gebruik en veel zonlicht dat het chloor afbreekt als ik zo google? Ik heb gister avond chloorshock toegevoegd.
Ik heb vanochtend lekker tijdens een plensbui gezwommen. Het water is heerlijk nu met 23 graden. Boven de 26 vind ik t te klef worden.
gillian
Geplaatst: 23-07-22 10:33
Balen.. ons zwembad was groen geslagen, na die hitte.. Waardes zijn weer goed maar nu is het water melkachtig, na algen behandeling. Dode algen denk ik. Maar hoe gaan we dat oplossen? Iemand een idee? Chloor gehalte is 3ppm, ph 7.2 ,gemeten met de interline teststrips.
Deze hebben wij vorig jaar of jaar daarvoor 2de hands gekocht via markplaats, vorig jaar al wat lekken gehad. Dit jaar is drama... ook lek op de aansluitingen, dus eind van de zomer gaat er afscheid genomen van worden en volgend jaar een andere...
Wel weer 427cm doorsnede... max is 550 wat we kunnen hebben. En hoogte is nu 107cm en twijfelen voor een slagje lager...
Zijn 2 volwassen, ik lig er het meeste in. Op m'n luchtbedje te drijven
Jester_
Geplaatst: 24-07-22 21:36
Mijne staat al sinda halverwege mei. Ik vind ideaal, ook met noppenfolie. Verversen jullie regelmatig het water?
Ik heb hem bijna altijd op de pomp en met chloor erin blijft ie prima schoon, af en toe met schepnetje. Maar volgens mijn broer moet ik af en toe water verversen, maar ik vind het eigg niet nodig wat doen jullie
Hier wat problemen met de pomp. Na een tijdje stopt hij er mee. Water is hierdoor wat troebel. Las al wat over vlok middel en chloorshock. Hoop dat het nog te redden valt.
Verversen is niet nodig en ook zonde van zoveel water. Gewoon de filterpomp dagelijks laten draaien (wij hebben 'm op een stekker ingeplugd staan, waar je ook een timer op kunt zetten, heel handig) en regelmatig het water van vliegjes, blaadjes, e.d. ontdoen en de waterkwaliteit af en toe checken.
Balen L iek, tijd voor een andere pomp? Duimen dat je het water nog goed krijgt.