Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:38

Ik ga mee met planten. Die kun je nooit genoeg hebben en maakt het meteen gezellig. Een paar mooie boeken vind ik ook altijd knus staan

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:48

De foto's staan op de vorige pagina. :D

Planten zijn inderdaad heel erg leuk maar niet te vergeten dit is een donkere hoek met bijna geen licht (keuken en klein stukje woonkamer) Dus het moet wel tegen donker kunnen dan uiteraard. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:19

xPareltje schreef:

Planten zijn inderdaad heel erg leuk maar niet te vergeten dit is een donkere hoek met bijna geen licht (keuken en klein stukje woonkamer) Dus het moet wel tegen donker kunnen dan uiteraard. :+

Een goede nepplant is ook niet verkeerd :D.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:27

IMANDRA schreef:
xPareltje schreef:

Een goede nepplant is ook niet verkeerd :D.

Ik zou zeggen iedereen brand los. :D Stuur wel even linkjes door aub van decoratie die eventueel leuk zouden kunnen staan op de planken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:28

xPareltje schreef:
Bij deze even de foto's.

[ [url=m/r1s8vM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3MdJYt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BcBlmH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met deze leuke plankjes kan je heel veel! Plantjes inderdaad (al eerder via pb aangeraden), foto’s in leuke lijstjes, canvas, klok, windlichtjes/waxinelichthouders, leuke beeldjes, vaasjes, potjes snoep, lamp, boeken, enz...

Jorinda

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:32

Ik zeg ook planten en een paar van je favoriete (kook)boeken :) Calatheas staan graag in de schaduw, en Zamioculcas. Sansevieria’s hebben ook niet veel eisen wat betreft licht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:07

@pareltje: ga eens langs de Action... dan heb je straks meer planken nodig om alles op te zetten :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:13

Jorinda schreef:
Ik zeg ook planten en een paar van je favoriete (kook)boeken :) Calatheas staan graag in de schaduw, en Zamioculcas. Sansevieria’s hebben ook niet veel eisen wat betreft licht.

Ik ga hierin mee. Vind dit een heel leuk idee :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:07

Hoi, ik kom ook weer even binnenvallen. We zoeken een nieuwe salontafel, hebben nu twee hele kleintjes. Wat is een goede afmeting? Ik had een leuke gezien van 82x82cm, is dat groot genoeg? Stoor me nu gigantisch aan onze twee kleine tafeltjes nl, als we visite hebben en hapjesplank neerzetten is 1 vd 2 vol. Schaal met broodjes op de andere, en niemand kan z'n glas meer kwijt :D

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:18

Bedankt allemaal voor de tips! :o Die (kook)boeken is inderdaad ook een hele goeie, al heb ik er geen enkele maar in de kringloop ga ik vast wel iets vinden haha. Wat betreft planten zijn de bovengenoemde ook in het klein te verkrijgen? Wat zouden jullie eigenlijk langs die krans zetten op de bovenste plank?

@Dubbelfun: Haha de action is zo een ontzettende leuke winkel maar er blijft echt zovaak troep aan je handen plakken wat je eigenlijk niet nodig hebt of gebruikt of althans bij mij toch. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:15

Ik koop elk seizoen wat kleine frutsels bij de Action en aan het eind van het seizoen gaan die in een doos en soms vind ik ze het jaar daarop weer 'waardig' om neer te zetten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:01

Misschien kan je van onze plankjes wat inspiratie opdoen:
Afbeelding
Afbeelding
Wat er bij mij voor gezorgd heeft dat ik tevreden ben met het eindresultaat is overal in groepjes van 3 wat op zetten. Hetzelfde heb ik op de plankjes op een andere plek:

Afbeelding

Daardoor oogt het rustig vind ik.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:34

xPareltje schreef:

Welke kleuren heb je nu in je accessoires? Ik denk aan twee vaasjes, verschillend van vorm maar wel in dezelfde kleur. Een foto in een mooie strakke lijst. Maar ik zou ze niet vol zetten. Soms is het de kunst van het weglaten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:26

Mloes schreef:
Hoi, ik kom ook weer even binnenvallen. We zoeken een nieuwe salontafel, hebben nu twee hele kleintjes. Wat is een goede afmeting? Ik had een leuke gezien van 82x82cm, is dat groot genoeg? Stoor me nu gigantisch aan onze twee kleine tafeltjes nl, als we visite hebben en hapjesplank neerzetten is 1 vd 2 vol. Schaal met broodjes op de andere, en niemand kan z'n glas meer kwijt :D

Ik hou van een grote salon tafel. Helaas past het in mijn huidige appartement niet. Groot en hufterproof. Wanneer je er tegenaan stoot staat alles nog rechtop (meestal heb je dan wel een blauwe plek). Ik heb 100x100 gehad en 80x120

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:45

Ik heb er eentje van 1x1m, en is eigenlijk net iets te groot. Maar voor hapjesplanken meer dan voldoende ruimte. Ik denk dat je met 80x80 cm prima uit de voeten kan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:55

Wij hebben 90x90 en ik vind m veel te klein :+ wij gebruiken m ook voor hapjes en schalen met snacks etc. Maar dat past vaak toch net niet met glazen voor drinken en een gezellige kaars.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:01

Ik heb een kleintje: 45 x 80 meen ik. En dat kan prima. Máár... groter zou in mijn huisje ook gewoon niet lekker passen. Althans, langer zou wel gaan, maar breder niet. Kan er altijd alles op kwijt wat ik kwijt wil (hapjes, drankjes), maar een bordspel erop spelen én drankjes wegzetten zou ik je bijv. niet aanraden ;)

Het ligt dus ook wel echt aan de ruimte die je hebt. Te klein is geen gezicht, maar te groot voor de ruimte ook écht niet.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:20

Ik ben blij dat we geen salontafel van 140x80 meer hebben. Ideaal bij verjaardagen, verder stond het ding altijd in de weg. Nu 2 tafels geschakeld: 80x80 en 50x50, bevalt prima! Moet ik er wel bij zeggen dat we tegenwoordig liever hoog zitten met visite, eettafel is 250x100 dus past veel op.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:11

Hier druk aan de klus in me nieuwe woning, zo blij met mijn rete strakke lijn *\o/*

Afbeelding

Me broers zijn iets minder blij met het leggen van de vloer :')

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:35

Dat ziet eruit als een serieuze puzzel -:) _O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:46

Haha ja en normaal laminaat vloertje is geen probleem, maar eerste keer pvc meteen in visgraat is wel een uitdaging :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:28

Dat is inderdaad een retestrakke lijn! :)) Haha arme broers

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:44

Maar het wordt wel mooi :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:34

Ik kom ook even mee volgen!
We hebben nu wit en early dew op de muur. Grijze banken en zwarte meubels, houten vloer, keuken is grijs met wit marmeren aanrechtblad. Ook lampjes, kussentjes, bijzettafeltjes groen, passend bij de early dew muur.

Maar ik wil graag een andere kleur op de muur en bijpassende aankleding. En nog wat meer dingetjes voor aan de muur. Zit te denken aan een terra roze kleur, maar vriend is nog niet helemaal overtuigd. Dus kom hier even inspiratie opdoen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:58

Mooi Jester! <3

san4nie: ik wilde na early dew ook graag een terra achtige kleur. Als je vloer de juiste kleur heeft kan dat prachtig zijn!

Hier schiet de verbouwing lekker op dus hopelijk kan ik eind mei ook interieurfoto's plaatsen!