Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romeo2007 schreef:Je laat jr huis taxeren door een makelaar. Stel je hebt een hypotheek van 200.000 en er komt uit dat je huis 250.000 waard is na de verbouwing. Dan heb je overwaarde van 50.000
Met dit taxatierapport vraag je een extra hypotheekdeel aan bij de bank waarbij je aangeeft dat het voor een verbouwing is.
VanHuisUit schreef:Hier straks flinke DA rekening want hond moet gesteriliseerd worden en nog wat andere dingen (wordt geschat op iets van 750 Euries bij elkaar).... dus mijn vakantiegeld gaat daar voor een groot gedeelte in zitten vrees ik. Zo jammer. Maar goed, gezondheid hond gaat voor uiteraard.
Iemand hier die zo'n DA verzekering heeft voor de hond? Heb dat nooit gedaan, ook niet voor mijn paarden trouwens, omdat ik het eigenlijk heel duur vind. Nu kan het niet meer voor mijn honden, heb er een van 6, een van 10
Taxatierapport kost ook iets van 500 - 750 Euro. En die bank vraagt minimaal iets van 1500 soms wel 3000 Euro bemiddelings/advieskosten. Dus dat ben je sowieso al kwijt. Plus dan nog je notariskosten. Het is niet handig op een bedrag van zeg 50.000 Euro dat te doen. En vaak kost een 2e hypotheek meer rente. Plus dat het als je het niet echt 1:1 gebruikt voor je verbouwing je de rente niet meer af kunt trekken.Citaat:Met dit taxatierapport vraag je een extra hypotheekdeel aan bij de bank waarbij je aangeeft dat het voor een verbouwing is.
PSvanLot schreef:Prairy schreef:Waar loopt je hypotheek dan?
Hypotrust.
VanHuisUit schreef:@Luxorvalkje bedankt voor je toelichting! Ik wil haar gebit ook direct laten doen ja als ze toch onder narcose ligt![]()
Taxatierapport kost ook iets van 500 - 750 Euro. En die bank vraagt minimaal iets van 1500 soms wel 3000 Euro bemiddelings/advieskosten. Dus dat ben je sowieso al kwijt. Plus dan nog je notariskosten. Het is niet handig op een bedrag van zeg 50.000 Euro dat te doen. En vaak kost een 2e hypotheek meer rente. Plus dat het als je het niet echt 1:1 gebruikt voor je verbouwing je de rente niet meer af kunt trekken.Citaat:Met dit taxatierapport vraag je een extra hypotheekdeel aan bij de bank waarbij je aangeeft dat het voor een verbouwing is.
Bij sommige hypotheekverstrekkers hoef je geen taxatierapport te overleggen als je hypotheek, inclusief de overwaarde hypotheek dus lager is dan 50% van de WOZ waarde. Maar dan nog rekenen ze wel die advies/bemiddelingskosten.
Vaak wordt dan gezegd, maar dat financier je dan gewoon mee. Dat is leuk verzonnen maar uiteindelijk betaal je het toch allemaal gewoon zelfwel kun je weer kosten aftrekken van de belasting.
Dus het is niet allemaal 1:1 zo klaar zeg maar
8nnemiek schreef:Even opgezocht, en over de afgelopen 3 jaar geven wij met ons tweeën per maand gemiddeld €16,02 uit aan kleding en schoenen. Dat is inclusief mijn werkkleding en oa de zeiljas die ik pas geleden heb gekocht. Over het laatste jaar zitten we op 23 euro per maand.
Heb ook wat gratis van mijn zus gekregen, en ik was mijn kledingkast aan het opruimen die te vol zit, dus mag niks nieuws kopen totdat de oude kleding opgedragen is haha.