Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:53

Cayenne schreef:
Ik dacht even dat de verkoper zelf de foto's had gemaakt, maar er zit wel degelijk een makelaarskantoor achter :=
Waarom denkt iemand dit huis op deze manier te kunnen verkopen? :') :')
En zelfs als de bewoners de foto's zelf hebben gemaakt, dan laat je ze toch weten dat dit echt niet kan?
In ieder geval geeft het niet echt een duidelijk beeld van het huis _O-
https://www.funda.nl/koop/tiel/huis-412 ... straat-63/

Je zou bijna denken dat de fotograaf ( al is dat wel heel veel credits om diegene zo te noemen) regelrecht uit de kroeg kwam. Dit zijn wel hele slechte foto's. Lijkt bijna wel door een klein kind te zijn gemaakt; dan zie je ook vaak van dat soort rare foto's

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:56

Wij zijn ook ooit gaan kijken bij een huis met slechte verkoopfoto's. Bleek dat de eigenaar het huis niet eens wou verkopen maar moest van de bank (ivm scheiding). Om het onaantrekkelijk te maken dus lelijke fotos geplaatst en een te hoge verkoopprijs :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:56

Kan ook... Of dat het formeel te koop moet staan om vergunning te krijgen om te verhuren onder de leegstandswet. Dan krijg je dit ook wel eens.
Al is dat in de huidige markt bijna niet vol te houden en met nieuwe huurmogelijkheden niet echt meer nodig. Dus zal steeds minder zijn, maar zag je voorheen wel.

manzano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:02

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:05

Huizen in Vleuten gaan idioot snel, die zijn heel gewild en al helemaal in die wijk (ik ben heel bekend in Vleuten). Ik denk dat de meeste mensen niet eens echt naar de foto's kijken, maar meteen de makelaar bellen voor een bezichtiging.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:28

In deze markt zou je bijna mal zijn om veel geld uit te geven aan de verkoop. Het ziet er natuurlijk niet uit, maar het doel is meestal verkopen. Ik vind het vervelender als de foto een veel mooier en groter beeld scheppen dan de werkelijkheid is. Bij die in Tiel worden je verwachtingen niet hoog gesteld :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:44

Agossie schreef:
Huizen in Vleuten gaan idioot snel, die zijn heel gewild en al helemaal in die wijk (ik ben heel bekend in Vleuten). Ik denk dat de meeste mensen niet eens echt naar de foto's kijken, maar meteen de makelaar bellen voor een bezichtiging.

Ik woon in deze wijk haha
Bedoel ook maar dat het lang niet altijd wat zegt. Maar vind het ergens altijd een beetje respectloos naar een koper. Op de webshop van de supermarkt staan de producten ook gewoon netjes op de foto en een huis is nou net geen pakje boter.

Overigens speelt het gevoel (en aantal mensen dat komt kijken) nog behoorlijk een rol in het uiteindelijke verkoopresultaat. Ik kan vandaag mn huis verkopen als ik wil, maar ik zou er zeker serieus werk van maken.
Overigens wel met realistische foto's idd. Niet met die idiote grootboek ofzo.
Gelukkig hoor ik bijna al bezichtigingen terug van kijkers dat een huis precies is als op de foto's of zelfs nog groter lijkt in het echt. Dus dat is altijd wel fijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:02

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:24

Rinske schreef:
Wat een hoop geld voor zo'n klein huisje zeg, zelfs voor hier.

Huis in Esch gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/esch/huis-412 ... monica-40/

Die in Stadskanaal is wel echt waanzinnig mooi zeg, wat een parel <3 .

Super verhaal over de achtergrond en dan zo'n sfeerloos huis. Zonde dat er niet meer verbinding is gezocht met de locatie en bijhorende sfeer.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:26

https://www.funda.nl/koop/gouda/apparte ... nburg-179/

Hierbij ons huis wat te koop is gekomen.
We hebben een makelaar waarbij we zelf de bezichtigingen en inplannen daarvan regelen.
Ook de tekst van de werving moesten we zelf aanleveren. Scheelde aanzienlijk op de kosten.

Ik moet wel zeggen dat de fotograaf ontzettend snel klaar was en ik me steeds meer irriteer aan kleine dingen op de foto's.
Maar ik ken mijn huis en misschien overdrijf ik ontzettend. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:31

Lieffiefi; Wat een leuke appartement! Het uitzicht is gaaf zeg, lekker groen! De inrichting vind ik clean maar sfeervol, het lijkt waar mogelijk hartstikke ruimtelijk :-) Deze ben je zo kwijt denk ik!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:14

Ja clean....
Je moet natuurlijk alle kaarsjes, kandelaars, losse prulletjes etc verwijderen om de focus op de woning te houden.
Dus dat was wel een werk. vorig weekend de plafonds geverfd en alle witte muren opgefrist.
De makelaar raadde 225.000 aan, dus ik ben heel benieuwd!

We zitten top!
10 minuten fietsen en je kan zo een uur of 3 zoet zijn in het Reeuwijkse hout, of door de polders bij Reeuwijk dorp.
En 5 minuten lopen heb je een mooi gebiedje met een bosje, meertjes en mooie wandelpaden.
Het is heerlijk wonen, maar we zijn eruit gegroeid. Alle paardenspullen staan in de kelder want; ''het stinkt''. ja.. dat krijg je wel met 83m2. hahaha!!

Maar het is een heel fijn huis waar we écht alleen weggaan wegens ruimtegebrek.

*knip*
Laatst bijgewerkt door Dani op 06-02-21 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link op verzoek eruit gehaald.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:16

manzano schreef:
Rinske schreef:
Wat een hoop geld voor zo'n klein huisje zeg, zelfs voor hier.

Huis in Esch gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/esch/huis-412 ... monica-40/

Die in Stadskanaal is wel echt waanzinnig mooi zeg, wat een parel <3 .

Super verhaal over de achtergrond en dan zo'n sfeerloos huis. Zonde dat er niet meer verbinding is gezocht met de locatie en bijhorende sfeer.

Ja hè? Bouw je daar huizen, maak je er van die kleine sfeerloze dingen van. Ik snap daar zo weinig van. Maar goed, goedkoop en snel bouwen zal het wel weer geweest zijn...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:53

Lieffiefi schreef:

We hebben een makelaar waarbij we zelf de bezichtigingen en inplannen daarvan regelen.
Ook de tekst van de werving moesten we zelf aanleveren. Scheelde aanzienlijk op de kosten.

Ik moet wel zeggen dat de fotograaf ontzettend snel klaar was en ik me steeds meer irriteer aan kleine dingen op de foto's.
Maar ik ken mijn huis en misschien overdrijf ik ontzettend. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Wat een mooi appartement, en ik snap wat je bedoeld hoor, als je de scheve gordijnen en dekbed ook bedoeld.. maar doet niets af aan het mooie appartement. Succes met de verkoop.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:09

Boheme schreef:
Lieffiefi schreef:

Wat een mooi appartement, en ik snap wat je bedoeld hoor, als je de scheve gordijnen en dekbed ook bedoeld.. maar doet niets af aan het mooie appartement. Succes met de verkoop.

Thanks! *\o/*
Ja idd! Maar ook op 1 van de fotoos, genomen vanuit de woonkamer, zie je in de reflectie op het glas van de deur, de apparatuur van de fotograaf staan....
en dan is er minimaal photoshop gebruikt maar lijken de voegen in de douche gelig, terwijl die serieus witter dan wit zijn... :|

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:12

Dat was mij allemaal nog niet zo opgevallen of stoorde me niet. Daar zou ik me geen zorgen om maken! Veel succes met de verkoop :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:24

Komt wel goed hoor!!
Leuk nieuw huis hebben jullie ook.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:26

Het enige wat mij opviel is dat het keuken licht wel aan had gekund. Lijkt een heel donker gat nu

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:32

Wat mij opviel was dat er geen eettafel staat, dus op het eerste gezicht lijkt het ruim maar dan ga je toch twijfelen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:34

Klopt, we wilden die tussenmuur eigenlijk weghalen, dan heb je een veel lichtere keuken.
Dan kan je de keuken rechtdoor (richting balkon) doortrekken en heb je een veel ruimere woonkamer en keuken, zonder al te veel werk.
daarmee vervalt echter wel de mogelijkheid tot een extra slaapkamer.

En wij vonden ons droomhuis idd, dus ja... dan ga je dat ook niet meer doen :)

Thanks voor de complimenten. Altijd leuk!

@nicolanca; klopt. die is recent weggedaan, maar die kan achter de bank staan, waar nu die grote lamp met kleine butler staat.
De bank is huge, daarom lijkt het kleiner op de foto's dan het daadwerkelijk is :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:57

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:39

Prima overzicht van je huis hoor! :j Denk niet dat er door deze foto's mensen afhaken.

Moest wel even glimlachen om het eilandjeseffect in de woonkamer met de huge bank en opstelling zo :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:54

Ja.. eigenwijze man die alles al had voor we een relatie kregen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:24

Cayenne schreef:
Deze mensen houden van een aparte inrichting! Ik vind het best leuk!
Die planten en verzameling oude spulletjes <3
https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis- ... straat-22/

En houdt er rekening mee dat het gros van die automaten nog gewoon functioneert :j
Leer mij de verzamelaar kennen met zo'n werkplaats onder het huis.
Ik wens 'm heel veel sterkte om dat allemaal te verkassen.....