Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denice schreef:Tiggs schreef:Oeh, zou je dat willen - 2 jaar niet werken? Is dat niet killing voor je verdere carrière?
Haha neejoh! Ik ben docent Nederlands, dus dat zit wel goed. En heel eerlijk, zo belangrijk vind ik een carrière niet en stel je eens voor wat het met de carrière van mijn man gaat doen
Pantykous schreef:tita schreef:
Respect voor sparen in 6 maanden tijd echt diep respect vind zo knap
Ik las hier nog over APK van 900€ alsof dat bijzonder is mijn auto kost mij elk jaar aan grote beurt met APK tussen de 700-1200 is afgelopen 7 jaar nog nooit goedkoper geweest ik hoop dit jaar.
Nou ik kan wel stoppen met werken hoor
Maar ik word ook beetje onzeker over die grote spaarbedragen van jullie.... jullie kunnen zoveel sparen ik ben al blij met 200€
Ik denk dat de dames hier een iets ander kleding budget hebben
Relaxed schreef:Het bedrag wat iemand spaart zegt niets. Iedereen heeft een ander inkomen, ander uitgavenpatroon, andere gezinssituatie. Ik ben alleen en kan nu wel tussen 500 en 750 sparen, maar als we straks weer alles mogen mag ik blij zijn als 300 lukt
PSvanLot schreef:Hoe bedoel je dat?
Pantykous schreef:PSvanLot schreef:Hoe bedoel je dat?
Tita en ik hier houden van bepaalde merken kinderkleding, waar duizenden euro’s naar toe gaan. Als je alleen tweedehands koopt scheelt dat natuurlijk heel veelEn dat is idd gewoon een mindset want dat moet niet natuurlijk.
Los daarvan spaar ik ook nog steeds veel, ook al hebben we ook twee kids op de opvang etc. Heeft verder niet zoveel met de studieschuld te maken want die los ik minimaal af maar als ik wel veel af zou willen lossen zou dat ook kunnen.
tita schreef:das mijn guilty pleasure
Mini Rodini
Bobo choses
Bonmot
Soft gallery
Marmar Copenhagen
TinyCottons
Emile et Ida
Sproet en spruit
Wander wonder
En nog wat zooi
Schade dit jaar 1100€ terwijl ik nog niet 1100€ gespaard heb, heb wel voor paar honderd verkocht
Panty koopt nog duurder
tita schreef:Dit jaar is 2 maanden oud hè ....tis alleen kleding![]()
Als jij dat niet duur vind dan ben jij mijn held
Pantykous schreef:Geen verhuizing noodzakelijk: 400 euro bespaard op de hypotheek
Geen kinderopvang: 850 euro bespaard
Minder boodschappen: 200 euro bespaard
Kleding en andere zaken: 100-200 euro per maand
En we sparen al 1000. Dus 1500 is wel zo bespaard ja
Pantykous schreef:Ik snap idd dat het zo gelezen kan worden. Anders verwoord: als ik geen kinderen had kon ik zeker 1500 extra sparen elke maandIn dat scenario had ik misschien wel mijn schuld versneld afgelost.
De toeslag is er al van af in dit plaatje idd.
En naar de Seychellen, ik wist het wel. Wat een ultieme ervaring voor je kinderen ook. Grote kans dat zelfs als je salaris wegvalt je nog steeds aardig gaat plussen.