Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesseltje

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:24

Bedankt! En waar kan ik horsemanship vinden? Bij Garmin IQ komt dat niet naar voren.. Ik ben er niet heel erg in thuis

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:38

O ja die is het. Met de zoekfunctie niet te vinden?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:46

Jasmijn schreef:
Ik heb een galaxy smartwatch.
Bij alle watsappjes krijg ik keurig een bericht op mijn smartwatch maar bij appjes van mijn vriend niet. Die komen niet door.
Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

dat is raar? Heeft hij een aparte toon in je telefoon waardoor hij uitgesloten is oid?

Wesseltje

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:55

poes schreef:
O ja die is het. Met de zoekfunctie niet te vinden?


Nee komt niks uit bij mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:14

Garmin Connect IQ aanzetten (dus niet Garmin Connect!) En zoeken op Horse. En dan staat hij bovenaan.
Afbeelding

Wesseltje

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:45

Super! Dank!

Jasmijn

Berichten: 3770
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:40

IMJ schreef:
Jasmijn schreef:
Ik heb een galaxy smartwatch.
Bij alle watsappjes krijg ik keurig een bericht op mijn smartwatch maar bij appjes van mijn vriend niet. Die komen niet door.
Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

dat is raar? Heeft hij een aparte toon in je telefoon waardoor hij uitgesloten is oid?


In overleg met de Samsung helpdesk het horloge gereset en nu doet hij het wel gewoon.
Maar wat een gedoe om alles er weer op te zetten.

Dank je wel voor het meedenken.

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:10

Heeft iemand ervaring met de Garmin Venu? Wat is het verschil tussen de Garmin Vivoactice 4S en Garmin Venu? Ik twijfel tussen beiden.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:31

Ik heb de active 4s en mijn vriend de venu. Voornamelijk het scherm is anders. En de venu is wat groter.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:19

Venu heeft een betere schermkwaliteit en daardoor iets minder batterij en is uiterlijk iets anders. Verder zijn ze identiek dacht ik.

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:04

Dag Bokkers,

Vraagje:
Hoe is jullie ervaring met het volgen van GPS tracks middels een smart watch?
Ik navigeer tijdens mijn buitenritten nu met telefoon ( GPS track lees ik uit via GPX Viewer). Maar ik zou dit graag op mijn horloge willen, is veel makkelijk dan iedere keer handschoenen uit & telefoon unlocken (en vooral niet laten vallen }:0 :Y) ) .

Doordat ik alleen rij, is een valdetectie wellicht ook geen overbodige luxe. Heeft iemand hier ervaring mee? Via de apple watch kun je geloof ik een contact persoon instellen die dan gealarmeerd wordt met locatie. Dit zou al voldoende zijn.
Ik heb een android gestuurde telefoon, dus de apple apparaten vallen hierdoor af.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:55

Vivoactive.4s die ik heb heeft valdetectie en dan kan je een contactpersoon instellen. Heb het nog niet uitgeprobeerd, gelukkig nog niet gevallen.....

Volgens mij kan ik geen route vantevoren instellen, kan wel geloof ik een startpunt aangeven en als je dan ergens bent en terug wilt dat je dan aangeeft dat hij de route terug maakt. Maar ook die optie heb ik nog niet geprobeerd.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:16

Met de vivoactive 4s heb ik laatst het laatste stukje van mijn route genavigeerd, terug naar het startpunt. nu was dit over water, dus geen weg of pad. Hij geeft dan alleen een pijl voor de richting, that's it. Of hij wegen en paden volgt, dat weet ik niet.

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:06

Hallo!

Ik ben aan het kijken naar een smartwatch. Dacht eruit te zijn, maar begin toch weer te twijfelen. Qua sport doe ik vooral veel workouts en paardrijden. Het liefst wil ik met een smartwatch ook het paardrijden tracken, maar of dat mogelijk is..?

Verder vind ik het belangrijk dat er GPS/navigatie op zit en moet ik muziek kunnen bedienen, verder maakt het me niet heel veel uit, maar hoe meer leuke snufjes, hoe beter! :D Budget tot 180,-.

Nu had ik zelf de volgende 3 horloges op mijn lijstje staan:
Huawei Watch GT 2e
Polar Ignite
Fitbit Versa 2

Welke van deze past denken jullie het beste? Zijn er nog andere horloges die hier bij passen?

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:23

Huawei zou ik niet doen. Kans dat ie niet koppelt met je telefoon.

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:24

Polar of Garmin.

Ik heb toen voor Garmin gekozen en daar de app horseback riding opgezet. Ideaal!

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:32

Ik heb zelf een Huawei telefoon, dus het niet kunnen koppelen zal denk ik wel meevallen dan? Al denk ik niet dat ik bij Huawei blijf qua telefoon, dus wel iets om in m'n achterhoofd te houden.

Garmin ga ik eens naar kijken, meende dat die boven mijn budget was dus heb dat merk eigenlijk vrijwel links laten liggen :o . Garmin heeft dus een app om het paardrijden te tracken als ik het begrijp? :D

Edit: iemand ervaring met de Garmin Venu Sq of de Garmin Forerunner 45? Vooral de Venu lijkt me wel een hele prettige smartwatch. :)
Laatst bijgewerkt door DemiSisa op 13-01-21 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:40

Voor paardrijden werkt bij mij equilab op telefoon gewoon het beste.
De app op garmin is heel basic. Ik pak als ik wel horloge wil, pak ik gewoon wandelen ofzo.

Als iemand mijn vivoactive 1 nog wil.. hij ligt te verstoffen nu ik de 4s heb. Ding was echt nog prima maar wilde zelf gewoon nieuwe haha!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:41

Klopt. Even de zoekfunctie gebruiken hier in dit topic, dan vind je veel info!

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:59

Hier de Polar en vind het een hele fijne, ook de app ben ik gek op! Veel info en geeft veel fijne inzichten.

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:22

Ik heb de Garmin Venu Sq besteld. Tweedekans in nieuwstaat via coolblue. Ik wilde in eerste instantie helemaal geen kleurtje, gewoon simpel zwart, maar de enige die binnen mijn budget viel was vanmorgen ineens in prijs gestegen. Dus toch voor een kleurtje gegaan, paars. Morgen komt de smartwatch binnen, ben heel benieuwd hoe deze gaat bevallen! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:25

Lees hier iedere 2 dagen opladen. Ik heb maar een simpele fitbit, draag hem dag en nacht. Eens per week opladen.

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:58

Ik heb de garmin venu sq nu een week of 3 in gebruik en ben heel tevreden.
Ik draag hem dagelijks en laad hem ongeveer 1 keer per week op. Afhankelijk van wat ik ermee doe, anders zeker dag of 5.

Ik heb wel via aliexpress een leren bandje gekocht. Want ik kreeg blaren van de siliconenband.


Afbeelding


Ik gebruik het wandelen voor paardrijden. Bij gebrek aan beter.

Afbeelding

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:03

DemiSisa schreef:
Hallo!

Ik ben aan het kijken naar een smartwatch. Dacht eruit te zijn, maar begin toch weer te twijfelen. Qua sport doe ik vooral veel workouts en paardrijden. Het liefst wil ik met een smartwatch ook het paardrijden tracken, maar of dat mogelijk is..?

Verder vind ik het belangrijk dat er GPS/navigatie op zit en moet ik muziek kunnen bedienen, verder maakt het me niet heel veel uit, maar hoe meer leuke snufjes, hoe beter! :D Budget tot 180,-.

Nu had ik zelf de volgende 3 horloges op mijn lijstje staan:
Huawei Watch GT 2e
Polar Ignite
Fitbit Versa 2

Welke van deze past denken jullie het beste? Zijn er nog andere horloges die hier bij passen?

Muziek bedienen gaat niet met de Polar Ignite. Verder is het een fijn horloge en kan hij alles wat je vraagt.

PeeltjE
Berichten: 182
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:31

Hier een Huawei watch gt2, koppelen geen probleem, hier gekoppeld met een iPhone. Fijn horloge, met een heleboel opties voor verschillende sporten, waaronder paardrijden :j