Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:52

superpony schreef:
Myfairytale schreef:
Sorry superpony, bedoelde het zeker niet verkeerd.
Ieder heeft zijn eigen eisen en wensen of voorkeuren.

Bij ons waren het sowieso wensen/voorkeuren, maar veel zaken waren ook wel een eis.

En wat jij ook al aangeeft;soms val je ergens voor. :D

Succes en veel plezier!

Is niet erg!

Ik vind zelf een huis kopen geen brood kopen en dat je echt goed moet blijven nadenken. de markt is lastig en heb steeds in mijn hoofd gehad, de plek en alles moet goed voelen en het huis kunnen we wel aanpakken.
Maar als dan steeds alles tegen je max budget aan zit, wordt het lastig om het aan te passen.

Ik ben verder qua luxe of grootte ook echt niet moeilijk.

Nieuwe huis heeft een lastige indeling, dus of we gaan direct verbouwen en dan wordt het heel grondig of we gaan even zitten en wennen en volgend jaar een caravan ernaast en beginnen.

Helemaal mee eens hoor! Wij hebben ook lang nagedacht wat we graag wilden. Wij hadden ook wensen en stiekem ook wel eisen. En tóch voor iets gevallen wat we niet helemaal in de planning hadden. :')
Maar voldoet wel aan de eisen, (nog) niet aan alle wensen. Maar zoals jij al zei: soms val je ergens voor. <3
Wij hebben wel heel erg geluk met ons budget. :o

Spannend hoor, verbouwen! Nu is het misschien makkelijk omdat je er nog niet volledig woont, maar wel er eerst wonen kan je misschien weer nieuwe inzichten verschaffen. Lastig haha. Maar fijn vooruitzicht in ieder geval!

daantjuhhh

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:40

Ik had ook echt wel eisen hoor.
Maar ik had ze in prio’s opgesteld.
Op 1 open keuken
Op 2 privé achtertuin
Op 3 eigen oprit
Op 4 niet te veel grote ingrepen nodig.

Dit is gelukkig allemaal ook gelukt. Maar was wel ff zoeken voor het geld wat ik ervoor wilde uitgeven.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:59

superpony schreef:
Myfairytale schreef:
Sorry superpony, bedoelde het zeker niet verkeerd.
Ieder heeft zijn eigen eisen en wensen of voorkeuren.

Bij ons waren het sowieso wensen/voorkeuren, maar veel zaken waren ook wel een eis.

En wat jij ook al aangeeft;soms val je ergens voor. :D

Succes en veel plezier!

Is niet erg!

Ik vind zelf een huis kopen geen brood kopen en dat je echt goed moet blijven nadenken. de markt is lastig en heb steeds in mijn hoofd gehad, de plek en alles moet goed voelen en het huis kunnen we wel aanpakken.
Maar als dan steeds alles tegen je max budget aan zit, wordt het lastig om het aan te passen.

Ik ben verder qua luxe of grootte ook echt niet moeilijk.

Nieuwe huis heeft een lastige indeling, dus of we gaan direct verbouwen en dan wordt het heel grondig of we gaan even zitten en wennen en volgend jaar een caravan ernaast en beginnen.

Wat leuk! Waar ga je heen en waar woon je nu?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:36

SP: ik ben zo benieuwd wat jullie hebben gevonden :D Ik snap nu alles nog niet helemaal rond is dat je niet zomaar even een link neer zet maar is het in de buurt? genoeg land? Ik vind het echt wel heel super voor jullie dat het is gelukt zeker vanwege alle ellende op de plek waar je nu je beesten hebt....

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:04

Ik heb contact met de verkoper. Zij krijgt uiterlijk 1 december de sleutel van haar woning maar ze zijn nog met de scheiding bezig. Dus hopen dat het allemaal wat soepel loopt zodat we ook wat eerder in die van ons kunnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:48

Mer1980 schreef:
SP: ik ben zo benieuwd wat jullie hebben gevonden :D Ik snap nu alles nog niet helemaal rond is dat je niet zomaar even een link neer zet maar is het in de buurt? genoeg land? Ik vind het echt wel heel super voor jullie dat het is gelukt zeker vanwege alle ellende op de plek waar je nu je beesten hebt....

Dank je wel!

Ja, zit een beetje grond bij, maar voor ons genoeg.

We gaan terug naar het Noorden. Nu wonen we op de Veluwe.

Ik blijf voorzichtig, want je weet maar nooit met financiering. We hebben alles laten berekenen en dit moet kunnen, maar het moet allemaal wel ook werkelijk gebeuren.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:29

Ah terug naar het noorden, welke provincie?
Ik woon ook in het noorden.
Veluwe lijkt me ook mooi wonen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:31

Gaaf hoor sp ;) ik weet waar jullie zitten nu is ook een top omgeving, maar onbetaalbaar helaas. Ik duim dat het dan nu eindelijk mag gebeuren :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:23

Superpony gefeliciteerd!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:25

daantjuhhh schreef:
Dat agrarische bestemming is voor mijn ouders echt hel geweest.

20 jaar terug kochten zij een boerderij.
Makelaar heeft destijds niet verteld dat er een agrarische bestemming op zat.
Destijds was alles mogelijk. Banken deden nergens moeilijk over. Wilde je 50.000 extra boven taxatie lenen? Geen probleem. Zo ook agrarische bestemmingen. Daar werd niet eens naar gevraagd.

Toen ze het jaren later te koop zetten kwamen ze er pas achter dat het huis een agrarische bestemming had.
We mochten er officieel niet eens wonen.

Huis heeft 8 jaar te koop gestaan.
Niemand kreeg het destijds voor elkaar met de hypotheek.

Dit was tijdens de crisis zeker het geval. Maar de meeste banken hebben er nu dus geen probleem meer mee mits het agrarisch met wonen is en niet meer dan 3 hectare.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:27

Het was alleen agrarisch met wonen als je het object agrarisch gebruikt. Anders niet.
Zoals wij: hobby paardenhouderij was eigenlijk niet toegestaan. Maar de gemeente kneep een oogje dicht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:15

Mer1980 schreef:
Gaaf hoor sp ;) ik weet waar jullie zitten nu is ook een top omgeving, maar onbetaalbaar helaas. Ik duim dat het dan nu eindelijk mag gebeuren :)

Veluwe klinkt bij vele mooi in de oren, maar hier zijn vrijwel echt geen huizen te koop met grond die aan bos of hei liggen. Ook niet als je vrij kan besteden.
Daarbij is wonen echt anders dan een weekje ergens zijn. Als we hier iets hadden gevonden buitenaf met grond vlakbij bos, hadden we dat echt wel gedaan. Maar die plekjes zijn er vrijwel niet. De huizen aan het bos hebben bijna nooit echt grond.

Op de veluwe wonen met paarden is beter ietsjes verderop.

Voor ons was Noorden al bekend en komen dichtbij ons oude huis, dus dat is dan iets waar we sneller naar keken, dan iets 100% onbekend.

daantjuhhh schreef:
Het was alleen agrarisch met wonen als je het object agrarisch gebruikt. Anders niet.
Zoals wij: hobby paardenhouderij was eigenlijk niet toegestaan. Maar de gemeente kneep een oogje dicht.

Dat is wel mooi dan! Er staat heel veel agrarisch lang te koop. Er is genoeg dat binnen ons budget valt, maar makelaars doen al moeilijk als je wil kijken. Die beginnen al; weet u wel, zus en zo. Die willen geen bezichtigingen aan particulieren doen.....
Hypotheek adviseurs zitten er ook niet om te springen en lopen vaak tegen een nee aan, dus zijn terughoudend om teleurstellingen te voorkomen.

Er staat echt veel met agrarische bestemming langer te koop, dus als het makkelijk zou gaan voor de paarden mensen, zouden die ook wel weg zijn. Ze hebben vaak meer grond bijv dan de "gewone"huizen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:42

Maar naar wat voor soort kijken jullie dan? Want hier in de omgeving gaan de woonboerderijen best snel qua verkoop.

Uiteraard is een volledig melkveebedrijf een heel ander verhaal.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:19

Sorry hoor, superpony, maar er zijn echt wel huizen met grond aan het bos te koop op de Veluwe. Maar dan moet je wel geld hebben. En anders je eisen bijstellen.
Ik heb ook een huis aan het bos op de Veluwe ;) en er zit ook nog grond bij. En guess what? Het is te koop :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:41

Fitzroy schreef:
Sorry hoor, superpony, maar er zijn echt wel huizen met grond aan het bos te koop op de Veluwe. Maar dan moet je wel geld hebben. En anders je eisen bijstellen.
Ik heb ook een huis aan het bos op de Veluwe ;) en er zit ook nog grond bij. En guess what? Het is te koop :D

Maar daar heb je vast een flinke zak geld voor nodig? :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:31

Contant rekenen wij niet af :P Sorry, beetje flauw. Het is idd geen koopje zoals in het noorden van het land.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:50

Fitzroy schreef:
Contant rekenen wij niet af :P Sorry, beetje flauw. Het is idd geen koopje zoals in het noorden van het land.

Fitzroy, heb je een link? Mag ook via pb.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:34

Fitzroy schreef:

Zo goedkoop zijn die huizen hier ook niet meer..... :(
:+ :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:02

Nee, daar heb je gelijk in. Het lijkt wel alsof de prijzen juist in het Noorden explosief zijn gestegen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:14

Wij komen thuis van vakantie en éindelijk weer woning aanbod. Zitten 3 a 4 serieuze opties tussen dus we zijn enthousiast en morgen de makelaar bellen. :) Is allemaal van dezelfde makelaar dus hopelijk kunnen we dan in een middag alle woningen bezichtigen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:51

Cyrina schreef:
Maar naar wat voor soort kijken jullie dan? Want hier in de omgeving gaan de woonboerderijen best snel qua verkoop.

Uiteraard is een volledig melkveebedrijf een heel ander verhaal.

Ik heb echt alles bekeken door heel Nederland. Heb zoveel makelaars aan de telefoon gehad, in huizen binnen geweest en al hele negatieve rondleidingen gehad etc etc. Veel zaten ruim onder ons budget en dan nog.........Maar goed, op dit moment zoeken we niet meer.

Fitzroy schreef:

Ik had het niet over de gehele veluwe, maar bij ons in Ermelo. Dat noemt men veluwe, maar hier zit langs het bos en de hei amper iets. De huizen daar hebben nauwelijks tot geen grond.
Er komt momenteel ook bijna niks meer te koop zoals bijv in Speuld, wat een optie was geweest.

En ja, wat er te koop komt is heel duur inmiddels. En als 2e probleem, wat voor meerdere mensen nog in het budget valt, zijn echt enorm veel kijkers voor.
In Putten komt heel af en toe iets te koop en dan zit je zo met 30/50 mensen die komen kijken.

Veluwe is best groot en er zijn ook best verschillen, dus wij zelf zouden ook niet overal heen willen.

Fitzroy schreef:
Nee, daar heb je gelijk in. Het lijkt wel alsof de prijzen juist in het Noorden explosief zijn gestegen.

Het begon wat later, maar wij zijn 8jr geleden deze kant op gekomen en daarvoor 3jr in Noorden gewoond. Waar we toen naar keken zijn nu gewoon 2x zo duur.
Waar we nu op geboden hebben, vond zelfs de makelaar best hoog gesprijsd en buren uit de omgeving die ik gesproken heb ook.......

Giolli schreef:
Wij komen thuis van vakantie en éindelijk weer woning aanbod. Zitten 3 a 4 serieuze opties tussen dus we zijn enthousiast en morgen de makelaar bellen. :) Is allemaal van dezelfde makelaar dus hopelijk kunnen we dan in een middag alle woningen bezichtigen.

Fijn dat er nog mensen zoeken :) Wij gaan volgende week de verkoop in en wil het waarschijnlijk wel snel verkopen, maar was juist bang dat het ivm vakantie wat langer zou gaan duren dan wat hier gangbaar is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 05:17

Fitzroy schreef:

Nou dit ja.

Ik heb mijn flatje maar 2 jaar gehad. 20% gestegen in 2 jaar. :=
En verkocht in 4 dagen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:34

Fitzroy schreef:

Absoluut, helaas.

superpony schreef:
En ja, wat er te koop komt is heel duur inmiddels. En als 2e probleem, wat voor meerdere mensen nog in het budget valt, zijn echt enorm veel kijkers voor.
In Putten komt heel af en toe iets te koop en dan zit je zo met 30/50 mensen die komen kijken.

Veluwe is best groot en er zijn ook best verschillen, dus wij zelf zouden ook niet overal heen willen.

Dit geldt niet alleen voor de Veluwe, maar ook in het Noorden.
We hebben nu 3 huizen op het oog voor bezichtiging, voor 2 staan al afspraken gepland, daar was het ook geen probleem om een bezichtiging te plannen...

We hebben wel besloten dat we ons niet laten opjagen. dan eerst maar huren.....

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:45

Inderdaad, mijn vroegere bejaardenwoning (hoekwoning) is in 2,5j tijd met 33 procent gestegen en zonder makelaar in 2 dagen verkocht :+

Ons nieuwe huis overigens ook boven de vraagprijs gekocht.

Hier in het noorden gaat het inderdaad ook vrij erg omhoog allemaal

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:49

Irine zo denk ik ook steeds meer, het gaat nu steeds meer richting blijven of huren.