Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vionnesem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:29

Wij willen tzt ook de badkamer gaan verbouwen. Nu hebben we een wastafel bad/douche in 1 en een toilet.

We zouden graag losse douche en bad willen. Maar onze ruimte is nu +/- 2.05m bij 2.45m

Ik denk dat het dan te vol staat. Heeft er iemand voorbeelden met een kleinere badkamer?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:25

Vraagje, vinden jullie dit warm licht? Zou warm wit moeten zijn maar het valt mij wat tegen, zeker als je de kleur van het spotje bekijkt..
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:26

Dat zou een stuk warmer moeten kunnen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:42

Nee vind dat zeker geen warm licht :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:52

Lijkt 4000K te zijn. Dat is neutraal wit.
Warm wit is 2700 - 3000K

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:02

Relaxed schreef:
Wordt je daar dan ook echt merkbaar bruin van of is het vooral lekker qua extra warmte?

Dat ligt eraan welke je hebt. Ik heb een sunshower alleen voor de infraroodwarmte op mijn rug. En een losse zonnehemel om bruin te worden.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:24

Fitzroy schreef:
Relaxed schreef:
Wordt je daar dan ook echt merkbaar bruin van of is het vooral lekker qua extra warmte?

Dat ligt eraan welke je hebt. Ik heb een sunshower alleen voor de infraroodwarmte op mijn rug. En een losse zonnehemel om bruin te worden.

Deze infrarood ben ik ook voornemens om aan te schaffen maar heb wel een vraagje. Ik heb artrose in nek en knie, ben 1.75m en ik vraag me af of de sunshower qua straling zowel knie als nek tegelijk kan behandelen.

Edit... dat als ik er voor sta of ik dan niet te lang ben en ik op een opstapje moet om mijn knieën apart te laten verwarmen en daarna nog mijn nek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:38

Hij is 1.25 lang dus dan moet je even meten ;) Hoe hoog hij hangt kun je zelf bepalen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:42

Dat heb ik gedaan :o en ik kwam rond de 127 uit maar straalt hij recht vooruit of straalt hij ook wel nog wat naar boven en benden uit?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:54

De sunshower deluxe is 1.80. Dus zeker goed voor knie en nek.
Van de UV-lamp wordt je niet bruin, het behoudt alleen de kleur die je hebt en voorziet je van vitamineD.
De infrarood is heerlijk warm en top voor koukleumen of mensen met spierproblemen. Ik zal zo een foto maken van die van ons. Kost ongeveer €3.500,00

Afbeelding

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:09

ikke schreef:
Lijkt 4000K te zijn. Dat is neutraal wit.
Warm wit is 2700 - 3000K

Blij dat jullie het met mij eens zijn! Bedankt voor deze tip, ga eens even navragen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:33

Lastig hoor Elsea, helemaal als het bekenden zijn. Hopelijk komen jullie eruit!

Vionnesem dat wordt best krap denk ik. Heb je een plaatje van de ruimte met positie van deur en raam? Onze badkamer is 2,4 x 2,9 en dat gaat prima

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 00:44

Elsea, ik heb inmiddels wel geleerd om niet meer met bekenden zaken te doen en echt alles goed vast te leggen.
Mensen willen hier in de omgeving graag zwart werken en protesteren hevig als ik een bon wil, maar we doen niks meer zonder.
Genaaid worden door een bekende is echt heel rot voor je gevoel. Ik heb normaal een grote mond, maar als het een bekende is dan vind ik dat echt een lastige situatie.

Qua licht heb ik er geen verstand van, maar zoals nu vind ik het licht niet prettig. Maar ik of mijn ogen zijn er wel gevoelig voor.

We hebben het er wel over gehad toevallig vh weekend. Ik wil wel goed licht of een dimmer, omdat ik in de badkamer nog weleens een haartje mis.

Imker, die is wel mooi. We blijven maar twijfelen.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:04

Kirstenn schreef:
Lastig hoor Elsea, helemaal als het bekenden zijn. Hopelijk komen jullie eruit!

Vionnesem dat wordt best krap denk ik. Heb je een plaatje van de ruimte met positie van deur en raam? Onze badkamer is 2,4 x 2,9 en dat gaat prima

Ik denk ook dat het lastig wordt, in eerste instantie zaten we te denken aan een boekband en een inloop douche. Maar ik denk als het echt heel krap wordt dat het alleen een grote douche wordt

Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:33

Kan de wasruimte er niet bij?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:52

Heb je ruimte om de wasmachine op bijv de zolder of bijkeuken te zetten? Dan kan je van t washok bijv het toilet maken en dat geeft weer wat meer ruimte op de badkamer

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:29

Dat is een optie! Alleen komt in de wasruimte later de vaste trap. Die draait dan over de bestaande trap. Dus ik weet niet zogoed hoeveel plek we daaraan over houden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:38

Zo te zien is dat wel ruim 1x1? Dat zou een mooie douche ruimte zijn, maar als het daar schuin gaat lopen, kan je misschien beter een bad daar neerzetten.

Wij hadden in een vorig huis de wc apart en de wasmachine/droger zat in de badkamer met een hoek vorm. We hebben toen de wc kleiner gemaakt en daar een wasmachine en droger in, badkamer werd iets groter en daar het toilet. Toen wel een douchebad gekozen, maar wel met een echt ruim sta plateau, scherm etc.
Ik vond alleen het in en uitstappen lastig.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:29

superpony schreef:
Elsea, ik heb inmiddels wel geleerd om niet meer met bekenden zaken te doen en echt alles goed vast te leggen.
Mensen willen hier in de omgeving graag zwart werken en protesteren hevig als ik een bon wil, maar we doen niks meer zonder.
Genaaid worden door een bekende is echt heel rot voor je gevoel. Ik heb normaal een grote mond, maar als het een bekende is dan vind ik dat echt een lastige situatie.

Qua licht heb ik er geen verstand van, maar zoals nu vind ik het licht niet prettig. Maar ik of mijn ogen zijn er wel gevoelig voor.

We hebben het er wel over gehad toevallig vh weekend. Ik wil wel goed licht of een dimmer, omdat ik in de badkamer nog weleens een haartje mis.

Imker, die is wel mooi. We blijven maar twijfelen.

Wij hebben naast de spiegel nog 2 spotjes en 2 ledstrips dus ben niet bang dat het niet licht genoeg is, maar de rest van het licht is wel echt warm wit en wil niet dat de spiegel zometeen mismatcht.

Vionnesem, wij hebben een badkamer van ruim 3x3 en daar had een bad wel gepast, kleiner vind ik zelf propperig worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:13

Even hier een vraagje;

Hoeveel ruimte nemen jullie voor het toilet in de badkamer? Hoeveel ruimte ernaast en ervoor? Ik heb wel maten van de wc en weet wat we hebben en hadden, maar vraag me af wat echt minimaal nodig is?

En de minimale maten voor een apart toilet? In laatste huis was hij smal, maar wel ruim. Nu een groot toilet en voorheen ook ruim.

Heb wel gemeten als je zit, maar je staat ook op en hebt wel wat ruimte nodig. Ik wete dat ons losse toilet nu groot is, maar hoeveel kleiner zou die kunnen?

En in de nieuwe badkamer zit ik te tekenen, maar geloof dat ik veel teveel ruimte neem. Zie toch dat mensen dichter op elkaar dingen zetten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:29

Ik had daar gewoon op gegoogled superpony, en dat toegepast bij onze vorige verbouwing (vorige huis), en dat klopte goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:39

veerledec schreef:
Ik had daar gewoon op gegoogled superpony, en dat toegepast bij onze vorige verbouwing (vorige huis), en dat klopte goed.

Ja, heb ik gedaan en veel plattegronden en voorbeelden. Maar het is echt lastig om je er iets bij voor te stellen merk ik.

In onze nieuwe badkamer stond afgelopen jaar ons bed en een kastje. Is niet groot, maar kon er staan. Nu is het leeg en gesloopt. Ik weet de maten, maar het lijkt steeds kleiner te worden. Waar ik 3d heb gezien hoe een badkamer met die maten eruit kan zien, zie ik het nu even niet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:57

Wij hebben beneden een wc van 1.20 bij 1 en dat is echt mega minimaal in mijn ogen :o zit wel een opbouw wc in, als het een inbouw wc is had de 1.20 met iets minder afgekund.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:13

Ik ben toen in de badkamer op de wc gaan zitten en heb dingen neergezet op de afstanden die ik had uitgetekend. Dus op zoveel cm links een doos (zou bad komen), op zoveel cm rechts een spaanplaat waar de muur zou komen. Zo krijg je wel een goede indruk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 01:04

Onze badkemer heeft geen eens een vloer meer, hahaha Echt een gat van een meter diep naar het vaste.

Onze vorige badkamer was iets kleiner, maar met een hoek erin. Hadden we wel aangepast en er was genoeg ruimte. Badkamer daarvoor was groter en daarvoor weer geen wc in de badkamer enz.

Nu is de losse wc echt groot, maar ligt er ook wel aan waar je deur zit. Nu zit ie opzij. Vorige huis was de wc te smal, maar wel prima te doen. Deur zat toen voor.

Nu ben ik aan het indelen en twijfel ik of de wc tegenover de douche zou kunnen. Maar denk dat het eerste ontwerp wat we hebben toch het beste is. dan komt de wc apart op een muur en kan er evt een kast naast. Dan op lange muur een badin de hoek een grote douche en andere lange muur de wastafel.