Moestuintjes van de AH: wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Moestuintjes van de AH: wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:59

Dan ga ik nu eerst voor de grote pot (vanwege ziekte beperkt in graven en grond storten), zodat ik over een week of 2 eens kan gaan graven. Redelijke tussenoplossing lijkt me

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:01

mirriezz schreef:
Dan ga ik nu eerst voor de grote pot (vanwege ziekte beperkt in graven en grond storten), zodat ik over een week of 2 eens kan gaan graven. Redelijke tussenoplossing lijkt me

Ik heb wegens gebrek aan motivatie ze ook eerst in een potje met een doorsnee van 15cm gezet, kunnen ze nog even binnen groeien en worden ze ook niet opgegeten door slakken ed.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:34

Ja en ik woon drie hoog he... dus die krengen zijn gewoon omhoog gekropen. Ga ze iig snachts naar binnen halen want dan schijnen die monsters hun slag te slaan

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:57

Ik heb mijn plantjes in potten op stoeltjes in de achtertuin. Nog geen slakken gehad; die ene die dreigend keek vanaf de vloer heeft een slinger het gemeenteperk in gekregen. In potjes vind ik sowieso handiger, dan kan ik ze een beetje verplaatsen (in/uit zon of toch een nachtje binnen omdat het koud wordt). Het zijn overigens bieten, rucola, tuinkers (die al te groot is, maar ik wil kijken of ik er zaadjes van kan oogsten oid) en radijs. Vorige week wortel en andijvie gezaaid, maar die zijn nog niet zo enthousiast.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:50

DromenLies schreef:
Ja en ik woon drie hoog he... dus die krengen zijn gewoon omhoog gekropen. Ga ze iig snachts naar binnen halen want dan schijnen die monsters hun slag te slaan

Wat? Hoe dan? Ik zal hier dan toch maar opletten voor slakken, misschien komen ze wel zodra ik meer planten buiten zet...
Mijn komkommer is ook opeens gegroeid, het zal wel het warme weer zijn. Die mag in elk geval ook naar buiten in een grotere pot :) morgen maar even aan de slag

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:48

mirriezz schreef:
DromenLies schreef:

Wat? Hoe dan? Ik zal hier dan toch maar opletten voor slakken, misschien komen ze wel zodra ik meer planten buiten zet...
Mijn komkommer is ook opeens gegroeid, het zal wel het warme weer zijn. Die mag in elk geval ook naar buiten in een grotere pot :) morgen maar even aan de slag

Wauwie daar kijk ik ook wel even van op :wow: Ik woon 2 hoog maar hier gelukkig nog geen slakken gezien!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:52

mirriezz schreef:
DromenLies schreef:

Wat? Hoe dan?

Langzaam... :D

Nee, serieus, zo gek is dat niet. Ik haal met enige regelmaat slakken van mijn slaapkamerraam. Boven.

Kattengrit werkt hier vooralsnog erg goed. Met als bijkomend voordeel een erg verward kijkende kat. _O-
Bier is een goede slakkenlokker. Slakken zijn dol op bier, laten dan alle remmingen gaan en verdrinken. Lijkt me toch het minst onaangenaam; comazuipen en dan niet meer wakker worden.

Mijn radijzen heb ik opgegeven. Ook al staan ze al buiten en heb ik ze gepest met extra aarde, kou, schaduw en diepe gaten, ze blijven teveel de lucht in schieten. Zijn nu heel leuke plantjes met een spannend rood sliertje aan de onderkant.
De komkommers doen het wel erg leuk, de wortels en tomaten zijn nog wat schuchter en de overgebleven zonnebloemen klimmen heel langzaam omhoog.
Ach, zelfs als het allemaal niet lukt, blijft toch enig om zo bezig te zijn, hier wat te leren en dingen te zien groeien. :D

Ik ga me morgen wagen aan een citroenplant. Heb wat pitjes van een citroen bewaard. Wie weet. Mijn moeder heeft zo een heel snoezig mandarijn 'struikje' gekregen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:09

Een Citroen krijgt net als de mandarijn met een beetje geluk na 15 jaar vruchten. Enige verschil met de mandarijn is dat je de vruchten van de Citroen niet kan eten.

Mijn planten gaan hard hier, het was vanmiddag ook bijna 40 graden in de kas ( een sauna was er niks bij :') ) radijzen schieten de grond uit en beginnen al te vormen :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:57

Mijn radijzen :DAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:21

Pluizebolpum schreef:
mirriezz schreef:
-over slakken op 3-hoog-
Wat? Hoe dan?

Langzaam... :D

_O- ik weet dat het nog vroeg is hoor, maar you just made my day *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:44

Mijn peultje heeft al een peultje gemaakt.. die is bijna even groot als heel het stekje zelf _O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:20

Idinn haha, foto!!

Hier ook de radijs boven de grond. Morgen de tweede lichting radijs en wortel zaaien.
Daar zit dan 2 weken tussen.
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:19

Mijn radijs wordt ook niks.. allemaal rode sliertjes boven de grond.. -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 21:23

-Namiro- schreef:
Mijn radijs wordt ook niks.. allemaal rode sliertjes boven de grond.. -O-

Dat had ik ook...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:47

Had ik ook met mn radijsjes..

Mn zonnebloem daarin tegen vindt het wel lekker, doe groeit gestaag door!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 23:05

Die heeft het hier ook niet gered..jammer want ik wilde zo graag weer een zonnebloem in de tuin!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:17

Waarom ga je dan niet ff langs een intratuin oid voor een paar zaadjes?

Hier gaat het hard, kom straks om in de groente denk ik... het is overdag ook tegen de 40 gr in de kas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 01:39

Ja ga ik idd doen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:20

Helaas hebben alleen mijn eerste plantjes het gedaan, bij de rest gebeurt niks :(
Daarom ga ik van de week wel even naar het tuincentrum om wat andere zaadjes en een bak te kopen haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:54

Bij de Action heb je tomatenzaad, superlekkere tomaten én makkelijk uit een pot en bij de Xenos heb je cactuszaad. Moet wel in een kasje, maar doet het ook top!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:33

Mijn moestuin: Afbeelding
Munt. Heeft zichzelf daar geplant. Wat een ramp die plant. Is net onkruid.. maar wel lekkere onkruid :j ik vind de munt door de hele bak heen :+
Afbeelding
Radijs
Afbeelding
Tomaat
Afbeelding

Zonnebloem moet ik nog even een grote pot voor halen. Zijn er zoveel..
Komkommer doet helaas nog niks

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:16

Ik ben benieuwd :D

Afbeelding
Edit: komt gewoon buiten te staan maar moest hem even rechtop zetten voor de foto )

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:57

Bokt help, worden dit allemaal zonnebloemen? Blad lijkt me anders dan van de twee grote.. Afbeelding

(ze worden van het weekend verpot)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:00

volgens mij zijn dat tomatenplantjes en anders is het onkruid.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:11

Nee dat zijn tomaten