Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:43

Mooi uitzicht Lienek <3

Van hout heb ik geen verstand, daar heb ik mijn vriend voor :')

Wij gaan volgend weekend een secretaire ophalen :D
Heeft wel een opknapbeurt nodig, maar daar beginnen we pas in het voorjaar mee.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:13

Prachtig uitzicht en wat een mooie servieskast.
Zet je plattegrondjes maar online hoor.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:05

De keuken! De voorzijde is de keuken zelf
Op de hoek van de L wil ik graag een ronde tafel kwijt van 1 tot max 1.20 doorsnee. Voorkeur is zo landelijk mogelijk of boomstam doorsnee maar die krengen zijn duur!
Afbeelding

De woonkamer;
Er moet een hoekbank in van 270 in lengte en 1.40 op de hoek en verder 90 cm breedte.
Salon tafeltje is 60x60

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry ik heb een heel onduidelijk handschrift en binnen in huis snel geschetst.

Hopelijk hebben jullie wat interieur ideetjes of accesoires die bij de inrichting zou passen.

Ik zou rechts naast de kachel het konijnen hok willen. Dat is 1.50 breed. Zou dat oke staan icm een hok van 1 meter? Of te krap ogen?

Tv zou ik in de rechter hoek of linker hoek bovenin kwijt willen. Voorkeur links. Maar wat kan ik daar neer zetten? De breedte is 64x68 vanwege de vensterbanken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:19

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:44

Na lang meelezen kan ik eindelijk mee praten! Vriendlief en ik gaan samenwonen.
Gister al het eerste potje verf gehaald.
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:48

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:00

@youaremystar: mooie kleur (de naam ook trouwens :D )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:04

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:07

@Lienek: zit je krabbeltjes eens over op hokjespapier (4 hakjes is 1 mtr) en teken dan je meubels ook op hokjes papier. Uitknippen en schuiven maar op je plattegrondje :D
Dierenhokken naast de verwarming lijkt me iig geen goed plan (geur en te warm) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:10

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:13

Ik ben niet zo heel dol op die kleurrijke schilderijen, maar smaken verschillen gelukkig.

Wij hebben vandaag het dressoir eindelijk boven gekregen, lees: rolsteiger neer moeten zetten en door het raam moeten trekken :+

Afbeelding

Kan ik daar van de week mooi kleding in kwijt van mijn dochter.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:26

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:29

Dit was hem :+
Afbeelding

Ja klopt Marjan, maar mijn budget is na de verbouwing en andere nieuwe meubels en shutters helaas niet meer toereikend om te kunnen kopen welke ik het mooiste vind :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:57

Mooi dat dressoir :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:23

BloemBloem , Dat heb je netjes gedaan !
Nu maar hopen dat je hem niet snel weer naar beneden hoeft te halen :+

Lienek , een konijnenhok naar de verwarming lijkt me ook geen goed idee eerlijk gezegd.
Verder wel een hele leuke kamer ( wel moeilijke kleuren waar je van moet houden )
Maar die oude deuren en details <3

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:52

Het dressoir is erg mooi geworden Bloembloem!
Mooie kleur en naam van de verf, benieuwd als hij op de muur zit youaremystar! Welke ruimte/muur ga je ermee doen?

Wij hebben vanmiddag de eerste planten gehaald, staat heel tof! Keuken is vrij groot met een stukje serre/veel glas en daar willen we veel planten neerzetten. Nu nog opzoek naar een leuk Krukje, verschil in Hoogte lijkt me mooi. Had op pinterest erg leuke botanische plaatjes gezien:)

Had laatst gevraagd voor tips wbt kleur voor de potten, zijn gegaan voor zwart en antraciet, dicht bij de vloerkleuren (lei). Zal snel een foto maken!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:00

BloemBloem schreef:
Dit was hem :+
[ [url=m/MPyxPY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt Marjan, maar mijn budget is na de verbouwing en andere nieuwe meubels en shutters helaas niet meer toereikend om te kunnen kopen welke ik het mooiste vind :D

Netjes geschilderd! Vind hem kaal ook erg mooi trouwens.
Heb je al op Pinterest gezocht (DIY Ana White)?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:10

Mooi dressoir BloemBloem!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:09

Er komen hier mooie dingen voorbij. Leuk om inspiratie op te doen.

Ik wil onze gang opnieuw gaan verven en ik heb tips nodig voor een kleur. Onze gang is 5 meter lang, de eerste 3,5 meter vanaf de voordeur is smal, hier zit links de cv plaat en de schuurdeur en rechts de keuken. De laatste 1,5 meter is hij naar 2 kanten breder, dus een soort T vorm. Met rechts de meterkast en de wc en links de trapkast en de trap en rechtdoor de huiskamer.

Doordat de gang smal is, loopt iedereen regelmatig langs/tegen de muur aan. Hierdoor zitten er allemaal vieze vegen op de muur naast de deur, en dit krijg ik er niet af. Dus nu wil ik gaan verven met een goede afneembare verf.
Welke merken zijn fijn?

Er zit nu witte latex op de muur, maar ik twijfel of ik weer wit wil of een ander kleurtje. Wat voor kleur kan in een smalle gang, zonder dat het nog smaller toont?

We willen langzaamaan het hele huis verven en een nieuwe vloer erin, dus ik hoef verder geen rekening te houden met bepaalde kleuren. Omdat we toch alles aan gaan pakken.
Waarschijnlijk komt er grijzig laminaat op de vloer. En de trap waarschijnlijk vloerbedekking, maar ik weet nog niet welke kleur ik dan mooi vind.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:30

Mijn moeder had in haar vorige huis zwarte vloerbedekking op de trap, was echt prachtig!
Qua verf zou je voor een keuken/badkamer verf kunnen gaan, ik zou zelf de kleuren in een kleine ruimte wel licht houden, als je geen wit meer wil wellicht een lichte groen of licht grijs maar dat zal misschien moeilijk worden om goed met de vloer te combineren.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:21

youaremystar schreef:
Na lang meelezen kan ik eindelijk mee praten! Vriendlief en ik gaan samenwonen.
Gister al het eerste potje verf gehaald.
[ [url=m/dEi4ho.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd hoe die er uit ziet op de muren! Wij hebben de Energizing Moss op de muren in de slaapkamer :D

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 08:48

Jeej gisteren gehoord dat we maandag gaan beginnen aan een badkamer beneden. Wij hebben een tijd geleden al een groot stuk aan ons huis gebouwd maar door omstandigheden heeft dit een tijd stil gelegen en staat er nu dus alleen nog maar een casco bouwwerk wat gelukkig wel waterdicht is. Nu heb ik twee weken geleden mijn bekken gebroken en toen baalden we er enorm van dat er geen douche op de begane grond is. Voorlopig kan ik niet de trap op. Toen kwamen mijn vader en mijn vriend op het idee een badkamer beneden te maken. De vorige bewoners van ons huis hebben boven 1 grote slaapkamer opgeofferd om daar een badkamer van te maken. Wij vinden dit echt zonde maar je gaat niet zo maar een knappe badkamer er uit slopen. Maar in onze aanbouw is ruimte genoeg om een mooie badkamer te maken en dan zou met de tijd de badkamer op de bovenverdieping weer veranderd kunnen worden in een slaapkamer.
Super mooi plan en we gaan er dus al snel aan beginnen maar dat betekent dat ik dus ook snel ideeën op moet gaan doen haha.
Nu wil ik graag met groentinten en hout werken. Hebben jullie misschien nog leuke tips? (Mooie groene tegels (niet van dat oude groen) of wasbakken etc)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:19

Als hout in de badkamer vind ik zoiets eigenlijk wel gaaf
Afbeelding
maar ben bang dat dat niet te tillen is als je daar 2 wasbakken in wilt hebben. Het moet toch naar de badkamer toe :+

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:32

Hier ook zwarte vloerbedekking op de trappen. Zat er al in. Staat als het net gestofzuigd is inderdaad erg chique. Als dat niet net is gebeurd is het een drama. Zeker met de blonde haren van een golden retriever. Die mag wel niet naar boven maar die haren komen er toch.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:34

DubbelDun schreef:
@Lienek: zit je krabbeltjes eens over op hokjespapier (4 hakjes is 1 mtr) en teken dan je meubels ook op hokjes papier. Uitknippen en schuiven maar op je plattegrondje :D
Dierenhokken naast de verwarming lijkt me iig geen goed plan (geur en te warm) :D

Dat is een slim idee! Nu nog even tijd er voor vinden haha.

Ja inprincipe zullen we die kachel niet al te veel gebruiken aangezien we aan de andere kant gewoon de centrale verwarming hebben zitten.
Overigens loopt ons konijntje los dus gaat het om een hok wat zal dienen als toilet en voerplekje en eventueel opsluiten op momenten dat het moet.

Hier in huis slaapt hij graag tegen de salontafel, onder onze voeten (heel handig), tegen de verwarming aan en echt maar sporadisch in zijn eigen hokje.
We willen kijken voor een vriendje dus vandaar dat we dan een breder hokje willen met een extra verdieping.
Ik wil sowieso als de kachel aan zou gaan het afschermen zodat ons konijn er niet bij zou kunnen.

@tinkertreas
Ik zou voor een smalle hal voor lichte kleuren gaan.
Helaas geen verstand van verf dus daar kan ik je niet mee helpen

@bloembloem echt een hele mooie dressoir. Moest even 2 keer kijken hoe de voor en de na foto nou hetzelfde konden zijn haha