[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:26

Revanche sorry ik ben moe dan staat het vaak wat warrig. Maar ja eigenlijk komt het daarop neer. :j twee mogelijke opties waarvan 1 ik nog steeds geen antwoord heb over de extra grond voor paarden die te koop erbij is. Die ligt aan een heel drukke weg. De ander moet ik nadenken of de dijkgrond voor mij op termijn handig is en deze zou een heel goede bouwkeuring moeten hebben om het afvoerregenpijp probleem grondig na te kijken, paarden zouden daar twee mooie grote boxen hebben. Veel ruimte voor hooi ook. Schitterend uitzicht rondom maar tegen een dorpje aan.

Maar ja erg triest. Op een na allemaal jonge mannetjes met bruine puntschoenen en iets te lang haar en een fout pak. De enige die op tijd was was iemand van mijn leeftijd in een goed zittend pak. Wel puntschoenen maar zwart. :+ Alleen die moet een huis verkopen waarin de herbouw na brand gruwelijk is foutgegaan. -O- maar daarvan blijkt van het ook te koop staande buurpand dat die makelaar daarvan de boel bedonderd door grond die niet bij dat huis hoort te doen overkomen alsof het bij dat huis hoort, :oo .Nu zou ik dat stukje meteen te koop aanbieden.

Van bijna 5000 m2 kun je een schuin stukje naast het huis tegen de weg aan wel missen. :D ook de andere buurvrouw zou een stukje mogen overkopen, heb zelden een huis en straat gezien met zo n vreemde perceel opbouw. Alle huizen hebben nagenoeg geen grond en sommigen een ministukje van een grote vijver. Het huis (twee onder een kap) waar ik naar ben gaan kijken heeft bijna 5000 m2 waarvan 2500 m2 vijver. De rest is een mega diepe tuin die deels om de vijver heen loopt. Met eigen aanlegsteiger, zwemtrap enz. <3

Ik heb soms echt de neiging de eigenaren van de woningen op te bellen en boekje open te doen over de makelaar. Nu zoek ik natuurlijk wel in het lage segment maar ook die woningen hebben ze fatsoenlijk te benaderen. :j

Sonja hihi daar zit bij mij denk ik ook deels het probleem. Ik ben niet lief voor een makelaar en heb deels voordeel omdat ik net geen makelaar ben officieel :+ . Heb bouwkunde gehad op school, ervaring met oude verrotte huizen en ken dankzij de opleiding hun trucjes ook. En kijk dus echt alles na wat zichtbaar is. Inclusief onder de vloer. Prik in kozijnen. Steek vingers in gaten. Wil altijd het dak en de constructie zien, ze trekken maar even het vliering luik maar even open.en door ons eerste koophuis heel veel geleerd van zichtbare en minder zichtbare problemen,

Maar vragen als erfdienstbaarheid, hoe een perceel wordt opgedeeld, gemeentelijke lasten of nog simpeler heeft u de maten van de kamers. Die moet je toch minstens kunnen beantwoorden.

Geef idd die brochure maar en ga stil in een hoekje zitten wachten. Ik meld me wel als ik klaar ben. :D

karuna
Drukke kabouter

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:35

In lelystad bij aankoop van nieuwbouwhuis het heel duidelijk gemerkt. We zaten te twijfelen tussen twee huizen de een was boven de 2 ton de ander er net onder, zat niet veel verschil in, makelaar ontvangt ons in luxe kantoor en. Toen bleek dat we toch het goedkoopste wilden moesten we naar een kleiner kamertje. Begon hij te jagen en daarna hebben we alleen een jonge collega nog gezien. Triest.

Ik wil als 45 plusser niet bechagerijnt worden door guppies van 25 of nog jonger.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:50

Wat een gedoe en slordigheid met makelaars zeg!
Als ik dat zo lees hoop ik dat we de juiste hebben getroffen voor de verkoop, hij gaf aan ook koffie aan te bieden en ruim op tijd te zijn hiervoor.
In de straat staat nog een huis, worst verkocht door een andere makelaar en heb al twee keer toevallig al kijkers zien staan en dat de makelaar net een paar minuten te laat kwam.. Vind ik niet netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:56

Makelaars.. Die ik nu had wist idd ook weinig van het huis.. Mijn vader vroeg naar dakisolatie, hij had geen idee.. En zo nog wat dingetjes..

Ons huis staat inmiddels op de site van de makelaar, komt ook op Funda nog.. Klopt er toch geen hout van de plattegrond... Er is een complete berging bij gekomen, verhouding tussen woonkamer en keuken/bijkeuken/hal is compleet zoek en toilet op de verkeerde plek. Ook staat er in de tekst dat we boven een toilet hebben.. Ik heb nog ff gekeken, maar die zit er nog steeds niet :+ Dus maar even een mail achteraan gedaan en donderdag ff bellen..

Vanmiddag ook bij de hypotheekadviseur geweest en kan gewoon gaan bieden op de woning. Zodra scheiding is ingediend doet de bank al een rentevoorstel, alleen financiering is natuurlijk pas rond bij verkoop woning (en tegen die tijd is de scheiding sowieso al rond) Dus eind van de week een bod neerleggen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:12

Relaxed blijft apart dat er zoveel verschil zit in regels kwa scheiding en hypotheek. Denk dat elke bank maar wat eigen dingen toepast.

Maar slordig zeg, hoe kan een huis zo veranderen? Van een andere woning gepakt of maar wat gedaan. Met dat soort dingen kan een kijker helemaal op verkeerde been gezet worden, wel of geen berging of wc boven is nogal crusiaal.

O ja was nog een stunt vergeten. :D een niet bestaande woning, of een woning op een niet bestaand adres dat kan ook. _O- ik wilde nog langs een huis rijden waarvan de makelaar geen tijd had voor een bezichtiging. Maaar huis onvindbaar of het adres of beiden dat kan ook. :P straat bestaat niet in die plaats. Wel een variant op de straatnaam. Maar dan bestaat dat huisnummer niet. := en een bijna goede straatnaam in een plaats ernaast bestaat huisnummer wel maar is het een andere woning die niet te koop staat. Bewoners van een van de huizen in de buurt en een winkel konder me ook niet helpen. Hebben nog op site van makelaar gekeken maar ja dat is dus een niet bestaande combinatie. :))

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:13

Spannend allemaal.

Wij hebben inmiddels 3 woningen bezichtigd en gelukkig alleen maar goede ervaringen met de makelaars.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:14

pff als ik dit allemaal zo lees, voel ik steeds meer motivatie de verkoop zelf te doen :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:14

Wat spannend al die niet kloppende informatie, en die mensen zich maar afvragen waarom er geen kijkers kwamen :')

Jammer dat je nog steeds geen toilet boven hebt, zou toch handig zijn als je die er nog even bij kreeg ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:16

Hebben in de jaren best veel huizen bekeken en eigenlijk maar twee fijne en competente makelaars gehad. En een van die van vandaag dan. Beiden van woningen die we gekocht/verkocht hebben de laatste keer. Verkoopmakelaar was een net gestarte vrouw heel secuur en precies. En kundig. En aankoop makelaar ook vrouw,toevallig. Verder heel erg veel prutsers die wel erg gemakkelijk hun geld verdienen.

Esther het zal je woning maar zijn.

Maartje wij hebben dus om die reden de eerste keer zelf gedaan. Tweede keer was wijzer makelaar in te schakelen omdat er heel veel woningen in de straat te koop stonden. Maar wij waren als eerste verkocht. :D en dadelijk moeten we ivm hypotheek al willen we eerst op ms forum en andere gehandicapten sites zelf aanbieden. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:24

Zo alle brochures goed doorgelezen en mijn wenkbrauwen gaan weer overeind staan. >;) :+ in begrijp nu waarom een woning al een tijdje te koop staat en zo ondanks dat ie er goed uitziet. Een ding was me al opgevallen. De drijfnatte tuin. Vraag met is grondwaterstand veranderd en is er sprake van wateroverlast ja.Tweede op het oog niet zichtbaar was wel bij keuring boven water gekomen :j . Zit een lijstje bij vn vragen die bewoner heeft ingevuld. Aanwezigheid vn boktor en houtworm actief. Ja is er al eens tegen behandeld ja in 2010. Oftwel heeft niet goed gewerkt. Op zich geen drama en goed te behandelen maar wel een lastige.

Dat samen met de drukke weg en lakse makelaar maakt een hoop duidelijk. Woz waarde zou ook mijn maximale prijs voor huis zijn geweest trouwens. :j

Daarom bezichtig ik het liefst bij koud nat regenweer. Geeft meteen plekken van lekkage, vochtdoorslag, tochtplekken en zo weer, :j

Andere is gevalletje doen alsof grond erbij hoort. Ik vond toen ik aankwam bij ander huis al raar dat een best groot stuk grond rechtsnvan huis niet op de foto stond maar wel duidelijk in gebruik was. Heiningdraden liepen er, gemaaid, doorsteekje door de struiken enz. Heb de makelaar nog gevraagd waarom staat dat niet op de foto maar hoort het er wel bij. Kwam een wat vaag verhaal uit, moeilijk op de foto te zetten enz. Was al raar. Ik bekijk de kadasterkaart goed. Dat stuk hoort er dus niet bij maar is kennelijk ooit ene keer ingepikt door eerdere eigenaren. Tsja zeg dat dan als makelaar. -O-

En een ding is een nieuwe voor me bij extra regels en richtlijnen van makelaarskantoor. Kent een van jullie deze opmerking?
Gaat over notaris keuze bij passering van de akte. Staat de keuze is aan de koper en die heeft vrije notariskeuze. Maar als de kosten voor doorhalen van de akte van de verkoper hoger is dan een bepaald bedrag is de koper verantwoordelijk voor de totale kosten daarvan.

Oftewel je mag dan opdraaien voor de kosten van de verkoper. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd nogal apart :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:40

Wauw karuna wat een verhaal.
Hier gaat alles wel goed opzich !
Rente voorstel is al binnen, we moeten nu allerlei papieren gaan inleveren bij de hupotheekadviseur.
En zodra de aanvraag voor de starterslening binnen is kunnen we daar ook mee verder.
Wat we aan hypotheek moeten gaan betalen is echt een lachertje. :')
En eigen geld idem. Een stuk minder dan de andere hypotheekadviseur zei.
Ik ben heel blij dat we naar een andere zijn gegaan. Scheelt ons een hoop geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:08

Zo, ik heb even een pissige mail naar de makelaar gestuurd. Heb de plattegrond in Paint bewerkt zoals ie moet zijn met het verzoek dit zeer spoedig te corrigeren. Ook stond de garage maar voor 10 m2 op Funda ipv de 24 m2 zoals ie is en het 2e toilet wordt meerdere keren genoemd..

Morgen nog ff bellen en hopen dat ze dan iets beter gaan opletten en dat eea gecompenseerd gaat worden. Hier ga ik natuurlijk niet de volle pond voor betalen :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:10

Andere makelaar inschakelen en deze niet betalen? Als ze zo blunderen zou ik er al klaar mee zijn eigenlijk -:(-
Garage kleiner maar is de spontaan aanwezige berging soms de rest van de ruimte, je zou bijna denken dat ze twee woningen door elkaar halen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:11

Tis toch ook bizar... ze werken echt niet voor een fooi en dan zulk broddelwerk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:14

karuna schreef:
Andere makelaar inschakelen en deze niet betalen? Als ze zo blunderen zou ik er al klaar mee zijn eigenlijk -:(-
Garage kleiner maar is de spontaan aanwezige berging soms de rest van de ruimte, je zou bijna denken dat ze twee woningen door elkaar halen?

Mwoa, het kwaad is al geschied natuurlijk, hij staat op Funda en de eerste mensen hebben het al gezien.. Zoekende mensen krijgen toch vaak een melding van een nieuwe woning. Met een nieuwe makelaar ben je weer langer onderweg.

Ik kan wel rechtsbijstand eens vragen wat een reële compensatie zou zijn..

Moet wel zeggen dat de foto's echt heel goed zijn en persoonlijk kijk ik vooral hier naar :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:35

Ik ben daar net niet doorheen gereden gister op de terugweg. Zat ietsje oostelijker. :+

Fotos zijn wel scherp en goed van kwaliteit maar duidelijk met groothoek lens genomen waardoor de ruimtes groter en langer lijken dan ze zijn. Dan kan je als koper op het verkeerde been zetten. Separate toilet wordt idd duidelijk genoemd en de mega berging achter de tuindeur is wel erg opvallend.

Ik zou hier dus echt niet blij mee zijn. Fouten kunnen gemaakt worden maar wat gaat er nog meer fout dan dadelijk. Heb nu teveel gepruts gezien om vertrouwen niet meer te hebben. Maar zou in ieder geval op zijn minst flinke korting willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:57

karuna schreef:
Ik ben daar net niet doorheen gereden gister op de terugweg. Zat ietsje oostelijker. :+

Fotos zijn wel scherp en goed van kwaliteit maar duidelijk met groothoek lens genomen waardoor de ruimtes groter en langer lijken dan ze zijn. Dan kan je als koper op het verkeerde been zetten. Separate toilet wordt idd duidelijk genoemd en de mega berging achter de tuindeur is wel erg opvallend.

Ik zou hier dus echt niet blij mee zijn. Fouten kunnen gemaakt worden maar wat gaat er nog meer fout dan dadelijk. Heb nu teveel gepruts gezien om vertrouwen niet meer te hebben. Maar zou in ieder geval op zijn minst flinke korting willen hebben.

Ik vind juist de foto's in goede verhouding, we hebben een grote woonkamer en keuken en die komen zo goed uit en zeker niet te groot of te lang. Soms zie je de plafonds en muren rond lopen door de groothoek, dat is hier niet het geval.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:04

Ok dan ben ik teveel gekleurd door de bezichtigingen van de afgelopen maanden. Eigenlijk altijd fotos vertekend gemaakt waardoor het veel groter en ruimer lijkt dan het is. En soms heel erg veel vertekend een ruime keuken waar je niet eens met zijn tween in kan staan. Of land eergister dat dubbel de afmeting lijkt dan het werkelijk is. -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:16

Ik vind de foto's wel mooi hoor. Zou allen niet snel kiezen voor de foto's van bijkeuken? Met die oranje keukenblok. Dat past er imo echt niet tussen. :o

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:43

haha daar dacht ik ook meteen aan ..alles zo netjes maar dat rood stoort ..snel even in ander kleurtje verven :P
leuk huis hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:58

Tis gewoon een extra keukenblokje in de bijkeuken, ging ook meer om die ruimte, dat die er ook is.. Vind m niet echt storend, is duidelijk dat het niet de echte keuken is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:15

Ik vind het echt gewoon zoooooooo niet bij passen. Hartstikke strak en netjes qua interieur en dan zo'n (pardon my french) een 'pauperachtig'keukenblok ertussen. En dan niet eens de ruimte die duidelijk in beeld komt, maar echt dat keukenblok staat centraal op die foto. Sommige dingen kun je beter niet op de foto zetten en aan de verbeelding overlaten. Dit is imo zo'n voorbeeld. Als je dat er echt tussen wil hebben op de foto.. had ik het wit oid geschilderd. :)

Ik ben trouwens wel benieuwd waar jullie dressoir en tv-kastje vandaan komt. Wij hebben haast krek dezelfde. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:20

De rest van de bijkeuken was ook niet fotowaardig/onopgeruimd, dus ik vind dit prima ;)

Euh Leenbakker was het :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:26

Sorry hoor, maar wat een gemiep over een kastje in de berging <<)
Als je voor een huis kijkt kijk je toch naar de ruimte en denk je daar je spullen in? Of je eigen kleurtjes?
Het zou voor mij echt geen reden zijn om een huis niet te willen bezichtigen.
Wij gaan van de week kijken voor een huis waarvan de wanden in de woonkamer diepdonkerblauw zijn. Dat is echt niet de kleur die ik zou uitkiezen voor een woonkamerwand :D . Maar dan doet de kwast wonderen hoor.
En mocht het huis daarom al zo lang te koop staan....wie weet is dat dan in ons voordeel.
Blij dat ik niet zo moeilijk denk :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:28

Mirim, het zal je verbazen over wat voor een stompzinnige verwaarloosbare zaken mensen kunnen vallen :+ echt bizar.