windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:55

Hotkeys geprobeerd. Hielp niet. Mn vriend is al een tijdje bezig... en anders ga ik naar de BCC maandag...

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:41

pmarena schreef:
O dank je!

Durf ik dat dan te proberen voor Windows 8.1, het lijkt me waarschijnlijk dat het spul zelf ook wel een beetje na gaat of het bij elkaar past...?

Hihi ik zoek toch eerst maar even dat Nvidea-gebeuren op denk ik, dat ik dat vast uit kan sluiten :P

Hoe zit dat eigenlijk, als je video-kaart niet goed geïnstalleerd is (als in zeg maar activeren nadat je je nieuwe laptop in gebruik hebt genomen, merk je dat dan met kantoorgebruik en wat internetten? Of merk je dat pas als je gaat gamen ofzo :?

Ik heb mijn videokaart drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft maar eventjes gewerkt, helaas... Nu weer terug bij af: hij wil niet in of uit de slaapstand en op de normale manier afsluiten werkt ook niet, de aan-/uitknop ingedrukt houden is momenteel de enige manier om hem af te sluiten.

Ik heb overigens wel een andere laptop (HP Pavilion TouchSmart 14-n020ed Ultrabook) met andere videokaarten, dus je zou het bij jou nog even kunnen proberen. Het is niet veel werk...

Ik vond wel dit 436 reacties tellende topic op het HP support forum (naast vele andere topics daar en op de Microsoft forums): http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-O ... -p/5171069
Het is duidelijk dat heel veel mensen hier last van hebben, helaas lijkt er nog geen oplossing te zijn en blijft het stil bij Microsoft en HP... Mijn BIOS en drivers zijn allemaal up-to-date, dus het lijkt nu wachten op een update die het probleem oplost. Ik ga deze week op vakantie en hoop maar dat er over twee weken wel een oplossing gevonden is. Anders ga ik toch maar terug naar 8.1, hoewel ik lees dat dat bij veel mensen ook niet zonder slag of stoot gaat.

Tazzey

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:21

Ik ben er wel uit. Aankomende week gaat hij weer terug naar Win7. Wat een ellende zeg. Alle instellingen die ik nu maak moet ik morgen weer opnieuw doen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:24

Vreemd, Tazzey. Hier nergens last van.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:25

Hoorde het van anderen ook al. Wel allemaal met de enterprise versie, geen idee hoe het met de andere versies gaat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:28

Tazzey schreef:
Hoorde het van anderen ook al. Wel allemaal met de enterprise versie, geen idee hoe het met de andere versies gaat.

Heel goed, dank je wel! Tot op heden nul issues! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:07

Hummm... dit is wel frappant!

Na nog een keer goed zoeken in de instellingen, zag ik nu ineens iets staan over het uitschakelen van de harde schijf. Zat wat dieper in het energie-beheer gedoetje :)

Nu heb ik deze ook op "nooit" gezet (o.i.d.) en nu is het weer anders:

Als ik de klep dicht doe dan gaat hij helaas nog steeds in coma-stand, waardoor ik nog steeds de power-knop lang ingedrukt moet houden om hem dan maar af te sluiten. Maar bij vervolgens kort indrukken van de power-knop, start hij nu op met een HP icoontje en opent gewoon weer het beeldscherm zoals het was toen ik de klep dichtdeed.

Dat is dus anders dan voorheen, dat hij dan echt weer helemaal opnieuw opstartte en van die "niet goed afgesloten" meldingen gaf.

Maargoed, de oplossing (gewoon weer wakker worden en verder gaan bij het weer openen van de klep) is het dus nog niet.... -O-

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:33

Wil je nu dat de laptop in slaapstand gaat? Of enkel scherm uit zodra je deze dichtklapt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:40

Ik wil graag dat hij in iets als slaapstand gaat als ik er niet ben, en hij ook weer vlot verder gaat waar ik was gebleven als ik er wel weer ben...wat hij voor de upgrade ook deed :j

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:41

Is het bij jou alleen de slaapstand die problemen geeft? Het afsluiten verder niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:18

Afsluiten gaat gewoon normaal volgens mij? Wat zou daar raar aan kunnen gaan dan?

Het is bij mij echt heel simpel dat de slaapstand ineens een coma-stand is geworden....is er niet meer uit te wekken.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:51

Nou, hetzelfde eigenlijk. Hij sluit niet helemaal af, maar belandt ook in die 'comastand'. Geforceerd afsluiten is de enige optie. In het topic op het HP forum waar ik eerder naar linkte, kun je zien dat deze twee problemen bij de meeste mensen samen lijken te gaan.

Maar goed, voor jou natuurlijk wel fijn dat het bij jou alleen de slaapstand is, dat kun je nog wel omzeilen. Althans, ik heb voor nu de slaapstand maar gewoon uitgezet, maar de laptop helemaal niet meer afsluiten is voor mij niet echt een optie. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:53

Ik vind het onnodig dat die laptop altijd vol aan staat als ik even ene paar uur weg ben, maar afsluiten vind ik dan ook weer niet nodig gezien ik vaak niet vantevoren weet of ik een paar minuten of een paar uur elders bezig ben...dus ik baal er best wel heel erg van :o

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:12

HP heeft gisteren weer veel nieuwe drivers gepubliceerd op hun website. Die heb ik allemaal geïnstalleerd en daarna deed hij het weer goed. Ik zal niet te vroeg juichen, want ik heb al bij te veel mensen gelezen dat ze dachten een oplossing te hebben, maar een dag later gewoon weer met dezelfde problemen zaten.

Een van die drivers was een downgrade van de Intel HD driver. Ik vermoedde dat daar het probleem zat. Maar nu wil Windows Update een nieuwe Intel HD driver aan me pushen en daar zit ik dus even niet op te wachten. Nu lijkt het alleen erop dat ik deze update niet kan verwijderen of uitstellen. Weet iemand of dat klopt?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:39

Hmm... Ik had te vroeg gejuicht wat betreft m'n diashow op het bureaublad. Op de pc werkt hij nu gewoon, op de laptop heeft het twee keer gewerkt, maar is nu weer terug naar alleen het eerste plaatje en verder niks diashow.... Ondanks dat het in de instellingen wel zo staat aangegeven -O-

Eens kijken of hij het met een nieuw gedownload thema wel wil doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:26

Ik heb het een paar dagen geprobeerd maar vanavond gaat mijn laptop terug naar Win7. Er zitten gewoon té veel kinderziektes in.

Hier even de dingen die mij opgevallen zijn:
+ sneller opstarten en afsluiten
- batterij te snel leeg
- temperaturen lopen schandalig snel op (ik heb een koelplaat nodig als ik met Lightroom en PS6 werk, dat was bij Win7 nooit nodig, enkel als ik zware games speelde)
- alle instellingen die ik in het configratiescherm maak moet ik na het opstarten opnieuw maken
- slaapstand = coma (moet batterij losmaken en opnieuw opstarten
- geluid klinkt alsof de speakers onder water liggen

Wellicht als bovenstaande opgelost is dat ik nog eens terug ga maar voor nu ben ik niet onder de indruk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:43

Humm hier is het nu inderdaad trouwens ook zo dat als ik gewoon via het Start-menu afsluit, hij blijkbaar ook in die coma-stand gaat van power-lampje aan en verder he-le-maal niks willen doen.

Gisteravond laptop van de stekker afgehaald, op de bank nog een kwartiertje bezig geweest, afgesloten en weggezet. Naar bed gaan -> lampje brandde en deed verder niks. Zucht...dus toch ook bij mij coma-stand na goed afsluiten...

Vanochtend was het lampje uit. Batterij leeg. Dan verbruikt hij dus toch nog aardig wat stroom in die coma-stand want ik kan normaal echt wel een paar uur werken voordat de batterij leeg is.

En als ik hem normaal 's avonds (niet aan de stroom) weg zette, dan ging hij dus zelf in slaapstand en kon ik 's ochtends nog even op mijn gemakje het 1 en ander opstarten voordat ik hem weer aan de stroom moest leggen.

Dus die coma-stand is maar een raar zakie -O-

Zou teruggaan naar oudere Windows het oplossen...? :=
En kan dat wel simpel eigenlijk of zit je dan wel met het hele spul alles weer opnieuw er op zetten :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:26

Je kunt altijd terug. Ik heb een backup van mijn schone Win7 installatie en die kan ik zo terug zetten. Ik sla mijn bestanden op onze servers op dus er staan nooit bestanden op mijn laptop.

Die coma stand is dan gewoon opgelost.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:52

pmarena schreef:
Zou teruggaan naar oudere Windows het oplossen...? :=
En kan dat wel simpel eigenlijk of zit je dan wel met het hele spul alles weer opnieuw er op zetten :=

Als je na de Windows upgrade de windows.old map niet hebt laten verwijderen dmv schijfopruiming kan je tot binnen 30 dagen na de upgrade een rollback doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:17

Poeh hee je moet het maar weten allemaal +:)+

Ik ga maar eens kijken, die coma-stand steeds daar word ik ook zouteloos van :o
Krijg het er maar niet uit.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:28

Mijn laptop is inmiddels ook voorzien van Windows 10, maar nu heb ik steeds dat de taakbalk vastloopt...? Zijn er hier meer die daar last van hebben? Of misschien weten waar dat aan zou kunnen liggen?
Afsluiten via de startknop gaat zo ook vrij lastig..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:32

Mijn laptop is inmiddels weer voorzien van Windows 7. Alle problemen zijn weer opgelost, batterij gaat weer lang mee, wordt niet meer achterlijk heet met simpele programma's, goed geluid, geen coma stand meer en de instellingen worden weer onthouden.

Ik probeer het wel weer een keer als alle kinderziekten eruit zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 13:36

Hier nog steeds heel tevreden over windows 10

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:48

Hier nog steeds windows 7. Wat ik ook doe, ik kan niet upgraden -O-

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:24

Hier ontdekt dat ik geen kalender meer heb en de internationale tijd niet kan openen....
Ja, in de agenda waarschijnlijk die ik niet wil gebruiken. Wordt gewoon moe dat Microsoft overal een account van je wil. Hoezo dwingen we je gewoon om overal je informatie beschikbaar beschikbaar te stellen als je onze apps wilt gebruiken??

Windows 10 werkt nog goed, maar dit soort acties maakt dat ik bijna terug ga naar windows 8.1, daar tenminste nooit dit gezeur en gewoon een kalender beschikbaar naast de tijd.

Laat maar, ik heb iets anders aangeklikt en ineens kan ik wel bij de tijd komen, maar nog steeds geen kalender....

@Destination, heb je wel de reservering gedaan al?