Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:48

Wellicht een idee om een rioolbedrijf te laten komen voor een camera inspectie. Hebben wij ook laten doen, weten nu precies waar een kleine verzakking is en dat kunnen we op die manier zelf oplossen. Wij waren in totaal €120 kwijt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:07

Vervelend zeg hopelijk niet al te veel kosten straks.

Ik ben bedrijven aan het vragen voor offertes voor vloerverwarming. Woensdag na 5e komt het eerste bedrijf langs voor een offerte. Op internet lees ik overal rond de 1500 euro voor onze hoeveelheid m2. Ben benieuwd. Tegels dan wel zelf leggen duur zat...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:21

Wij hebben op aanraden van vrienden de vloer laten leggen door Horbach vloerverwarmingen. Snel geregeld, heel flexibel (op het laatste moment wilde we toch nog laten egaliseren) en alles keurig netjes achtergelaten.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:04

Oooh noo! Vanmorgen kwam een meneer de vloer leggen. Super de super mooi! Helaas hebben we vanmiddag waterlekkage gekregen waardoor we 2/3 van de vloer er weer uit hebben moeten halen. Echt om te huilen. De arme man van de vloer had z'n vloer er nog nooit zo snel weer uit zien gaan.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:10

Crisis, lekkage inmiddels opgelost?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:31

Ja, de lekkage is opgelost. We waren boven bezig toen het beneden ontstond. Nog nooit zo snel naar de hoofdkraan gelopen. Wat een chaos. Gelukkig zaten de plinten nog niet helemaal vast aan het behang waardoor we die nog hebben kunnen redden. En daardoor hoef ik gelukkig ook niet opnieuw te behangen. Dan had ik er wel helemaal klaar mee geweest.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:11

Hemeltje lief, dat is flink balen!! Nu moet de vloer weer opnieuw gelegd worden als alles droog is? Is tie nog te gebruiken?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:40

Wat een geluk (bij een ongeluk uiteraard) dat jullie thuis waren zeg! Inderdaad, is de vloer nog wel te gebruiken?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:07

De vloer is voor 2/3 nu eruit waarvan een deel niet meer te gebruiken is. Het bedrijf van de vloer krijgt morgen een levering binnen van deze vloer maar voor een andere klant. De klant heeft de vloer pas in juni nodig dus als het hetzelfde bad is mag ik hem morgen komen ophalen. Fiew!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:08

wij gaan dit weekend de vloer leggen en ga heel hard duimen dat ons dit niet ook overkomt. Wat een gehannes zeg... veel extra kosten ?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:11

Tip: test eerst alles voordat je de vloer erin legt ;) we hebben 7 nieuwe pakken nodig als het hetzelfde verfbad is. En anders moeten we de gehele vloer vervangen. Daarnaast nog het uurloon van de persoon die de vloer legt voor ons. Het komt neer op een totaal schade van ongeveer €800 in het gunstigste geval...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:12

onze keuken, badkamer, wc en radiatoren zitten er gelukkig allemaal al langere tijd in dus ik zou niet weten hoe het fout zou moeten gaan. Maar je weet het nooit :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:22

Bij ons hebben we geen lekkage gehad maar wel ontzettend veel vocht (onder de vloer liep vroeger gewoon het regen en grondwater door).

Doordat het nu langzaam steeds droger begint te worden krijgen we daardoor veel kieren en hier en daar opstaande randjes van het laminaat.
Dus dat moet ook een keer opnieuw gelegd worden, en waar nodig vervangen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:38

Jeetje wat vervelend en hoop extra kosten.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:20

wij hebben de vloer er vandaag uitgehaald, tenminste.. een groot deel. Ging beter dan verwacht. Maar wat een herrie en een puin zeg.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:58

Even advies van jullie kant gevraagd.

Wij hebben een 2 onder 1 kap. Toen we er kwamen wonen even bij buren aangebeld met een bloemstukje (oudere vrouw woont daar met haar vrijgezelle zoon) vrouw 80 ofzo man zeker 50. Vrouw vond bloemetje leuk maar verder krijg ik bijna geen contact met haar. Pas was ze de bloemen aan het verpotten dus nog praatje geprobeerd te maken, mooi weer mooie bloemen ect. maar ze ging gelijk iets halen en was weg..

Nu gaan we een aanbouw plaatsen en zou het makkelijk zijn als we dan ook bij hen op de pad mogen komen maar vind dat zo lastig omdat ik het idee heb dat die mensen niet op ons zitten te wachten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:06

Fijn dat het lukten.

Vervelend. Misschien toch maar aanbellen ?

Een keuken kastje (boven) heeft onder een deuk. Krijgen als het goed is een nieuwe, kwam zo uit de doos. Maar ben wel verliefd op de keuken. Moet nog handgreep aan koelkast en vaatwasser. Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:57

Dobel, gewoon aanbellen en vragen. Ze houden misschien niet van een praatje maar vinden het misschien geen enkel probleem om jullie toe te laten om op hun pad te staan.
Mits ze de aanbouw geen probleem vinden natuurlijk....dan zal het een ander verhaal worden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:34

Marlis schreef:
Fijn dat het lukten.

Vervelend. Misschien toch maar aanbellen ?

Een keuken kastje (boven) heeft onder een deuk. Krijgen als het goed is een nieuwe, kwam zo uit de doos. Maar ben wel verliefd op de keuken. Moet nog handgreep aan koelkast en vaatwasser. [ [url=m/0wgqar.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:00

Heel mooi

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:01

Mooie keuken Marlis!

En ik zou ook toch even aanbellen Marlis. Ik wil binnenkort ook weer even bij mijn buren aangaan, die hebben mooie balkjes liggen om met de pony te werken. Ik denk eerlijkgezegd ook dat ze ooit op het terrein lagen wat nu van ons is, maar de laatste jaren is alles zo verwaarloosd :') Dus binnenkort op balkenjacht :D (buren hebben overigens geen paarden oid, geen beesten buiten)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:30

Volgens mij zijn onze buren onze verbouwing (ook) beu :') Waren gisteren nog geen 10 minuten bezig met laminaat leggen (dus: af en toe een klein stukje zagen om het passend te maken) toen de buurman al uit het raam hing om te zeggen dat zijn schilderijen bijna van de muur afkwamen door het lawaai (huh?). Het contact is tot nu toe heel goed geweest, dus hoop echt dat ze nog heeeel eventjes geduld kunnen hebben. De vloer boven ligt er in ieder geval nu helemaal in (sorry buurman). Nu is het enkel nog de plinten boven en in de hal beneden en een traprenovatie van de trap beneden. En dan nog gordijnrails, lampen etc. Gaan hopelijk eind mei over en anders eerste weekend juni, afhankelijk van de werkgever van vriendje. Jeeeej! :):)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:03

Wat ben ik dan blij met onze buren zeg. Nooit één onvertogen woord terwijl we ze al meer dan twee jaar lastigvallen met herrie in het weekend. De ene keer natuurlijk meer dan de andere keer maar afgelopen weekend hebben we de vloer gelegd en dat is toch wel veel herrie geweest. Heel veel werk dus ook heel veel zagen... Maar mooi <3 <3 <3 <3 helemaal blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
goedgekeurd door poes :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:28

Oooh ja! Móói! Wat voor plinten komen er bij?

Ik was ook echt helemaal verbaasd hoor. Buurman is juist altijd heel erg geïnteresseerd en maakt altijd wel even een babbeltje of komt kijken. Misschien had 'ie een slechte dag óf hij bedoelde het niet vervelend. Zijn toon bij sarcasme/grapje/gemeend is het zelfde, lastig te peilen soms :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:29

Haha, ja zeker bij nieuwe buren. Aan het einde een doos chocolade en een goede fles wijn en dan moet het wel weer goedkomen toch ;)

wij hebben er hoge witte plinten bij. die komen er hopelijk aankomend weekend op!