Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:37

Ziet er goed uit gohya! En mooi weer komend weekend! Veel plezier alvast

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:33

Nou wij zijn het weekend heerlijk wezen varen.Helaas niet kunnen overnachten,wat ik al dacht,want mijn man kan niet in het slaapkamertje,het is te diep naar beneden.Hij kan niet bukken en niet zelfstandig overeind komen vanwege artrose en nieuwe heup.
Ik wist dat wel,maar eigenwijs he.Mja nu ziet hij zelf dat het gewoon niet kán.Maar dagtochten zijn ook leuk,vind ik zelfs leuker,slaap liever in me eigen bed.

Ik heb de fenders nu anders gehangen,de middelste 2 hangen lager,voor als we bij een hoge kade aanleggen en de andere 4 voor en achter hangen hoger,voor bij een lage kade/steiger.

Ik maakte weer een blunder in de sluis,ik weet dat je het touw niet aan de bolder moet vast maken.En wat doe ik,ik maak hem daar aan vast.Opeens een schreeuwstem: Niet aan de bolder vast maken.Hahaha,dom,dom,gauw eraf gehaald.

Gister zijn we over het Veluwemeer geweest weer en vandaag in de polder richting Biddinghuizen.Wat een verschil van water zeg.Lekker rustig en rustig water in de polder.

Voor de sluis wachten.
Afbeelding

In de Polder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:37

Waar zit dat slaapkamertje dan?

Geen mogelijkheid voor ander trapje naar beneden?

wij zijn ook met een boot weg en wij slapen op de "dinette" = eethoek. Is zoiets ook mogelijk in jullie boot?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:38

Slaapkamertje zit onder het achterdek,ruimte is groot genoeg,maar de hoogte niet.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:42

En in de leefruimte? Kan hij daar wel komen? En is daar mogelijkheid tot slapen? Lange bank of dinette?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:29

Wij slapen ook op de dinette. We kunnen de tafel laten zakken, en hebben dan een heel ruim en hoog bed. Misschien kan er nog iets worden aangepast zodat dat bij jullie ook mogelijk is :)
Maar inderdaad, dagtochten zijn ook al heel leuk, en je kan natuurlijk ook gewoon ergens aanmeren en dan in een hotel in de buurt blijven slapen.
Verder zien de foto's er heerlijk uit! Krijg meteen zin om ook weer het water op te gaan. Helaas dit weekend te weinig wind om te zeilen, maar het was sowieso ook wel érg warm! Even in de tuin gewerkt, maar ik ben knalrood :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:48

In de leefruimte kan hij wel komen.De tafel die wij hebben kan je helaas niet laten zakken [zoals in een caravan].Want dan zouden we daar idd. een bed kunnen maken,das hoog genoeg.
We houden het voorlopig maar bij dag tochten,vind ik wel lekker zo.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:08

Dat is apart, weet je het zeker? Onze dinette ziet er op het eerste gezich uit als 2 banken met tafel ertussen. Zit geen veer in de poot ofzo. Wij moeten tafel poot optillen en naar beneden klappen, zodat tafel scheef hangt. Dan loshaken en op de twee latten voor de banken laten zakken en dan de 4 kussens (2 zittingen en 2 rugleuningen) erover verdelen. Dan is het een bed van 140 x 200.

Als het echt niet kan is het een idee om dat te maken? Kun je er ook met meer mensen mee weg.

Hoe zit het trouwens met de ruimte in de boeg? Hier zijn dat 2 bedden, slapen de kinderen altijd.

Ander vraagje. Zitten er geen ramen voorin? Vind je dat niet vervelend als je beneden zit? Ik mag graag door de voorramen kijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:41

Helemaal zeker weet ik het niet,zal het eens gaan nakijken w.b.t. die tafel.
In de boeg zijn 2 kleine bedden voor kinderen.
Nee er zitten geen ramen voorin,dat was al zo toen we de boot kochten.Maar dat vind ik niet erg,ik zit toch meestal op het dek of in de stuurhut bij de openstaande schuifdeur.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:15

Afgelopen weekend heerlijk bij m'n ouders op de boot geweest. Echt heerlijk geslapen. Zou zo elke dag op de boot kunnen slapen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:25

Heerlijk ja! Maar was het niet ontzettend warm? Als het hier boven de 25 graden is dan is het een sauna binnen :=

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:18

Nee dat viel mee, want er stond een lekker windje.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:12

Laten jullie de fenders hangen? Of halen jullie ze binnen?
Bij ons is het standaard allemaal naar binnen, ongeacht met welk schip/bootje wij varen.. En al is het maar een klein stukje.. Ik vind t zo ontzettend ontsierend staan, die lelijke tieten aan de zijkant en vaak nog verschillend van kleur ook... :o

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:15

Haha ja op de gangboord.is anders net een vlaggenschip.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:32

Lastig om te laten hangen bij ons, dan kunnen we de fok niet gebruiken :Y) Maar ik vind het inderdaad ook niet mooi. Op het gangboord vind ik gevaarlijk, dan kun je er over struikelen, dus ik knoop ze altijd aan de spiegel :) Ziet ook nog netjes uit, zo'n rijtje fenders naast elkaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:28

Wij laten ze gewoon hangen.We willen wel nieuwe gaan kopen,die we nu hebben zijn zo smerig en verschillend van kleur.
We zijn gister weer gaan varen in de polder. En we hebben eindelijk een andere plek gekregen aan een zij-steiger! Morgen gaan we de boot verleggen,was vandaag té warm voor.
a.s. Zondag gaan we weer varen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:19

Ik heb gekeken naar de tafel v.d. eethoek in de boot.Die tafel kan je niet inklappen maar wel los schroeven op de grond en de rest kan je er zo uit halen.De achterkant kan je eruit schuiven zeg maar.
Dan zouden we daar planken op de banken kunnen leggen en dan hebben we een hogere slaapplek.
Zo ziet die tafel eruit.
Afbeelding

Onze plek aan de zij steiger.
Afbeelding

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:16

gohya schreef:
Ik heb gekeken naar de tafel v.d. eethoek in de boot.Die tafel kan je niet inklappen maar wel los schroeven op de grond en de rest kan je er zo uit halen.De achterkant kan je eruit schuiven zeg maar.
Dan zouden we daar planken op de banken kunnen leggen en dan hebben we een hogere slaapplek.
Zo ziet die tafel eruit.
[ Afbeelding ]

Onze plek aan de zij steiger.
[ Afbeelding ]

Kan het niet helemaal goed zien, maar het lijkt zo alsof de tafel precies tussen de banken past.
Als je nu latten van 1 cm dik onder tegen de zitting aan en aan de "muur" schroeft kun je de tafel daarop laten zakken. Dan hoef je waarschijnlijk ook niet met planken in de weer.
Wicht kun je de tafelpoot inklapbaar maken met een scharnier? Dan heb je nog een extra steun (hebben wij trouwens niet, maar tafelblad is dan ook aardig dik en stijf).
En dan kun je de zittingen en rugleuningen op de kop er op leggen, zodat je 1 bed hebt?
Want zo te zien is het skai/kunststof? Dat ligt natuurlijk niet lekker (gaat zweten).
Of je legt er een matrastopper op, dan heb je ook geen last van de "bulten".

Heb je het al eens opgemeten trouwens?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:45

Ja we hebben het vanmorgen opgemeten,de lengte is [excl. de kussens] 1.75m en de breedte is 1.10m.
Is niet echt lang dus,mijn man is 1.90m lang,maar als die schuin zou liggen,dan past het wel.De lengte schuin gelegen is 2.00m.Ik pas zelf op de bedden in de punt,het probleem ligt bij hem.Hij kan niet laag liggen.We zouden dan planken op de banken leggen en daarop een dik luchtbed.
Bekleding is idd. een soort van Skai.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:07

Gohya, dat gaat je ,an niet lekker vinden en jij ook niet... Dit kan ik je uit ervaring vertellen... Als hij schuin gaat liggen op een breedte van 110 ( normaal bed is, 1 persoons, 90 breed) heb jij geen plek meer.. Wellicht kun je het geheel verbreden tot een 1.50. Dan heb je toch wat meer...
Maar t ziet er netjes uit hoor... Nu nog relingzeilen ;)
T is dat je ver uit de richting woont.. Maar ik heb een beginnend bedrijfje in stoffering, borduurservice en zeilen maken :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:18

Het is jammer dat de zithoek niet helemaal doorloopt tot de zijkant van de boot. Leuk zo'n vak om spulletjes in te zetten, maar eromheen zit allemaal loze ruimte. Als je die betimmering weg haalt, wordt je zithoek ineens een stuk breder.
Ook jammer is de lengte, maar daar zal niet veel aan te veranderen zijn denk ik. Alhoewel, misschien kun je in de rugleuning naar de boeg iets van een luik maken, waar de voeten door kunnen? Beetje creatief zijn dus.

Touwens, als je de hele zithoek op een verhoging zet, kun je ook door het raam naar buiten kijken als je zit. Want dat kan nu niet zo te zien..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:32

ow maar ik ga er dan niet naast liggen hoor,ik ga in de punt slapen dan,is niet erg voor een nachtje.Nee want dat past echt niet met ons 2en op een bed van 1.10m breed.We kunnen aan beide kanten niks weg halen,aan de ene kant kom je dan uit bij het 1 pers. bed en de andere kant in de w.c.
Het is niet echt praktisch ingericht in de boot.
Wat zijn Reling zeilen? de afstand is in princiepe geen punt,er bestaat ook nog zoiets als Postpakket bezorger.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:36

Dat zijn van die zeilen die om de reling op je achterdek zitten... Maar die moeten wel ingemeten worden, kleur uitgezocht etc... T is n.l toch wel maatwerk.. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:40

gohya schreef:
ow maar ik ga er dan niet naast liggen hoor,ik ga in de punt slapen dan,is niet erg voor een nachtje.Nee want dat past echt niet met ons 2en op een bed van 1.10m breed.We kunnen aan beide kanten niks weg halen,aan de ene kant kom je dan uit bij het 1 pers. bed en de andere kant in de w.c.
Het is niet echt praktisch ingericht in de boot.
Wat zijn Reling zeilen? de afstand is in princiepe geen punt,er bestaat ook nog zoiets als Postpakket bezorger.

Oh jee, ik voorzie een project........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:52

Ik heb de tafel eraf kunnen halen.We hebben planken gekocht die we dan van bank tot bank leggen,en zo hebben we een groot bed voor me vriend alleen.
Afbeelding

Afbeelding